Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Roxy2018x
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2024 11:16

Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Roxy2018x »

Wij hebben begin februari onze gehele woning, kozijnen en trap laten schilderen.
De wanden zijn we al niet heel tevreden over; er zou sikkens gebruikt worden (nu blijkt er een ander merk gebruikt te zijn wat bijna de helft is van sikkens, kwam ik pas deze week achter na betaling). Tevens zitten er overal soortige zakkers/puntjes op sommigen plekken, volgens de schilder is dit stucwerk wat niet goed is.
Op kozijnen en deuren meerdere druipers/zakkers, zo ook op de trap. Deurbeslag zit onder de terpetineverf.
Schilder stelt zich wel meewerkend op en is al een aantal keer terug geweest maar bovenstaand probleem blijft.
Helaas had ik al betaald. Voordat iedereen zich afvraagt waarom, op het oog zag het er goed uit het is een beetje een bekende, en dit viel me echt pas later op. Ja een hele les! Maar goed, dat is nu niet anders.
Wie kan mij adviseren? Zijn de wanden echt stucwerk? En hoe vaak mag zon schilder terugkomen? Hij komt nu voor de vierde keer terug. En het word telkens op dingen gegooid die dan buiten zijn macht liggen laat maar zeggen.

Speedy123
Berichten: 1221
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Via de Website van de betre Schilder kunt u meer informatie verkrijgen over de normen van schilderwerk.

https://www.betereschilder.nl/hoe-beoor ... hilderwerk

Lady1234
Berichten: 27162
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En dan veel mindere verf gebruikt? Waarom dat niet verrekend?

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is wat lastig beoordelen of jij stucwerk hebt natuurlijk. De tip van Speedy is een goede.

BL2
Berichten: 4843
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door BL2 »

Druipers en goedkope verf, dat komt amateuristisch over...

juliomariner
Berichten: 4847
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door juliomariner »

Bij de opname voor hetr maken van de offerte had de schilder toch kunnen zien dat het stuc niet goed was.
Of tijdens de werkzaamheden had hij dit kunnen melden.
Staat in de offerte/opdrachtbevestiging dat er Sikkens verf wordt gebruikt? of staat er Sikkens OG (of gelijkwaardig)?

Roxy2018x
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2024 11:16

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Roxy2018x »

Ja er staat letterlijk dat hij sikkens gebruikt. Is wel op whatsapp. Ook op plinten ben ik weer super veel druipers tegen gekomen. Pfff wat een ellende

Roxy2018x
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 apr 2024 11:16

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Roxy2018x »

Ik weet niet of het echt een amateur is. Bedrijf bestaat al sinds 2004 en krijgt prima reviews.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik weet niet of het wel een pro is ook. Je hebt het over terpetineverf, het is voor profesionele schilders mogen helemaal geen alkydverf gebruiken. Deze is bij veelvuldig gebruik (een pro dus) schadelijk voor de gezondheid.
Als het schilderwerk zo slecht is als je beschrijft kan je het best een onafhankelijk onderzoek laten doen, kan natuurlijk gewoon in overleg met hem. Dan weet je of je gelijk hebt of niet en kan je je vervolgstappen hierop baseren

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Wat te doen bij slecht schilderwerk?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk wel dat er echt rekening gehouden moet worden met de mogelijkheid dat er echt druipers zijn door de grondverf.

Plaats reactie