LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk kunststof kozijn?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
vliegendepatser
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2010 21:33

Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door vliegendepatser »

Hallo, wil nieuwe kozijnen en wil nu graag weten welk kunststof kozijn beter is en vooral waarom. De keuze gaat tussen veka topline nl naar binnen draaiend en rehau Character-Design 70 naar binnen draaiend. Ben benieuwd naar de reacties, groet, Patser.

Taan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2009 12:09

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Taan »

Hallo Vliegende patser,

Ik probeer ook wijs te worden uit de kozijnenmarkt. Zijn dit de 2 merken die bij jou overblijven? Waarom?

Ik heb nu 2 vertegenwoordigers langsgehad. Van 1 sprak me de aanpak wel aan. Ik moet de offerte nog ontvangen.
Donderdag komt er weer één.

Het is jammer dat er nergens een website is waar je de profielen kan vergelijken en dan degene kiezen die het beste bij je past. Uiteraard heb je dan ook nog assemblage en montage.

Ik denk dat ik Wanders ook gewoon langs laat komen. Misschien zijn de berichten nep, misschien ook niet. Ik denk baat het niet dan schaadt het niet.

vliegendepatser
Berichten: 6
Lid geworden op: 08 apr 2010 21:33

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door vliegendepatser »

Beste Taan, ben bij twee bedrijven geweest welke dus deze profielen gebruiken.Een lokaal en een Duits bedrijf. Bij beide een offerte laten maken voor een kozijn, hier zat toch meer verschil in dan verwacht. Misschien is dit te verklaren door een kwaliteit verschil,vandaar mijn vraag. Het is inderdaad moeilijk te vergelijken, eigenhuis had laatst ook iets over kunststof kozijnen maar ook hier geen vergelijking wat dan toch raar is.

Taan
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 sep 2009 12:09

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Taan »

Vanavond Designbouw op de koffie gehad. Goed verhaal, niks opdringerigs.
Ik was erg onder de indruk van de lijst met huizen die ze hier in de wijk al hebben voorzien van kunststof kozijnen. Ik mocht ze allemaal vragen of ze tevreden waren.
Goed advies gekregen en uiteindelijk viel de prijs ons nog best mee. Wel een hoop geld evengoed hoor.
We kregen geen uitgebreide offerte, maar dat hoeft eigenlijk niet want de prijs is all-in. Je weet dus best goed waar je aan toe bent. In het geval van een echte opdracht ga ik alles natuurlijk wel zwart op wit laten zetten. Ook de "wat als" vragen

Ik heb er in ieder geval een goed gevoel aan overgehouden en na het horen van de prijs denken we in ieder geval de kunststof kozijnen door te zetten. Nu is de vraag nog bij wie.
Laatst gewijzigd door Taan op 06 mei 2010 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Ed Veldhuizen
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 jul 2010 14:05

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door Ed Veldhuizen »

In de merken zit weinig tot geen verschil, wel in prijs!

Vuistregel is +/- € 1.500,00 per kozijn ongeacht hoe groot wel of geen ramen of deuren.

Schuifpuien is een ander verhaal, en zeer onderhoud gevoelig.

garret
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2011 12:56

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door garret »

Hallo,

Wij hebben onlangs kunststof kozijnen van Kooij Kozijnen uit Jellum gekocht en laten plaatsen, hij vervaardigd ze zelf en gebruikt hiervoor het profiel van Veka, de kozijnen zijn perfect gemaakt, en door aardige en vakkundige monteurs geplaatst.

Ik kan deze dan ook echt aanbevelen.

Groet Garret

yourihl
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 mar 2012 19:33

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door yourihl »

Mocht iemand dit nog lezen..

Er zit een heel erg groot verschil tussen kozijnen van Veka, Weru, Belisol en Schüco.

De beste aller tijden is Schüco, vanwege het brede profiel. Daar is de prijs ook naar.

Ook al zijn de prijzen erg verschillend, let wel goed op wát je aanschaft.
Veka is een kleine 18% goedkoper dan Schüco, Belisol verschilt nagenoeg niets van Schüco in prijs, maar qua techniek is het wel een stukje minder. Daarnaast geeft Schüco 30 jaar garantie op de kleur, de rest van de bekendere merken 'maar' 10 jaar.

Weru wil je gewoon niet in je dure koopwoning hebben. Daar breekt een inbreker zo doorheen. Verder zijn de afwatering punten bij alle merken aan de buitenzijde verwerkt (dit kun je zien aan blokjes of rondjes onderaan het kozijn), terwijl dit bij Schüco úit het zicht is verwerkt.

Let goed op wát je aanschaft, het ene merk is het andere niet.

Schüco is gewoon de top der toppers, terwijl Veka ook bést goed is.

Wellicht helpt dit jullie in het maken van de keuze !!

Ik wil de bedrijven in Nederland niet een veeg nageven, maar als je direct besteld bij een duits bedrijf (in o.a. Gronau, Alstätte, Coesfeld en Vreden) net over de grens, spreekt men over het algemeen ook Nederlands. Dan krijg je wel de Duitse prijzen. Die bedrijven hebben meestal ook Schüco. Échter zijn de garantievoorwaarden in Nederland over het algemeen stukken béter dan in Duitsland, dus waar maakt U de afweging ?

Wat ook aan te raden is, is om eens via de email of telefonisch een afspraak te maken met Schüco in Leipzig. U kunt dan een rondleiding aanvragen door de fabriek. Deze fabriek is belachelijk groot. Zij geven U dan ook uitleg over de verschillen en overeenkomsten met andere merken zoals Veka, Weru etc. Zij stellen niét dat hun product de beste is, zij laten U alleen zien wat Schüco inhoudt en waarom zij vinden/denken dat Schüco de betere oplossing is.

Succes.

mille012
Berichten: 17
Lid geworden op: 13 mar 2011 11:55

Re: Welk kunststof kozijn?

Ongelezen bericht door mille012 »

Wij hebben onlangs kozijnen laten plaatsen van Kroon kozijn.
Zij werken met het Schuco profiel.
Offerte incl nieuwe vensterbanken etc.
Niet goedkoop maar perfect.

Dealernetwerk over heel Nederland

Gesloten