LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] werkzaamheden door klusbedrijf

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
lefthand
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2008 12:39

werkzaamheden door klusbedrijf

Ongelezen bericht door lefthand »

Hallo,

29 april krijgen wij de sleutel van een woning waar nog het een en ander aan moet gebeuren.
De badkamer en toilet beneden moeten gedaan worden, de spullen hebben we al uitgezocht het moet alleen nog geplaatst worden en betegeld.
verder moet er beneden in de woning het een en ander gebeuren, waaronder het voorbereidende werk voor het plaatsen van een keuken, het verleggen van wat leidingen, omdat we een tweetal dunne wandjes willen vervangen door een muurtje van betonblokken.

Wij zijn zelf niet erg handig met dit soort dingen dus vandaar dat we een klusbedrijf dit werk willen laten doen.
Het punt is alleen , waar moeten we op letten en rekening mee houden?
Er zijn er zo ontzettend veel hoe scheidt ik het kaf van het koren?

Hoe kan ik mezelf indekken wanneer het een en ander niet goed gaat en niet volgens de afspraak? ( in offerte opnemen, eventueel letten op keurmerk of iets dergelijks, geschillen comissie?).

Wat is een beetje een redelijk uurtarief?

De badkamer zal het meeste kosten verwacht ik, wat is een redelijk bedrag voor een badkamer waar een badkamermeubel, inloopdouche, hangend toilet en bijkomende standaardwerkzaamheden? Het is een badkamertje van 250 cm bij 245 cm

Een boel vragen , wij zijn dan ook echt leek op dit gebied.
Ik hoop dat ik op een aantal bruikbare antwoorden krijg.

harrie777
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 feb 2008 13:38

Re: werkzaamheden door klusbedrijf

Ongelezen bericht door harrie777 »

Ik persoonlijk zou wel tien keer nadenken om een 'klusbedrijf' m'n badkamer te laten betegelen. Hier heb je namelijk een tegelzetter voor!! en voor een gas of waterleiding een loodgieter en voor de elektra en elektrieker!

Hoe kan een klusjes man in godsnaam alles........hij kan dus van alles wat?? half?? vaak zijn het gewoon een Stelletje grote FROTTERS!

Gesloten