LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Actie Black Friday Beter Bed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Citroen1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2019 17:15

Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Citroen1970 »

Geachte redactie van RADAR,

Naar aanleiding van uw uitzending van maandag 25 november m.b.t. de Black Friday acties wil ik graag mijn ervaring met Beter Bed met u delen waarbij u met uw aandacht de spijker op zijn kop hebt geslagen zo blijkt. Onderstaand mijn relaas die ik vandaag heb ervaren in een Beter Bed vestiging in Geleen. Aansluitend dit voorval heb ik onderstaande mail naar de klantenservice van Beter Bed hebt verstuurd.


Geachte dame, heer,

Bij deze wil ik mijn ongenoegen kenbaar maken betreffende de manier waarop u m.i. klanten misleid met de extra kortingsaanbieding in de zg. Black Friday week.

Ik heb vorige week vrijdag 22 november op uw site een keuze gemaakt voor 2 koud- schuimmatrassen Sankt Moritz 90x190 (artikelnummer 436262) voor de prijs van € 599,00. Prijs voor deze 2 matrassen € 1198,00.

Daarnaast is mijn keuze gevallen op 2 maal elektrische en draadloos verstelbare schottelbodem Discflex 600, 90x190 (artikelnummer 664211) voor de prijs van € 839,00. (2e gratis) prijs voor deze 2 schottelbodems € 839,00.

Totaalprijs voor de 2 matrassen en 2 schottelbodems is € 2037,00 In deze prijzen is een korting van 25% gehanteerd.


Daar komt nu deze week van 25 november met uw Black Friday een extra actiekorting van nog eens 15% bovenop de gehanteerde prijzen.


Echter zo blijkt vandaag, dinsdag 26 november, dat bij u in de winkel in de Black Friday actieweek de prijzen (3 dagen later) van de matrassen ineens met € 100,00 naar € 699,00 zijn verhoogt. Bovendien hebt u de prijs van de schottelbodem eveneens verhoogt van € 869,00 naar € 959,00.

Dit betekend een prijsverhoging op deze set van € 272,00 inclusief de extra 15% "korting" zoals u wilt doen voorkomen.

Kort samengevat, op vrijdag 22 november zou ik voor 2 matrassen en 2 lattenbodems € 2037,00 kwijt zijn geweest en 3 dagen later tijden de Black Friday week met een extra korting van 15 % € 272,00 meer.


Deze gang van zaken is precies waar het tv programma RADAR afgelopen maandag 25 november aandacht aan heeft besteed. Ik vind de methode zoals u die hanteert verwerpelijk en misleidend en zeer klant onvriendelijk en nijgt naar mijn mening naar bedrog.

Ik heb deze kwestie kenbaar gemaakt aan een verkoper van uw vestiging in Geleen waar ik vandaag was om mijn bestelling te plaatsen hetgeen ik gezien bovenstaand praktijken vanaf zie, hij gaf toe dat dit niet de schoonheidsprijs verdiende en kontakt op zou nemen met de regiomanager die hier verder niets in kon betekenen.

Ik verneem graag uw standpunt in deze en zie een reactie met belangstelling tegemoet. Een kopie van dit schrijven is eveneens verzonden naar de redactie van het consumentenprogramma RADAR in de hoop dat zij met meerdere reacties op dit item zullen terugkomen.


Hoogachtend,

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Als ik je tekst goed begrijp, kreeg je vorige week een korting van 25% op je totale aankoop. Deze week krijg je een korting van 15%.

Ik zou denken dat je dan vorige week goed hebt onderhandeld :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Erg verstandig om niet tijdens black Friday te kopen maar eerder. Dergelijke kortingsacties, uitverkoop etc betaal je altijd zelf.

sake1987

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door sake1987 »

Even of topic maar voor dat bedrag kan je ook heel wat beters ( bijv Auping) kopen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Theotrucker schreef:
27 nov 2019 11:39
Dergelijke kortingsacties, uitverkoop etc betaal je altijd zelf.
In deze generieke omschrijving: onjuist. Je moet alleen (net als altijd...) goed weten wat je koopt en wat je ervoor betaalt. Alleen als je jezelf gek laat maken tuin je in dit soort geintjes.

Maar er zijn heel veel goeie deals te vinden deze dagen. Dus nee, "je betaalt het niet altijd zelf".

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

sake1987 schreef:
27 nov 2019 11:40
Even of topic maar voor dat bedrag kan je ook heel wat beters ( bijv Auping) kopen.
Heb je voor 2 mille matrassen en elektrisch draadloos verstelbare lattenbodems in deze maat van Auping?

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, de volgende keer eerst even de actievoorwaarden lezen. Afgelopen week liepen andere acties dan deze week. De actieprijzen van afgelopen week zijn nu niet meer geldig. U hebt toen schijnbaar artikelen uitgezocht die met korting aangeboden werken. Deze week is een nieuwe actie ingegaan en krijgt u op nagenoeg alle artikelen een korting van 15%. De korting is geldig op de getoonde verkoopprijzen, niet op de oude aktieprijzen.

U had recht van spreken gehad als u afgelopen week een offerte hebt laten maken op de normale verkoopprijzen. Dat is niet gebeurt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door berndv »

Citroen1970 schreef:
26 nov 2019 17:45
Totaalprijs voor de 2 matrassen en 2 schottelbodems is € 2037,00 In deze prijzen is een korting van 25% gehanteerd.


Daar komt nu deze week van 25 november met uw Black Friday een extra actiekorting van nog eens 15% bovenop de gehanteerde prijzen.
vorige week kreeg u dus 25% korting en deze week "slechts" 15%. Wat is het probleem?
Citroen1970 schreef:
26 nov 2019 17:45
Daar komt nu deze week van 25 november met uw Black Friday een extra actiekorting van nog eens 15% bovenop de gehanteerde prijzen.
Dus niet "bovenop de vorige week gehanteerde prijzen".

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:
27 nov 2019 11:54
Tja, de volgende keer eerst even de actievoorwaarden lezen. Afgelopen week liepen andere acties dan deze week. De actieprijzen van afgelopen week zijn nu niet meer geldig. U hebt toen schijnbaar artikelen uitgezocht die met korting aangeboden werken. Deze week is een nieuwe actie ingegaan en krijgt u op nagenoeg alle artikelen een korting van 15%. De korting is geldig op de getoonde verkoopprijzen, niet op de oude aktieprijzen.

U had recht van spreken gehad als u afgelopen week een offerte hebt laten maken op de normale verkoopprijzen. Dat is niet gebeurt.
Ik lees het toch anders:

Daar komt nu deze week van 25 november met uw Black Friday een extra actiekorting van nog eens 15% bovenop de gehanteerde prijzen.

TS geeft aan dat de 15% bovenop de al gehanteerde prijzen zijn gedaan vanwege Black Friday. Of te wel, de 25% korting blijft, waarna e rnog eens 15% korting wordt toegevoegd (op die prijzen die al verwerkt zijn met de 25% lijkt me, dus je krijgt geen 40%). En TS geeft aan dat dat niet mogelijk is, aangezien de prijzen in combinatie met de 25% lager waren dan dat ze nu zijn.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het enige waar TS mogelijk een punt heeft, is als de normale prijzen daadwerkelijk verhoogd zijn.

Citroen1970
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 nov 2019 17:15

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Citroen1970 »

Beste allemaal,

Met dank voor jullie reacties en meedenken, even een up-date, ik heb vorige week een reactie van Beter Bed gekregen die luide;

Beste XX,

Hartelijk dank voor uw bericht. Wij hebben uw klacht in behandeling genomen en kunnen u hier het volgende over mededelen.

U heeft zich georiënteerd op onze website om een keuze te maken voor een nieuw bed en hierbij zijn de op dat moment actuele prijzen getoond. In de tijd tussen uw oriëntatie op onze website en uw bezoek aan ons filiaal zijn een aantal artikelen uit onze collectie echter blijvend in prijs verhoogd waaronder de door u gekozen bodems en matrassen. De prijs is dus niet verhoogd met het oog op de kortingsactie, maar omdat een blijvende prijsverhoging ten aanzien van deze artikelen is doorgevoerd. Wij vinden het vervelend dat daardoor bij u een negatieve indruk over Beter Bed is ontstaan, maar van misleiding zoals door RADAR aangekaart is dus geen sprake.

Desalniettemin willen wij u graag tegemoet komen en bieden wij u uit coulance aan om de door u geselecteerde artikelen alsnog te bestellen tegen prijs die gold voor de prijsverhoging. Bovendien zullen wij hierop met terugwerkende kracht de korting die op Black Friday geldig was toepassen. Indien u hier gebruik van wenst te maken dan vernemen wij dit graag van u.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Mevr. XX
Beter Bed
Customer Service

Het loont zich dus om je hoofd niet op het hakblok te leggen maar om in verweer gaan. Mijn reatie naar Beter Bed luide dan ook;


Beste mevrouw XX,

Met dank dat u de moeite hebt willen nemen om te reageren op mijn mail van 26 november jl.

De aanleiding van mijn mail was onze teleurstelling dat wij na maanden van wikken en wegen eindelijk de voor ons ideale combinatie matrassen/bedbodems meende te hebben gevonden. Aansluitend was het niet mogelijk om op de dag van bestellen in uw filiaal het geheel niet voor de prijzen konden krijgen die op moment van onze keuze op uw site stonden vermeld.

Uw schrijft in uw reactie dat de prijs niet is verhoogd met het oog op de (Black Friday) kortingsactie, maar omdat er een blijvende prijsverhoging ten aanzien van deze artikelen is doorgevoerd. Bij mijn weten, en bij navraag voert u prijsverhogingen normaliter aan het begin van het jaar door maar hebt u (voor deze actie) deze verhoging blijkbaar 1 maand naar voren getrokken.

Dit heet in de praktijk dat de prijs van de matrassen met € 100,- per stuk zijn verhoogt en de prijs van de bedbodem(s) met € 90,- Daarnaast verlaagt u de op dat moment geldende korting van 25% naar de zg. Black Friday van 15%. dit was voor ons een verschil van een kleine € 300,-.

Desalniettemin ben ik blij te lezen dat u ons uit coulance tegemoet wilt komen om de door ons geselecteerde artikelen alsnog te kunnen bestellen tegen prijs die gold voor de prijsverhoging. Bovendien past u hierop met terugwerkende kracht de korting die op Black Friday geldig was. Ik ben zeer verheugd dit aanbod van u te mogen vernemen.

Als ik u dus goed mag begrijpen bied u mij uit coulance aan;
- 2 koudschuim matrassen Sankt Moritz Medium 90x190 a € 599,- per stuk is € 1199,-
- 2 Schotelbodem Discflex, electrische en draadloos 90x190 voor € 869,- (2e gratis)
voor een totaal bedrag van € 2068,- met daar over de Black Friday korting van 15% maakt het eindbedrag tot € 1757,80.

Als dit juist is mag u in dit geval mijn bestelling noteren. Ik zal indien u daar prijs opstelt de redactie van RADAR op de hoogte stellen van uw coulance regeling.

Ik hoor graag van u hoe verder en zie uw reactie met belangstelling tegemoet.


Met vriendelijke groet, XX.


Ik ben in ieder geval blij met deze oplossing en coulance van Beter Bed, voor mij verdienen zij met deze aktie de warme douce.

Mvgr. Leo.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door moederslink »

Een heel mooi en terecht gebaar van Beter Bed.👍
Gefeliciteerd en bedankt voor de terugkoppeling.
Veel plezier ermee.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ze maken dus nu bekend dat ze permanent duurder zijn geworden?

Ik geloof in sprookjes, ga graag met kleinkinderen naar Efteling, maar ik vermoed dat er straks een nieuwe kortingsactie komt
als je daar nog iets wilde kopen.

Nee, ik zal niet hier mijn Ikea verhaal plaatsen, maar die zijn sinds november 2018 hetzelfde als nu nog steeds!
Ook de Jysk is niet duurder geworden.

Ze mogen de prijzen aanpassen, meer winst als er nog klanten overbleven, minder werken voor meer winst...
tenzij we massaal weg bleven!

Maar ik zie ook 90x190 matras + bodem, ik zou liever een standaard en veel goedkopere 90x200 kiezen!

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door tttlocke »

Wat een mazzel. Terecht zou ik het niet willen noemen.
De misleiding zat hem zo te zien toch vooral in de OP (en niet in de handelwijze van Beter Bed), waarin de vergelijking tussen de prijs voor TS en de prijs op Black Friday gebeurde door bij de bestelling van TS niet uit te gaan van de oorspronkelijke prijs voor korting (van 25%) en bij de Black Friday prijs dat wel te doen.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Citroen1970 schreef:
08 dec 2019 16:31
Aansluitend was het niet mogelijk om op de dag van bestellen in uw filiaal het geheel niet voor de prijzen konden krijgen die op moment van onze keuze op uw site stonden vermeld.
Lijkt me logische, u heeft prijzen van 3 maanden geleden.
Citroen1970 schreef:
08 dec 2019 16:31
Bij mijn weten, en bij navraag voert u prijsverhogingen normaliter aan het begin van het jaar door maar hebt u (voor deze actie) deze verhoging blijkbaar 1 maand naar voren getrokken.
Prijsverhogingen/verlagingen vinden het gehele jaar door plaatst. Weet niet waar je de wijsheid vandaan hebt dat dit altijd op 1 januari plaatst vind. Enkel met de BTW verhoging was dit het geval, al hadden verschillen partijen hun prijzen al eerder aangepast.
Citroen1970 schreef:
08 dec 2019 16:31
Desalniettemin ben ik blij te lezen dat u ons uit coulance tegemoet wilt komen om de door ons geselecteerde artikelen alsnog te kunnen bestellen tegen prijs die gold voor de prijsverhoging. Bovendien past u hierop met terugwerkende kracht de korting die op Black Friday geldig was. Ik ben zeer verheugd dit aanbod van u te mogen vernemen.
Je had geen recht op de prijs van 3 maanden geleden en zeker niet op 25% + 15% korting, je hebt veel mazzel. Beter Bed laat zien dat gefundeerde berichten posten op het internet beloond worden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door 16again »

Citroen1970 schreef:
08 dec 2019 16:31
In de tijd tussen uw oriëntatie op onze website en uw bezoek aan ons filiaal zijn een aantal artikelen uit onze collectie echter blijvend in prijs verhoogd waaronder de door u gekozen bodems en matrassen…...

Mevr. XX
Beter Bed Customer Service
Het geeft toch te denken dat deze "blijvende" prijsverhoging fors boven inflatie ligt, en vlak voor de black Friday actie is uitgevoerd

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Och ja, wie hebben ook weer de halve wereld?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ? Vertel..... :lol:

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Komkommertijd schreef:
08 dec 2019 17:00
Nee, ik zal niet hier mijn Ikea verhaal plaatsen, maar die zijn sinds november 2018 hetzelfde als nu nog steeds!
Wat Ikea doet is aan de inkoopkant besparen. IJzeren koppelstukken zijn vervangen door plastic. De houten bureaubladen en schappen zijn vervangen door een fineerlaagje op karton. Transport is uitbesteed aan een dubieuze transportonderneming die het niet zo nauw neemt met de welzijn van de chauffeurs. Enz. De prijs mag dan wel hetzelfde zijn gebleven, de kwaliteit rent snel achteruit.
16again schreef:
08 dec 2019 18:30
Het geeft toch te denken dat deze "blijvende" prijsverhoging fors boven inflatie ligt, en vlak voor de black Friday actie is uitgevoerd.
Twijfels geeft het inderdaad, maar je weet nooit of het waar is of niet. Het kan zijn dat langdurige contracten opengebroken zijn door hun toeleveranciers, of dat vaste prijsafspraken afgelopen zijn, kan zijn dat er marktprijzen betaald worden dat fluctueert. Uitspreken dat het te denken geeft is te gevaarlijk omdat niemand de echte reden kan controleren.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Actie Black Friday Beter Bed

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Citroen1970 schreef:
26 nov 2019 17:45
Ik heb vorige week vrijdag 22 november op uw site een keuze gemaakt voor 2 koud- schuimmatrassen Sankt Moritz 90x190 (artikelnummer 436262) voor de prijs van € 599,00. Prijs voor deze 2 matrassen € 1198,00.
...
Echter zo blijkt vandaag, dinsdag 26 november, dat bij u in de winkel in de Black Friday actieweek de prijzen (3 dagen later) van de matrassen ineens met € 100,00 naar € 699,00 zijn verhoogt.
https://www.beterbed.nl/matrassen/kouds ... ode=436251
De prijs nu nog steeds €699,-, maar wel 21% korting. Dus nu €577,65 per stuk.
Citroen1970 schreef:
26 nov 2019 17:45

Daarnaast is mijn keuze gevallen op 2 maal elektrische en draadloos verstelbare schottelbodem Discflex 600, 90x190 (artikelnummer 664211) voor de prijs van € 839,00. (2e gratis) prijs voor deze 2 schottelbodems € 839,00.
...
Bovendien hebt u de prijs van de schottelbodem eveneens verhoogt van € 869,00 naar € 959,00.
https://www.beterbed.nl/bedbodems/elekt ... ode=664211
Ook hier nog de prijs van €959,- en 2de gratis. Vreemd genoeg zit hier een flinke korting op en kost nu €475,51.
Citroen1970 schreef:
26 nov 2019 17:45
Totaalprijs voor de 2 matrassen en 2 schottelbodems is € 2037,00 In deze prijzen is een korting van 25% gehanteerd.
De prijs nu ligt op €1947,82. Ondanks de prijsverhoging dus onder de oude prijs.

Of ze knoeien met prijzen om hoge kortingen te geven, of ze hanteren nu al de prijzen van 2020 met nu nog een hoge korting om straks te zeggen dat de 'van' prijzen gelijk zijn gebleven.

16again, ik neem mijn woorden terug. Linksom of rechtsom, het stinkt.

Gesloten