Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze kochten vroeger restpartijen etc op. Nu laten ze zelf veel in China produceren.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
19 mei 2023 19:47
De kans dat Action imitatie onder de merknaam in de schappen legt, de mogelijkheid die MM oppert is nihil. Ze zitten niet op juridische acties van de fabrikant te wachten.
Moeten ze het wel weten natuurlijk.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door rwolters »

witte angora schreef:
19 mei 2023 20:33
Geen idee wat Action allemaal inkoopt en hoe ze aan hun prijzen komen. Soms denk ik dat ze de beste klant van Alie-express zijn. Niettemin: ik heb hier in de keuken twee bestekbakken in de lade. Exact dezelfde die je indertijd bij Blokker kon kopen, met dien verstande dat Blokker een merknaampje in de bakken had staan, en bij de Action niet. Duidelijk dezelfde fabrikant.
Of gewoon goed nagemaakt.... Die kans acht ik toch groter.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Methusalah schreef:
19 mei 2023 12:46
Heeft de TS wel USB 3.0 poorten dan op zijn PC/Laptop? Waarschijnlijk ligt het aan zijn eigen hardware. SanDisk is een gerenommeerd merk waarbij ik er van uit ga dat ze gewoon leveren wat ze beloven.

Tech reviews ondersteunen je punt dan ook niet. En de paar reacties die ik heb gevonden die het zelfde claimen gebruikten inderdaad geen USB 3.0 poort.
Ts stelt duidelijk dat hij met Andere usb sticks 200mb haalt. Dus die hardware is geen probleem.
Even ot op min hagelnieuwe pc zitten zwarte/blauwe/4 rode en 2 gele usb poorten en kan daar niets over vinden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door grun »

Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 16:57
Het gaat om de snelheid.
Om de schrijf- of leessnelheid? Daar zit vaak een groot verschil in.

En ik wil nog steeds graag weten wat die twee sterretjes betekenen op de verpakking. Dat zou TS even kunnen opzoeken, want zelf heb ik dit product niet. Meestal betekent zoiets een disclaimer waarin naar specifieke (lees: optimale) omstandigheden verwezen wordt waaronder getest is. Daarmee dekt de fabrikant zich in als diezelfde omstandigheden door de klant niet gereproduceerd kunnen worden.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

grun schreef:
20 mei 2023 05:16
Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 16:57
Het gaat om de snelheid.
Om de schrijf- of leessnelheid? Daar zit vaak een groot verschil in.

En ik wil nog steeds graag weten wat die twee sterretjes betekenen op de verpakking. Dat zou TS even kunnen opzoeken, want zelf heb ik dit product niet. Meestal betekent zoiets een disclaimer waarin naar specifieke (lees: optimale) omstandigheden verwezen wordt waaronder getest is. Daarmee dekt de fabrikant zich in als diezelfde omstandigheden door de klant niet gereproduceerd kunnen worden.
Dat geld voor beide snelheden.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door rwolters »

grun schreef:
20 mei 2023 05:16
Onkruid71 schreef:
19 mei 2023 16:57
Het gaat om de snelheid.
Om de schrijf- of leessnelheid? Daar zit vaak een groot verschil in.

En ik wil nog steeds graag weten wat die twee sterretjes betekenen op de verpakking. Dat zou TS even kunnen opzoeken, want zelf heb ik dit product niet. Meestal betekent zoiets een disclaimer waarin naar specifieke (lees: optimale) omstandigheden verwezen wordt waaronder getest is. Daarmee dekt de fabrikant zich in als diezelfde omstandigheden door de klant niet gereproduceerd kunnen worden.
In de datasheet staat dat het met hun testopstelling is gemeten en dat afwijkingen mogelijk zijn. Logisch natuurlijk.

Plaats reactie