Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hpoiters
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 mei 2023 21:23

Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door hpoiters »

Snelheid van Sandisk Ultra Shift usb3 sticks, verkrijgbaar bij de Action, misleidend:
===================================================================

Alle Sandisk Ultra Shift usb3 sticks heb ik getest op gemiddelde lees/schrijf snelheid.
Die snelheid bleek ongeveer 80MB/s, Wat nog niet eens 3x sneller is dan usb2 (30),
en nauwelijks hoger dan de gemiddelde usb3 doorvoer (60 of 120 met booster).

De reclame op de verpakking zegt dat de snelheid 10x die van usb2 zou zijn. Onzin.
Usb2 is gemiddeld 30MB/s. Deze aanbieding zou dus 300MB/s moeten halen?
Dat is je reinste misleiding, want de allersnelste usb sticks die er bestaan, zoals
de Sandisk Extreme Pro, waarvan ik er meerdere heb, halen ong. 200MB/s.
Bijlagen
ActionUSB.JPG
(48.18 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Sandisk Extreme Pro 128.png
(60.55 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Sandisk Ultra Shift 128.png
(63.13 KiB) Nog niet gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik neem aan dat u hiervoor een geeikt apparaat gebruikt heeft om dit te meten?
De snelheid is van veel dingen afhankelijk dus uw bewering kan zo niet direct gedaan worden.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

USB sticks ijken?😁

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

juliomariner schreef:
19 mei 2023 09:38
Ik neem aan dat u hiervoor een geeikt apparaat gebruikt heeft om dit te meten?
De snelheid is van veel dingen afhankelijk dus uw bewering kan zo niet direct gedaan worden.
Ik zag inderdaad dat ze allemaal geeikte apperatuur gebruiken bij alle testen 😂🤣😂.
Geeikt zou misschien moeten als het om bitjes gaat.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik schreef dat omdat de snelheid van zoveel dingen afhankelijk is dat je de conclusies van TS niet zomaar kunt maken.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Moneyman »

juliomariner schreef:
19 mei 2023 09:47
Ik schreef dat omdat de snelheid van zoveel dingen afhankelijk is dat je de conclusies van TS niet zomaar kunt maken.
Julio heeft natuurlijk gelijk. Dergelijke tests worden in gecontroleerde opstellingen gedaan. De vraag is of je dat thuis zo even kunt reproduceren.

Overigens is het door TS geconstateerde verschil natuurlijk wel heel groot. Ik zou de vraag simpelweg aan Sandisk stellen.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ts zal inderdaad best wel gelijk hebben maar zo'n boute stelling is natuurlijk niet op deze manier te bewijzen.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat heeft de Action er mee te maken? De Action vermeldt alleen maar wat Sandisk zelf op de verpakking zet. Daar staat trouwens ook op dat de leessnelheid maximaal 100MB/s is. Had je niet hoeven te testen.

Oh ja, voor klachten moet je dus niet bij de Action zijn maar bij Sandisk.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 19 mei 2023 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U kunt een klacht indienen bij www.reclamecode.nl/

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door witte angora »

Oftewel: we moeten die Sandisk dingen dus niet bij de Action kopen, maar bij de Mediamarkt of zo. Dan wordt het ineens anders?

Het is trouwens IJken,. Met eiken kun je niet ijken.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 09:56
juliomariner schreef:
19 mei 2023 09:47
Ik schreef dat omdat de snelheid van zoveel dingen afhankelijk is dat je de conclusies van TS niet zomaar kunt maken.
Julio heeft natuurlijk gelijk. Dergelijke tests worden in gecontroleerde opstellingen gedaan. De vraag is of je dat thuis zo even kunt reproduceren.
In een van zijn screenshots haalt TS met een andere stick wel een hogere snelheid, dus zijn testopstelling lijkt niet de bottleneck

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze zullen waarschijnlijk de specificaties niet halen maar je kunt niet precies zeggen wat ze wel halen met deze opstelling.
Retour doen naar de Action als dit niet mogelijk is ( of ff geduld hebben als je de stick gebruikt)

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Ik heb die advertentie opgezocht op de pagina van Action en dan valt mij iets op wat niet klopt op de
verpakking van die stick en dat is de kleur van die USB connector. Een USB 3.0 connector behoort
blauw te zijn. Op de foto is die Zwart en niet blauw. dus klopt er iets niet op de tekst op die verpakking.

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

peter17111962 schreef:
19 mei 2023 11:03
Ik heb die advertentie opgezocht op de pagina van Action en dan valt mij iets op wat niet klopt op de
verpakking van die stick en dat is de kleur van die USB connector. Een USB 3.0 connector behoort
blauw te zijn. Op de foto is die Zwart en niet blauw. dus klopt er iets niet op de tekst op die verpakking.
Dan zou het wit moeten zijn en dat is hij op de foto ook niet. Gewoon een slechte foto, ik durf met je te wedden dat hij gewoon blauw is. Ga maar naar de winkel, kun je het zelf zien.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 09:56
juliomariner schreef:
19 mei 2023 09:47
Ik schreef dat omdat de snelheid van zoveel dingen afhankelijk is dat je de conclusies van TS niet zomaar kunt maken.
Julio heeft natuurlijk gelijk. Dergelijke tests worden in gecontroleerde opstellingen gedaan. De vraag is of je dat thuis zo even kunt reproduceren.
De voornaamste vraag is of TS niet tegen een andere bottleneck aanloopt. De snelheid van een hele snelle switch kun je niet meten als je kabel slechts 100 Mbps aan kan.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
19 mei 2023 11:41
De voornaamste vraag is of TS niet tegen een andere bottleneck aanloopt. De snelheid van een hele snelle switch kun je niet meten als je kabel slechts 100 Mbps aan kan.
Aangezien de opstelling van TS snelheden boven de 200Mbps laat zien, zal dat het probleem niet zijn.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Heeft de TS wel USB 3.0 poorten dan op zijn PC/Laptop? Waarschijnlijk ligt het aan zijn eigen hardware. SanDisk is een gerenommeerd merk waarbij ik er van uit ga dat ze gewoon leveren wat ze beloven.

Tech reviews ondersteunen je punt dan ook niet. En de paar reacties die ik heb gevonden die het zelfde claimen gebruikten inderdaad geen USB 3.0 poort.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Moneyman »

De vraag is of het echte Sandisk-producten zijn. Er is veel namaak op de markt. Gezien de positionering van de Action ligt een nep-product net wat meer voor de hand dan bijvoorbeeld bij Coolblue ofzo.

Methusalah
Berichten: 1177
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door Methusalah »

Moneyman schreef:
19 mei 2023 09:56
juliomariner schreef:
19 mei 2023 09:47
Ik schreef dat omdat de snelheid van zoveel dingen afhankelijk is dat je de conclusies van TS niet zomaar kunt maken.
Julio heeft natuurlijk gelijk. Dergelijke tests worden in gecontroleerde opstellingen gedaan. De vraag is of je dat thuis zo even kunt reproduceren.

Overigens is het door TS geconstateerde verschil natuurlijk wel heel groot. Ik zou de vraag simpelweg aan Sandisk stellen.

Nee, dat is niet het geval. Geijkte USB poort? Dat bestaat helemaal niet. Iedereen die deze stick gebruikt zal ongeveer de zelfde snelheid zien als hij hem in de juiste poort steekt. Ja, het kan 1 - 3 % schelen maar dat ligt meer aan de stick dan de apparatuur die je hebt.

Moneyman schreef:
19 mei 2023 12:48
De vraag is of het echte Sandisk-producten zijn. Er is veel namaak op de markt. Gezien de positionering van de Action ligt een nep-product net wat meer voor de hand dan bijvoorbeeld bij Coolblue ofzo.
Dat is wel een optie. Maar gezien de snelheden die de TS aangeeft, die komen overeen met het gebruik van deze stick in een USB 2.0 poort.

Maar wat ik dan wel weer vreemd vind is dat hij met andere sticks een hogere snelheid haalt. Meh, zeker weten doe ik het ook niet.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Action reclame Sandisk Ultra Shift usb3 sticks misleidend.

Ongelezen bericht door grun »

Er staat niet dat ze 10x zo snel zijn. Op de verpakking staat "Up to 10x faster than USB 2.0 drives**", dus tot 10x sneller. Dat woordje 'tot' maakt de snelheid variabel. Verder wil ik wel eens weten wat die twee sterretjes betekenen.

Plaats reactie