LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen Gear VR bril bij Samsung S7 Edge

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
boldy1963
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2016 14:22

Geen Gear VR bril bij Samsung S7 Edge

Ongelezen bericht door boldy1963 »

Mede gelokt door de vele promoties van Samsung (en door het feit dat mijn oude telefoon het begeven had) heb ik een Samsung S7 Edge aangeschaft. In de vele reclames rond de Olympische Spelen werd geadverteerd dat je hierbij een Gear Virtual Reality bril cadeau krijgt. Ook op de Samsung site stond deze promotie.
Je moest je aankoop registeren, waaronder Imei code en EAN code. Foto uploaden hiervan + aankoopbon en de melding verschijnt: Je komt in aanmerking voor de Gear VR."" Nog even enkele malen op "Volgende" klikken en klaar. Dacht ik.
Nee, hij sprong weer terug naar het registratie scherm. De ingevoerde EAN code klopt niet. Weer opnieuw ingevuld en hetzelfde resultaat. Eerst wordt gemeld dat je de Gear VR krijgt, daarna weer niet.
Ik heb contact opgenomen met Samsung.
Het blijkt dat slechts een beperkt aantal EAN codes, verkrijgbaar bij een beperkt aantal (web) winkels, met deze actie meedoet.
En dat wordt dus pas gemeld nadat je je toestel hebt gekocht. En in de kleine lettertjes natuurlijk, maar die lees je niet vooraf als je de telefoon koopt, maar pas bij de registratie. Bij de bedrijven die wel meedoen met de actie blijkt de telefoon gemiddeld zo'n 75 euro duurder te zijn.

Samsung wil mij in deze niet tegemoet komen, ondanks een uitgebreide mailuitwisseling. Zij vinden dat hun informatie op de site voldoende is. Ik vind dat ze zowel bij de promotie van deze Gear VR als bij de registratie in gebreke zijn gebleven. Kan hier nog wat aan gedaan worden?
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2016 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel iets duidelijker gemaakt!

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Geen Gear VR bril bij Samsung S7 Edge

Ongelezen bericht door Dirkie »

Het korte antwoord is dat er niets aan gedaan kan worden want je voldoet gewoon niet aan de voorwaarden om mee te doen aan deze aktie.
Bij Samsung kun je vooraf op de site kijken welke EAN-codes voor een actie in aanmerking komen. En als jouw EAN-code er niet bij staat, dan kom je er niet voor in aanmerking. En bij de reclame hierover staat ook altijd dat je de voorwaarden moet lezen. Toen ik ruim 2,5 jaar geleden 2 toestellen ging kopen (2 maal een Galaxy S4) heb ik een afdruk gemaakt van de voorwaarden waar de EAN codes in stonden. En bij de winkel heb ik gecontroleerd of de codes klopten. Het invullen en in dit geval 100 euro retour per toestel was dan ook snel geregeld.
Het is dus wel zinvol om de kleine lettertjes te lezen en in dit geval juist wel vooraf, omdat de korting via de website van Samsung loopt en niet via de winkel waar je iets koopt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Geen Gear VR bril bij Samsung S7 Edge

Ongelezen bericht door sjohie »

boldy1963 schreef:Mede gelokt door de vele promoties van Samsung (en door het feit dat mijn oude telefoon het begeven had) heb ik een Samsung S7 Edge aangeschaft. In de vele reclames rond de Olympische Spelen werd geadverteerd dat je hierbij een Gear Virtual Reality bril cadeau krijgt. Ook op de Samsung site stond deze promotie.
Je moest je aankoop registeren, waaronder Imei code en EAN code. Foto uploaden hiervan + aankoopbon en de melding verschijnt: Je komt in aanmerking voor de Gear VR."" Nog even enkele malen op "Volgende" klikken en klaar. Dacht ik.
Nee, hij sprong weer terug naar het registratie scherm. De ingevoerde EAN code klopt niet. Weer opnieuw ingevuld en hetzelfde resultaat. Eerst wordt gemeld dat je de Gear VR krijgt, daarna weer niet.
Ik heb contact opgenomen met Samsung.
Het blijkt dat slechts een beperkt aantal EAN codes, verkrijgbaar bij een beperkt aantal (web) winkels, met deze actie meedoet.
En dat wordt dus pas gemeld nadat je je toestel hebt gekocht. En in de kleine lettertjes natuurlijk, maar die lees je niet vooraf als je de telefoon koopt, maar pas bij de registratie. Bij de bedrijven die wel meedoen met de actie blijkt de telefoon gemiddeld zo'n 75 euro duurder te zijn.

Samsung wil mij in deze niet tegemoet komen, ondanks een uitgebreide mailuitwisseling. Zij vinden dat hun informatie op de site voldoende is. Ik vind dat ze zowel bij de promotie van deze Gear VR als bij de registratie in gebreke zijn gebleven. Kan hier nog wat aan gedaan worden?
Zijn er meer mensen die deze ervaring hebben?
Op de site van Samsung staat een duidelijke blauwe knop (linksonder), genaamd "bekijk de bijzondere voorwaarden". 1 muisklik verder ben je in de pdf met direct op pagina 1 de typenummers en EAN codes die hiervoor in aanmerking komen. Ook lees je op diverse sites waar ze reppen over de aanbieding, een zinnetje over "geselecteerde (web)winkels". Ook had je zelf in de winkel kunnen vragen naar eventuele actievoorwaarden, of dit bij de webshop in kwestie kunnen doen. Alle grote E-tailers hebben prima online (chat/mail) helpdeskfunctionaliteit.

Al die informatie zou ik nou niet direct als "kleine lettertjes" omschrijven, en daarom vind ik, maar wat zegt dat verder, dat Samsung in dit geval wel gelijk heeft.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Geen Gear VR bril bij Samsung S7 Edge

Ongelezen bericht door henk51 »

TS schreef:
Bij de bedrijven die wel meedoen met de actie blijkt de telefoon gemiddeld zo'n 75 euro duurder te zijn.

Dus je betaald gewoon voor deze "gratis"bril.

Bij de andere winkels krijg je gewoon korting op deze telefoon,kan je zelf zo'n bril kopen.

gr Henk

Gesloten