LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp bij problemen Premier waterbed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
gwelgraven
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mar 2010 15:31

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door gwelgraven »

Help, Help,

Is er misschien iemand die met ons kan uitzoeken hoe we ons kunnen bundelen en dan met elkaar kunnen proberen om toch allemaal ons ingelegde geld terug te krijgen? :x

Gerda Welgraven
[email protected]

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Arcos »

Hallo Allemaal!!!!
Nieuws van onze miskoop bij premier!
De nu volgende tekst komt bij onze rechtsbijstand vandaan:

Geachte heer Schouwenburg,

Ik heb uw zaak intern beproken en gekeken of een verhaalsonderzoek geindiceerd is. Omdat een verhaalsonderzoek een momentopname is, is een dergelijk onderzoek pas zinvol als uw vordering opeisbaar is. Er kan in de tussentijd namelijk een hoop veranderen.

Uw vordering wordt halverwege dit jaar opeisbaar (eind juli volgens mij). Volgens de curatoren van het waterbeddenbedrijf is de stichting niet failliet en heeft de stichting de terugbetaalgarantie "herverzekerd". Dit zou betekenen dat het terugvorderen van uw aankoopbedrag in juli van dit jaar wellicht nog iets op kan leveren.

Hierbij is wel van belang dat u aan alle voorwaarden voor terugbetaling voldoet en dat we een adres hebben waarop de Stichting te bereiken is. U heeft eerder aangegeven dat dit laatste een probleem is, omdat de brieven die u heeft gestuurd aan het bij u bekende adres retour komen.

Nu zag ik dat de Stichting sinds de laatste keer dat ik een uittreksel heb aangevraagd bij de Kamer van Koophandel (december 2010), een nieuw adres heeft: Kronenburgsingel 525 p/a KvK, 6831 GM in Arnhem, Correspondentieadres: Postbus 5078, 6802 EB Arnhem. Indien u op grond van de voorwaarden nog gegevens moet doorgeven aan de Stichting, stel ik voor dat u dit per aangetekende brief doet aan bovenstaand correspondentieadres (het postbusnummer).

Indien u de brief niet onbesteld retour krijgt, kunt u de Stichting ook op dit adres aanschrijven (aangetekend) wanneer de vordering opeisbaar is. Er moet wel gelet worden op de termijn die in de voorwaarden gesteld is (binnen 30 dagen na opeisbaar worden volgens mij). Omdat de voorwaarden die ik heb nog steeds niet goed leesbaar zijn, kunt u denk ik het beste dit zelf even nakijken.

Op dit moment kan ik niets voor u betekenen. We zullen opeisbaarheid moeten afwachten en tijdig de Stichting aanschrijven. Ik zal de zaak voorlopig in de ijskast zetten en in juli er op terugkomen, ervan uitgaande dat uw vordering dan opeisbaar wordt.

Ik vertrouw u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

SRK Rechtsbijstand
mevrouw mr. P. de Ruiter
Tel: 079-3303270


Sterkte allemaal en het proberen waard!
Wil iedereen die pogingen onderneemt en successen boekt of juist niet dat hier laten weten? Dat zou echt fijn zijn.

Hartelijke groeten,

Arco Schouwenburg
Wieringerwerf

fam.reef
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:55

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door fam.reef »

dag mijnheer schouwenberg,
helaas kunnen wij erbij gevoegd worden wb gedupeerden!
Wij zouden dit jaar ook uitbetaald worden in november, maar dat wordt dus spannend zo te zien.
Ik zie dat je een brief van de rechtsbijstand erbij gedaan had, dus het is wel fijn dat betaalgarant nog wel bestaat.
Wij hebben nog geen actie ondernomen, maar misschien kan je ons wat tips geven wat we zeker moeten doen (of niet doen).

hopende wat van je te horen

fam. Reef
Huizen (nh)

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Arcos »

Familie Reef,

Misschien is het handig om even rechtstreeks te mailen.

[email protected]

Met vriendelijke groet,

Arco Schouwenburg

Angela2408
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 10:00

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Angela2408 »

Hallo allemaal,

Zoals iedereen hier zijn wij ook gedupeerden van Premier waterbedden. Wij dienden echter een brief te sturen naar Notariskantoor Vermeer om het geld terug te vragen. Deze brief moesten wij sturen tussen 9 maart en 4 april. Dit hebben wij gedaan, en zoals velen hebben we de brief retour ontvangen.
Nu begrijp ik uit bovenstaande dat Stichting Betaalgarant niet failliet is. Dienen wij de brief hier naar te sturen op bovengenoemd adres?

Ik hoop dat iemand ons kan helpen, we zijn ten einde raad.

Groetjes,
Angela Kik

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Arcos »

Hallo Angela,

Ja. Dat is het advies van mijn advocaat van de rechtsbijstand.
Verstuur wel alles aangetekend, zodat je bewijs hebt.

Groeten,

Arco Schouwenburg.

m.rutten
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2011 13:15

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door m.rutten »

Hallo Angela,

ook wij zijn gedupeerde, ik heb gisteren gebeld met Notariskantoor Vermeer, die heeft zijn samenwerking met BetaalGarant al na enkele weken opgezegd in 1998.
Dit notariskantoor raadde mij aan om bij politie aangifte te doen van oplichting,
maar wij zullen nu onze certificaten ed opsturen naar Betaalgarant in Arnhem

groetjes

Miranda

kneut
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2011 15:18

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door kneut »

Ook ik heb net gebeld met de notaris. Hetzelfde antwoord gekregen, dus aangifte doen. Politie zoekt op dit moment of dit kan. Heb ook mijn rechtsbijstandsverzekering gebeld. Hoe kom je aan het adres in Arnhem, is dat hetzelfde bedrijf?? Ben benieuwd hoe die gaan reageren ... Het lijkt toch een raar verhaal dat iemand hier zomaar mee wegkomt!

kneut
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2011 15:18

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door kneut »

Ik heb net nagevraagd op het opgegeven adres in Arnham. Dit is het kantoor van de Kamer van Koophandel. Zij hebben het eigen adres aangegeven als inschrijvingsadres omdat de stichting niet meer op het laatst bekende adres gevestigd is en er geen nieuw adres is opgegeven. In afwachting van bijvoorbeeld ontbinding en uitschrijving van een stichting wordt deze zolang op het KvK adres ingeschreven. Wanneer je een brief stuurt naar het adres in Arnhem, krijg je keurig je post retour met deze uitleg. Met andere woorden, dat heeft dus geen zin en kost je alleen nog maar meer geld! Jammer dat de adviseur van SRK dat niet meteen heeft gecheckt..... Ik begrijp dat we voorlopig nog naar onze centen kunnen fluiten!

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Arcos »

Toch wonderlijk.
Ik heb ruim een week geleden mijn adreswijziging aangetekend verzonden aan het adres in Arnhem, maar niet terug gekregen.
Ook geen enkele reactie overigens, maar wel vreemd.

Met vriendelijke groet,

Arco Schouwenburg
Wieringerwerf

Angela2408
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 10:00

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Angela2408 »

Hallo,

Ook wij hebben de brief verstuurd naar het adres in Arnhem. Deze hebben we inderdaad terug gekregen. Het is dus zinloos om de brieven hierheen te sturen. Kunnen we inderdaad aangifte doen bij de politie of is dit ook zinloos?

Er moet echt wat tegen gedaan worden, ze kunnen er niet zomaar mee weg komen. Het gaat om grof geld.

Groetjes

khofstede
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mar 2011 14:15

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door khofstede »

Ook wij hebben het certificaat naar de notaris, en daarna zoals bleek de kamer van koophandel gestuurd, alles weer retour gekregen. En nu??
Onze 30 dagen gingen in op 8 maart, dus er zijn al veel dagen voorbij.
Heeft iemand al aangifte gedaan, en is dit zinvol? Wat doet de politie hiermee? Heeft iemand op korte termijn een goede tip?

fam. Hofstede
[email protected]

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Arcos »

Hallo Allemaal,

Ik stuur het hele verhaal weer naar mijn rechtsbijstand in de hoop dat ze snel antwoord geven. Waarschijnlijk hebben we gewoon hele erge dikke pech, maar als mijn rechtsbijstand niets kan doen, ga ik zeker aangifte doen bij de politie.

Arco Schouwenburg
Wieringerwerf

Karin v.d Zanden
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2011 12:02

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Karin v.d Zanden »

Karin v.d. Zanden.

Wij hebben ook alles naar Arnhem gestuurd en alles weer terug gekregen ik zal de brief scanen en erbij zetten.
weet echter niet of aangiften bij de Politie zin heeft maar hoor graag wat jullie nu denken dat wij verder moeten doen.
Wat Argos ook zegt is dat we denk ons geld kunnen fluiten.
Groetjes Karin vander Zanden

AAvdB
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2011 21:40

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door AAvdB »

Ook ik ben er destijds in getuind. Ik moest tussen 08-03-11 en 07-04-11 reageren. Kreeg het volgende bericht van de notaris:

"In aansluiting op ons telefoongesprek van eergisteren zend ik hierbij een recent uittreksel uit het handelsregister betreffende Stichting Betaalgarant.
Het kantoor van de toenmalige notaris te Borculo, mr. S.P. Vermeer, was gedurende een korte tijd het adres waar kopers van een Premier waterbed bonnen/formulieren in konden inleveren welke bestemd waren voor Stichting Betaalgarant. Notaris Vermeer heeft echter al spoedig (eind 1998) zijn medewerking geweigerd en Stichting Betaalgarant verzocht haar administratie aan te passen. Dit is blijkbaar nimmer gebeurd.
Indien u op Google zoekt naar “Raymond Bongers” of naar “Premier Waterbedden”, verkrijgt u de nodige achtergrondinformatie.
Ik geef u in overweging om bij de politie aangifte te doen. Op website van Tros Opgelicht kunt u daarover nadere informatie vinden (www.opgelicht.nl/hulp).
Ik kan u in deze kwestie niet verder helpen. Met vriendelijke groet,
H.A. Kraayenhof, mr. H.A. Kraayenhof, notaris, Postbus 88, 7270 AB BORCULO"

Nu blijft de vraag: wie is Raymond Bongers. Als iemand iets wil organiseren, wij doen mee.

Angela2408
Berichten: 4
Lid geworden op: 15 mar 2011 10:00

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Angela2408 »

Hallo,

Zojuist contact opgenomen met de politie en zij stuurden me door naar de Juridische afdeling. De Juridische afdeling meldde mij dat we waarschijnlijk naar ons geld kunnen fluiten omdat de zaak al verjaard is.

Wij zijn ten einde raad en denken dat er niets meer aan te doen is.

Groetjes

bmw1802
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 apr 2011 22:52

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door bmw1802 »

ook wij zijn er ingetuint, wat is op dit moment wijsheid.
Wel de notaris aanschrijven zodat je bewijs hebt dat je tijdig gereageerd hebt?
m.vr.gr. henk

fam.reef
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 feb 2011 17:55

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door fam.reef »

Hallo allemaal,
Als ik het zo bekijk moet er een wonder gebeuren. Wij hebben wel pech wat dit soort dingen betreft. Wij hebben nl ook een polis afgesloten bij aegon dat koersplan heet. Wij hebben weliswaar ons geld uitbetaald gekregen, alleen veel minder dan de bedoeling was.
Wij hebben met een heleboel mensen die in hetzelfde schuitje zaten\zit samen een advocaat in de arm genomen, wat ons niet al te veel kostte, om toch ons recht te halen. Dit duurt al een paar jaren en het gaat nog een paar meer duren.
Ik denk dat we misschien hetzelfde moeten gaan doen om deze bongers kerel aan te pakken want anders is het echt gebeurt en dat willen wij toch niet!!!
Alleen samen zijn we sterk.....plus een advocaat natuurlijk....
Ik hoop dat jullie allemaal hier wat in zien. Ik hoor het wel.....
Nick en Marga Reef
Huizen(NH)

Arcos
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 feb 2010 22:59

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door Arcos »

Hallo Iedereen,

Mijn rechtsbijstand verzekering gaat weer verder in onze zaak als ons tegoed opeisbaar wordt.
Dat is pas in augustus. Ik heb nog gevraagd of ze in ieder geval de Stichting vast op kunnen sporen, want die schijnt verhuisd te zijn naar de Antillen.
Helaas willen ze dat pas gaan doen als mijn tegoed opeisbaar wordt.
Ik heb nog verteld waarom ik nu graag wil weten waar bongers en zijn trawanten uithangen, namelijk om ook iedereen op deze site te helpen, maar ze hebben het standpunt dat het mijn verzekering betreft en mijn zaak.
Daar hebben ze ook wel een beetje gelijk in, maar dat betekent voor mijn lotgenoten die nu in moeten sturen dat ze helemaal niets op kunnen eissen, omdat de periode is verstreken.
Het spijt me werkelijk, maar die mensen die nu in moeten sturen doen er verstandig aan nu aangifte te doen, of misschien een deurwaarder te vragen actie te ondernemen. Die doen dat namelijk ook voor particulieren.
Ik weet niet echt of dat zin heeft, maar nooit geschoten is altijd mis.
Heel veel succes en sterkte iedereen.
Als ik nog iets hoor laat ik dat hier op de site meteen weten.

Met vriendelijke groeten,

Arco Schouwenburg
Wieringerwerf

hlvandorsten
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 aug 2011 09:35

Re: Hulp bij problemen Premier waterbed

Ongelezen bericht door hlvandorsten »

Ik wil me graag aansluiten.

Wij moesten ook de spullen naar notaris Vermeer sturen, maar ik kwam deze forums tegen. Graag advies.

Is het verstandig de papieren wel aangetekent op te sturen om recht te behouden? Mocht het ooit lukken de fam Bongers te vinden.

Zou mooi zijn als krachten gebundeld kunnen worden, dan sta je sterker.

En ons waterbed is ook na een paar jaar voor de zoveelste keer lek geraakt, niet meer te repareren en door het raam naar buiten gegooid. Premier was al lang over de kop. Bed eveneens naar het grof vuil afgevoerd, zonde van je geld dus.
[email protected]

Gesloten