Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
10 dec 2020 14:37
..........

Tvreus is je beschuldigingen in elk geval zat en gaat aangifte doen van smaad en laster.
>>
Denk je echt dat Tvreus er baat bij heeft om bewijsbare zaken nog langer onder de aandacht te houden.
Want het is pas "smaad of laster" als je er geen bewijzen van kan overleggen.

En bewijs is meer dan genoeg...

Edit: Het bewijs van de genoemde bedreigingen op truspilot genoemd heb ik even aan de MODs gestuurd.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Mark1992 »

HansdenVB schreef:
10 dec 2020 15:28
Moneyman schreef:
10 dec 2020 15:23
HansdenVB schreef:
10 dec 2020 15:19
Zie mijn reactie van 15.01.
Die weerlegt letterlijk niets van wat ik schreef.
Als er zoveel mensen opgelicht/misleid zijn als hebra beweerd halen ze die score natuurlijk niet dus het draagt wel bij aan de discussie want het weerlegt de onzinnige vete van hebra. En nu ben ik er klaar mee al veel te veel tijd hier aan besteed ik heb ook nog een leven buiten dit forum iets wat niet iedereen kan zeggen.
Ik ben óók misleid en ik heb geen review gegeven, geen negatieve of positieve. Ben ik er blij mee dat ik misleid ben? Nee zeker niet. Tot nu toe heb ik geen enkel probleem met de TV. Hij werkt naar behoren. Ik ben echter wel bang voor het gevolg wanneer er wel iets kapot gaat. Lost TVReus dit wel of niet op? Gaat LG dit oplossen wanneer het onder ''fabrieksgarantie'' valt? Moet ik straks telkens lopen bellen met TVReus? Gaan ze straks naar elkaar lopen wijzen?

Het gaat erom dat Hebra in het gelijk is gesteld, maar dat TVReus niets heeft veranderd. Zie jij ergens op hun website staan dat zij geïmporteerde modellen verkopen?

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 dec 2020 15:02
De term "ziekelijke obsessie" lijkt mij meer passen bij de reacties van jouw hand in de TV-reus-topics dan bj die van Hebra. Eeb cruciaal verschil is namelijk dat de posts van Hebra stevig onderbouwd zijn, terwijl jij zonsder enige onderbouwing er alleen maar blind tegenin loopt te schoppen. Daarom schreef ik al...:
Wat een onderbouwing inderdaad. TS heeft recht op de cashback omdat een andere klant een defect Pools toestel ontvangen heeft.
Irrelevant, onzinnig, onnodig en off-topic om de eigen ruzie aangedikt in dit topic te gaan invoeren.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mark1992 schreef:
10 dec 2020 15:43
Het gaat erom dat Hebra in het gelijk is gesteld, maar dat TVReus niets heeft veranderd. Zie jij ergens op hun website staan dat zij geïmporteerde modellen verkopen?
Waar Hebra gelijk in heeft gekregen is dat er iets anders geleverd is dan overeengekomen. En dat daardoor de koop ontbonden wordt. Waar Hebra geen gelijk in heeft gekregen, noch bewijs en onderbouwing voor is, dat duizenden mensen slachtoffer zouden zijn.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 15:53
Mark1992 schreef:
10 dec 2020 15:43
Het gaat erom dat Hebra in het gelijk is gesteld, maar dat TVReus niets heeft veranderd. Zie jij ergens op hun website staan dat zij geïmporteerde modellen verkopen?
Waar Hebra gelijk in heeft gekregen is dat er iets anders geleverd is dan overeengekomen. En dat daardoor de koop ontbonden wordt. Waar Hebra geen gelijk in heeft gekregen, noch bewijs en onderbouwing voor is, dat duizenden mensen slachtoffer zouden zijn.
Er worden zat TV's verkocht. toen mijn TV werd geleverd zaten er nog 12 andere TV's in dat busje. De chauffeur gaf aan dat er die dag 8 busjes reden... Ze hebben sowieso meer dan 1.000 TV's verkocht. Dat die mensen niet weten dat ze misleid zijn, betekend niet dat het niet zo is. Daar komen zij pas achter wanneer er iets aan hun TV mankeert en TVReus het niet zou oplossen. Dan melden zij zich bij LG of Samsung, en dan komen ze er op basis van het serienummer achter dat het grijze import betreft.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 15:53
Mark1992 schreef:
10 dec 2020 15:43
Het gaat erom dat Hebra in het gelijk is gesteld, maar dat TVReus niets heeft veranderd. Zie jij ergens op hun website staan dat zij geïmporteerde modellen verkopen?
Waar Hebra gelijk in heeft gekregen is dat er iets anders geleverd is dan overeengekomen. En dat daardoor de koop ontbonden wordt. Waar Hebra geen gelijk in heeft gekregen, noch bewijs en onderbouwing voor is, dat duizenden mensen slachtoffer zouden zijn.
>>
https://www.trustpilot.com/review/www.t ... =2&stars=3

Bij Kiyoh ook maar 599 reviews.

https://www.kiyoh.com/reviews/1043524/t ... geNumber=0

https://www.kiyoh.com/reviews/1043524/t ... geNumber=0

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

hebra98 schreef:
10 dec 2020 15:56
NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 15:53
Mark1992 schreef:
10 dec 2020 15:43
Het gaat erom dat Hebra in het gelijk is gesteld, maar dat TVReus niets heeft veranderd. Zie jij ergens op hun website staan dat zij geïmporteerde modellen verkopen?
Waar Hebra gelijk in heeft gekregen is dat er iets anders geleverd is dan overeengekomen. En dat daardoor de koop ontbonden wordt. Waar Hebra geen gelijk in heeft gekregen, noch bewijs en onderbouwing voor is, dat duizenden mensen slachtoffer zouden zijn.
>>
https://www.trustpilot.com/review/www.t ... =2&stars=3

Bij Kiyoh ook maar 599 reviews.

https://www.kiyoh.com/reviews/1043524/t ... geNumber=0

https://www.kiyoh.com/reviews/1043524/t ... geNumber=0
Kunt u niet gewoon bewijs leveren van al die duizenden mensen die, net als u, misleid zijn. Uw linkjes zijn leuk, maar wat heeft het niet kunnen leveren van een blackfriday aktie en het ontvangen van een kapotte tv te maken met uw vete? Over elk bedrijf zijn klachten te vinden, maar om alles op 1 hoop te gooien en daar elk topic mee te gaan vervuilen vind ik nogal onzinnig. U bent inderdaad misleid, bij verstek is TVReus veroordeelt om de koop te ontbinden. Uw zaak heeft werkelijk niets te maken met een cashback van LG, met het leveren van een kapotte tv of het niet kunnen leveren van een blackfriday aktie.

Moneyman
Berichten: 30109
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 15:49
Moneyman schreef:
10 dec 2020 15:02
De term "ziekelijke obsessie" lijkt mij meer passen bij de reacties van jouw hand in de TV-reus-topics dan bij die van Hebra. Een cruciaal verschil is namelijk dat de posts van Hebra stevig onderbouwd zijn, terwijl jij zonder enige onderbouwing er alleen maar blind tegenin loopt te schoppen. Daarom schreef ik al...:
Wat een onderbouwing inderdaad. TS heeft recht op de cashback omdat een andere klant een defect Pools toestel ontvangen heeft.
Irrelevant, onzinnig, onnodig en off-topic om de eigen ruzie aangedikt in dit topic te gaan invoeren.
Bah, wat ben je weer aan het verdraaien. Niemand zegt dat TS recht heeft op cashback. Laat staan dat iemand zegt dat dat zo is omdat een andere klant een defect Pools toestel zou hebben ontvangen.

Dat je dit soort verdraaiingen blijkbaar nodig hebt om een punt te maken zegt wel genoeg. Vooral omdat al meermaals en expliciet is uitgelegd wat de relevantie van die Hongaarse TV's wél is.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door JozJan »

Ga door Neo, verdedig dit prachtige bedrijf met heel je hart.....

sake1987

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door sake1987 »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 15:53
Mark1992 schreef:
10 dec 2020 15:43
Het gaat erom dat Hebra in het gelijk is gesteld, maar dat TVReus niets heeft veranderd. Zie jij ergens op hun website staan dat zij geïmporteerde modellen verkopen?
Waar Hebra gelijk in heeft gekregen is dat er iets anders geleverd is dan overeengekomen. En dat daardoor de koop ontbonden wordt. Waar Hebra geen gelijk in heeft gekregen, noch bewijs en onderbouwing voor is, dat duizenden mensen slachtoffer zouden zijn.
Iedereen die bij TV reus een TV koopt waarvan wordt gepretendeerd dat deze voor de Nederlandse markt is, en een andere krijgt thuis gestuurd is misleid.
De TV kan het met geleverde kastjes van de providers het jaren lang prima doen ( al eerder hier genoemd) maar dan nog blijft, je koopt een toestel die ook zonder deze kastjes moet werken op de tuner van de TV zelf.
Zou je hem als tweede TV gebruiken moet hij via de Ziggo kabel, digitaal kunnen pakken en dat kan een voor het buitenland gecertificeerde niet.
Dus je koopt een monitor.
Als TV reus dan ook nog bewust stickers van de dozen verwijderd, zijn ze bewust bezig de boel te belazeren.
En met de vraag van de Topic starter heeft het nu op pagina 4 niks meer mee te maken.

HansdenVB

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door HansdenVB »

Bij trustpilot eens op de naam bij de review van hebra geklikt en wat zien we dan op 1 review na enkel negatief gezeik en beschuldigingen van oplichting een duidelijk patroon dus alles en iedereen is fout behalve wereldverbeteraar hebra.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Moneyman schreef:
10 dec 2020 16:15
Bah, wat ben je weer aan het verdraaien. Niemand zegt dat TS recht heeft op cashback. Laat staan dat iemand zegt dat dat zo is omdat een andere klant een defect Pools toestel zou hebben ontvangen.

Dat je dit soort verdraaiingen blijkbaar nodig hebt om een punt te maken zegt wel genoeg. Vooral omdat al meermaals en expliciet is uitgelegd wat de relevantie van die Hongaarse TV's wél is.
Oftewel, deze hele discussie is off-topic en hoort thuis in het eigen topic van Hebra. Dit topic hier gaat over cashback. En nergens anders over.
JozJan schreef:
10 dec 2020 16:24
Ga door Neo, verdedig dit prachtige bedrijf met heel je hart.....
Verdedig ik het bedrijf? En waarom dan? Omdat er 1 persoon is die roept dat er duizenden slachtoffers zijn zonder enige onderbouwig? Of omdat ik aangeef daar waar het hier in het topic om gaat, namelijk dat TVReus niet meedoet met de cashback? Of omdat ik aangeef dat de eerste link, namelijk iemand die klaagt een defect Pools toestel gekregen te hebben, geen connectie heeft met de vraag van TS hier?
sake1987 schreef:
10 dec 2020 16:46
Iedereen die bij TV reus een TV koopt waarvan wordt gepretendeerd dat deze voor de Nederlandse markt is, en een andere krijgt thuis gestuurd is misleid.
Bij Hebra is er bewijs dat er beloofd is dat het een Nederlandse tv is. En dat bleek inderdaad niet waar. Dat bewijs is er dus. Maar nergens lees ik iets waaruit blijkt dat bij iedereen dit beloofd wordt. Dus ja, als zij tegen iedereen bewust zeggen dat het een Nederlandse tv is, dan misleiden ze iedereen. Maar nergens wordt die belofte gegeven.
sake1987 schreef:
10 dec 2020 16:46
Als TV reus dan ook nog bewust stickers van de dozen verwijderd, zijn ze bewust bezig de boel te belazeren.
En met de vraag van de Topic starter heeft het nu op pagina 4 niks meer mee te maken.
Inderdaad, als. En nee, ik verdedig TVReus niet, maar ik doe geen uitspraken die ik niet kan onderbouwen. Dat de sticker van de doos weg is kan inderdaad bewust gedaan worden. Het kan ook dat de oorspronkelijke doos dusdanig beschadigd is dat er een andere doos gebruikt is waar ze de sticker afgehaald hebben ter voorkoming van problemen. Of dat een klant de stickers er af gehaald heeft en daarna herroepen. Of dat de sticker beschadigd was. Of dat die er in het oorspronkelijke land afgehaald is.
Er zijn zoveel opties denkbaar. En ja, verdacht is het wel, maar bewijs is er niet. En dat heb ik in het andere topic ook al aangegeven, iets dat je kan onderbouwen moet je aangeven, een onderbuikgevoel kan je enkel maar problemen opleveren.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

HansdenVB schreef:
10 dec 2020 17:02
Bij trustpilot eens op de naam bij de review van hebra geklikt en wat zien we dan op 1 review na enkel negatief gezeik en beschuldigingen van oplichting een duidelijk patroon dus alles en iedereen is fout behalve wereldverbeteraar hebra.
>>

Als ik duizenden transacties doe op internet, winkels of andere zaken en er zijn maar 5 "slechte" reviews dan denk jij te weten hoe het allemaal in elkaar steekt?

Bij de meeste transacties gaat het normaal of soms met kleine probleempjes. Als je die goed oplost dan heb je een goed en normaal functionerend bedrijf. Zo niet gebruik ik mijn recht om een review te plaatsen.
En als er één bedrijf is die boven verwachting presteert dan wil ik graag een positieve review plaatsen.
En mijn eerste review is van 2010.. Dus ik ben een wereldverbeteraar? In ruste dan zeker?
Lees elke review, dan lees je waarheid en aantoonbare feiten. (twee gaan zelfs over Wish...)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door Revoked »

Nou, dan heb ik nog meer ruis te melden. We hebben toevallig vandaag een slimme tv uit Oost-Europa, niet Ziggo certified, tòch gewoon op de digitale Ziggo-kabel kunnen aansluiten.
Met de gegevens van de Ziggo-site.
En daarom heeft TS geen recht op z'n kèsjbek.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Lief dagboek,

Weet je nog, dat ik gisteren schreef over dit topic en dat het niet gekker kon?

Nou .....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door moederslink »

Bob1403 schreef:
09 dec 2020 16:38
Ik heb twee weken geleden een LG-OLED55GX6LA TV gekocht bij de TV-Reus. Hij was zo'n 200 euro goedkoper dan bij Bol en CoolBlue. Op de website van LG staat dat er een cash back actie geldt voor de OLED TV's. Toen ik mijn cash back probeerde te verzilveren bleek echter dat een sticker waarop cruciale informatie voor de cash back stond vakkundig was verwijderd. Een cash back vragen is zonder die sticker niet mogelijk. De TV Reus om commentaar gevraagd: "Wij doen niet mee aan de cashback omdat we onze eigen prijzen willen bepalen." Hierbij krijg ik toch echt het gevoel dat de TV Reus mijn cash back heeft geind en die van hun prijs hebben afgetrokken. Hierdoor kunnen ze de TV leveren tegen de laagste prijs. Op de website van de TV Reus staat niet vermeld dat ze niet meedoen aan de cashback. Kan dit zomaar?
En hier gaat het dus eigenlijk echt over : naaierij dus . TV reus verwijdert de sticker zelf , maar levert u de TV wel € 200 goedkoper.
Sowieso prettig natuurlijk.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

We nemen even het OP erbij.
Bob1403 schreef:
09 dec 2020 16:38
Ik heb twee weken geleden een LG-OLED55GX6LA TV gekocht bij de TV-Reus. Op de website van LG staat dat er een cash back actie geldt voor de OLED TV's. Toen ik mijn cash back probeerde te verzilveren bleek echter dat een sticker waarop cruciale informatie voor de cash back stond vakkundig was verwijderd. Een cash back vragen is zonder die sticker niet mogelijk. De TV Reus om commentaar gevraagd: "Wij doen niet mee aan de cashback omdat we onze eigen prijzen willen bepalen." Kan dit zomaar?
Een paar regels er tussenuit en de vraag van TS is of het kan dat TVReus niet meedoet aan de cashback van LG. En dan komen de reacties:
Moneyman schreef:
10 dec 2020 10:25
Het feit dat het Hongaarse TV's zijn is natuurlijk dé reden dat de cashback niet werkt.
hebra98 schreef:
10 dec 2020 10:32
TS dacht een Nederlandse TV te kopen maar kreeg een Hongaars model geleverd.
Moneyman schreef:
10 dec 2020 11:15
Want de reden dát de cashback niet geldig is, is dat TV-Reus Hongaarse TV's verkoopt en dus niet aan de voorwaarden van de actie voldoet.
Moneyman schreef:
10 dec 2020 11:31
Daarom ook mijn advies om, als TS wil ontbinden, dat te doen op basis van non-conformiteit.
Of jullie moeten een glazen bol hebben, of jullie moeten TS kennen of een van jullie is TS. Nergens is te lezen dat het om een Hongaars model gaat. Nergens staat vermeld wat de intentie van TS was. Nergens staat vermeld dat TS een ander model geleverd heeft gekregen. Nergens staat dat er een belofte gedaan is dat er een tv uit een bepaald land zou komen. En nergens in de voorwaarden van LG staat dat TVReus wel mee zou doen met de cashback als ze bepaalde tv's zouden verkopen.
Oftewel een hoop aannames.
En dan wordt er een link gegeven naar een klacht van iemand die weken later eenzelfde model besteld heeft en dat bleek....
een Pools model te zijn
met een ander typenummer. Iets dat hier niet gezegd wordt.
Moneyman schreef:
10 dec 2020 14:55
Sterker, laat dat nou nét het bestaansrecht van dit forum zijn :D
Klopt helemaal, dit forum heeft bestaansrecht door het doen van aannames, verzinsels en onderbuikgevoelens. Zucht.

NeoDutchio
Berichten: 12329
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

moederslink schreef:
10 dec 2020 22:52
Bob1403 schreef:
09 dec 2020 16:38
Toen ik mijn cash back probeerde te verzilveren bleek echter dat een sticker waarop cruciale informatie voor de cash back stond vakkundig was verwijderd.
En hier gaat het dus eigenlijk echt over : naaierij dus .
LG geeft de cashback en LG bepaald daarbij de voorwaarden. En een van die voorwaarden is dat de tv aangeschaft moet worden bij een aangesloten verkoper. TVReus valt niet onder de aangesloten verkooppunten. Dus ook al had die sticker op de doos gezeten, dan nog had TS geen cashback ontvangen.
TVReus heeft nooit aangegeven dat er een cashback op zat. Het is TS zelf geweest die die aktie gezien heeft, maar niet naar de bijbehorende voorwaarden gekeken heeft.

hebra98
Berichten: 1435
Lid geworden op: 09 nov 2012 15:33

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door hebra98 »

Je hoeft geen genie te zijn om te herleiden dat één bedrijf, van exact hetzelfde model tv van LG wel het juiste model naar TS stuurt maar vervolgens een buitenlands model naar een andere klant stuurt (van de Trustpilot review).
Van dat exact zelfde model leveren ze de klant alleen de buitenlandse uitvoering aan iedereen.
Tvreus kan niet het NL model verkopen omdat ze geen officiële dealer zijn van deze merken. Daarom doen ze niet mee met de acties van LG, Samsung en wellicht andere merken. Dat komt door hun handelswijze, niet omdat ze niet mee willen doen. Tvreus kan meedoen met de acties in Hongarije. :twisted:

De reden waarom Tvreus niet mee doet met de actie is, omdat ze geen NEDERLANDSE modellen verkopen maar Hongaarse.
Ook al doen ze wel net alsof ze NL modellen aan je gaan leveren, sturen ze je gewoon een Hongaarse uitvoering van dat model. En de sticker halen ze van de doos omdat je anders al voor het uitpakken kunt zien dat je niet hebt ontvangen wat je gekocht hebt.

En dat een deel mogelijk wel redelijk zal werken neemt niet weg dat je NIET krijgt wat je WEL gekocht hebt en ze je in de waan laten dat je gewoon het juiste model krijgt. Vele merken dit niet, neemt niet weg dat het dan nog steeds wel zo is.

Ik hoop dat TS nog even terug wil komen om aan te geven welk modelnummer achterop zijn Tv staat, of welk type hij ziet in het menu.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Cashback actie LG OLED TV's & TV Reus 2020/12

Ongelezen bericht door JozJan »

NeoDutchio schreef:
10 dec 2020 17:24
Bij Hebra is er bewijs dat er beloofd is dat het een Nederlandse tv is. En dat bleek inderdaad niet waar. Dat bewijs is er dus. Maar nergens lees ik iets waaruit blijkt dat bij iedereen dit beloofd wordt. Dus ja, als zij tegen iedereen bewust zeggen dat het een Nederlandse tv is, dan misleiden ze iedereen. Maar nergens wordt die belofte gegeven.
Dit is het mooiste voorbeeld dat je het echt niet begrijpt. Een Nederlandse (Web)winkel hoeft helemaal niet te beloven dat ze een Nederlandse tv leveren. Dat is namelijk gewoon het uitgangspunt. Kan dat anders? Kunnen ze ook een buitenlands model leveren? Natuurlijk. Als ze dat netjes vermelden. En dat doen ze dus niet. Structureel niet.

Gesloten