LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Editie Enigma Klacht

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
reun
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2010 12:58

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door reun »

hallo medegebruikers

HELP
wij zitten hier met het zelfde probleem door die oplichters,
hoe kunnen wij hier van af kommen??

Utrechtse Heuvelrug
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2010 16:13

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Utrechtse Heuvelrug »

Ook ons is hetzelfde overkomen. Heb vandaag een herinnering ontvangen en per mail gereageerd dat er geen mevrouw met die voorletter op ons adres woont en wij geen abonnement op hun magazine genomen hebben en geenszins van plan zijn ook.
Daarna ben ik gaan zoeken op internet en schrok hevig van alle klachten die ik erover las. Ben nu benieuwd hoe dit gaat aflopen!

theobem
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 nov 2008 11:51

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door theobem »

Mensen, mensen.... :D
Geen paniek , ze zullen voorlopig even doorgaan met hun intimidatiemethodes (mooi woord voor scrabble) ; allemaal al bekend janssen en janssen ( niet die van kuifje :wink: , enz, enz.
Gewoon nergens meer op reageren - het is hun trouwens toch alleen maar om de advertentie inkomsten te doen.

Advies: Benader de adverteerders uit Enigma en wijs ze eens op de praktijken van calatus bv uit veldhoven...... Ik heb al diversen bedankjes van die adverteerders gehad :D van dat "was eens maar nooit meer" of "daarom was het zo goedkoop adverteren"....

En vergeet consuwijzer niet in te lichten !!!

Birddy
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2010 17:20

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Birddy »

hee

ik ben 17 en ik krijg steeds rekeningen ,
wat moet ik doen want je moet 18 zijn voor het blad


groetjes birddyy :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Birddy

Vraag of (een van) je ouders een korte brief stuurt.

Daarin vermelden dat zij een niet geldige overeenkomst zijn aangegaan met een minderjarige - en dat zij daar geen toestemming voor geven.

texas
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 nov 2010 18:39

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door texas »

Ook wij hebben van dat zg bedrijf een puzelboek toegestuurd gekregen en moesten daarop binnen 14 dagen reageren.Dit versturen gebeurden in de vakantie periode dus toen we thuis kwamen heeft mijn vrouw meteen gebeld dat we geen prijs stelden op het puzelboek en het ook niet kunnen betalen,men gaf als antwoord dat er nog 1 maal een puzelboek gestuurd zou worden en dan was het afgelopen.Dus mooi niet men blijft volharden in het sturen van een puzelboek die ik meteen retoer stuur. Het bedrag wat ik moet betalen is 74,15 euro tevens is nu Intrum justitia ingeschakeld en het bedrag is nu totaal 138,87 euro geworden Dat is toch oplichting. Ze gaan gewoon door met hun praktijken,betalen doe ik niks we zijn alle twee 70 jaar en hebben AOW en zijn nergens op geaboneerd en houden niet van puzzelen.Ook weten ze dat als ze in de vakantie periode een brief sturen en tijdschrift er veel mensen te laat zijn om te reageren dus dit gebeurd met voorbedachten rade! Dit zg bedrijf moet gestopt worden en de consument beschermd!! Ook van intrum justitia heb ik geen hoge pet op alle mails die je stuurd komen onbeantwoord terug.En het ergste is dat je er zelf niet omgevraagt hebt.

kropka
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2010 11:51

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door kropka »

Wij zijn al vanaf augustus aan het corresponderen met de deurwaarder Janssen&Janssen.
Geprobeerd uit te leggen dat de werkwijze van Enigma niet zuiver is met verwijzing naar het Burgelijk Wetboek, Colportagewet (Wet van 7 september 1973, houdende regelen tot het tegengaan van misbruiken bij colportage)
Ondanks het verzoek om ons voor de rechter te dagen blijft de deurwaarder alleen maar aanmaningen te sturen. En wij blijven antwoorden met een korte verwijzing naar de vorige correspondenties. We zullen het zien….. :?

DdeJongh
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2010 20:58

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door DdeJongh »

Wij hebben inmiddels ook Jansen&Jansen achter ons aan zitten met volgens hun "gerechtelijke procedures". Enige tijd geleden hebben wij ook een zogenaamd proef exemplaar gekregen, naief om deze weg te gooien blijkt achteraf, want door dit exemplaar weg te gooien en niet te bellen zitten we zonder pardon aan een jaar abonnement vast. Mailtjes naar Catala B.v om onder dit abonnement uit te komen resulteren in "Uw abonnement wordt vanaf 10-2011(!!) stopgezet" :shock:
Zelfs door Jansen&Jansen wordt herhaaldelijk gemeld dat wij ons hebben geabonneerd en dat we moeten betalen (inmiddels een bedrag van omnabij 128,00).
Een mail naar het Juridisch Loket leert ook dat Editie Enigma geen poot heeft om op te staan omdat een "abonnement" (als je dat al zo mag noemen) getekend of overeengekomen dient te worden door beide partijen.
Met andere woorden, er wordt door ons geen cent overgemaakt, ongeacht het dreigen van gerechtsdeurwaarders Jansen&Jansen!!!

Sanne008
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 sep 2010 13:18

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Sanne008 »

Ik heb inmiddels ook al en verzoek van Intrum Justitia om binnen 3 dagen te betalen anders wordt er een deurwaarde op me af gestuurd. ik zie in het Forum dat er veel meer mensen dit al hebben gehad maar eigenlijk van niemand een reactie hoe dit uiteindelijk is afgelopen en daar ben ik toch wel heel benieuwd naar.
Is er iemand die een deurwaarde heeft langs gehad of een dagvaarding heeft gekregen om bij de rechter te komen?????
en hoe is dit af gelopen!


laat duidelijk zijn al sturen ze 300 deurwaardes op me af, dit is inmiddels een principe kwestie geworden. Ik spoel nog liever het geld door de wc dan dat ik 1 cent betaal!!!!!

Luus22
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2010 13:19

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Luus22 »

Hoi allemaal ben blij dat ik niet de enig ben , ik heb toegezegd om een gratis puzzelblad te ontvangen.Heb die alleen nooit gehad en ook geen factuur. Maar krijg nu wel een herinnering van 62,65 heb gelijk gebeld en kreeg een onredelijke dame Magriet genaamd aan de telefoon met de woorde u heeft geen poot om op te staan.
Ik ben zo boos heb alles na gekeken mail doorgepluist maar nooit wat ontvangen.
WAT NU? hoop dat iemand mij kan helpen.

groetjes

Broekhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2010 12:34

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door Broekhuizen »

Hallo allemaal,

Ook heb een negatieve ervaring met enigma.
Enige tijd geleden (oktober) ben ik telefonisch benaderd of ik een proef exemplaar wilde ontvangen van editie Enigma. Deze kon ik geheel vrijblijvend opzeggen doormiddel van een email.

Omdat ik niks van Enigma ontving ben ik er vanuit gegaan dat er iets mis was gegaan bij het registeren van nieuwe klanten. Voor de rest prima want ik had toch niks betaald het zou namelijk gratis zijn. Tot mijn schrik krijg ik 3 december een betalingsherinnering ad €62,65.

Eerst heb ik een email gezonden. Hierop heb ik nog geen reactie. Vandaag (8 dec) gebeld. Hier kreeg ik een iets wat onbeleefde dame aan de telefoon die verklaarde dat ze er niks meer aan kon doen het abonnement gewoon door loopt. Dat ik het magazine (inmiddels al 2 stuks) niet ontvang kon haar niks schelen. Omdat ik niet binnen het termijn van 10 (of 14) dagen na ontvangst van het proef abonnent gereageerd had, zit ik nu vast aan een half-jaar abo.

Hier neem ik geen genoegen mee. Ik heb vandaag een brief en een mail gezonden dat ik niet van plan ben te betalen. Ook heb ik gewezen op de Wet Koop op Afstand. Waarin staat dat een consument een bedenk tijd heeft van 7 dagen na ontvangst van het product. Aangezien ik nog niks ontvangen heb, kan ik daar naar mijn mening recht doen op gelden. Ik heb tevens gesteld dat zij maar moeten aantonen dat ze het magazine naar mij heben opgestuurd en dat ik die dus ook heb ontvangen.

Even afwachten op hun reactie dus. Wordt vervolgd.

=======================
Update 16-12-2010
Na enkele emails over en weer gestuurt te hebben is enigma niet bereid het zogenaamde abonnement te stoppen. De rekening blijf gewoon openstaan.
Ik heb besloten het aan te laten komen op de dagvaarding. Het is niet anders, maar betalen doe ik voor alsnog niet.
=======================
Laatst gewijzigd door Broekhuizen op 16 dec 2010 21:40, 3 keer totaal gewijzigd.

gwnstefhanie
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 dec 2010 16:11

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door gwnstefhanie »

HeeJ

helaas maar waar ik ben er ook ingetrapt.
ze hadden mijn gebeld dat ik een gratis proefexemplaar had gewonnen.
ik zei stuur hem maar op maar ik wil niet vast zitten aan een abonnement en ook dat ze goed door dringen met zeuren.

ik heb het exemplaar nog nooit binnen gekregen maar wel een rekening van 74,15.
ik had een email gestuurd van ik wil geen abonnement en dat ik die rekening niet betaal omdat ik helemaal geen puzzel proef exemplaar heb binnen gehad.
hij stuurde mijn een bandje op waarmee ze het gesprek hadden opgenomen.
ik heb toen gestuurd dat ik niks meer met hun te maken wil hebben.

en sinds deze week krijg weer een rekening met de laaste kans om het te betalen anders gaat het naar een incassobureau.
ik weet niet of ik het nu moeten betalen of niet.

maar ik ben zelf nog maar 19 en heb al genoeg dingen wat ik moet betalen en ik kan het gewoon niet missen het bedrag.

hoop dat een paar mensen mij tips kunnen geven.

vriendelijke groeten stefhanie

mzegers
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 11:36

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door mzegers »

Ook mijn zoon is de dupe van deze gemene manier om mensen iets aan te smeren vooral oudere en jongere mensen worden telefonisch benaderd met een gratis proefexemplaar van editie enigma.
Mijn zoon wilde wel een gratis exemplaar met de voorwaarde dat hij negers aan vast zat wat hem ook beloofd werd.
nu krijgt hij een rekening van € 62,65 voor een halfjaar abonnement waar hij nooit om gevraagd heeft.
Als ik Calatus.b.v. probeer te bellen in Veldhoven zijn altijd alle lijnen bezet en wordt gewoon de lijn verbroken met het 0900 nummer waar je iedere keer voor moet betalen. ook het 040- nummer wat ik op internet vond wordt niet opgenomen. Wat voor bedrijf is dit eigenlijk??? kan iemand met dezelfde ervaringen mij laten weten wat ik hieraan kan doen voordat ook wij gedreigd worden met incasso etc.

MAXIEM

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door MAXIEM »

mzegers

Advies: stuur deze ******** firma een brief (zie voorbeeld en zelf aanpassen naar jouw situatie):

Model voorbeeldbrief: (zelf naar eigen situatie aanpassen)

Naam en adres van het bedrijf

Eigen Plaats en datum

Onderwerp: de overeenkomst/factuur van (datum)

Geachte heer/mevrouw,

Naar aanleiding van de ontvangst van uw overeenkomst/factuur de dato XXXX, delen wij u mede geen prijs te stellen op uw diensten.

De wijze waarop u ons heeft benaderd is dermate misleidend, dat er van een rechtsgeldige overeenkomst/factuur juridisch gezien geen sprake kan zijn.
Zo er al een overeenkomst/vordering zou bestaan, dan achten wij deze vatbaar voor vernietiging op grond van dwaling/bedrog (ingevolge het BW 6/228) alsmede wegens gebrek aan wilsovereenstemming (ingevolge het BW 3/33).
Op grond hiervan achten wij ons niet gehouden om uw diensten af te nemen/de factuur te betalen.

Wij eisen van u, de overeenkomst/factuur te vernietigen,en alle correspondentie met ons te staken alsmede onze gegevens uit uw bestand te verwijderen.

Indien u mij zonder valide grond noodzaakt om rechtsbijstand in te roepen, dan zullen alle daarmee verband houdende kosten ten titel van onrechtmatige daad op U worden verhaald.

Met vriendelijke groet,

(Zet wél je naam onder de brief, maar niet je handtekening)

Of: zet je handtekening op een kruisjesachtergrond of dwars door de adres gegeven. Op die wijze kunnen deze onbetrouwbare bedrijven niet knippen en plakken en een vervalste overeenkomst in elkaar knutselen.

Maxiem.

yvon-ne
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2010 12:55

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door yvon-ne »

Mensen maak je niet druk. Mijn dochter hadden ze tot vorige week ook een abonnement aangesmeerd, en rekeningen gestuurd met de dreiging of ze wilde betalen. Ik heb ze vrijdag een mail gestuurd met de bijlage van Helene (dank je wel Helene) :o En zie hoe snel het opgelost is :wink:

Geachte heer/mevrouw,



Dank u wel voor uw e-mail. Ik vind het erg vervelend om te horen dat er communicatiestoornissen zijn ontstaan. We willen uiteraard graag klanten, maar dan wel tevreden klanten. Daarom ben ik ook blij dat u gereageerd heeft. Dan kan ik het weer in orde maken. Ik zal uw gegevens uit ons systeem verwijderen. U zult dan geen exemplaar meer ontvangen en ook het aansluitende abonnement komt hiermee te vervallen.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Verzonden: Thursday, December 09, 2010 5:42 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: stop abonnement



Geachte klantenservice ( als het onder klantenservice mag vallen)



Ik heb geen zin om er verder woorden over vuil te maken. Mijn dochter heeft inmiddels een reactie op haar mail gehad over het dringende verzoek binnen 4 dagen het bedrag te voldoen. (dit gaat niet gebeuren) Ik weet intussen jullie manier van werken, kijk bij tros radar hoe geliefd jullie zijn. Dus bij deze verzoek ik jullie nog 1 maal het abonnement ongedaan te maken van mijn dochter. Zij heeft geen proef exemplaar ontvangen en heeft dus niet kunnen reageren met een code die ze op moest sturen. En een mail die onder spam staat word ook niet gelezen. Dus als dit jullie manier van werken is, is het zeer ongepast. Dit is niet om tevreden klanten te hebben dit is geld klopperei bij kinderen die zelf hun geld hard nodig hebben.



Groet,

Hieronder even een voorbeeld over hoe jullie te werk gaan. En de vraag of jullie trots zijn op jullie manier van handelen?







Zoals al eerder vermeld: laat je niet bang maken! Dat is juist wat ze bij Editie Enigma willen. Ik heb gedreigd met het doen van aangifte en toen waren ze ineens wel schappelijk. Beetje vreemd he? Het is dat ik krap in mijn tijd zit maar anders zou ik alsnog aangifte doen. Ik zet hier nu mijn verhaal neer om andere mensen te overtuigen van het feit dat Editie Enigma fout is en dat zij geen poot hebben om op te staan. Hieronder mijn mailcontact. Ze sturen iedereen dezelfde standaard mailtjes.

Van:
Verzonden: Friday, June 25, 2010 12:50 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: Abonnement?!



Beste heer/mevrouw,


Tot mijn grote verbazing ontving ik een factuur (factuurnummer 00092785) van jullie. Ik heb nooit om een abonnement gevraagd dus ik ga het abonnement ook niet betalen. Ik heb getracht jullie telefonisch te bereiken maar dit is tot op heden niet gelukt. Ik verwacht van jullie dat jullie per direct mijn naam uit het klantenbestand verwijderen. Gebeurt dit niet dan onderneem ik stappen.

Ik verwacht van u dat u bovenstaande uitvoert. Tevens verwacht ik een ontvangstbevestiging van u.


Met vriendelijke groeten,

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Fri, 25 Jun 2010 14:21:50 +0200
From: [email protected]
To:







Geachte heer/mevrouw,



Enige tijd geleden bent u (of een gezinslid) telefonisch benaderd door een callcentermedewerker. Deze heeft gevraagd of er interresse was in een gratis proefexemplaar + aansluitend abonnement op ons puzzelmagazine editie enigma. Omdat er interresse was, zijn de afspraken (met uw toestemming) opgenomen. In de bijlage vindt u die gespreksopname.



Omdat wij duidelijke communicatie belangrijk vinden, hebben wij u ook nog een bevestiging gestuurd, waarin nogmaals werd uitgelegd dat het aansluitende abonnement enkel geannuleerd kan worden in de 14 dagen na de verschijningsdatum van het gratis proefexemplaar. Ook in de welkomstbrief bij uw proefexemplaar is dit nog eens herhaald.



Middels deze informatie hopen wij de twijfel over uw lidmaatschap op editie enigma weg te nemen.

Wij zien uw betaling graag per omgaande tegemoet. Het retour sturen van edities ontslaat u niet van deze betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Hopende u hiermee voldoende te informeren.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl

Van:
Verzonden: Friday, June 25, 2010 2:49 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!



Beste meneer/mevrouw,

Ik weet heel goed wat afgesproken is. Ik heb getracht het abonnement te annuleren na een mailtje maar dit lukte toen niet aangezien dit pas vanaf een bepaalde datum kon wat ik bovendien ook raar vind. Dit mailtje kon ik daarna nergens meer vinden in mijn mailbox zodat ik geen enkele contactgegevens van jullie had. Toen dacht ik: ik wacht het proefexemplaar af om het dan alsnog meteen te annuleren. Echter deze heb ik NOOIT ontvangen. Ik vermoed zelfs dat jullie deze NOOIT verstuurd hebben. Ik ben hier erg boos om aangezien ik altijd heel consequent ben in het afhandelen van zaken. Ik verwacht van jullie dat jullie mij in deze tegemoet komen.

Mvg,

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Sat, 26 Jun 2010 16:46:36 +0200
From: [email protected]
To:

Geachte mevrouw,



Op de website en bij het magazine zat voldoende informatie over ons om contact op te kunnen nemen.



Totstandkoming van het abonnement

Enige tijd geleden bent u een abonnement aangegaan. Voorafgaand aan dat abonnement heeft u een gratis proefexemplaar ontvangen. Als dat proefexemplaar niet aan de verwachtingen voldeed kon het aansluitende abonnement binnen een periode van 14 dagen worden opgezegd. Omdat wij geen opzegging binnen die 14 dagen hebben ontvangen heeft u inmiddels een factuur ontvangen voor het aansluitende abonnement.



Afkoopregeling om het abonnement per direct stop te zetten

U heeft aangegeven toch geen prijs te stellen op dit abonnement. Daarom hebben we in ieder geval het abonnement aan het einde van de periode stopgezet. En hoewel het niet gebruikelijk is dat een uitgever zijn abonnees ontslaat van een abonnementsverplichting hebben we besloten om u toch een afkoopregeling aan te bieden. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben,



Met vriendelijke groet,



Debiteurenadministratie

Calatus BV / editie enigma

Van:
Verzonden: Saturday, June 26, 2010 11:03 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!
Urgentie: Hoog



Volgens mij kunt u niet lezen: ik heb NOOIT een proefexemplaar ontvangen. Daardoor heb ik ook niet de mogelijkheid gehad om iets op te kunnen zeggen. Jullie zijn bij deze in gebreke gebleven, en niet ik. U kunt dreigen wat u wilt, betalen zal ik NOOIT. Er worden leden gewerfd onder valse voorwendselen. U kunt dit niet ontkennen. Ik ben er namelijk van op de hoogte dat jullie bekend zijn bij Radar en Kassa en dan bedoel ik niet in positieve zin. U zal zich moeten schamen om zo aan klanten te komen. Bovendien ben ik er van op de hoogte dat wat jullie doen niet rechtsgeldig is. Verder heb ik geen zin om me bezig te houden met deze onzin want ik heb wel belangrijkere dingen aan mijn hoofd dan oplichterij. Dus ik verzoek u nogmaals dringend mij uit uw klantenbestand te verwijderen en me NOOIT meer met uw rommel lastig te vallen.

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Sun, 27 Jun 2010 20:15:33 +0200
From: [email protected]
To:



Geachte heer/mevrouw,


Wij huren adressen in voor ons callcenter. Medewerkers van het callcenter hebben telefonisch contact met u gehad (of uw gezinsleden) met de vraag of men geinteresseerd is voor een proefexemplaar van ons nieuw puzzelblad Editie Enigma. Indien hiervoor belangstelling is wordt het gesprek van de bestelling opgenomen. Als het proefexemplaar u bevalt en u niet binnen 14 dagen opzegt volgt er een halfjaarsabonnement waarbij u elke 4 weken een editie ontvangt.



U heeft aangegeven dat u niet tijdig heeft opgezegd, omdat het proefexemplaar niet bij u is aangekomen. Om te voorkomen dat hierdoor ongewenste verplichtingen ontstaan, hebben wij in de bevestiging uitdrukkelijk gevraagd om het ons tijdig te laten weten als een exemplaar niet aankomt. Omdat u dat niet binnen de aangegeven periode van 14 dagen heeft gedaan, zijn wij ervan uitgegaan dat u het abonnement wilde continueren. Wij hebben extra kosten moeten maken voor de toezending van uw volgende editie enigma.



Afkoopregeling

In principe kunnen we het aansluitende abonnement en de betalingsverplichting niet meer annuleren, maar als u erop staat om het abonnement toch voortijdig te beëindigen, dan ben ik bereid om een uitzondering te maken. Ik mag u een afkoopregeling van het abonnement voorstellen. Op de aan u toegezonden factuur staat een bedrag van € 62,65. Als u in plaats daarvan € 24,00 overmaakt op bankrekening 4415.90.136 tnv Calatus BV en onder vermelding van uw klantnummer, dan komt het openstaande bedrag van € 62,65 te vervallen en zullen wij u geen nieuwe edities meer toezenden. (Mogelijk is er nog een aan u onderweg. Die mag u dan nog houden.)



Afkoopregeling geldt alleen als binnen 7 dagen betaald wordt

Let op: Alleen als dit bedrag binnen 7 dagen is bijgeschreven kunnen wij het abonnement stopzetten. Als wij het niet binnen 7 dagen ontvangen, dan blijft de oude betalingsverplichting openstaan.



Het retoursturen van bladen of welkomstgeschenk ontslaat u niet van de betalingsverplichting, dus ik adviseer u om die te behouden.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Ingrid van den Nieuwenhof
Klantenservice editie enigma

www.editieenigma.nl




Van:
Verzonden: Sunday, June 27, 2010 10:08 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!



Jullie sturen de boel bewust niet op, dus bekijk het maar. Beetje vreemd dat iedereen hier last van heeft en dat de exemplaren met factuur wel altijd aankomen. De verantwoordelijkheid ligt bij jullie om iets te versturen, niet bij mij. Ook erg zwak om een standaard mailtje als reactie te sturen.
Wanneer jullie hier niet direct mee ophouden doe ik komende week aangifte van oplichterij.
Nogmaals: betalen doe ik NOOIT. Dus stop je energie maar ergens anders in.

Subject: RE: Abonnement?!
Date: Mon, 28 Jun 2010 10:29:03 +0200
From: [email protected]
To:

Geachte heer/mevrouw,



Uw abonnement is inmiddels geannuleerd.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma
www.editieenigma.nl




Van:
Verzonden: Monday, June 28, 2010 7:11 PM
Aan: Editie Enigma, Klantenservice
Onderwerp: RE: Abonnement?!



Ik wil tevens een bevestiging dat ik de factuur niet hoef te betalen anders doe ik alsnog aangifte.
Alvast bedankt.














RE: Abonnement?!‏
Van: Editie Enigma, Klantenservice ([email protected])
Verzonden: dinsdag 29 juni 2010 7:46:03
Aan:



Geachte heer/mevrouw,



Bij deze bevestig ik dat er geen abonnement komt en dat u verder ook geen financiële verplichtingen heeft naar editie enigma.



Ik hoop u hiermee voldoende van dienst te zijn.



Met vriendelijke groet,



Klantenservice editie enigma

hubert01
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2010 00:37

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door hubert01 »

goeden dag ,
ik heb het zelfde aan de hand met deze mensen .
ze beloven je wat over de telefoon als het druk is op je werk , je zeg oh ja wel aardig en heb dus gelijk een abonnement ?

betalen voor iets wat gratis is -= hahaha

ik heb het volgende gedaan:

Calatus b.v.
De plank 101-109
5504 EE Veldhoven

Klundert , 18 december 2010


Geachte heer, mevrouw,

In navolging op uw correspondentie deel ik u nogmaals mede dat wij niet over zullen gaan tot enige betaling. Hierbij verwijs ik u naar mijn eerdere reactie. Middels deze brief zal ik mijn standpunten en zienswijze omtrent uw firma en handelwijze nogmaals duidelijk maken.

Ten eerste heeft u mij ongevraagd en onaangekondigd telefonisch benaderd op een druk moment van de dag op mijn werk . In dit telefonisch gesprek wekte u de indruk dat er sprake was van een gratis proef editie en u bouwde daarop voort. Tevens refereerde u aan een eerder gevoerd telefonisch gesprek. enige tijd voordat u ons daaromtrent inzicht kon verlenen. Echter kreeg ik achteraf gezien argwaan jegens uw firma en handelwijze, mede door het sturen van een factuur voor iets wat gratis zou zijn. waarop ik u een reactie hebben toegezonden met onze zienswijze.

Hier ik nog steeds geen duidelijke reactie van u heb ontvangen.

Er kan mede gelet op mijn standpunten en bevindingen die voortvloeien uit onze reactie geen sprake zijn geweest van een rechtsgeldig tot stand gekomen overeenkomst en van wilsovereenstemming is eveneens geen sprake geweest.

Bovendien vragen wij u aan te tonen, op welke wijze u in het bezit bent gekomen van mijn gegevens .
En verzoeken wij u deze zo spoedig mogelijk uit uw bestand te verwijderen!
Hierbij willen wij u wijzen op het feit dat het Openbaar Ministerie bij opzettelijke inbreuken over kan gaan tot strafrechtelijke vervolging.

Daarnaast acht ik uw werkwijze dermate misleidend dat niet gesproken kan worden van een rechtsgeldige overeenkomst. Van wilsovereenstemming zoals bedoeld in artikel 3:33 BW is derhalve geen sprake. Mocht u echter van mening zijn dat wel een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen dan vernietig ik de zogenaamde overeenkomst op grond van bedrog c.q. dwaling in de zin van de artikelen 3:44 BW en 6:228 BW. Op grond hiervan acht ik mij niet gehouden tot enige betaling.

Voor het geval u desondanks van mening blijft dat een overeenkomst strekkende tot het af sluiten van een abonnement stand is gekomen, wat wij met klem betwisten, bent u als opdrachtnemer op grond van de wet, zie daarvoor artikelen 7:400 BW e.v., verplicht om verantwoording af te leggen voor de wijze waarop u zich van uw taak heeft gekweten.

Wanneer u naar mijn oordeel geen deugdelijk bewijs van een ondertekend contract kunt aanleveren, verzoeken wij u alle correspondentie met ingang van heden te staken en alle gegevens betreffende mijn persoon uw bestand te verwijderen.

Tevens stel ik u hierbij aansprakelijk voor alle geleden en nog te lijden schade als gevolg van u handelen dan wel nalaten, daaronder begrepen de buitengerechtelijke kosten, gerechtelijke kosten.
Evenals de wettelijke rente vanaf de dag der dagtekening van deze brief tot die der algehele voldoening.




Tenslotte deel ik u mede dat ik een klacht tegen u en uw bedrijf heb ingediend bij:

De Stichting Aanpak Financieel-Economische Criminaliteit in Nederland, tevens handelend onder de naam Steunpunt Acquisitiefraude.

Kamer van koop handel Eindhoven onder vermelding van uw gegevens en inschrijvings nr



Indien wij binnen 10 werkdagen na dagtekening van deze brief geen inhoudelijke en schriftelijke reactie van u hebben ontvangen, gaan wij ervan uit dat u zich conformeert aan de inhoud van deze brief en alle voorgaande correspondentie en uw activiteiten jegens mij met onmiddellijke ingang zult staken. Wij zullen alsdan alle reeds ontvangen en in de toekomst nog te ontvangen facturen als niet verzonden en, zover nodig, als gecrediteerd beschouwen.


Hoogachtend,


H.J.Oosterkamp

Cc. Steunpunt Acquisitiefraude ,
Politie , tros radar , kamer van koophandel Eindhoven

eens kijken wat de heer van den nieuwenhof
( enig aandeel houder / directeur en oprichter in 25-02- 2008 van calatus b.v )

daar op te zeggen heeft .

volgens de uittreksel van 09-11-2010 van het handels register 0 werkzame personen heeft / wie schrijft dan die brieven ?

wisten jullie dat calatus b.v. een maatschappelijk kapitaal heeft van
€ 90.000.00

MAXIEM

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag hubert01,

Ik heb jouw brief wat algemener gemaakt en wil die graag in mijn bestand opnemen. Dat doe ik uiteraard niet zonder jouw toestemming. Vandaar mijn vraag: mag ik jouw brief in mijn bestand opnemen?

Met vriendelijke groet, Maxiem.
---------------------------------------------------------------------------------

Modelbrief (aanpassen naar de eigen situatie):

(naam en adres van de betreffende firma)

(dagtekening)


Geachte heer, mevrouw,

In navolging op uw correspondentie deel ik u nogmaals mede, dat ik niet zal overgaan tot enige betaling. Middels deze brief zal ik mijn standpunt en zienswijze omtrent uw oneerlijke handelspraktijken verduidelijken.

Ten eerste heeft u mij ongevraagd en onaangekondigd telefonisch benaderd. In dit telefonisch gesprek wekte u de indruk, dat er sprake was van een gratis proefeditie. Tevens refereerde u aan een eerder gevoerd telefonisch gesprek, dat nooit heeft plaatsgevonden.

Er kan mede gelet op deze bevindingen geen sprake zijn (geweest) van een rechtsgeldig tot stand gekomen overeenkomst en ook van wilsovereenstemming is geen sprake.

Ik acht uw werkwijze dermate misleidend, dat niet gesproken kan worden van een rechtsgeldige overeenkomst en ook van wilsovereenstemming zoals bedoeld in artikel 3:33 BW is geen sprake. Mocht u echter van mening zijn dat wel een rechtsgeldige overeenkomst tot stand is gekomen, dan vernietig ik deze zogenaamde overeenkomst op grond van bedrog c.q. dwaling in de zin van de artikelen 3:44 BW en 6:228 BW.

Wanneer u naar mijn oordeel geen deugdelijk bewijs van een ondertekend contract kunt aanleveren, dan verzoeken wij u alle correspondentie met ingang van heden te staken en alle gegevens betreffende mijn persoon uit uw bestand te verwijderen.

Tevens stel ik u hierbij aansprakelijk voor alle geleden en nog te lijden schade als gevolg van uw handelen dan wel nalaten, daaronder begrepen de buitengerechtelijke- en gerechtelijke kosten, aangevuld met de de wettelijke rente vanaf de dagtekening van deze brief tot die van algehele voldoening.

Indien wij binnen 10 werkdagen na dagtekening van deze brief geen inhoudelijke en schriftelijke reactie van u hebben ontvangen, dan gaan wij ervan uit, dat u zich conformeert aan de inhoud van deze brief en dat u alle correspondentie jegens mij met onmiddellijke ingang zult staken. Wij zullen alsdan, alle reeds ontvangen en in de toekomst nog te ontvangen facturen als niet verzonden en zover nodig, als gecrediteerd beschouwen.

(naam en adres)
(zet geen handtekening)

CC: Stichting Acquisitiefraude en Consuwijzer

hubert01
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 dec 2010 00:37

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door hubert01 »

beste maxime ,
ik vind het goed dat je mee denkt in zake als deze.

Je mag zeker deze brief gebruiken , en andere ook tegen calatus b.v
heb ik helemaal geen probleem mee. doe er je voordeel mee !!

ik heb nu zelf op mijn brief weer die onzin mail terug gehad van we hebben uw gesprek opgenomen ( heb ik helemaal geen toestemming voor gegeven )

ik heb ze een mail terug gestuurd dat ze binnen kort een brief kunnen verwachten van mijn advocaat en ik er een rechtzaak van maak nu .

ik ben er helemaal klaar mee - en ik denk andere mensen ook wel .

ik raad iedereen aan zijn rechts bijstand verzekering kennis tegeven van deze praktijken - van calatus b.v

als er nog meer mensen zijn die mijn mening delen - kunnen we meschien samen een rechtzaak beginnen .
ze moetten daar in veldhoven niet denken dat ze ongestraft hier mee weg kunnen komen.

editie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2011 22:04

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door editie »

Beste iedereen die te maken heeft met editie enigma.
Wij waren een van de zovelen,die volgens hen een abbonnement hadden?dit echter niet telefonisch of op een andere wijze aangevraagd.
Maar gewoon een puzzelboek in de bus met nota e d
Om het verhaal kort te maken ,wij waren zeker van onze zaak om niet te betalen.
In tegenstelling tot velen die uit angst voor een rechtzaak deurwaarder
alsnog betalen(HIER BESTAAN ZE VAN )VIELEN DE CONCEPT DAGVAARDINGEN IN DE BUS .Hierna zou de echte komen,en ze hadden bewijs/echter na mailen om dat bewijs te sturen geen reactie.
Een paar weken later weer een CONCEPT verslag i p v een echte dagvaarding.
En zelfs nog een derde conceptdagvaarding? Tot op vandaag allang een half jaar verder dan de abbonnements termijn niets meer gehoord,
Dus aan allemaal het zijn allemaal dreigementen,er is geen rechter die deze persoon?bedrijf in zijn recht zou stellen.

Heb nog wel aangifte bij de politei gedaan ,maar helaas in ons geval omdat wij niet betaald hebben,is het poging tot oplichting en dat is niet strafbaar.
Oproep aan alle anderen die wel betaald hebben,doe aangifte de politie is erg geinteresserd ,bij betaling nl wel oplichting?
Helaas komt het allemaal HEEL ERG PROFFESIONEEL OVER,INCL DAGVAARDINGS CONCEPT ,en moet je inderdaad heel sterk in je schoenen staan .
Ik hoop dat iemand iets aan ons verhaal heeft en weet dat ze veel dreigen maar de echte dagvaarding komt echt niet,geen rechter zou ze na op internet gekeken te hebben ze in het gelijk stellen ,maar eerder zelf arresteren wegens oplichting

FraDo
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 jan 2011 21:55

Re: Editie Enigma Klacht

Ongelezen bericht door FraDo »

Beste lotgenoten,

Ook ik ben slachtoffer geworden van de intimiderende en agressieve verkoop door Uitgeverij Calatus c.q. Editie Enigma c.q. het blad Spirit-Sudoku uit Veldhoven. Als je hun 0900 "klantenservice" belt wordt bij naar hun zeggen te grote drukte door hen de verbinding gewoon verbroken.

Zij beweren dat ik een week te laat na de door hen eenzijdig afgekondigde opzegperiode vanaf verzending heb opgezegd, ik beweer dat ik dat binnen twee weken na ontvangst heb gedaan. Ze zetten nu Jansen en Jansen Incassobureau in en dreigen met van alles en nog wat. Kennelijk leent Jansen en Jansen zich voor dit soort maffiose praktijken.

Ik kan zelf heel goed weerstand bieden aan dit soort wurgpraktijken en weet dat ze geen poot hebben om op te staan. Wat me steekt is dat er waarschijnlijk ook een grote groep mensen is die zich wel laat intimideren en dan maar toegeeft om van het gezeik af te zijn.

Het doet me goed dat dit forum er is om elkaar op de hoogte te brengen en te steunen. Daarom voeg ik graag deze, de dertigste, bijdrage over dit onderwerp toe.

Vrienden en vriendinnen: never nooit toegeven aan deze regelrechte poging tot diefstal, never nooit betalen aan deze onzin. Hou je rug recht, ze hebben echt helemaal geen ene poot om op te staan. Puur intimidatie.

Groet,

FraDo

Gesloten