Graag jullie mening over folderen

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede avond iedereen.
Zoals jullie weten werk ik bij een sushirestaurant.
Helaas gaat het niet zo goed de laatste tijd.
Van 2 bezorgers is afscheid genomen omdat het de laatste tijd erg rustig is.
Ik gaf een advies aan mijn baas om folders te laten drukken.
Hij vertelde dat dat een ouderwetse manier is wat vroeger werd gedaan maar tegenwoordig is dat niet zinvol.
Nu is mijn vraag hoe jullie erover denken?
Ik wil ze graag helpen.
Er zijn helaas ook nog 4 andere sushirestaurant in de omgeving, dus er is voldoende concurrentie.
Ik mag geen vragen meer stellen van de moderator waar het antwoord op Google te vinden is, dus dat doe ik niet meer.
Hebben jullie nog andere tips zodat het weer wat drukker kan worden?

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Folders vind ik zo gek nog niet maar die moeten wel huis aan huis in een flinke omtrek bezorgd worden.

Misschien een spaarprogramma, vijf keer iets bestellen, volgende keer iets gratis, of iets extra’s?

Mensen zijn dol op gratis en spaarprogramma’s.

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Met een goed product bouwt u een goede klantenkring op. Als u verse Sushi van hoge kwaliteit consistent levert dan heeft u geen folder nodig.
Wij hebben 2 friettenten op 50m van elkaar. De ene is altijd schoon, maakt zelf verse friet en is altijd in voor een praatje als er even een minuutje over is.
De andere tent verkoopt Avico friet met Remia mayonaise, het is er niet smerig binnen maar een emmer sop zou het behoorlijk verbeteren. Bij de 1e zaak moet je soms buiten al in de rij. Hij adverteert nooit in een lokaal krantje en heeft nooit aanbiedingen. Maar verkoopt al 15 jaar een goed product.
Dat is de enige oplossing naar meer en betere klanten.

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Bedankt iedereen!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik combineer de tip van Lady en Justmeagain: zet allereerst in op een heel goed product (als je dat niet hebt kun je het wel vergeten), en zorg daarnaast voor (spaar)acties. Zet vooral social media gericht in, zorg dat mensen positieve reviews schrijven en je content delen en liken.

rvjapio2
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 apr 2023 10:03

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door rvjapio2 »

Goeie adviezen. Ik voeg er nog een eigen ervaring aan toe: Ik ben vaak ergens naartoe gegaan omdat ik de aankondiging onderweg las op een billboard, terwijl ik het nergens anders had opgedaan. Oftewel: Hoe worden mensen naar de zaak 'verleid' als ze onderweg zijn?

Methusalah
Berichten: 1176
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Tevens hebben de meeste mensen een NEE / NEE sticker tegenwoordig. Folders zijn passé.

Kwaliteit verkoopt zichzelf. En als de markt verzadigd is vanwege concurrentie waarvan je verliest, dan had dit bedrijf of de verkeerde locatie gekozen (als ze er later er bij zijn gekomen), of de verkeerde kwaliteit (als ze er als eerste waren).

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Foldertjes is toekomstig lattenbakvulling. Bij sommigen hangt ook een nee sticker dus mag het niet bezorgd worden.
Ik zou STERreclame doen in combinatie met het shirtsponsoren van een belangrijke voetbalclub (PSV, Feijenoord, AZ of Twente).

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
02 okt 2023 23:02
Hebben jullie nog andere tips zodat het weer wat drukker kan worden?
De tips zijn al gegeven, maar toch een aanvulling: hier in het dorp zijn 2 Turks/Marrokaanse toko's. De een netjes, de ander supernetjes. De eerste verkoopt kruiden in de bakjes die ik zoek, de ander heeft weer andere dingen. De kruiden zal ik bij de eerste blijven halen, de rest toch echt bij de tweede omdat het allemaal toch wat hygiënischer overkomt.

Iets anders: er zit ook een Domino's daar om de hoek. Laatst een pizza daar gehaald: nooit meer. Niet te vreten. Een diepvriespizza smaakt nog beter, en dat meen ik serieus.

Wat je kan doen is iemand incognito eten laten halen bij de andere sushi tenten. Kijk eens hoe de winkels zijn ingericht. Proef hun gerechten. Wat kunnen jullie veranderen zodat jullie met kop en schouders erboven uit gaan steken?

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Social Deal is een goede manier om bekendheid te verwerven.
Een gedeelte van de koek gaat dan wel naar die organisatie.
Maar dat is eigenlijk met elke vorm van reclame acquisitie.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door riddert »

Zoek het in de zakelijke markt, ga catering verzorgen voor bedrijfsborrels, lunches, feesten en partijen.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door 16again »

Er zijn grote landelijke sites, waar je van alles thuis kan laten bezorgen.
Als klein zaakje kun je daar aan mee doen , dan heb je automatisch exposure..... voor een flinke hap uit de omzet

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door rwolters »

Als ik naar mezelf kijk: als ik eten wil bestellen open ik de Thuisbezorgd of Uber Eats app en zoek daar op bedrijven met de hoogste score. Zorg dat je in die lijstjes tussen de 4 en 5 scoort. Dat is tegenwoordig toch zo'n beetje de standaard manier hoe mensen eten bestellen.

Folders bekijk ik niet.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

rwolters schreef:
03 okt 2023 11:15
Als ik naar mezelf kijk: als ik eten wil bestellen open ik de Thuisbezorgd of Uber Eats app en zoek daar op bedrijven met de hoogste score. Zorg dat je in die lijstjes tussen de 4 en 5 scoort. Dat is tegenwoordig toch zo'n beetje de standaard manier hoe mensen eten bestellen.

Folders bekijk ik niet.
Tenzij je doelgroep natuurlijk boomers zijn. Dan moet je folderen met een telefoonnummer erbij

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door juliomariner »

Boomers eten waarschijnlijk geen koude rijst met dode vis.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, ter voorbereiding op een permanent verzorgd leventje op een cruiseschip zou je als boomer dat juist moeten proberen.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Een folder kan heel goed werken maar maak dan niet de fout die een nieuw restaurant hier de buurt heeft gemaakt.
Leuke folders waren dat maar er totaal onbruikbaar en er stond niet op wat de mensen wilden weten. Zoals:
Geen adres vermelden waar dat restaurant zit maar er was alleen een website en een QR code te vinden op die folder.
Geen prijslijst te vinden op die folder, wel een kletsverhaal over wat die eigenaar eerder allemaal heeft gedaan.
Er stond alleen op de folder van: Geef uw bestelling door via onze website en betaal online en wij bezorgen thuis.
Met als gevolg dat er helemaal niemand op het idee kwam dat het ook mogelijk is om daar gewoon langs te gaan.
en daar pas te bestellen en ter plekke op te eten op hun tafeltjes waarvan ze niet snapten dat niemand daar gebruik van maakt.
Of als er iemand toch daar langs komt en iets besteld dat men heel vreemd opkijkt als die persoon kontant wil betalen.
Of een folderbezorger inschakelen die niet wil snappen wat een NEE/NEE sticker wil zeggen.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Dirkie »

witte angora schreef:
03 okt 2023 10:55
Dagkoers schreef:
02 okt 2023 23:02
Hebben jullie nog andere tips zodat het weer wat drukker kan worden?
De tips zijn al gegeven, maar toch een aanvulling: hier in het dorp zijn 2 Turks/Marrokaanse toko's. De een netjes, de ander supernetjes. De eerste verkoopt kruiden in de bakjes die ik zoek, de ander heeft weer andere dingen. De kruiden zal ik bij de eerste blijven halen, de rest toch echt bij de tweede omdat het allemaal toch wat hygiënischer overkomt.

Iets anders: er zit ook een Domino's daar om de hoek. Laatst een pizza daar gehaald: nooit meer. Niet te vreten. Een diepvriespizza smaakt nog beter, en dat meen ik serieus.

Wat je kan doen is iemand incognito eten laten halen bij de andere sushi tenten. Kijk eens hoe de winkels zijn ingericht. Proef hun gerechten. Wat kunnen jullie veranderen zodat jullie met kop en schouders erboven uit gaan steken?
Zo zie je maar dat een mening iets persoonlijks is. Domino's is namelijk best wel succesvol volgens mij. Zou er zelf ook geen pizza bestellen maar dat is meer omdat er bij mij in de buurt een hele goede Italiaans restaurant zit die ook thuisbezorgd. Prijzen zijn lager dan Domino's en de kwaliteit veel beter.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Een folderactie kan best wel zinvol zijn om klanten uit andere wijken te lokken want onbekend maakt onbemind toch.
Het opstellen van een folder is wel even een dingetje want hele menu's op gaan sommen werkt sowieso niet.
Wat wel werkt is een korting bij een eerste bestelling zeg maar kennismakingskorting maar doe dat dan niet met bijvoorbeeld 10% korting maar in een geldbedrag die bij inlevering van de folder in mindering wordt gebracht.
Om de nee nee brievenbussen te omzeilen zet je links boven in 'aan de bewoner(s) van dit adres' want is het dan geen reclamefolder meer maar direct mail met een verwijzing naar het restaurant.
Zodra de folder naar behoren is opgemaakt zijn er bedrijven te vinden die de folder in een grote oplage kunnen afdrukken en in drieslag kunnen vouwen met de adressering aan de voorzijde om te laten zien dat er echt aandacht aan is besteedt.
De verspreiding is ook een dingetje want veel jongeren willen wel iets bijverdienen maar om te voorkomen dat de folders in de eerste de beste afvalbak gedumpt worden zal er toch iemand van het restaurant samen met die jongeren de wijk in moeten gaan en zodra de folders bezorgd zijn pas betalen met als dank een frisdrank of iets anders lekkers want dan kun je bij een volgende folderactie weer op ze rekenen.
Uw idee is best wel een goed idee want veel potentiële klanten maken gebruik Thuisbezorgd e.d. maar gezien de hoge provisie die ze vragen is dat gezien de terugloop van klanten op korte termijn ook geen haalbare oplossing.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Graag jullie mening over folderen

Ongelezen bericht door peter17111962 »

"zeg maar kennismakingskorting maar ..."
Wat ook niet aan te raden is wat een nieuw pizzarestaurant hier presteerde.
Overal netjes een leuk folderkaartje in de bus met de tekst wij hebben en nieuwe vestiging in uw buurt.
"Bij afgifte van dit kaartje tot en met die datum 1 Pizza naar keuze gratis bij zelf afhalen"
De eerste dag langs gegaan. klopte inderdaad. Pizza uitgezocht en netjes gratis gekregen. was lekker.
Echter de volgende dag dit tegen buurvrouw verteld en gingen samen daar langs met haar kaartje echter
toen was de sfeer heel anders. Buiten stonden vele mensen te kloten met hun telefoon. Ik vroeg wat er
aan de hand was. Bleek dat ze zomaar al na 1 dag de regels al veranderd hadden die op dat kaartje stonden
en dat ze vertelden dat die gratis pizza alleen mee mocht worden gegeven als de "App" van dat restaurant
was geinstalleerd en gescand werd. En maximaal 1 per klant. Dus het was ook niet meer mogelijk om een
tweede keer langs te gaan met ongebruikte kaartjes van niet pizza lustende buurtgenoten.
Waarschijnlijk duurt het na dit gedoe niet lang meer of hij is daar weer verdwenen.

Plaats reactie