LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gratis Zonnebril?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rrvdputten
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2011 10:36

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door rrvdputten »

Hahahahahaha..

Dit is dus de misleidende mail die je krijgt

"Jouw bestelling is correct bij ons binnengekomen en de door jou ingevoerde gegevens worden nu verwerkt!

Ons systeem en onze medewerkers controleren de aankomende dagen of de door jou ingevulde enquête zorgvuldig is ingevuld, dit gebeurt automatisch en je kunt jouw status volgen met gebruik van onderstaande gegevens. Als jouw enquête wordt goedgekeurd zal je binnen 7 (werk-)dagen jouw product(en) ontvangen. Wij controleren de enquête o.a. op naam- en adresgegevens en op de gegeven antwoorden.

Volg je bestel status met onderstaande gegevens zodat je weet wanneer jouw product(en) geleverd wordt."

Vervolgens ga je dan naar die link voor de status en wat staat er al sinds een aantal dagen?

"Huidige status

Status Onder beoordeling
Beschrijving Enquête ontvangen: Enquête wordt beoordeeld op zorgvuldigheid


Ordergeschiedenis

Tijdstip Beschrijving
27-03-2011 18:15 Persoonsgegevens ontvangen: Wacht op verdere input
27-03-2011 18:20 Enquête ontvangen: Enquête wordt beoordeeld op zorgvuldigheid"

^^ Dit hierboven is dus ronduit ge*** (sterretjes om niet buiten de gedragsregels te gaan)

De enquete is volledig in gevuld en inderdaad op het meeste NEE GEEN INTERESSE ingevuld..En dan zeggen dat de sponsoren vonden dat het niet volledig was? Dus geen bril? Dit is iets voor de reclame code commisie..Weg met die zooi..Ingevuld is ingevuld..ongeacht of er nee is ingevuld of ja is ingevuld..KLAAR..Bril opsturen en verder niet zeuren..Anders weg met die site en Imailo mag dan ook gelijk opdoeken, met hun valse voorwendsels om gegevens te plukken..

iMailo
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2010 20:34

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door iMailo »

Geachte heer/mevrouw rvdputten,

De enquêtes welke worden ingevuld bij iMailo worden beoordeeld op zorgvuldigheid, hierin word niet gekeken naar het aantal positieve of negatieve beantwoordde vragen maar wordt er meer gekeken naar ingevoerde NAWET gegevens.

Zo zijn deelnemers zoals Donald Duck / Bassie en Adriaan / Adolf H. etc etc uitgesloten van deelname en zullen deze gegevens eruit worden gehaald. Verder word er gekeken of er niet reeds meerdere exemplaren door u zijn aangevraagd.

Wanneer u geldige NAW gegevens en een geldig e-mailadres heeft ingevuld (en de laatste 6 maanden niet eerder heeft meegedaan met GratisZonnebril) zal uw enquête automatisch door ons systeem worden goedgekeurd en u uw zonnebril ontvangen. De verzendingen van de zonnebrillen duurt op dit moment ongeveer 14 werkdagen, dit heeft te maken met de grote aantallen aanvragen welke wij op dit moment moeten verwerken.

Mocht u verder nog vragen hebben of iemand anders vragen hebben kunt u contact opnemen per e-mail op [email protected] of ons telefonisch bereiken op werkdagen tussen 09:00 en 17:00 via telefoonnummer: 0172-820227 (lokaal tarief).

Met vriendelijke groet,
Denise Verhoef
iMailo B.V.

ikke1410
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2011 18:23

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door ikke1410 »

Ik heb 2 weken geleden ook de enquete ingevuld en vandaag de zonnebril ontvangen.
Heb niet het zelfde vrouwen model als van de site.
De bril voelt heel licht aan en is niet mooi afgewerkt.
Moet eerlijk zeggen dat ik bij deze enquete's alles altijd op geen intresse zet en me nergens voor aan wil melden, maar wel nieuwsbrieven ontvang aan de hand van de enquete en post van aanbieders die voor kwamen bij de vragen.
Natuurlijk vind mijn zoontje van bijna 4 hem wel leuk om op te doen.
Heb een keer mascara en scheermesjes ontvangen van imailo en verwacht nog een gratiszonnebrandcreme wat ze begin juni versturen,
Altijd rekening mee houden dat ze laten bezorgen door een post bedrijf wat alleen op dinsdag en vrijdag bezorgd.

iMailo
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jun 2010 20:34

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door iMailo »

De zonnebril wijkt heel lichtjes af omdat we ervoor moesten zorgen dat hij door de brievenbus zou kunnen dus is het buigpunt van de pootjes licht aangepast maar verder is dit hetzelfde model op de site als wij laten produceren.

Verder werken we met Sandd welke post op dinsdag en vrijdag bezorgd waarbij wij vooral op de vrijdag laten bezorgen. Het is mogelijk dat een zending er iets langer over doet, we streven naar 7 werkdagen en willen ons hier ook zeker aan houden maar zitten ook soms met meer aanvragen dan normaal en dan kan het iets langer duren.

Mocht iemand een product niet hebben ontvangen of zich afvragen of iets reeds is verzonden of nog niet contacteer ons dan. Dit kan per e-mail op [email protected] of per telefoon op 0172 74 90 12.

Met vriendelijke groet,

Remco
iMailo B.V.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Remco,

Ik heb de zonnebril ook ontvangen - simpel, maar voor gratis verwachte ik dan ook geen Ray Ban :)

Wel even een puntje commentaar - welk reclameburo stelt in vredesnaam die mailtjes samen? Krom Nederlands, of soms zelfs fout - waardoor er dus stellingen kunnen worden gedaan die jullie schade kunnen berokkenen...

(als de disclaimer bij een wedstrijd dus in onvoldoende nederlands is, zouden ineens alle ontvangers gegarandeerd kunnen winnen).

Misschien een kleine tip, om diegene die de mailtjes opstelt, eerst een cursus goed nederlands te geven.

rodelady
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2011 21:07

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door rodelady »

ik heb de zonnebril wel ontvangen.
en ook de andere produkten die mij belooft zijn.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door seconds-out »

rodelady schreef:ik heb de zonnebril wel ontvangen.
en ook de andere produkten die mij belooft zijn.


Brilletje kost kwa inkoop een duppie of zoiets maar dan heb je ook wat.. :roll:

Die enqueteerders hebben daarentegen niks...ja een volledige omschrijving over wat ze graag van je willen weten, zodat ze daardoor hun verkoopmethodes kunnen verbeteren en het allerbelangrijkste>>> ze hebben je adres, zodat ze je flink kunnen bestoken met gerichte reclametroep in de toekomst, maar dat stelt toch niks voor.. ?: :mrgreen:

Diezelfde brilletjes kan je kopen bij de kruidvat voor een 1 a 2 euro en dan is de kwaliteit nog beter, maar ja, het is gratis heh?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door Guardian72 »

rodelady schreef:ik heb de zonnebril wel ontvangen.
en ook de andere produkten die mij belooft zijn.
Welke andere producten?
Want voor zover ik weet is alleen een gratis zonnebril beloofd.

En anders heb ik nog wat te goed...

joop0492
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 mar 2009 19:52

Re: Gratis Zonnebril?

Ongelezen bericht door joop0492 »

Mensen, ben voor eens en voor altijd gewaarschuwd (een ezel... enz) :
Imailo B.V. is een ZEER MALAFIDE onderneming.
Zij bezigen praktijken die een gezond advertisingburo nooit zouden gebruiken wegens de beroepsethiek. Echter zij nemen het niet zo nauw.
Voorbeelden:
= Op emails die maar enigszins wat denkwerk vergen, wordt niet gereageerd, of in eerste instantie met een ontzettend dom antwoord afgedaan, maar meestal krijg je helemaal geen antwoord.
= Hun site schermt met diverse grote namen als partners c.q. opdrachtgevers (portfolio) : De naam van de afbeelding op de voorpagina op hun site zegt al genoeg: dummypic.jpg.
Bij navraag bij 3 van de vermeldde bedrijven kent men Imailo B.V. niet eens: Staatsloterij, Nuon en Halfords, pure misleiding dus!
Op hun site zul je nergens voorwaarden aantreffen en ze zijn in het geheel niet op de hoogte van geldende wettelijke bepalingen ten aanzien van het versturen van reclame-uitingen, etc.
LET OP: Dit bedrijf probeert op illegale manier zoveel mogelijk emailadressen te verzamelen en zich te verrijken door ze aanweb-ondernemers voor veel geld door te verkopen, zoals o.a. aan Eveline Cosmetics met de sites •ProbeerMascara.nl •Probeerfoundation.nl •Lipextender.nl •Probeernagellak.nl (gratis reclame, graag gedaan, maar mensen trap er niet in!)

Van de andere kant zijn er malafide sites zoals Clicktobuy, die er een gewoonte van maken om hun adressenbestand met Imailo te delen (en er waarschijnlijk dik geld voor te vangen), maar ook bijvoorbeeld http://www.gratisfietslicht.nl

= Even googelen op "Imailo" zorgt voor schokkende resultaten zoals:
(neem even de moeite om ze door te lezen en wordt overtuigd!)
- http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 27&t=82269
- http://www.trustpilot.nl/review/www.imailo.nl
- http://gratis.startpagina.nl/prikbord/1 ... 520/imailo
- http://www.studentzondercent.nl/Korting753.aspx
- http://www.ZeroPay.nl (inmiddels opgeheven wegen ENORM (oplichtings)succes!)

Voor de goede order, hier nog een laatste poging van Imailo om de zaak in het reine te trekken (hetgeen helaas op deze manier niet gaat lukken):

"Quote
Beste klanten,

Na enig overleg hebben wij als directie besloten dat wij de afkeur van onze sponsoren voor onze rekening zullen nemen. Dit betekent dat iedereen die van ons een bericht heeft ontvangen dat de deelname is afgekeurd gewoon alsnog een zonnebril van ons krijgt opgestuurd.
Aangezien wij meerdere gratis acties hebben en veel waarde hechten aan onze klanten vinden wij dit achteraf niet meer dan terecht. Onze excuses hiervoor. Wel willen wij benadrukken dat klanten met valse gegevens niet zullen worden goedgekeurd.
Bij deze wil ik gebruik maken van de mogelijkheid om een update te geven over de levertijd van de zonnebrillen die nu nog verstuurd moeten worden. Er arriveren eind juni weer 100.000 zonnebrillen welke wij met de meeste spoed zullen verpakken en verzenden aan de klanten die nog een bril van ons tegoed hebben. De reden dat de brillen te snel op waren was dat de actie
onverwacht een groter succes was dan we in eerste instantie hadden verwacht. In totaal zijn er nu 150.000 brillen reeds verstuurd en hebben wij nog 80.000 orders open staan.
Hopende hiermee een positief signaal te hebben afgegeven. Voor iedere actie van ons geldt dat het beloofde product ook daadwerkelijk wordt verzonden mits de enquête of aanvraag eerlijk wordt ingevuld en afgerond (dit is natuurlijk niet meer dan logisch), om die reden kunnen wij gratis producten weg blijven geven voor nu en voor in de toekomst!

vriendelijke groet,
Directie iMailo
"UNQUOTE

Geleufdegijda? Hallo, wake up, 150.000 + 80.000 orders???? Keep on dreaming!

=========================================================================================================================

Wisten jullie overigens dat je deze praktijken kunt indammen door ze te melden bij OPTA - Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit: http://www.opta.nl/ Hoe meer klachten, des te eerder worden deze malafide praktijken gestopt.

Gesloten