LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Niclangendijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 18:40

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Niclangendijk »

Ik heb mijn bestelling met zo'n kleine kaartje gedaan, waarvan ik er via allerlei kanalen wel 4 van had gekregen. Mijn bestelling via Ipad gedaan en had een box aangeklikt en zat inderdaad te wachten tot het volgende scherm voor het aantal personen en dat kwam niet...

Als je akkoord gaat (plaatje van @Rodokil) staat eronder dat je volgende bestelling ook wordt afgeschreven van het banknummer, maar dat mag niet. Je moet echt een formulier invullen waarin je toestemming geeft met naam, banknummer en handtekening (digitaal) dat je toestemming geeft. Wie weet wil je wel een ander banknummer gebruiken. Echt de volgende tekst: ik geeft HelloFresh toestemming om mijn volgende en 2e box ook van banknummer: NL...... af te schrijven. Ik ben geen jurist, maar het mag echt niet. heb ook wel eens een akkefietje gehad met KPN, mocht ik gratis digitenne uitproberen, maar moest wel 300 euro betalen voor het kastje, waar zij mij niet over hadden geinformeerd. Ik heb dat kastje niet aangenomen, want ik mocht iets ' gratis' uitproberen. Omdat ik al klant was van KPN, schreven zij maandelijks mijn digitenne abonnement af, terwijl ik geen kastje had. Ik heb ook nooit toestemming gegeven om maandelijks een bedrag af te schrijven. Dat waren ze vergeten, dat doen ze gewoon. Ze beleven afschrijven en heb bij mijn bank een selectieve blokkade aangevraagd. Toe hield het op en kreeg ik een brief van KPN, wat jammer dat u uw abonnement hebt opgezegd. Ik had helemaal geen abonnement.

Met de methode die HelloFresh hanteert, kan ik bij alle mensen in mijn omgeving wel geld gaan incasseren. Het mag echt niet, vraag het een jurist. Ze moeten expliciet om toestemming vragen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door moederslink »

Niclangendijk schreef:Ik heb mijn bestelling met zo'n kleine kaartje gedaan, waarvan ik er via allerlei kanalen wel 4 van had gekregen. Mijn bestelling via Ipad gedaan en had een box aangeklikt en zat inderdaad te wachten tot het volgende scherm voor het aantal personen en dat kwam niet...
Zo.n klein kaartje...was dat dan een kortingsbon?
Als ik een box aanklick om te bekijken en hij opent staat er gelijk bij voor hoeveel personen en niet op een volgend schempje...

Niclangendijk
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 jan 2016 18:40

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Niclangendijk »

Ja, korting van 20 euro.

Fijn om te horen dat ze hun menu hebben aangepast (en je nu wel het aantal personen kunt aanvinken op de Ipad), had de feedback al naar HelloFresh gemaild.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

Niclangendijk schreef: Wat juridisch niet mag en wat zij echt verplicht zijn, is je toestemming voor automatische incasso vragen.
:roll: ehm... een juridisch verboden verplichting? :D

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door igen »

Rokodil schreef:
igen schreef:Hellofresh heeft maling aan haar klanten en vooral de Privacy is niet gewaarborgd.
Daarover liggen inmiddels een aantal klachten bij de Privacy waakhond en de onderzoeken lopen.
Als je je klacht niet onderbouwt en volledig uitlegt dan is dat onduidelijk.
Waarom is de privacy niet gewaarborgd? Wat gebeurd er met de privacy gevoelige gegevens?
Dan leescht dit eensch.

Vraagje erachteraan: het valt me op dat je wel heel erg reageert in dit topic op klachten. Waarom?

Rokodil
Berichten: 36
Lid geworden op: 17 jun 2015 18:03

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door Rokodil »

Ik houd er niet van als dingen niet kloppen.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Er is niks mis met het concept en uitvoering van HelloFresh. Het probleem is weer de consument die niet nadenkt en leest waar hij/zij mee akkoord gaat. Zoals dat met bijna alle problemen het geval is.
Gelukkig kijkt de consumentenbond verder dan bovenstaande reactie....
http://www.radartv.nl/nieuws/archief/de ... ellofresh/

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: HelloFresh - Misleidende actie, opzegging niet mogelijk

Ongelezen bericht door tijger1 »

Ik kreeg ook zo'n "kortingskaart" , maar ik heb de achterkant wel gelezen en dus nee, dan voor het "aanbod".

Gesloten