LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] JUMBO : nergens goedkoper?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
paulien87
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 aug 2007 21:31

JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door paulien87 »

Dat Jumbo goedkoop is kan je haast niet zijn ontgaan na alle reclames.

Maar als ik 's middags een komkommer bij de Aldi haal, betaal ik 0,39 cent.

Kom ik 's avonds bij de Jumbo, zie ik komkommers voor 0,79 cent.

Dat de goedkoopgarantie geldt voor A-merken dat begrijp ik. Maar een komkommer is een komkommer!

Niet volgens de cassiere. "Dat zal dan wel een ander merk zijn".

Jumbo, trap er niet in! De prijsverschillen zijn hoogstens een paar cent, dus totaal niet iets om steil van achterover te slaan, zoals in de reclames.

En boodschappen zijn nog altijd stukken goedkoper bij de Aldi of Lidl. Misschien staat er dan geen Lays op je zak chips, maar de kwaliteit is prima te vergelijken.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Je hebt deels gelijk, maar wat betreft Lays vlieg je echt uit de bocht.

Jumbo is van alle normale supermarkten - die dus ongeveer hetzelfde assortiment hebben - nog altijd de goedkoopste. Alleen vers (groenten, fruit, vleesch) is bij hun weer wat duurder.

Lidl en Aldi erbij betrekken is een beetje nonsens, iedereen weet dat die veel goedkoper zijn. Maar die producten zijn dan ook niet vergelijkbaar. Het zijn gewoon andere merken, en andere fabrieken. Vaak is de kwaliteit wel vergelijkbaar, maar dat maakt nog niet dat je de producten 1 op 1 mag vergelijken.

Ik kom er ook geregeld. In de meeste dingen zit inderdaad geen kwaliteitsverschil. Maar je moet Aldi chips niet met Lays vergelijken, net als je River Cola niet met Coca Cola moet vergelijken. Het gaat gewoon niet altijd op. Lays heeft bijvoorbeeld meer en betere smaken, ook zijn de chipjes knapperiger en groter. Zakken chips van Aldi zijn vaak aan de zoute kant, en de zak bevat meer kruimels dan chips.

Ten tweede is het een beetje kinderachtig om de mening van een cassière aan te nemen als zijnde representatief voor de mening van het concern. Cassières zijn over het algemeen niet best geïnformeerde mensen. Hoewel ik je eigenlijk een zeikerd vind (dan ga je toch lekker naar de Aldi) ben ik wel benieuwd hoe bijvoorbeeld een supermarktmanager of PR-functionaris van Jumbo zich uit het komkommerverhaal zou hebben geluld ;)

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door NAK »

Och ja, het is duidelijk te merken dat het "komkommer tijd" is :wink:

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Jumbo in komkommertijd

Maar eerlijk is eerlijk, het antwoord van die cassiere is wel heel erg komisch over een komkommer:"Het zal wel een ander merk zijn!"

(of is dat weer een seksistische opmerking mijnerzijds, Magel?)

Ja, een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
zullen we maar zeggen.

Grootvader

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door MLF »

als je komkommer in de Aldi goedkoper is, had 'm daar dan meegenomen en niet klagen bij de Jumbo kassajuf, zij kan er ook niets aan doen

gertvisscher
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:44

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door gertvisscher »

en daar komt bij ,bij de jumbo sta je niet in lange rijen bij de kassa met botte kassieres zoals bij de aldi

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Hahaha ik kom de aldi niet eens in met mijn elektrische rolstoel, laat staan dat ik er gemanouvreerd zou komen tussen de dozen door (ben er eenmaal met de duwrolstoel geweest, hoezo drama ).

Bij jumbo kom ik niet alleen overal langs, ik krijg ook alle (indien nodig) medewerking, laat mij dan maar iets meer voor die komkommer betalen!

djintara
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 okt 2007 21:02

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door djintara »

Voor het eerst dat ik hoor dat Jumbo idd niet zo goedkoop is.
Begin dit jaar, lopen wij toevallig langs een Jumbo. Echt hartstikke vol verwachting ga ik die zaak in. Denkend aan de reclame van stijlachteroverstaande mensen ben ik bij voorbaat al verrukt :D

Wát een deceptie!!!! Ik moet eerlijk zeggen, ik zie niets dat mij stijl achterover doet slaan. Sterker... ik zie ribkarbonades 1 euro duurder dan bij mijn C1000, salades.. duurder... ik weet niet meer wat maar wat een ontgoocheling.

Daahaag Jumbo

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door roerganger »

Was Jumbo niet ook de naam van een legpuzzlefabrikant? Dan is de naam van supermarkt Jumbo goed gekozen. Puzzlen over de goedkoopste prijzen...

Of Jumbo, de naam van een olifant... Ollifantenverhalen over de goedkoopste supermarkt.

:roll:

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door MLF »

Jumbo is iig goedkoper dan de Albert Hein

consumentjes
Berichten: 41
Lid geworden op: 27 okt 2007 14:41

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door consumentjes »

LIDL is de goedkoopste,niet Jumbo.

roerganger
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 mei 2007 21:19

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door roerganger »

Jawel, maar Lidl verkoopt geen A-merken zoals de meeste andere supermarkten. Niettemin is de kwaliteit over het algemeen best wel goed. Dus je kunt mij idd het meest in de Lidl vinden, daarna in de Turkse supermarkt (genomineerd voor iets van beste winkel ofzo, zit bij de eerste drie, vanavond op een galadiner de uitslag) en daarna pas de rest enzo.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door Martin1976 »

Duur is de Jumbo niet, maar zo goedkoop als ze op de reclame (en wie gelooft dat nou nog) zijn ze zeker niet, een winkel als Bas vd Heiden is zeker niet duurder dan Jumbo en heeft ook alle A-merken in huis.

MLF
Berichten: 798
Lid geworden op: 20 okt 2005 13:43

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door MLF »

Nog even over de glimlach van de Jumbu kassadames, ik heb sinds deze topics maar eens opgelet, ze krijgen allemaal een 10.
Allemaal lieve goedlachse dames.

opa60
Berichten: 210
Lid geworden op: 02 aug 2005 16:23

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door opa60 »

ik ging vroeger altijd groenten en fruit op de markt halen, en een deel boodschappen bij de aldi en brood en de andere boodschappen bij de toen nog konmar in rotterdam .tegenwoordig haal ik alles bij de jumbo en dat bevalt mij prima hoef nou niet meer steeds een plekje te zoeken voor de auto en geen half uur in de rij te staan. en wat dacht je van die chinees bij de ingang van de jumbo die heeft heerlijke broodjes echt nergens beter. mvg opa

Administrat0r
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 nov 2007 10:22

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door Administrat0r »

Toen ik bij de Jumbo aan de kassa stond, was de kassiere ruzie aan het maken met andere jeugdige collega's, de andere kassiere's waarbij niemand aan de kassa was, stonden met zijn alleen bij de shag/sigaretten kiosk, ze waren over de grond aan het rollen waarbij ik strings zag omdat hun broeken te laag waren.

De bedrijfsleider zelf was niet ouder dan 30, en heel vreemd.
(Ik ben daar eens geweest voor een sollicitatiegesprek). Hij begon over dat hij graag bier drinkt en vroeger alles heeft gedaan wat god verboden heeft. :?:

Jumbo? Nee bedankt, ik ga liever naar Dirk!

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door gravedigger »

Bij welke supermarkt zie je zo iets ook? Gratis blote konten, Ik zou er niet weg te slaan zijn geweest :mrgreen:

Rahasia
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:25

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door Rahasia »

ergens anders goedkoper wij betalen het verschil terug! en ja ook voor een komkommer!!! Bonnetje ff bewaren waar je die goedkoper komkommer heb gehaalt en je krygt inderdaad het verschil terug. Zolang je het maar kan bewijzen dat de komkommer bij een ander goedkoper is...

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door caruso »

Die komkommer ligt inmiddels in de GFTcontainer!

ro_
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008 07:59

Re: JUMBO : nergens goedkoper?

Ongelezen bericht door ro_ »

Als jullie eens goed opletten in de winkel zul je zien dat er het zogenaamde Jumbo- budget assortiment aanwezig is op de groentenafdeling. Gegarandeerd de laagste prijs van Nederland. Ook ten opzichte van lidl en aldi en dirk. Voor de supermarkten met hoge kwaliteit en de groentenboer verkoopt Jumbo ook gewoon groente voor een normale prijs. Dus dat is de komkommer van 0,79. Dit geldt ook op het vlees en alle andere versafdeligen. Ook in vers producten ben je bij jumbo goedkoper uit. Een keer niet meld het bij de kassa en je hebt je product grtis mee naa huis en de prijs wordt in alle winkels aangepast

Gesloten