L'OR BARISTA CASHBACK

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
24 jan 2024 17:43
Belangrijkste is dat L'Or Barista de 100 euro korting niet als actie/aanbieding voert
Dat kan de openingsposter gemakkelijk aantonen
Dat is helemaal niet "het belangrijkste". Nergens staat dat L'Or de actie waarmee korting wordt gegeven zou moeten voeren. Dat kunnen uiteraard ook gewoon de retailers zijn. Je redenering faalt dus.

Maar OK, laten we voor de discussie desondanks toch even jouw (doel)redenering even tot uitgangspunt nemen. Wat adviseer je TS? L'Or heeft duidelijk een andere visie dan jij namelijk.

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door BL2 »

We kunnen er nog heel lang over brainstormen, maar of topicstarter echt geïnteresseerd is, is even de vraag.
In zijn / haar vorige topic ook al geen reactie.
Dus, jammer van de tijd om tientallen berichten te typen......

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
24 jan 2024 17:45
Een Wiskunde Student schreef:
24 jan 2024 17:43
Belangrijkste is dat L'Or Barista de 100 euro korting niet als actie/aanbieding voert
Dat kan de openingsposter gemakkelijk aantonen
Dat is helemaal niet "het belangrijkste". Nergens staat dat L'Or de actie waarmee korting wordt gegeven zou moeten voeren. Dat kunnen uiteraard ook gewoon de retailers zijn. Je redenering faalt dus.

Maar OK, laten we voor de discussie desondanks toch even jouw (doel)redenering even tot uitgangspunt nemen. Wat adviseer je TS? L'Or heeft duidelijk een andere visie dan jij namelijk.
In de actievoorwaarden staat dat L'Or Barista ( Douwe Egberts) de organisator van de cashback is. Verder staat dat de cashback niet in combinatie met anders acties wordt verleend.
Logischerwijze gaat dit alleen om acties van L'Or Barista en niet om acties van de Blokker, Mediamarkt, Albert Heijn, Coolblue of welke andere winkel of bedrijf dan ook.

Mijn advies is dat Openingsposter een formele schriftelijke klacht in dient bij L'or Barista zoals ook op de website staat en dit op basis van mijn argumentatie.

Of Openingsposter mijn waardevolle adviezen leest is echter ongewis.:)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
25 jan 2024 09:11
Moneyman schreef:
24 jan 2024 17:45
Een Wiskunde Student schreef:
24 jan 2024 17:43
Belangrijkste is dat L'Or Barista de 100 euro korting niet als actie/aanbieding voert
Dat kan de openingsposter gemakkelijk aantonen
Dat is helemaal niet "het belangrijkste". Nergens staat dat L'Or de actie waarmee korting wordt gegeven zou moeten voeren. Dat kunnen uiteraard ook gewoon de retailers zijn. Je redenering faalt dus.
In de actievoorwaarden staat dat L'Or Barista ( Douwe Egberts) de organisator van de cashback is. Verder staat dat de cashback niet in combinatie met anders acties wordt verleend.
Logischerwijze gaat dit alleen om acties van L'Or Barista en niet om acties van de Blokker, Mediamarkt, Albert Heijn, Coolblue of welke andere winkel of bedrijf dan ook.
Jouw logica is niet de maatstaf gelukkig. Want uit de website blijkt duidelijk dat de actie weliswaar wordt georganiseerd door Douwe Egberts, maar dat de actie ook via de retailers, waaronder Blokker, geldig is. Vervolgens wordt de geldigheid van de cashback beperkt met de zinsnede "2.6 De Actie is niet geldig in combinatie met andere acties en aanbiedingen". Daar staat uitdrukkelijk niet "2.6 De Actie is niet geldig in combinatie met andere acties en aanbiedingen van Douwe Egberts". Je redenering snijdt dus totaal geen hout.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een Wiskunde Student schreef:
25 jan 2024 09:11


In de actievoorwaarden staat dat L'Or Barista ( Douwe Egberts) de organisator van de cashback is. Verder staat dat de cashback niet in combinatie met anders acties wordt verleend.
Logischerwijze gaat dit alleen om acties van L'Or Barista en niet om acties van de Blokker, Mediamarkt, Albert Heijn, Coolblue of welke andere winkel of bedrijf dan ook.

Mijn advies is dat Openingsposter een formele schriftelijke klacht in dient bij L'or Barista zoals ook op de website staat en dit op basis van mijn argumentatie.

Of Openingsposter mijn waardevolle adviezen leest is echter ongewis.:)
Er wordt ook in de voorwaarden vermeld:
“ Maximale cashback bedrag is bepaald a.d.h.v. de consumenten adviesprijs €114,99.
• Je ontvangt het verschil tussen het aankoopbedrag en €69 terug tot een max van €45,99.
De consumenten adviesprijs wordt bepaald door de retailer.”

Wie zijn die retailers dan volgens u?

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Lowieze schreef:
25 jan 2024 10:09
Een Wiskunde Student schreef:
25 jan 2024 09:11


In de actievoorwaarden staat dat L'Or Barista ( Douwe Egberts) de organisator van de cashback is. Verder staat dat de cashback niet in combinatie met anders acties wordt verleend.
Logischerwijze gaat dit alleen om acties van L'Or Barista en niet om acties van de Blokker, Mediamarkt, Albert Heijn, Coolblue of welke andere winkel of bedrijf dan ook.

Mijn advies is dat Openingsposter een formele schriftelijke klacht in dient bij L'or Barista zoals ook op de website staat en dit op basis van mijn argumentatie.

Of Openingsposter mijn waardevolle adviezen leest is echter ongewis.:)
Er wordt ook in de voorwaarden vermeld:
“ Maximale cashback bedrag is bepaald a.d.h.v. de consumenten adviesprijs €114,99.
• Je ontvangt het verschil tussen het aankoopbedrag en €69 terug tot een max van €45,99.
De consumenten adviesprijs wordt bepaald door de retailer.”

Wie zijn die retailers dan volgens u?
Het aankoop bedrag is 114,99 en de cashback zou 44,99 behoren te bedragen
De korting van blokker is irrelevant., en is heeft niks te maken met een actie of aanbieding van L'Or Barista
Laatst gewijzigd door Een Wiskunde Student op 25 jan 2024 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Lowieze »

Een Wiskunde Student schreef:
25 jan 2024 10:29


Het aankoop bedrag is 114,99 en de cashback zou 44,99 behoren te bedragen
De korting van blokker is irrelevant.
Blokker gaf geen korting, ze hebben de cadeaubon verkeerd op de kassabon gezet waardoor TS in de problemen kwam. Meer niet.
TS heeft netjes betaald met een cadeaubon.

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Aygulf »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 13:31
Moneyman schreef:
23 jan 2024 13:25
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 12:49


Eh nee. TS heeft betaald met een kadokaart. Die staat op de kassabon vermeldt als korting. Er is geen korting verleent op de aankoop, TS heeft recht op de cashback maar ja, fabrikant doet er alles aan om eronder uit te komen,
Je zegt eerst nee, om vervolgens met andere woorden hetzelfde te zeggen als ik... :lol:
Ik zeg niet hetzelfde als, in de veste verte niet. Ik stel dat Douwe Egberts / Philips heel goed begrijpen dat de klant geen 100 euro korting heeft gekregen op een apparaat dat voor 114,99 euro verkocht wordt.

Dat Douwe Egberts / Philips op slinkse wijze onder haar cashback actie uit probeert te komen, kan je ze wel degelijk verwijten.
Ben het daar niet mee eens. DE kan niet weten waarom Blokker €100 korting heeft gegeven. Misschien een apparaat met een deuk/krassen/geen doos meer/gevallen maar doet het nog... of zoiets. DE hoeft dat niet uit te zoeken en ziet alleen maar 'korting" op de bon staan. Is dus niks "slinks" aan om dan hun voorwaarden,die overduidelijk zijn, toe te passen. TS moet bij Blokker zijn. Daar is het fout gegaan ten nadelen van de klant. Leg daar het probleem uit en vraag om een nieuwe kassabon waar duidelijk de betaalwijze op staat: dus PIN en cadeaubon!

huis1234
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 16:12

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door huis1234 »

huis1234 schreef:
23 jan 2024 12:22
De actie van L'OR BARISTA
is niet wat ze beloven.
Op 12-12-2023 deze gekocht bij Blokker, met een kadobon van 100 euro.
Op de kassabon staat deze bon als korting, en de 14,99 met pin betaald.
Alles netjes opgestuurd naar L'OR Barista via mail.
Kwam na 4 weken reactie van L'OR Barista, dat ik foto van type plaatje op apparaat moest sturen.
Dit gedaan, reactie van L'OR Barista :
Ik had geen recht op cashback, omdat ik apparaat had gekocht met korting.
Ook schreven ze dat ik niet aan de voorwaarden voldeed omdat, de actie is niet geldig in combinatie met andere actie of aanbiedingen.
Dus veel beloven in reclame over cashback, maar vervolgens, alles doen om geen cashback te geven.
Niet zo netjes van L'OR barista ( douwe egberts).
Voor mij nooit meer iets kopen met cashback.
Voor de duidelijkheid, waarom vragen ze bij L'or om (nadat ik alles al heb opgestuurd) een foto te sturen per mail van apparaat nummer.
En ze wel het koffiepakket sturen, daar had ik dan ook geen recht op.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

huis1234 schreef:
27 jan 2024 10:55
En ze wel het koffiepakket sturen, daar had ik dan ook geen recht op.
Wellicht om je toch tegemoet te komen. Heb je nog mazzel dus.

huis1234
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 mar 2018 16:12

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door huis1234 »

Dank voor de vele tips
Ik ga bij blokker winkel info vragen.
En probeer met L'OR Barista telefonisch contact te krijgen.
Want na vele mails komt er geen reactie van L'OR Barista.
Nog even voor duidelijkheid de kadobon is inderdaad bij blokker gescand de verkoopster heeft niks handmatig moeten doen.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Aygulf schreef:
26 jan 2024 11:56
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 13:31
Moneyman schreef:
23 jan 2024 13:25

Je zegt eerst nee, om vervolgens met andere woorden hetzelfde te zeggen als ik... :lol:
Ik zeg niet hetzelfde als, in de veste verte niet. Ik stel dat Douwe Egberts / Philips heel goed begrijpen dat de klant geen 100 euro korting heeft gekregen op een apparaat dat voor 114,99 euro verkocht wordt.

Dat Douwe Egberts / Philips op slinkse wijze onder haar cashback actie uit probeert te komen, kan je ze wel degelijk verwijten.
Ben het daar niet mee eens. DE kan niet weten waarom Blokker €100 korting heeft gegeven. Misschien een apparaat met een deuk/krassen/geen doos meer/gevallen maar doet het nog... of zoiets. DE hoeft dat niet uit te zoeken en ziet alleen maar 'korting" op de bon staan. Is dus niks "slinks" aan om dan hun voorwaarden,die overduidelijk zijn, toe te passen. TS moet bij Blokker zijn. Daar is het fout gegaan ten nadelen van de klant. Leg daar het probleem uit en vraag om een nieuwe kassabon waar duidelijk de betaalwijze op staat: dus PIN en cadeaubon!
Natuurlijk is het wel slinks. In de voorwaarden staat dat overige kortingsacties van Philips / DE uitgesloten zijn. Dit is een korting die Blokker heeft verleent in ruil voor de kadobon (betaling met kadobon).

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Voldoende duidelijk. Dit had DE/Philips niet mogen gebruiken als uitsluitingsgrond.
Jammer dat de consument zo benadeeld wordt en voor dit kleine bedrag ga je niet rechten en dat weet DE/Philips ook.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
27 jan 2024 13:51
In de voorwaarden staat dat overige kortingsacties van Philips / DE uitgesloten zijn.
Sinds wanneer staat dat er…? Lees je eerdere aanvallende posts over dit onderwerp nog eens terug….
Speedy123 schreef:
27 jan 2024 13:51
Dit is een korting die Blokker heeft verleent in ruil voor de kadobon (betaling met kadobon).
Wat een onzin. Er is helemaal geen korting verleend. Er is gewoon betaald.

Met jouw redenering krijg je altijd 100% korting - in ruil voor geld… :lol:

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Aygulf »

Speedy123 schreef:
27 jan 2024 13:51
Aygulf schreef:
26 jan 2024 11:56
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 13:31


Ik zeg niet hetzelfde als, in de veste verte niet. Ik stel dat Douwe Egberts / Philips heel goed begrijpen dat de klant geen 100 euro korting heeft gekregen op een apparaat dat voor 114,99 euro verkocht wordt.

Dat Douwe Egberts / Philips op slinkse wijze onder haar cashback actie uit probeert te komen, kan je ze wel degelijk verwijten.
Ben het daar niet mee eens. DE kan niet weten waarom Blokker €100 korting heeft gegeven. Misschien een apparaat met een deuk/krassen/geen doos meer/gevallen maar doet het nog... of zoiets. DE hoeft dat niet uit te zoeken en ziet alleen maar 'korting" op de bon staan. Is dus niks "slinks" aan om dan hun voorwaarden,die overduidelijk zijn, toe te passen. TS moet bij Blokker zijn. Daar is het fout gegaan ten nadelen van de klant. Leg daar het probleem uit en vraag om een nieuwe kassabon waar duidelijk de betaalwijze op staat: dus PIN en cadeaubon!
Natuurlijk is het wel slinks. In de voorwaarden staat dat overige kortingsacties van Philips / DE uitgesloten zijn. Dit is een korting die Blokker heeft verleent in ruil voor de kadobon (betaling met kadobon).
Nee Speedy, een cadeaubon is een betaalmiddel en een korting is iets wat de winkelier om wat voor reden dan ook verleent. Voorbeeld: als ik een artikel koop dat 100 euro kost en ik betaal (!) met een cadeaubon van 100 euro dan geeft de winkelier mij dat echt niet mee omdat ik 100% korting krijg. De cadeaubon is gelijk aan geld en is door de gever betaald. De winkelier krijgt daar bij de cadeaubon organisatie geld voor terug. Korting neemt de leverancier voor zijn rekening.

Plaats reactie