L'OR BARISTA CASHBACK

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:30
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:08
Lowieze schreef:
23 jan 2024 13:59


Je moet nog steeds aanslaan of er cash of per pin betaald wordt, zo ook of er korting gegeven wordt of via cadeaubonnen betaald wordt.
Pas daarna wordt de cadeaubon gescand.
Medewerkers van Blokker mogen en kunnen helemaal geen kortingen geven. Ze selecteren op het kassasystemen betalen met kadobon waarna die gescanned wordt. Daarna komt automatisch het rest bedrag in beeld waarna ze betalen per pin selecteren.
Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.

De door jou omschreven methode klopt voor een waardebon, maar is natuurlijk totaal geen onderbouwing voor je stelling dat er geen korting gegeven kan worden.
We hebben het hier over het invoeren van een waardebon.

Verder is handmatig iets aanslaan iets anders dan het verlenen van korting wegens een defect. De medewerker zal ongetwijfeld op het kassasysteem geselecteerd hebben dat het product een defect had. Kijk maar op je bon, wat staat daarop vermeldt?

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Lowieze »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:28


Nee ik heb nog nooit gehoord van kortingsbonnen in een folder van Blokker die niet gescand worden maar waarbij de medewerker handmatig een korting verleent via de kassa.

De reden lijkt me ook evident, de kans op frauderende medewerkers is veel te groot. Per ongelijk een nulletje teveel aangeslagen bij de korting die ze handmatig invoerde en hun kennis gaat met een duur apparaat voor een prikkie naar huis.
U snapt het nog steeds niet of u wilt het niet snappen. Een kortingsbon wordt niet handmatig ingevoerd. Men toetst op ‘korting’ op de kassa en scant dan de kortingsbon.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Lowieze schreef:
23 jan 2024 14:39
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:28


Nee ik heb nog nooit gehoord van kortingsbonnen in een folder van Blokker die niet gescand worden maar waarbij de medewerker handmatig een korting verleent via de kassa.

De reden lijkt me ook evident, de kans op frauderende medewerkers is veel te groot. Per ongelijk een nulletje teveel aangeslagen bij de korting die ze handmatig invoerde en hun kennis gaat met een duur apparaat voor een prikkie naar huis.
U snapt het nog steeds niet of u wilt het niet snappen. Een kortingsbon wordt niet handmatig ingevoerd. Men toets op ‘korting’ op de kassa en scant dan de kortingsbon.
Men scant de bon en de kassa verrekent dat bedrag automatisch. De korting wordt niet handmatig ingevoerd. Precies wat ik zeg.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door angel1978 »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:36
Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:30
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:08


Medewerkers van Blokker mogen en kunnen helemaal geen kortingen geven. Ze selecteren op het kassasystemen betalen met kadobon waarna die gescanned wordt. Daarna komt automatisch het rest bedrag in beeld waarna ze betalen per pin selecteren.
Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.

De door jou omschreven methode klopt voor een waardebon, maar is natuurlijk totaal geen onderbouwing voor je stelling dat er geen korting gegeven kan worden.
We hebben het hier over het invoeren van een waardebon.

Verder is handmatig iets aanslaan iets anders dan het verlenen van korting wegens een defect. De medewerker zal ongetwijfeld op het kassasysteem geselecteerd hebben dat het product een defect had. Kijk maar op je bon, wat staat daarop vermeldt?

Dus eerst zeg je dat een medewerker handmatig helemaal geen korting mag geven en hier mogen ze hst ineens wel :roll:

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:36
Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:30
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:08


Medewerkers van Blokker mogen en kunnen helemaal geen kortingen geven. Ze selecteren op het kassasystemen betalen met kadobon waarna die gescanned wordt. Daarna komt automatisch het rest bedrag in beeld waarna ze betalen per pin selecteren.
Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.

De door jou omschreven methode klopt voor een waardebon, maar is natuurlijk totaal geen onderbouwing voor je stelling dat er geen korting gegeven kan worden.
We hebben het hier over het invoeren van een waardebon.

Verder is handmatig iets aanslaan iets anders dan het verlenen van korting wegens een defect. De medewerker zal ongetwijfeld op het kassasysteem geselecteerd hebben dat het product een defect had. Kijk maar op je bon, wat staat daarop vermeldt?
We hebben het niet alleen over een waardebon, we hebben het ook over het verlenen van korting.

Je bent overigens behoorlijk aan het draaien :roll: En je hebt het mis. Ik heb geen idee wat de medewerker heeft aangeslagen, maar ik weet wel wat er op de bon staat: "korting".

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
23 jan 2024 14:47



Dus eerst zeg je dat een medewerker handmatig helemaal geen korting mag geven en hier mogen ze hst ineens wel :roll:
Tja, als je zoveel beweringen doet die niet kloppen, dan kom je er op den duur zelf niet meer uit.

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Speedy123 »

angel1978 schreef:
23 jan 2024 14:47
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:36
Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:30

Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.

De door jou omschreven methode klopt voor een waardebon, maar is natuurlijk totaal geen onderbouwing voor je stelling dat er geen korting gegeven kan worden.
We hebben het hier over het invoeren van een waardebon.

Verder is handmatig iets aanslaan iets anders dan het verlenen van korting wegens een defect. De medewerker zal ongetwijfeld op het kassasysteem geselecteerd hebben dat het product een defect had. Kijk maar op je bon, wat staat daarop vermeldt?

Dus eerst zeg je dat een medewerker handmatig helemaal geen korting mag geven en hier mogen ze hst ineens wel :roll:
Nee dat zeg ik niet. Ik zeg dat de medewerker in dat geval de optie 'defect product' selecteert op de kassa. Kassa systemen werken al heel lang niet mee met handmatige invoer. Omdat medewerkers dan fouten kunnen maken. Vandaar mijn vraag aan Moneyman, wat staat er op je bon?

De kadobon van TS is gewoon gescand, er is geen handmatige korting ingevoerd waarbij de medewerker de bon achterover gedrukt heeft.

Maar goed, we dwalen weer af, zoals zo vaak op het Radar forum. TS heeft gewoon netjes betaald met zijn kadobon en Douwe Egberts / Philips begrijpt dat heel goed.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 13:36
Zo werkt het niet. Een kadobon wordt gescanned. Het kassa systeem van Blokker trekt het bedrag af van de verkoop prijs en zet de waarde van de kadobon vervolgens als korting op de kassabon. De klant mag het resteerdende bedrag, in dit geval 14,99, pinnen. Blokker heeft de kadobon dus gewoon geincasseerd, niemand drukt hier iets achterover.
Een kadobon is een betaalwijze, geen korting. Na het scannen van alle aankopen komt het totaalbedrag op het scherm te staan en worden de betaalwijzen geselecteerd. Er word betaald met een kadobon en de rest per pin. Dat word, normaal gesproken, nooit als korting op een bon gezet. Een korting word op productniveau gegeven, een kadobon word als betaalmethode verwerkt.
Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:30
Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.
Korting geven is iets anders dan betalen met een kadopas. Daarnaast zal in uw geval autorisatie gegeven moeten zijn. Dit met een pasje van een leidinggevende die daarmee akkoord geeft voor die korting (pasje ligt vaak bij de kassa).
Personeel mag uit zichzelf geen kortingen geven.
Lowieze schreef:
23 jan 2024 14:39
U snapt het nog steeds niet of u wilt het niet snappen. Een kortingsbon wordt niet handmatig ingevoerd. Men toetst op ‘korting’ op de kassa en scant dan de kortingsbon.
Het lijkt er op dat er 2 verhalen door elkaar lopen nu. Gezien het verhaal van TS lijkt het mij dat met een kadobon een pasje bedoeld word waar een willekeurig bedrag op gezet kan worden en waarmee je betaald.
Zo te merken ziet u het als een aparte bon die op productniveau verwerkt word. Oftewel, artikel X tegen inlevering van de bon voor bedrag Y.
Wellicht kan TS dit verduidelijken.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
23 jan 2024 14:56
Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:30
Onzin. Ze kunnen dat wel degelijk. Recent zelf nog gehad met een pan: € 10,00 korting vanwege een kras.
Korting geven is iets anders dan betalen met een kadopas.
Dat snap ik, anders hadden we dit hele topic niet gehad...
NeoDutchio schreef:
23 jan 2024 14:56
Daarnaast zal in uw geval autorisatie gegeven moeten zijn. Dit met een pasje van een leidinggevende die daarmee akkoord geeft voor die korting (pasje ligt vaak bij de kassa). Personeel mag uit zichzelf geen kortingen geven.
Dat deed het personeel dus wel: ik had die hele kras nog niet eens gezien.

Het autorisatieverhaal is verder niet relevant: blijkbaar was "mijn" medewerker geautoriseerd, en die van TS ook. Anders had er immers geen korting geregistreerd kunnen worden.

En, zoals je zelf terecht opmerkte: een waardebon is geen korting, maar een betaalwijze.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Lowieze »

Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:59
(…..)

En, zoals je zelf terecht opmerkte: een waardebon is geen korting, maar een betaalwijze.
Kijk, dat laatste daar gaat het dus om.
Als TS nog kan bewijzen dat er met een cadeaubon is afgerekend, dan zou ik er wel een ritje naar het Blokkerfiliaal voor over hebben om de situatie uit te leggen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
23 jan 2024 15:33
Moneyman schreef:
23 jan 2024 14:59
(…..)

En, zoals je zelf terecht opmerkte: een waardebon is geen korting, maar een betaalwijze.
Kijk, dat laatste daar gaat het dus om.
Als TS nog kan bewijzen dat er met een cadeaubon is afgerekend, dan zou ik er wel een ritje naar het Blokkerfiliaal voor over hebben om de situatie uit te leggen.
En dan? De actie is inmiddels voorbij, dus een cashback zit er niet meer in.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:08
Maar goed, het doet er ook niet toe. Douwe Egberts / Philips snappen echt heel goed dat er geen 100 euro korting verleent is op een apparaat van 114,99 euro. Het is gewoon het welbekende ontmoedigingsbeleid om te voorkomen dat men de cashback moet utibetalen.
Je roept dit nu wel elke keer. Maar men houdt zich netjes aan de voorwaarden en doet helemaal niets verkeerd en laat op geen enkele manier blijken dat men niet uitbetaald als het goed geregeld is.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:08

Het is gewoon het welbekende ontmoedigingsbeleid om te voorkomen dat men de cashback moet utibetalen.
het welbekende ontmoedigingsbeleid? ik denk dat hier gewoon sprake is van een fout. de cadeaubon stond verkeerd op de kassabon ( om welke reden dan ook) hierdoor is de cashback afgewezen.
Ik heb zelf een aantal keer gebruik kunnen maken van een cashback actie ( niet van deze fabrikant overigens)
de laatste keer ging het in eerste instantie ook niet goed, en werd de cashback afgewezen. toen heb ik gewoon gebeld naar hun klantenservice en is het allemaal gewoon netjes opgelost. dat is dus nu ook mijn advies, gewoon bellen met de klantenservice en uitleggen wat er fout is gegaan. Met stroop vang je meer vliegen als met azijn

Speedy123
Berichten: 1173
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Kokka1 schreef:
24 jan 2024 08:30
Speedy123 schreef:
23 jan 2024 14:08

Het is gewoon het welbekende ontmoedigingsbeleid om te voorkomen dat men de cashback moet utibetalen.
het welbekende ontmoedigingsbeleid? ik denk dat hier gewoon sprake is van een fout. de cadeaubon stond verkeerd op de kassabon ( om welke reden dan ook) hierdoor is de cashback afgewezen.
Ik heb zelf een aantal keer gebruik kunnen maken van een cashback actie ( niet van deze fabrikant overigens)
de laatste keer ging het in eerste instantie ook niet goed, en werd de cashback afgewezen. toen heb ik gewoon gebeld naar hun klantenservice en is het allemaal gewoon netjes opgelost. dat is dus nu ook mijn advies, gewoon bellen met de klantenservice en uitleggen wat er fout is gegaan. Met stroop vang je meer vliegen als met azijn
Er gaat bijna altijd wel wat mis bij cashback acties. Dat zijn helaas ook mijn ervaringen. En ja, ook ik ga erachteraan en vaak komt het alsnog na veel moeite wel goed.

Hier is precies hetzelfde aan de hand. Uiteraard snapt men heel goed dat TS niet echt een korting kreeg van 100 euro op een apparaat van 114,99 maar ja, het woordje korting staat op de bon dus wordt de cashback claim afgewezen.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

Speedy123 schreef:
24 jan 2024 10:20
Er gaat bijna altijd wel wat mis bij cashback acties. Dat zijn helaas ook mijn ervaringen.
Weer zo'n losse flodder, die op niets is gebaseerd. Voor wat het waard is: mijn ervaringen zijn tot nu toe positief. Heb altijd gekregen waar ik recht op had. Wellicht ook omdat ik altijd gewoon zorg dat ik de boel op orde heb.

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
24 jan 2024 15:33
..... omdat ik altijd gewoon zorg dat ik de boel op orde heb.
Ohne Worte.

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Moneyman schreef:
23 jan 2024 12:40
Barista houdt zich netjes aan de voorwaarden die van toepassing zijn:
•Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere acties en/of aanbiedingen (in retail/winkelpunt of via www.lorespresso.com webshop)
Als jij stelt dat de € 100,00 die als korting op de bon staat dat in werkelijkheid niet was, is het aan jou om dat aan te tonen.

Het vervelende is alleen dat je dat waarschijnlijk niet meer kunt... maar dat kan je L'or Barista niet kwalijk nemen, dat kan je hooguit Blokker en jezelf kwalijk nemen.
Als je quote plaats moet je het wel eerlijk doen. Dit is namelijk de quote zoals die in de actievoorwaarden op de website van L'Or staat :
2.6 De Actie is niet geldig in combinatie met andere acties en aanbiedingen
Het gedeelte wat jij als quote tussen haakjes weergeeft maakt helemaal geen deel uit van de actievoorwaarden.

De organisator is in dit geval Douwe Egberts en die heeft geen andere acties of aanbiedingen aan deze consument gedaan. Blokker heeft een korting gegeven, maar Blokker is niet degen die de actie heeft georganiseerd.

Volgens mij kan de openingsposter gewoon aanspraak maken op de cashback en heeft het zin om een klacht in te dienen bij de "wedstrijdleiding "

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door gosewijn »

Waar zie jij 100 euro korting staan

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Moneyman »

Een Wiskunde Student schreef:
24 jan 2024 16:21
Moneyman schreef:
23 jan 2024 12:40
Barista houdt zich netjes aan de voorwaarden die van toepassing zijn:
•Deze aanbieding is niet geldig in combinatie met andere acties en/of aanbiedingen (in retail/winkelpunt of via www.lorespresso.com webshop)
Als jij stelt dat de € 100,00 die als korting op de bon staat dat in werkelijkheid niet was, is het aan jou om dat aan te tonen.

Het vervelende is alleen dat je dat waarschijnlijk niet meer kunt... maar dat kan je L'or Barista niet kwalijk nemen, dat kan je hooguit Blokker en jezelf kwalijk nemen.
Als je quote plaats moet je het wel eerlijk doen. Dit is namelijk de quote zoals die in de actievoorwaarden op de website van L'Or staat :
2.6 De Actie is niet geldig in combinatie met andere acties en aanbiedingen
Het gedeelte wat jij als quote tussen haakjes weergeeft maakt helemaal geen deel uit van de actievoorwaarden.
Je maakt er een heel spannend verhaal van, maar ik heb toen ik de post schreef letterlijk gekopieerd uit de actievoorwaarden die ik vond. 'Is nou niet dat ik er zelf voorwaarden bij gaan verzinnen ofzo :lol: :lol:

Los daarvan zoek je spijkers op laag water, want voor de discussie in dit topic maakt het deel wat tussen haakjes staat natuurlijk geen fluit uit.

Een Wiskunde Student
Berichten: 215
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: L'OR BARISTA CASHBACK

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

De lezers kunnen zelf de actievoorwaarden openen en zien wat klopt

Belangrijkste is dat L'Or Barista de 100 euro korting niet als actie/aanbieding voert
Dat kan de openingsposter gemakkelijk aantonen

Dat Blokker op eigen "initatief" korting geeft is helemaal niet van belang en dit wordt ook niet betaald/vergoed door L'Or Barista aan Blokker. Deze korting wordt dus ook niet bedoeld in art 2.6 van de actievoorwaarden

Openingsposter voldoet dus aan de actievoorwaarden

Plaats reactie