LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Marc v. Eldonk
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2005 22:03

McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door Marc v. Eldonk »

Hallo iedereen,

Ja ....het is weer glazen-tijd bij McDonald's.
Zoals altijd, bestellen wij een medium menu, omdat een groot menu ons toch wel een beetje te veel is.
Grote bak met frites, en dan nog een halve liter frisdrank ..... nee.....bedankt. :(
Toch, zouden wij graag de glazen kunnen bemachtigen, maar zoals iedereen weet, kan men deze alleen krijgen bij een groot voordeel menu.
Zeker, het lijkt me logisch, dat McDonald's voldoende winst wil maken, om de glazen gratis bij een menu te kunnen weggeven.
Dus .... naar de Mac-drive, en twee grote voordeel menu's bestellen, met de mededeling dat we maar een kleine frites en klein drankje wilden hebben....en natuurlijk de glazen.
Natuurlijk wel betalen voor een groot menu !!
Dit ging dus niet, dus onverrichter zaken weer naar huis.

Vervolgens McDonald ge-emailed waarop ik het volgende antwoord kreeg.
p.s. Zal het maar niet letterlijk copy-pasten, omdat je dan de kans loopt een rechtzaak aan je broek te krijgen.
Ze geven de glazen dus alleen weg bij een groot voordeel-menu. De medewerker kan geen groot voordeelmenu aanslaan, en maar een klein menu meegeven.
Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is, dat naar mijn mening McDonald mensen dus dwingt om meer te eten, of, wat volgens mij tegen hun eigen principes is, wat je niet op kunt weg te gooien.

Hoe zeer ik ook graag een hamburgertje eet. Deze situatie heeft er voor gezorgd, dat ik hier toch wel een tijdje vanaf zie, inclusief de familie.

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door anita1971 »

Dan neem je toch 1 groot menu met z'n tweetjes!!

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door Jolijn »

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is, dat naar mijn mening McDonald mensen dus dwingt om meer te eten, of, wat volgens mij tegen hun eigen principes is, wat je niet op kunt weg te gooien.

Pas het door de gleuf van het Ronald McDonald potje?

Harrie Kierie
Berichten: 614
Lid geworden op: 29 jul 2013 22:04

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door Harrie Kierie »

Marc v. Eldonk schreef: Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is, dat naar mijn mening McDonald mensen dus dwingt om meer te eten, of, wat volgens mij tegen hun eigen principes is, wat je niet op kunt weg te gooien.
Nee hoor. Jij dwingt jezelf omdat je zo nodig een glas wil hebben. Beetje kinderachtig eigenlijk als je er goed over nadenkt. Je kan gewoon bestellen wat je altijd doet en dan geen glas krijgen. Stort je wereld daar nu werkelijk van in?

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door ciske »

Ik denk dat iedereen het hier wel mee eens is, dat naar mijn mening McDonald mensen dus dwingt om meer te eten, of, wat volgens mij tegen hun eigen principes is, wat je niet op kunt weg te gooien
Niet mee eens, neem vrienden/bekenden mee van je kids , of als je die niet hebt, goede buren of weet ik veel wie. Jij wilt gratis glazen. daar staat lijkt mij toch wel wat tegenover.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door witte angora »

Je wordt helemaal niet gedwongen meer te eten. Je kiest zelf voor een groter menu als je die glazen wilt, en je kunt er net zo makkelijk voor kiezen een deel van het menu weg te gooien.

En zo heel veel groter is dat menu trouwens ook weer niet, het burgertje heeft dezelfde grootte, en de hoeveelheid patat valt volgens mij ook nog wel mee. Rest de cola, maar die kun je desnoods mee naar huis nemen, en onderweg verder op drinken. Desnoods uit het glas dat je zojuist gratis hebt gekregen.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zie het nu pas:
Hoe zeer ik ook graag een hamburgertje eet. Deze situatie heeft er voor gezorgd, dat ik hier toch wel een tijdje vanaf zie, inclusief de familie.
Vindt je dit zelf niet een flauwe reactie? Omdat ik bij een medium menu geen glas krijg wil ik voorlopig helemaal geen menu meer? Dáár, dat zal ze leren?

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door sjoegel »

Het is ook erg warm en dan steken dit soort problemen de kop op.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door ciske »

sjoegel schreef:Het is ook erg warm en dan steken dit soort problemen de kop op.
:lol: :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Super Size Moet!

http://www.youtube.com/watch?v=ATYJx3x0nyo

Wel helemaal uit kijken hoor. 8)

sabilo
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jul 2012 22:38
Locatie: Ittervoort

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door sabilo »

Mensen menen ook tegenwoordig over alles te klagen!
Als ik mij het goed herinner kan je zelfs de glazen los kopen, net zoals de losse happy meal speeltjes.(heb ik zelf eerder wel eens gedaan)

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door bprosman »

Los kopen kan met de speeltjes inderdaad ook (glazen weet ik niet) , maar je kunt ook een Salademenu nemen , of is dat te groen? :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Wat een wereldramp zeg geen glas bij een normaal menu.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door bprosman »


tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door tenormin »

bprosman schreef:http://link.marktplaats.nl/695499427

Zonder menu.
De echte zijn groen. Zoon verkoopt ze, o.a.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door bprosman »

maar niet van dit jaar.
Volgens de geldende jurispredentie horen ook McDonalds glazen langer mee te gaan dan 1 jaar anders zijn ze niet productconform en hebben ze niet de eigenschappen die je van een goed McDonalds glas mag verwachten :wink:

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door witte angora »

bprosman schreef:
maar niet van dit jaar.
Volgens de geldende jurispredentie horen ook McDonalds glazen langer mee te gaan dan 1 jaar anders zijn ze niet productconform en hebben ze niet de eigenschappen die je van een goed McDonalds glas mag verwachten :wink:
Zeker weten, vraag maar aan alfatrion. :mrgreen:

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door sadfly »

Ik hoor het al, de commercie doet ze werk weer eens veel te goed. En mensen en kinderen laten zich nog steeds in de val lokken. Is toch erg deze tijd dat als je niet zo een glas hebt en de buren wel dat bijna de boel ontploft.

Zo komt het hier dan over, en de commercie gaat het nog steeds alleen om geld.

edit: type fouten verwijderd.
Laatst gewijzigd door sadfly op 03 aug 2013 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door dhc »

Je kunt ook glazen bij de Hema of Xenos kopen..een glas is een glas is een glas..

Drukte om niks en in mijn ogen volslagen belachelijk!

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: McDonald's : verplicht meer eten of weggooien.

Ongelezen bericht door witte angora »

dhc schreef:Je kunt ook glazen bij de Hema of Xenos kopen..een glas is een glas is een glas..

Drukte om niks en in mijn ogen volslagen belachelijk!
Jawel maar dan staat er geen coca cola op. En ja, de buurtkindertjes, de klasgenootjes, en noem maar op, weet je wel... :mrgreen:

Gesloten