LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Met bonus

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Herman Hartman
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2006 18:38

Met bonus

Ongelezen bericht door Herman Hartman »

Wie denkt dat Albert Heijn veel geld moet bijleggen bij de bonus aanbiedingen heeft het mis. De bonus aanbieding van Albert Heijn wordt deels betaald door de niet kaarthouders.
Schrijnend voorbeeld deze week is de aanbieding van Amstelbier aanbieding van 8,79 naar 6,99. Een dijk van een aanbieding niet waar. Inderdaad niet waar, want vorige week betaalde ik na de meest recente prijsverlaging 7.90 en in de weken daarvoor 8.15 voor die zelfde krat. Vanwege de aanbieding mogen de niet bonuskaart houders nu ineens 8.79 afrekenen. Niet alleen houdt Albert Heijn zijn trouwe klanten voor de gek door hen een veel grotere besparing voor te berekenen dan ze in werkelijkheid krijgen. Doordat de niet kaarthouders ook nog eens extra betalen voor het zelfde product verdient Albert Heijn een deel van de aanbieding terug.
Dat ik vrijwillig kies geen big brother annex bonus kaart van Albert Heijn op zak te dragen wil nog niet zeggen dat ik daarvoor gestraft moet worden. Ik wil ook tijdens de aanbieding best de normale prijs betalen daar kies ik tenslotte zelf voor. Het voorbeeld met Amstelbier staat niet alleen. Er wordt veel grommelt met prijzen van het vers assortiment en met de A merken als het op de van voor prijzen van de bonus aanbiedingen aankomt klopt de van prijs vrijwel nooit met de winkelprijs die je normaal betaald bij AH.
Het gedrag van Albert Heijn komt hier dichtbij iets dat valsheid in geschrifte en oplichting heet. Misschien een idee om stelselmatig alle aanbiedingen van AH uit te pluizen op deze praktijken. :cry:

Vriendelijke groeten

Herman Hartman

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door karr-2 »

Simpel zat lijkt mij, je kiest voor een kaart met korting of geen kaart en dan geen korting. De keuze is aan jou lijkt mij.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

AH zal dit simpel weerleggen door te zeggen dat die 8.79 de verkoopadviesprijs is, of gemiddelde verkoopprijs oid. Dat de prijs een week ervoor lager was dan 8.79 boeit hen dus niet. En waarom zou jou dan wel boeien.

Als je nou gewoon altijd bier uit de aanbieding koopt is er niks aan de hand. Toevallig is mijn favoriete bier ook Amstel (neem ook wel genoegen met Heineken soms) en ik kijk dan op www.goedkoopbier.nl en zie daar, altijd is ergens wel 1 van die 2 in de aanbieding. En dan sla ik gelijk wat meer in.


Opgelooooooooooooooost

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Je kan trouwens ook een anonieme bonuskaart aanschaffen, waardoor je "big-brother"-argument ook niet meer geldig is.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ah guttegut, dat had ik nog niet eens gelezen. AH gebruikt die gegevens alleen maar zodat ze je sleutelbos terug kunnen sturen als hij gevonden wordt het Bonuskaart eraan. Niks mis mee, lijkt me zo.

Zo kan je je alle pasjes in je portemonnee ook wel bigbrotherpasjes noemen.

Toen ik mijn Bonuskaart aanvroeg had ik ook zo'n malle bevlieging, mocht iemand die nu vinden gaat hij naar B.A. Baracus, Hoofdstraat 3 in Duckstad ofzo.


Waar je je al niet druk om kan maken...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het gerucht gaat dat AH dit soort gegevens gebruikt om gerichtere reclame te maken of zo. Nou ik heb al jaren een bonuskaart en heb nog steeds geen enkele persoonlijk aan mij gerichte AH reclame gehad met dingen die alleen voor mij in de aanbieding waren.

Het Big Brother idee is dus inderdaad een beetje paranoide.....

cura
Berichten: 21
Lid geworden op: 07 feb 2006 10:14

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door cura »

je neemt gewoon een bonuskaart (helemaal anoniem te verkrijgen!!) en profiteert mee van de korting of anders niet zeuren en de hogere prijs betalen. Wat is het probleem nou?!!

Huisbaas
Berichten: 4
Lid geworden op: 14 sep 2005 09:14

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Huisbaas »

Ik zie persoonlijk ook geen probleem want je bent je niet verplicht te registreren en kan anoniem een bonuskaart verkrijgen.
Kreten als valsheid in geschrifte of oplichting zijn in dit geval klinklare onzin.
Dus neem of een bonuskaart of betaal de volle mep want dit is gewoon bewust moeilijk doen als het gemakkelijk kan.

stefan_weethetzeker
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2006 12:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door stefan_weethetzeker »

Dat de gegevens over de AH bonuskaart gebruikt worden voor marketing doeleinden is geen geheim.
Regelmatig vinden er op basis van bonuskaart gegevens (koopgedrag van klanten), direct mailing acties plaats. (Yakult, Blue Band Brood, Wasmiddelen).

AH krijgt zo inzicht in het koopgedrag van klanten in een bepaalde regio. Hier is op zich niets mis mee, aangezien AH in probeert te spelen op de behoeftes van de klant. Zo kan AH besluiten een nieuwe vestiging te openen aan de hand van de bonuskaart. Een bonuskaart kan ook anoniem aangevraagd worden.

domi
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2006 13:24

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door domi »

De n.a.w gegevens die ik op de AH bonuskaart en elke andere kaart zoals bijv de "kluskaart" heb gezet is een flauwekul naam en adres. Daar heeft AH en andere detailisten dus niets aan!
Als ik mijn bunuskaart vergeten ben mag de kasiere afrekenen als zou ik een bonuskaart hebben, anders laat ik alles gewoon staan en ga ik zónder boodschappen weg. Maar dat ik alles moest laten staan is mij nog maar één keer overkomen. Meestal ga ik toch naar Aldi, lidll of zo. AH is en blijft mij véél te duur!

stefan_weethetzeker
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2006 12:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door stefan_weethetzeker »

Kijk!! Dommi voegt ten minste de daad bij het woord!

domi
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 feb 2006 13:24

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door domi »

Leuke "verschrijving" stefan_weethetzeker 8)

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als er nou 1000 klanten een straatnaam in Duckstad opgeven als woonadres, krijgen die eenden tenminste ook een supermarkt in hun gemeente.......

Eendje die op de kleintjes let.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als ik mijn bunuskaart vergeten ben mag de kasiere afrekenen als zou ik een bonuskaart hebben, anders laat ik alles gewoon staan en ga ik zónder boodschappen weg.
Moet je vooral doen. Je dwingt de cassiere om een overtreding te begaan en als ze vervolgens niet mee wil werken, laat jij je spullen staan en loop je naar een ander. Asociaal gedrag noemen ze dat geloof ik.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Bij een bonuskaart krijg je ook van die sleutelhangerdingen. En aangezien je je sleutels vrijwel altijd bij je hebt.... Degene die achter je staat vragen om een bonuskaart wil ook wel eens helpen.

Blijf iig fatsoenlijk en aardig tegen de cassieres, die mogen namelijk niet zomaar de bonuskorting berekenen. Zij doen ook alleen maar hun werk.

fimi
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2006 21:41

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door fimi »

Er zijn berekeningen om de fake adressen eruit te filteren (wet van de grote getallen). Dus AH weet heus wel precies (met een ingebouwde foutmarge) wie waar wat koopt en welke produkten in welke regio hard lopen en welke juist niet.

Ik krijg zeer regelmatig zgn. specifiek op mij gerichte reclame acties. Deze worden bepaald aan de hand van je koopgedrag: je wordt dan per produktgroep ingedeeld in een een selectiegroep die deze aanbieding krijgt.

Of je ingaat op deze aanbieding is voor AH tevens weer een manier om je koopgedrag te catalogiseren.

Big Brother...ja, maar wel met voordelen voor de consument. Je zal maar aanbiedingen krijgen waar je geen belangstelling voor hebt: slecht voor de winkel en slecht voor mij als klant.

Lang leve de commercie en marketing!
:wink:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Die bonus wordt meestal wel gegeven hoor. En wat nou, overtreding? Het gaat niet om een wet, het gaat om een ingewikkeld systeem dat de winkeliers zelf hebben bedacht.

Ik ken genoeg kassieres, die hebben een soort algemene bonuskaart klaarliggen, voor het geval iemand toch graag die korting heeft.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door tienepien »

Dan zijn die cassieres goed fout bezig en dat betekend niet dat andere cassieres dat dan ook maar moeten doen. Ze overtreden de regels van hun baas.
Als je een probleem hebt met dit systeem, dan ga je je maar afreageren op de bedrijfsleider of het hoofdkantoor.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Dank je wel Tienepien dat is precies mijn punt. Dat het gebeurd, wil niet zeggen dat het toegestaan is. Als de klant zelf geen bonuskaart bij zich heeft dan is het gewoon tegen de bedrijfsregels om de korting alsnog te geven.

Als een willekeurige cassiere hierop betrapt wordt volgt ontslag op staande voet, dat kan ik je wel verzekeren.

Rasje34
Berichten: 614
Lid geworden op: 05 dec 2005 19:28

Re: Met bonus

Ongelezen bericht door Rasje34 »

Ik ken genoeg kassieres, die hebben een soort algemene bonuskaart klaarliggen, voor het geval iemand toch graag die korting heeft.
Klopt, is bij onze Appie ook. En ik neem dan toch aan dat zij hiervoor toestemming hebben gekregen van hun baas om die kaarten te gebruiken? Kan me nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die voor zoiets hun baan op het spel gaan zetten.

Gesloten