LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleidende reclame Koopjedeal

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
ramak088
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2009 20:43

Misleidende reclame Koopjedeal

Ongelezen bericht door ramak088 »

"Koopjedeal" adverteer met een aanbieding van Mexicaanse waaierpalmen. Geleverd wordt echter een geheel ander palm nl. de Washingtonia, een palm met andere eigenschappen. En daardoor niet bestemd voor buiten. Volgens de advertentie igeldt dat wel voor de waaierpalm
Als gebruik gemaakt wordt van de moglijkheid tot retourneren blijkt ineens dat dat niet voor planten geldt. Daar wordt geen melding van gemaakt in de advertentie. Bij klagen verschuilt de "serviceafdeling" zich achter de leverancier die beweert dat het niets uitmaakt of de palmen wel of niet een of meerdere stammen heeft. Voor het gemak gaat hij en dus ook Koopjedeal voorbij aan het feit dat een totaal ander plant geleverd wordt dan de plant waarmee geadverteerd wordt.

simonswald
Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jun 2017 15:17

Re: Misleidende reclame Koopjedeal

Ongelezen bericht door simonswald »

Als je de advertenties van hun bekijkt,dan moet er eigenlijk al een belletje gaan rinkelen.
De zogenaamde originele prijs slaat helemaal nergens op.
De woorden koopje,korting,aanbieding etc.,hebben op veel mensen een grote aantrekkingskracht en dat weten ze.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Misleidende reclame Koopjedeal

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik koop planten altijd bij den tuincentrum. Ben ik nu ouderwets, of heb ik een afslag gemist?

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Misleidende reclame Koopjedeal

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Je bestelt een Audi maar krijgt een Volkswagen.
Zijn wel beide auto's maar is niet volgens de overeenkomst. Volgens mij retour afzender.

ramak088
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 dec 2009 20:43

Re: Misleidende reclame Koopjedeal

Ongelezen bericht door ramak088 »

Dank voor de reacties. Inmiddels de nadere gegevens gevonden op internet. Blijft de misleidende foto die Koopjedeal gebruikt in de advertentie.. afgebeeld is de Washingtonia robuuste ( een stammig) terwijl de drie strammige palm geleverd wordt. De discussie op het forum kan hiermee worden beëindigd.

Gesloten