LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Monopoly Actie van Super de Boer

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.

Is het Monopoly spel van SdB oplichterij?

Peiling eindigde op 31 mei 2007 04:27

ja, sommige straten zitten er niet bij
1
17%
nee, ik heb de zeldzame straten al wel gezien
2
33%
weet niet/geen mening
3
50%
 
Totaal aantal stemmen: 6

browneyedsoul
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2007 04:19

Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door browneyedsoul »

Het valt me op dat iedereen op zoek is naar dezelfde kaarten maar dat niemand die nog heeft, zou dit ook weer een lokkertje zijn? dat iedereen denkt van alles te kunnen winnen maar dat er bepaalde kaarten helemaal niet bestaan, mensen gaan grof geld bieden en uiteindelijk hebben ze nog niks
Ik zou wel eens willen weten als iemand die auto wint of de reischeque of de keuken
misschien is er maar 1 kaartje van te krijgen in heel nederland!

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Het gaat net als bij voetbalplaatjes. Makers van de plaatjes geven aan, dat in principe alle foto's even vaak voorkomen, maar dat ze ongelijk verdeeld zijn over de filialen. Zo zal het hier ook zijn.

Je wordt natuurlijk aangespoord meer van een produkt te kopen dan je eigenlijk wilde. Maar wat maakt het nou uit als je het produkt toch al vaker kocht?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door NAK »

Het valt me op dat iedereen op zoek is naar dezelfde kaarten maar dat niemand die nog heeft,
Wat had jij dan verwacht?
Dat in de eerste week van de aktie, begonnen op 21 mei, er al duizenden prijzen gewonnen worden?

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door Prikker »

Je kunt 't altijd nog hier proberen : http://kopen.marktplaats.nl/search.php?o=1&q=monopoly

axie
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mei 2007 13:54

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door axie »

volgens mij zijn er wel degelijk kaarten die minder vaak voorkomen. je hebt namelijk gelijk prijs als je een stad hebt. aangezien er bijv. maar 2 auto's worden weggegeven, zou het logisch zijn dat er van 1 van de 2 kaarten van a'dam ook daadwerkelijk maar 2 in het spel zitten, in dit geval is dat de kalverstraat die zeldzaam is. hetzelfde geldt voor o.a. de houstraat, station noord en vreeburg. iedereen zoekt dezelfde straat. kijk marktplaats er maar eens op na...

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik weet ook wel dat het in de praktijk anders is, de kans dat op deze manier de zeldzame kalverstraat en de leidsestraat in de hand van 1 persoon komen, is nu natuurlijk veel groter dan toen internet nog niet bestond. Ik denk dat degene, die de kalverstraat in handen heeft, deze echt niet zomaar uit handen geeft, OF hij/zij moet de folder niet hebben doorgelezen.

De winkelier doet het echter voorkomen, alsof je een idioot grote kans maakt om 1 van die grote prijzen te treffen. Twee miljoen prijzen. Het zal best: 500.000 mueslirespen, 100.000 pakken rijst, en ik weet niet wat er allemaal te winnen is. Ja, zo kom ik ook snel aan 2 miljoen prijzen.

Het wordt met die kaarten nog een hete lente. Heb ik zo het idee.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Vandaag kreeg ik (net zoals me vorige week onopgemerkt gebeurde) een actiekaart te weinig bij mijn boodschappen.

Super de Boer zegt echter dat me niets tekort gedaan is. Ik denk daar echter anders over.

Vooropgesteld, het gaat om 1 kaart, en in feite een minieme kans op een leuke prijs (maar weldegelelijk een kans).

Ik had voor 16 euro inkopen gedaan, maar leverde daarbij voor 7 euro statiegeldbonnen in. Ik had 4 actieproducten, waardoor ik 4 kaarten kreeg, maar NIET de 5e kaart, waarop ik recht meen te hebben omdat mijn brutobedrag boven de 10 euro uit kwam.

Ik redeneer zo: statiegeld kun je beschouwen als contant geld. Ik krijg immers contant geld voor ingeleverde statiegeldflessen, en reken daarmee een deel van mijn inkopen af.

NEE, zegt Super de Boer, doordat met het ingeleverde statiegeld je totaalbedrag uitkomt ONDER de 10 euro, heb je geen recht op die extra actiekaart.

Nu breekt mijn klomp. Want als ik het statiegeld pas later had verrekend, dan was er in feite exact dezelfde situatie geweest, en dan zou ik die 5e kaart wel hebben gekregen. En ook, indien mijn statiegeld 5 euro was geweest. Dan zou mijn kassabon 16-5=11 euro hebben weergegeven.

Immers: statiegeld telt niet mee bij het toekennen van de kaarten. Een bedrag van 9 euro plus 3 euro statiegeld geeft een totaalbedrag van 12 euro. Maar je krijgt dan geen monopolykaart. In mijn ogen volkomen terecht. Andersom zou het INLEVEREN van statiegeldbonnen dus OOK geen invloed moeten hebben op het totaalbedrag. De kassabon vermeldde 16 euro, waarvan 7 euro met statiegeldbonnen werd afgerekend.

Reken ik verkeerd?

Prikker
Berichten: 142
Lid geworden op: 14 jul 2005 17:19

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door Prikker »

Datzelfde (met dat statiegeld) overkwam me ook regelmatig bij de 'cadeaudozen'-akties van C1000. Daar werd het statiegeld ook afgetrokken van het totaalbedrag dat je bij de supermarkt besteedde. Vond ik ook onterecht.
Dan maar 't flessenbonnetje voortaan apart achteraf als 'vergeten boodschap' afrekenen..

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat hoorde ik dus ook achteraf pas. Maar het klopt dus van geen kanten. Let wel, ik weet ook best dat de kans op een prijskaart enorm klein is, maar als ze dit steeds doen, houden ze wel steeds kaarten achter.

Ja, een optie zou zijn, om niet bij de super te kopen. Maar dat is nu even niet aan de orde. Op zich vind ik dit wel een leuke spaar-aktie, namelijk. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die vindt dat het niet klopt.

Suusjuh1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 07 okt 2006 18:36

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door Suusjuh1985 »

Sommige mensen hebben altijd wat te zeuren,
je weet van te voren als je een bonnetje inleverd dat het van het totaal bedrag af getrokken word.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Daar zit je fout, dat is dus NIET standaard. Super de Boer heeft inmiddels erkend fout te hebben gezeten, en heeft mij inmiddels een paar kaarten ter compensatie aangeboden. Ze zeggen nu zelf ook dat hun manier van redeneren niet klopte.

Het is heel simpel. Wanneer ik boodschappen doe, zou het niet uit moeten maken HOE die betaald worden. als ik voor 25 euro statiegeld had, zou ik nog steeds 16 euro voor mijn boodschappen moeten betalen. HOE ik dat doe, is aan mij.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door NAK »

en heeft mij inmiddels een paar kaarten ter compensatie aangeboden
En......... zat daar de Skoda bij???? :wink: :lol:

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Nee, wel de lucht voor de banden. :roll: :roll:

Nee, ik had dat ook niet echt verwacht, het ging mij er meer om dat ze beweerden dat ik niet kan rekenen, terwijl ze zelf die rekenfout maakten.

Statiegeldbonnetjes retour wordt dus weldegelijk als contant geld gezien.


Overigens zal (behoudens de ''kleinere'' hoofdprijzen zoals de mp3-speler of de fietsen) die Kalverstraat en Lange Poten pas op het laatst van de aktieweken ingevoegd worden. Logisch ook, want ze gaan hun aktie echt niet eigenhandig voortijdig de nek omdraaien.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door NAK »

het ging mij er meer om dat ze beweerden dat ik niet kan rekenen,
Wij en niet kunnen rekenen.... laat me niet lachen.

Dat weet je zelf ook nog wel , bij ons werden de tafels van vermenigvuldiging er in gestampt.

Ouderwets en klassikaal. :lol:

bznfan
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 mei 2007 20:55

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bznfan »

hallo,

ook ik vind deze aktie van de super de boer erg leuk.
het lijkt zo mooi om een tv te winnen door drie dezelfde straten bij elkaar te krijgen.
maar ik ontdekte ook al gauw dat iedereen naar die ene straat op zoek is.
ik heb op dit moment 15 straatkaarten(ik tel de direct prijs produkten niet eens mee) maar ik heb nog geen straatje compleet hoor.
ik zag tot mijn verbazing dat er duizende euro's geboden wordt op marktplaats voor dat ene kaartje kalverstraat.
ik vertelde dit bij de super de boer.
ze vertelde dat de bungels erg in trek waren eerst,dat ze het erg leuk vond dat er al 22 bladzijdes op marktplaats alleen over de bungels waren.
ik zei dat het nu dus nog veel erger is die gekte.
toen vertelde ze mij dat de auto al één keer gewonnen zou zijn.....
dus is inmiddels die tweede misschien ook al gewonnen,en zit iedereen dus te bieden óf bij iemand die de kaart niet eens heeft,óf ze hebben straks een hele dure kaart gekocht maar geen auto meer vooradig.......

ook met de statiegeldbon heb ik iets soortgelijks gehad,dat ik geen zegel of iets dergelijks kreeg.
dat vond ik ook krom,maar de cassiërre bleef er bij.
nu met deze kaarten aktie heb ik de statiegeldbon in mijn zak gestoken en heb eerst voor meer dan 10 euro boodschappen gedaan,en toen ik betaald had ben ik het bonnetje bij de aparte balie in gaan leveren.
dan maar een beetje omwegen om toch te krijgen waar we recht op hebben.
ik wens alle spaarders van de monopoly aktie veel succes!
bij onze super schijnt al twee keer het kaartje van direct prijs,weekendje parijs gewonnen te zijn. laat ik daar mijn hoop dan maar op vestigen hihihihihiii
groetjes van een bznfan

bot321
Berichten: 3170
Lid geworden op: 05 okt 2004 14:30

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bot321 »

Geplaatst op 30 Mei 2007 19:30 door NAK

Wij en niet kunnen rekenen.... laat me niet lachen.

Dat weet je zelf ook nog wel , bij ons werden de tafels van vermenigvuldiging er in gestampt.


Wat dacht je van die breuken.heb er nog last van :wink:
½+¼+¼-¾+¼=½ :evil:

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door NAK »

Maar ten opzichte van de huidige generatie kassieres hebben wij nog leren hoofdrekenen.

Altijd makkelijk want dan ben je die "tel-miepen" altijd een slag voor. :wink:

triangel
Berichten: 76
Lid geworden op: 28 nov 2006 14:42

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door triangel »

Ze hoeven de cijfers niet eens meer te kennen: langs het scan-apparaat en "bliep" daar staan de cijfertjes :roll:

OMA
Berichten: 78
Lid geworden op: 14 mar 2005 02:01

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door OMA »

Ja mensen iedereen is op zoek naar die zeldzame kaarten zoals
Kalverstraat ,station Noord enz......

Ik heb gehoord dat er op de laatste dag een paar van die Zeldzame
kaarten worden verspreid, dus iedereen wordt bij de neus genomen.

Ik heb nog niets gehoord van een prijswinnaar, hahah.

Op marktplaats wordt er zelfs €500,00 geboden voor Station Noord.

De zoveelste (nep) aktie :evil: :evil: :evil:
grt OMA

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Monopoly Actie van Super de Boer

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een kassiere van de keten die bij mij in de buurt woont, vertelde dat er inmiddels 1 auto is toegekend, er zouden er 4 in het spel zitten.

Iemand interesse in Dorpsstraat, Ons Dorp?

Gesloten