LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPGELICHT?

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Amy2006
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 apr 2006 12:12

OPGELICHT?

Ongelezen bericht door Amy2006 »

In november bestelde ik een houten puzzel, als kerstcadeau,
op 26.11. ontving de bevestiging

Homely.nl
Afbeelding

Bedankt voor je aankoop! (€ 34,95)

Hallo , we zorgen ervoor dat je bestelling gereed is voor verzending. We zullen je op de hoogte stellen wanneer deze is verzonden.

Omdat ik maar niets ontving heb ik twee keer gevraagd of zei een leverdatum hadden maar kreeg geen reactie.
Toen ik ging googelen, bleek ik niet de enige te zijn en nu blijk ik (en velen met mij) te zijn opgelicht. Bij het aanklikken van de website kreeg ik dit te zien:

Oeps! Er is iets misgegaan.
This shop is unavailable.!


Uiteindelijk kreeg ik 28 december! een puzzel van slechte kwaliteit in een goedkoop uitziend, kartonnen doosje, in plaats van het originele.

Zijn er meer mensen die dit product hebben gekocht en niet geleverd kregen, wat zij bestelden? en kunnen wij onze krachten bundelen?

NeoDutchio
Berichten: 12325
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: OPGELICHT?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U hoeft geen krachten te bundelen, u hoeft alleen maar uzelf voor uw hoofd te slaan. Even een paar aannames, advertentie via sociaal media, vage webshop zonder KVK, geen adres gegevens en onbekend wie de verkoper is. Oftewel, een dropshipper. U betaald een smak geld aan die persoon en hij besteld het weer in China. Weken laten ligt er een goedkoop prulletje op de deurmat. Zo ging het bij u, maar ook bij honderden anderen afgelopen jaar.

En zo lang de verkoper niet bekend is kunt u niets. Een strafbaar feit is het niet, wel een civiele kwestie. Om daar iets tegen te doen moet u bij de verkoper zijn.
De volgende keer dus beter opletten waar u koopt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: OPGELICHT?

Ongelezen bericht door Jablan »

Misschien en nee, er is nog geen Vereniging Van Facebookgebruikers Die In Elke Valkuil Zijn Gestapt.

Oplossingen voor de toekomst:
1. Altijd doorscrollen naar onderen en daar de gegevens van de verkoper controleren zoals vestigingsadres, wijze van leveren, inschrijving handelsregister.
2. Facebook alleen via je gewone browser met een ad-blocker gebruiken. Gooi de FB-App van je apparaat!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: OPGELICHT?

Ongelezen bericht door mahadma »

en kunnen wij onze krachten bundelen?

Al zou dàt mogelijk zijn, is de dader allang met uw centen ergens aan het genieten op een never coming back line.

Gesloten