LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telemarketing door cashback-website

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ellis16 schreef:Helaas ben ik ook door dit bedrijf benaderd. Mijn grote irritatie is dat ik de mail niet heb ontvangen waarin staat wat te doen!! Na een warrig gesprek wat ik niet goed begreep was ik al ongerust. Gewacht op de mail, maar nee niets ontvangen "gelukkig " dacht ik!! Niet te min later wel een mail met dat ik moet betalen!! €49,- of zoiets? Gelijk mail gestuurd GEEN gebruik te willen maken Nog geen mail van bevestiging gehad te hebben en dat ik dit absoluut niet wil!! Geen bericht gehad. Nogmaals een mail gestuurd toen werd ik gebeld door een vrouw ze zou wel even kjjken.... een tijdje niet, maar toen weer een mail met dreiging tot incasso. Weer gereageerd geen gebruik gemaakt te hebben of te willen. Uit eindelijk incasso €95 euro met dreiging van een bedrag van 500 euro!!!! Serieus voor iets wat gratis is ineens een bedrag van 500 moeten betalen waar ik overigens geen gebruik van wil maken of heb gemaakt!! Nu na 4x incasso gebeld te hebben en 4x onaangename telefoongesprekken verder voor de 5 de x terug bellen!!!! Incasso weet niet wat voor bedrijf het is ze incasseren alleen!! Serieuze oplichting allemaal!!!!
Heel simpel - het incassoburo zal moeten aantonen dat hun vordering terecht is.
Dit kunnen ze doen door een rechtsgeldig bewijs te overhandigen (kopie) van overeenkomst.
Kunnen ze dit niet - dan is de vordering onterecht - en houd het op.

Heb je trouwens de mails / documenten nog van "ik wil het niet" die je verzonden hebt? Bewaar die dan goed :)

Als ze door blijven gaan - schrijf dan 1 keer een brief en fax, mail of verzend deze per post (aangetekend) maar fax of mail is goedkoper.
Daarin beleefd en formeel aangeven dat er 1)geen overeenkomst is, en 2) de vordering daarom onterecht is. Verzoek ze tot staken van de incasso - en als men toch doorzet je aangifte zal doen van oplichting wegens onrechtmatige incasso.

Bewaar in elk geval alle correspondentie en verzendbewijzen bij elkaar.

En - bij twijffel - vraag advies en/of voorbeeldbrieven bij je rechtsbijstand of eventueel het juridisch loket.

jessica-vd-wal
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2015 20:35

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door jessica-vd-wal »

Ook ik ben benaderd door dit bedrijf heb inmiddels een klacht gedaan via de klachtenkompas en ook van final dealz een reactie gekregen om mijn account te crediteren. Nu krijg ik telkens van een ander incassobureau nog de rekening (terwijl het opgelost zou zijn) heb meerdere malen geprobeerd deze mensen te mailen maar krijg al mijn mailtjes weer retour. Vind het nu toch vervelend worden.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jessica-vd-wal schreef:Ook ik ben benaderd door dit bedrijf heb inmiddels een klacht gedaan via de klachtenkompas en ook van final dealz een reactie gekregen om mijn account te crediteren. Nu krijg ik telkens van een ander incassobureau nog de rekening (terwijl het opgelost zou zijn) heb meerdere malen geprobeerd deze mensen te mailen maar krijg al mijn mailtjes weer retour. Vind het nu toch vervelend worden.
Als men blijft proberen, via steeds een andere incassocowboy, zou het toch m.i. aantoonbaar oplichting moeten zijn.
Zeker als men heeft toegezegd (schriftelijk?) dat het opgelost word.
Een incassoburo zou - als het goed is - niet zomaar zelf rekeningen gaan opsturen - daar moeten ze een opdracht voor krijgen.

HappyGuy
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 jan 2016 10:28

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door HappyGuy »

NB: dit is nu (jan 16) nog steeds actief!!


Vanmorgen werd ik ook gebeld door deze (vriendelijke) jongedame die me een hotelbon van 20€ en een bestedingstegoed van €50 aanbood, vanwege aankopen die ik ik in mijn omgeving bij Albert Heijn en Blokker zou hebben gedaan (lekker algemeen). Ze raffelde het verhaal vlot af met korting van 15% en de gratis hotelbon.. inclusief mijn adres gegevens. Ze wilde mijn mailadres graag weten voor de bevestiging(?) Na enig doorvragen waarom dan die mail zo nodig was bleek het dus inderdaad om deze 'scam'te gaan. Zij vertelde me dat ik, na 14 dagen, eenmalig €49,95 moest betalen om mee te kunnen doen en dan levenslang kortingen zou genieten... Bizar verhaal en ik ben niet akkoord gegaan.

Ze verwees me toen naar de website (als ik nog meer info wilde) kadobon-cashbackpuntnl en toen ik dat google-de (met haar nog aan de lijn) was de eerste hit dit forum ;D. Ik heb wat quotes voorgelezen en haar vriendelijk bedankt... :roll:

maar kortom: dus nog steeds actief!!
Laatst gewijzigd door Radar op 14 jan 2016 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd

marion16031962
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2016 10:44

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door marion16031962 »

Beste,
Ook wij hebben een mail gekregen met de mededeling dat er 49,50 van de rekening zou worden afgeschreven, nadat ik dit in de gaten heb gehouden werd er inderdaad 49,50 van mijn rekening afgeschreven, dit bedrag heb ik gelijk gestorneerd, waarop ik enkele dagen later een mail kreeg met het verzoek 49, 50 te betalen, ik heb ze gebeld en gemaild dat ik het bedrag niet ga betalen en ook niets van hun wens te ontvangen, na vele mailtjes kwam er een excus brief met als antwoord dat ik op tijd had geannuleerd, maar weer een week verder krijg ik weer een mail met de vraag om 49,50 + 2,60 over wil maken. kom je dan nooit van hun af, dus nu weer een mail terug gestuurd met het verzoek om mij uit hun systeem te halen en dat ik niets van hun wil, hopelijk hoor ik nu niets meer van dit bedrijf???? zo moest ook even mijn verhaal kwijt.
En ik vraag me ook af hoe zulke bedrijven aan mijn rekening nummer komen......

Leeuw83
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2016 14:49

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Leeuw83 »

Ik heb precies hetzelfde en bij mij is het geld al afgeschreven. Geen email van ze gehad en ook nooit een schriftelijke bevestiging van mijn kant. Als ik bel krijg ik een onzin verhaal te horen dat ze mij gaan terugbellen en het uitzoeken wat uiteraard niet gebeurd. Wat is het meest handig om te doen? Aangetekende brief en het bedrag laten storneren?

willie113
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jan 2016 19:33

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door willie113 »

Ik ben recent, net voor de kerst, ook door deze lui gebeld en het ging inderdaad helemaal volgens het bovenstaande scenario. Nu hebben ze gisteren het geld geincasseerd. Ik heb ze al gemaild (wordt niet op gereageerd), aangetekende brieven verstuurd (liggen nog steeds bij de supercoop in Arnhem), kortom er is gewoon geen communicatie met die mensen [Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie] mogelijk, tenzij je dus blijkbaar je geld storneerd, dan kunnnen ze wel communiceren.

Nu vraag ik me de hele tijd al af hoe ze aan mn gegevens komen, aangezien het een gezamelijke rekening betreft van mij en mn vrouw, waar we normaliter alleen de vaste lasten en boodschappen van betalen.........kort geleden hebben we wel zo'n maaltijdbox besteld bij een grote supermarkt die thuis werd bezorgd. Daarbij deed de pinapparaat van de bezorger het niet, maar kon ik wel een eenmalige machtiging invullen (gezamelijke rekening ingevuld).
Nu wil ik allerminst direct beweren dat de betreffende bezorger er ook maar iets mee te maken heeft, maar "toevallig" vindt ik het wel dat ik eerst voor boodschappen een eenmalige machtiging afgeef en vervolgens een aantal dagen later door cadeaubon cashback gebeld wordt........

Zijn er meer mensen bij dit forum die een soortgelijke ervaring hebben ??? Of ben ik nu heel paranoide aan t reageren ???
Laatst gewijzigd door Radar op 29 jan 2016 10:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd door Forummoderatie

Deresen
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2016 12:21

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Deresen »

De man van FinalDealz is wederom actief.
Hij noemde zichzelf aan de telefoon [Persoonsgegevens verwijderd] en is van cadeauboncashback.nl

De website is niet af en hij hing op toen ik aangaf dat er maar weinig informatie beschikbaar was.
Aan de telefoon gaf deze man alleen maar aan dat ik oneindig veel korting zou kunnen krijgen.

Ik heb het bedrijf gebeld die de website voor hem heeft opgezet en deze mensen duiken er dieper in.

Saphire
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 feb 2016 22:21

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Saphire »

Ik ben ook zo dom geweest om ja te zeggen op het aanbod van FinaldeAlz. Ik wacht ondertussen al 3 dagen op een mailtje maar ben bang dat deze niet gaat komen. Ik wil graag een brief sturen om mijn lidmaatschap voortijdig op te zeggen. Ik kan alleen nergens een e-mailadres, adres of telefoonnummer vinden aangezien ik nog niks heb ontvangen met eventuele inlogcodes. Is er iemand die mij hieraan kan helpen?

Ktermaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2016 18:12

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Ktermaat »

Ook ik ben zo stom om in te gaan op de telemarketing van cadeaubonnen cashback.
Ik kreeg vandaag een mail dat er 49,95 van mijn rekening wordt geschreven. Ook ik heb geen inloggegevens gekregen of een mail waarin stond hoe ik de overeenkomst kon beëindigen.
Ik kan nergens een rekeningnummer van ze ontdekken om preventief deze te blokkeren. Is dit mogelijk? Heeft iemand het nummer voor me?

Vivienne50
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mar 2016 20:41

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Vivienne50 »

Ik ben ook benaderd door cadeauboncashback, ik zou een hotelbon krijg en een hotelbon van 20 euro die ik nooit heb ontvangen.
Ook werd er gezegd dat ik binnen 24 uur een mail kreeg met een activatie code en mocht ik het 14 dagen uit proberen.
Nou zoals ik hier op dit forum al gelezen heb, ben ook ik er ingestonken,vandaag een mail gekregen met een factuur en dat de 14 dagen bedenk tijd om zijn.
Geprobeerd ze te bellen maar je krijgt meteen een muziek bandje te horen heb zeker 5 min aan de lijn gezeten ,maar je hoort ook niet dat er iets gebeurd denk dat ik morgen aangifte ga doen van oplichting

Ktermaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2016 18:12

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Ktermaat »

Kunnen we niet gezamenlijk actie ondernemen, ik heb ze gisteren een mail gestuurd en gezegd dat ik het bedrag terug laat storten.ze reageerden door te dreigen met een verhoging van het bedrag en dat ze de incasso via derden laten lopen.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Gewoon geld terughalen en die lui negeren, als je niet akkoord bent gegaan met een overeenkomst en dit al eerder aantoonbaar aan ze duidelijk hebt gemaakt.

Ktermaat
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 mar 2016 18:12

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Ktermaat »

Julie, ben jij in het verleden door deze club benaderd? En was negeren voldoende ? Dat gedreig met een deurwaarde vind ik maar niks

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Ktermaat schreef:Julie, ben jij in het verleden door deze club benaderd? En was negeren voldoende ? Dat gedreig met een deurwaarde vind ik maar niks
Nee, maar als je geen overeenkomst bent aangegaan zullen zij moeten bewijzen dat je wel een overeenkomst bent aangegaan. Dat kunnen ze niet als het niet zo is. Allemaal redelijk simpel.

Dus: als je geen overeenkomst bent aangegaan en kan aantonen dat je dit ook tegen hen hebt gezegd/gemaild/etc. en zij geen bewijs van een overeenkomst kunnen produceren kunnen ze je ook niets maken. Dan kunnen ze wel een miljard deurwaarders inschakelen, maar zolang er geen terechte vordering is kunnen ook die je niets maken.

Vogelrok
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2016 14:07

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Vogelrok »

Ook nu zijn deze mensen nog actief .
Zojuist nog benaderd door de Nederlandse Incasso Centrale , die schijnbaar niet te vinden is met een aanmaning van nr1cashback .
Dit is een bedrijf dat geregistreerd staat in instanbul zeer dubieus allemaal .
Ze hebben vette pech want ik betaal mooi niet en ik hou mijn rekening in de gaten en heb hen al laten blokkeren .
Grote vraag voor mij is hoe komen ze aan mijn gegevens .

Astrid123
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2016 10:45

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door Astrid123 »

Hier eind Maart 2016 ook telefonisch benaderd door Nr1 Voordeelsite. Stom genoeg ja gezegd, dit is opgenomen, en vervolgen 2 waardebonnen thuisgestuurd gekregen met uitleg van de site. Uiteindelijk wilde ik hier geen gebruik van maken. Binnen 14 dagen mail gestuurd en bonnen teruggestuurd naar het contactadres van de site, maar dat was blijkbaar niet het goede adres. Nu krijg ik steeds mailtjes dat ze toch willen dat ik betaal omdat ik de bonnen niet naar het goede adres heb gestuurd.
De brief over telemarketing heb ik al naar ze toegemaild, met de uitleg dat de overeenkomst niet geldig is omdat ze van mij geen schriftelijke bevestiging hebben. Maar daar trekken ze zich dus niets van aan. Is er een manier om dit te stoppen of moet ik het hele traject gewoon uitzitten? Kan Radar, rechtsbijstand of een andere organisatie hier iets tegen doen? Ik heb geen zin in aanmaningen en incassobureaus...

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Ook ik ben 'slachtoffer' geworden van deze bedrijven/familie. De bedrijven, die mij belden waren: cadeaubon cashback/ nr1cashback/Nederlandse incassocentrale. Betaal nooit, storneer de afschrijving mocht die hebben plaatsgevonden en blokkeer de telefoonnummers. Dat lijkt de enige manier om van deze bedrijven/familie af te komen, want luisteren doen ze niet en op email reageren ze niet. Aangifte doen bij de politie kan alleen als er schade is. Veelvuldig gebeld worden is hinderlijk maar geen schade en betalen voor niets doe ik niet. Ik heb een melding bij de politie gedaan zodat ze op de hoogte zijn. Zij verwijzen naar de Fraude Helpdesk. Als er maar genoeg meldingen komen, dan komen die in actie. Mocht er al een deurwaarder verschijnen, bel dan de politie was het advies, dat ik van de politie kreeg. Niet te verwachten dat dat ooit zal gebeuren, want een respectabel bedrijf leent zich niet voor deze praktijken.
Op het adres van dit bedrijf, te vinden in de KvK, zijn meerdere bedrijven gevestigd. Het adres is van een woonhuis en de eigenaren zijn diverse familieleden. Een welbekende op internet is Gids voor het MKB, was eerst Gids voor MKB. Toen die naam blijkbaar niet meer werkte en de eigenaar is ontmaskerd, is de naam gewijzigd ingeschreven met een ander familielid als eigenaar. En werd het MKB weer bestookt met spookfacturen. Een voorbeeld is te vinden op de Fraude Helpdesk. Deze familie houdt nooit op.
Door veelvuldig te bellen en te dreigen met een deurwaarder denken ze aan hun inkomsten te komen. Wees gewaarschuwd en ga er niet op in. Betaal nooit!

AstridD
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 mei 2016 09:30

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door AstridD »

Ook hier hetzelfde verhaal. Wij zijn ook benaderd maar hebben nooit inloggegevens ontvangen. Bij het klachtenkompas van de consumentenbond zijn er in de maand april van dit jaar al 24 klachten gemeld. Inmiddels worden wij gedreigd met een dagvaardiging. Ook gemeld bij fraudehelpdesk.
Je kunt me toch niet vertellen dat al die klachten die de mensen hebben geplaatst allemaal onterecht zijn. Volgens mij is het ene grote oplichtingsbende.
Wij wachten de dagvaardiging af en zien verder wel. 1 ding is wel zeker en dat is dat we niet betalen.

ellen26
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 mei 2016 12:24

Re: Telemarketing door cashback-website

Ongelezen bericht door ellen26 »

Zonet wederom benaderd door de Nederlandse Incassocentrale, dit keer een email met een geluidsbestandje als bewijs dat ik een overeenkomst zou hebben. Aangezien ik toen nooit een email heb ontvangen, is de overeenkomst nietig. Ik heb dat nog maar eens teruggeschreven. En daarna ook het emailadres geblokkeerd. Telefoonnummer blokkeren is niet genoeg.
Op 6 april kreeg ik al een bericht van dagvaarding dat ik 4 dagen de tijd had om te betalen. Er was een juridische procedure opgestart en ik zou gesommeerd worden door een gerechtsdeurwaarder om te verschijnen bij de rechtbank. Niets gezien, alleen maar irritante telefoontjes.
Hieruit blijkt maar weer dat het om angst aanjagen gaat en er geen grond is voor een rechtszaak.
Ze presteerden het zelfs om 4x te bellen binnen 2 uur tijd en niet eens te weten dat ze al eerder gebeld hadden. Een echt incassobureau zou een dossier hebben met daarin de contactmomenten. Toen ik zei dat ik aangifte had gedaan werd ik uitgelachen. Ze weten precies hoever ze kunnen gaan. De dame zou een notitie maken en wenste me nog een fijne avond.
Daarbij komt dat toen ik beide bedrijven belde, ik hetzelfde vreemde wachtmuziekje kreeg. Dat was niet een populair melodietje. Duidelijk dezelfde irritante groep oplichters. De politie zei me ze te negeren en dat doe ik dus ook.

Gesloten