LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
popiejopie

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door popiejopie »

Newie (ik weet het niet meer), je niet bang laten maken kijk wat suzanne schrijft, het zou toch te gek zijn dat er opeens ongevraagd een auto voor uw deur stond met de mededeling wilt u betalen, zoniet???????

Gewoon niks doen niet bellen of mailen, je hebt je nergens aangemeld als lid???

aynat

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door aynat »

Net een telefoontje gehad van TONO, uiteraard aangegeven dat ik beslist niets van ze wil ontvangen. Ben benieuwd of ze zich daar aan houden. Na lang aandringen wel een telefoonnummer van ze gekregen:
02-97282373 = van klantenservice, gelijk maar even uitgeprobeerd, toestel wordt niet opgenomen!!!!

edmoor
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 jul 2003 17:24

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door edmoor »

Zojuist ook een telefoontje gekregen van een call center die spullen van Tono aanbood.
Uiteraard direct gezegd er NIETS van te willen weten vanwege de vele problemen die er met Tono zijn.
Antwoord was: "Ok, meneer" en toen opgehangen.
Ze zijn dus nog steeds actief.

hoi

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door hoi »

Hier ook een 'slachtoffer' van Front international..Mijn minderjarige zoon kreeg een aankondigingsbrief over het ontvangen van gratis ondergoed à €3,50, waar hij niets van wist.

Het pakketje hebben we nog niet ontvangen wel een brief met een 0900 nummer, maar die waren onbereikbaar...

Ik ben blij dat ik dit heb gevonden anders had ik waarschijnlijk keurig betaald..nu gaat het retour..als het ooit aankomt.
Kunnen dit soort postorderbedrijven niet worden aangeklaagd?

hobbybob

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door hobbybob »

Een bekende van mij is ook in de onderbroeken van Tono gestonken...
Helaas heeft zij aangegeven dat het via automatisch incasso van haar rekening kon worden afgehaald. Nu krijgt ze iedere keer nieuwe pakketjes opgestuurd en worden de kosten telkens van haar rekening afgeschreven. Dat betekent telkens de pakjes terug sturen en de bank melden dat de betaling moet worden teruggevorderd.
hebben meer mensen hier last van?

Henk Feld

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Henk Feld »

Ook wij hebben problemen met TONO, ofwel misschien heeft TONO problemen met ons.

Wij zijn al maanden bezig om uit het bestand te worden geschreven, WIJ WILLEN NIETS MEER VAN DIE LUI.

Oplossing bij elke zending kunt U aangeven of U DE VOLGENDE speciaal voor U geselecteerde zending wenst te ontvangen.
Vul in NEEN en zie, de zending komt niet.

U heeft nu echter ookgeen kaartje waarop U kunt aangeven dat U ook
de HIEROP VOLGENDE ZENDING niet wenst.... en zie daar is weer een pakje.

Mijn advies : Stuur een E-mail (naar Zwitserland) in het Nederlands,
zet dit er ook bij dat U in het Nederlands, dus duidelijk correspondeert.
want ook de aanmaningen van TONO zijn in het Nederlands.
( [email protected] ) Het blijkt dat Zwitsers het Nederlands niet begrijpen..... Ik heb gevraagd om een retouradres voor het ongewenste pakket, dit ligt klaar voor verzending. Verder heb ik meegedeeld dat de nota NIET WORDT VOLDAAN en dat wij alle verdere zendingen als welkome geschenken in ontvangst nemen.
WE ZIJN INMIDDELS AL RUIM EEN HALF JAAR BEZIG EN ZIEN UIT NAAR HET EERSTVOLGEND GESCHENK. Zorg dat je de bewijzen in handen hebt en laat je sponsoren. Leuk om te weten is dat zij toch nergens op reageren. O, ja...... op de laatste aanmaning van 20-2-2004 moet ik nog even reageren..... blijkt toch ook weer in het Nederlands te zijn opgesteld. Misschien dat ik tijdens de Paasdagen maar weer van me laat horen. HET EINDE IS NOG NIET IN ZICHT.

Voor de redaktie : Misschien is het leuk dit een keer te noemen , een oproep te plaatsen en een "onderbroeken" modeshow van "SPECIAAL VOOR U GESELECTEERDE " onderbroeken te organiseren.

de verdediger

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door de verdediger »

stelletje pieperts zijn jullie zeg, gatverdamme, maar och gelukkig niet alllen op dit forum maar over deze hele site.

ik zou voor je hier iets neer zet eens ff goed naar je zelf kijken.

want de grootste klagers zijn meestal de grootste oplichters

ik heb zeer positiefe ervaringen met tono. perfecte kwaliteit en ongevraagd. er gaat niets ongevraagd maar tja zijn de nederlanders he. als je iets gratis kunt krijgen doe je het en dan later piepen dat je het zo niet wilde

LEER NOU TOCH EENS DE KLEINE LETTERTJES TE LEZEN EN ALLEEN TE KLAGEN OVER ECHTE PROBLEMEN. DAN BESTAAT DIT FORUM OVER EEN TIJDJE NIET MEER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :twisted:

Helma Hommel

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Helma Hommel »

Ik ontving vandaag een pakketje van Tono,, terwijl ik niets besteld heb, het het 0900 nummer gebeld wordt aan het lijntje gehouden, ben toen gaan zoeken op uw site, heb een mailtje gestuurd met de mededeling dat ik geen verdere zendingen meer wens te ontvangen. en zal het pakketje terugsturen naar Tono International te Mijdrecht. wat moet ik nog meer doen ??

Met vriendelijke groet
H.Hommel - de Rooy

Raven

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Raven »

Beste Mensen, wat ons (mijn vriend en mij)overkomen is daar valt je mond van open. Op een doodnormale doordeweekse dag werd er een pakketje van een onbekende firma afgeleverd door de postbode. Blijkt hier een verzameling DVD's in te zitten van het onkuise soort (if you know what i mean) :oops: . Aangezien wij hier niet van gediend zijn, hebben wij deze meteen retour gestuurd. Niet dat dat veel hielp, nog geen twee weken later hadden we een zelfde pakketje :evil: , met andere DVD's welliswaar, maar toch van het zelfde laken een pak. Wij beiden hadden niets besteld maar men had mijn partner voor "maar" 100 euro ff lid gemaakt :evil: . met die DVD's erbij kwam de acceptgiro op 140 euro!!!! :shock: De DVD's zijn inmiddels niet meer bij ons afgeleverd (misschien bij de buurman.....? :roll: ) en na het hardnekkig negeren van diverse aanmaningen, zijn ook de acceptgiro's gestopt. Beste medemensen, wees gewaarschuwd, wij hebben geen idee hoe ze aan onze gegevens zijn gekomen en eraf komen is net zo lastig!!! :(

Fennek

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Fennek »

Ik heb dus ook zo een pakje ontvangen. Vermits ik nergens een handtekening heb geplaatst en ze het pakje met de gewone post hebben gestuurd zal ik hun zending(en) negeren. Dat ze mij maar sturen wat ze willen, betalen zal ik niet. Ik kan trouwens niets met die onderbroeken doen, is maat XL terwijl ik eerder in de M pas.

bodejos

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Er wordt hier gesteld, dat firma's nooit iets ongevraagd toesturen. Dat is beslist niet waar. Ik krijg jaarlijks een set ansichtkaarten toegezonden van een firma die geld bij elkaar zegt te halen voor gehandicapten, enzo. Kaarten zijn door gehandicapten geschilderd, en ze vragen per set van vier stuks 6,50 euro.

Ik heb er nooit opdracht voor gegeven om mij die kaarten toe te sturen, maar ik zal ze ook niet terugzenden, ik gebruik ze gewoon wanneer het mij uitkomt (in feite besparen die kaarten mij dus geld). Er is echter nooit iemand aan de deur geweest om te informeren waar het geld bleef.

Er worden tienduizenden van die sets verstuurd, en wanneer 10 procent van die mensen ervoor betaalt, hebben ze nog steeds dikke winst. En de goede doelen waar ze het over hebben? Hun eigen broekzak!

tfg_tfg

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door tfg_tfg »

Ook ik ben er ingetrapt,
na een telefoontje van TONO-int. kreeg ik een gratis proefpakketje thuis gestuurd waarvoor ik alleen maar verzendkosten hoefde te betalen. Sindsdien krijg ik om de zoveel tijd een pakketje thuisgestuurd, tenzij ik het telefoonnummer op de brief bel. Dan komt het pakketje niet. Hardstikke netjes dus!
En toen ik geen intresse meer had heb ik een aangetekende brief naar TONO gestuurd en helemaal geen pakketjes meer.
Gewoon even de juiste wegen bewandelen en alle problemen lossen op.

bodejos

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Al met al is het te gek, dat je 3.50 euro, plus nog eens 5.75 euro moet betalen, voor spullen die gratis zouden zijn. Als iets gratis wordt aangeboden, zou dat ook moeten gelden voor verzendkosten. ZIJ willen toch dat je hun produkten uitprobeert? Dan dient die firma ook voor die kosten op te draaien.

Bij die verzendkosten ging het er juist om, dat de firma, die zich de ene keer Tono noemt, dan weer Socks, en dan weer Front International, aanvankelijk met geen woord repte over verzendkosten. En dat is ook een van de redenen geweest dat onder meer Radar dit aan de kaak heeft gesteld. Voor niets gaat de zon op, maar als iemand adverteert met gratis, dient men zich daaraan simpelweg te houden.

Theodoor

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Theodoor »

Ik heb hetzelfde probleem gehad met tono. Wel een pakketje maar pas na een week of 12. Ik heb hen een e-mailtje gestuurd naar het mail adres boven aan de factuur omdat het 0900 nummer niet te bereiken was (vele malen geprobeerd). In het mailtje heb ik genoemd dat ik contact op zou nemen met Radar of met Kassa en de kat in de zak. Binnen 24 uur kreeg ik een bericht terug dat ik van het abonnement af was. Dit bericht kreeg ik van het volgende adres: [email protected] ik zou aanraden deze mevrouw een mail te sturen en te zeggen dat je van het abonnement af wil.
Nu zit ik alleen nog met de €2.90 De acceptgiro wordt niet geaccepteerd door de bank en kan ik het geld niet over maken. Ik krijg hem iedere keer retour :!:

bodejos

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Waarom doe je al die moeite om die 2,90 verzendkosten te voldoen?

Denk je heus dat die firma een deurwaarder op je af zal sturen of een rechtszaak tegen je zal beginnen, om 2,90 van je te innen? Op de eerste plaats hadden ze dat vooraf moeten vermelden, op de tweede plaats is het enige dat helpt bij dit soort firma's: waar zij denken dat je je kunnen afblaffen, gewoon met gelijke munt terugbetalen. Je hebt toch zelf gezien hoe snel dat ze inbonden toen je aankondigede er werk van te maken? Veel geschreeuw, en weinig wol, dat blijkt maar weer.

Sjoerdt

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Sjoerdt »

Vorig jaar heb ik zo'n kaartje ingevuld en opgestuurd, omdat ik het heerlijk vindt dergelijke bedrijven te 'testen'. Op het kaartje stond de (verzend)prijs van € 2,90 voor een gratis onderbroek. De broek ging echter vergezeld van een acceptgiro met een bedrag van € 3,90. Ik had het kaartje gefaxed en het origineel bewaard.
Vervolgens heb ik een kopie van het kaartje en de originele acceptgiro, vergezeld van een mooie brief, verstuurd naar het antwoordnummer vanwaar het pakketje verzonden was. Daarbij heb ik direct aangegven geen klant te willen blijven van een bedrijf dat op deze manier probeert mensen op te lichten. Deze verplichting (het afmelden) stond in hele kleine lettertjes vermeld op de kaart. Geen reactie. Ja, wel een reactie, een herhaalacceptgiro. Niet meer gereageerd en gewacht op de dreigbrief cq derde acceptgiro.
Hierop heb ik een fantastische brief gestuurd waarin ik dreigde met het in rekening brengen van de tijd die het mij kost om te reageren op nota's en brieven die onterecht en onjuist verstuurd worden, terwijl er op mijn schrijven geen reactie komt. Overigens heb ik op dat moment de € 2,90 ook overgemaakt.
Nooit meer iets gehoord.

Overigens is het een mooie en heeeeeerlijke onderbroek, volgende week ga ik er weer één bestellen op het adres van mijn vriendin, de brieven die ik nodig heb heb ik tenslotte toch al op voorraad...

tesbom
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2004 14:15

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door tesbom »

Ik lees dat er mensen zijn die dit bedrijf een brief / email hebben gestuurd. Aan welk adress moet deze brief of email gericht zijn?

Barry330cd

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Barry330cd »

Ik heb inmiddels ook Tono ondergoed ontvangen en heb het retour gezonden, inclusief een verzoekje om hiermee te stoppen. Ik kreeg echter tot mijn grote verbazing een herinnering om te betalen en nu inmiddels een dreigbrief dat men de vordering uit handen gaat geven! Ik ga uiteraard niet betalen en zal het incassoburo flink tegengas geven :evil:

Tono en PROVEA SUCKS !

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Tono en PROVEA SUCKS ! »

Hellllluuuppp,

Ik heb gisteren ook zo'n brief ontvangen waarin ze schrijven dat ze mij een proefexemplaar gaan toesturen. In de brief staat o.a. :
Wij danknen u voor het telefoongesprek van 12-10-2004............ER is helemaal geen telefoongesprek geweest ?!

Wat moet ik hiermee?
Wat kan ik het beste doen als een pakketje binnekomt?
Er is geen gesprek geweest, er is niets getekend > en dat zal ook niet gebeuren !


Wat kan ik het beste doen? reageren dat ik niets besteld heb of gewoon wachten dat er daadwerkelijk iets geleverd wordt ?

Wie kan mij het beste advies geven???

Persoonlijk heb ik zoiets van niet reageren, dat ze maar kapotvallen met hun sokken !

bodejos

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door bodejos »

Berichtje voor de Verdediger,

Over de kwaliteit van de gestuurde spullen hoor en lees je hier vrijwel geen klachten. Het probleem bij die firma, het doet volstrekt niet ter zake hoe ze zich noemt, morgen hebben ze toch weer een andere naam, is dat haar hoofddoel niet het handelen in sokken en lingerie is, maar het belazeren van argeloze mensen.

Dat jij toevallig goed ervaringen met ze hebt, kan aan twee dingen liggen:

jij hebt gewoon geluk gehad, of jij hebt jezelf als klant aangemeld.

Jij vindt 18,50 voor een paar sokken niet te duur? Nou, ik koop mijn sokken met 5 paar tegelijk bij gewone winkels, betaal daar in totaal 5 euro voor, en dan heb ik precies wat ik hebben wil. Evenzo voor onderbroeken. Als jij je onderbuikse onderdelen wil verpakken in een onderbroek van 10 euro, en jij vindt dat niet te duur, nou dan heb je geld als water, ik vind het bezopen duur. Maar goed, wat jij wil: als jij het een redelijke prijs vindt voor die spullen, wie ben ik dan om te zeggen dat dat voor jou te duur is?

Daarbij komt nog, dat het met internet weldegelijk mogelijk is overal gegevens bij elkaar te graaien, en hier maakt dit soort firma's heel handig misbruik van. Je hoeft het telefoonboek van Nederland maar op te roepen, en je beschikt meteen over een kosteloze database met miljoenen namen.

Last but not least: als zelfs de zweedse directeur van de firma in Nederlandse consumentenprogramma's verkondigt dat alles anders wordt, en daar beterschap belooft aan alle gedupeerden, waarom denk je dat zo'n man dat zal doen? Omdat er niets aan de hand is? Ze hebben zelf toegegeven dat het allemaal anders moet.

Gesloten