LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tono ondergoed

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

nee....ellende ga je krijgen,helaas
terug sturen!

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Koekie1978

Volgens mij is hier geen sprake van een abonnement maar van een consumentenkoop en die kun je dus binnen 7 werkdagen nadat je het kennismakingspakket gekregen hebt, aangetekend en met bewijs van ontvangst opzeggen. Ook het KMP kun je terugsturen (de portokosten zijn dan wél voor jouw rekening).

Maxiem.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@maxiem

abbo of niet die tent die blijft je stalken!!
lees alle topics even

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

rozemarijntje

Je schrijft:
Abbo of niet, die tent die blijft je stalken!!!
Daarom adviseer ik ook om de schriftelijk dossier op te bouwen. Mochten deze ****** dan een zogenaamde klant in rechte betrekken, dan kun je in voldoende mate bewijzen, dat er geen prake is van een geldige overeenkomst.

Met collegiale groet, Maxiem.

duthc
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:55

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door duthc »

Ik ben ook opgebeld door tono, en ik heb ja gezegd tegen die aardige dame aan de andere kant van de lijn, tevens ook mijn rekeningnummer doorgegeven(Erg dom :? ), dus over een paar weken kan ik een proefpakket verwachten en als ik het goed begrijp kun je daarna aangeven dat je geen verdere bestellingen meer wilt ontvangen, hoe kan ik dat het beste doen.. bellen emaillen?

mvg.


MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

duthc

Opzeggen kun je het beste schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst doen (je hebt dan immers een bewijs dat je tijdig hebt opgezegd). De opzeggingsbrief kun je nu al versturen, maar je kunt ook op het proefpakket wachten en de opzeggingsbrief daarna binnen 7 werkdagen wegsturen. De begindatum van die 7-daagse termijn is de datum waarop je het pakket ontvangen hebt en NIET de datum die op het begeleidend schrijven staat.

Sukses, Maxiem.

duthc
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:55

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door duthc »

Maxiem

Oke, ik heb net even gebeld, ze zijden dat ik nu nog niet in het systeem stond,
dus konden ze mij ook nog niet afmelden.
maar na het ontvangst van het proefpakketje moet ik zo snel mogelijk terug bellen, dan zouden ze mij uit het systeem halen, volgens haar hoefde ik me geen zorgen te maken.

Als ik dit forum doorlees dan zie ik klachten dat ze na afmelding toch nog pakketten sturen, als mij dit ook overkomt kan ik dan een selectieve incasso blokkade aanvragen en vervolgens aan provea melden dat ze het pakketje maar op moeten komen halen, anders beland het in de kliko?.



mvg

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

duthc

Dit is de zoveelste ***smoes, die ze verzinnen. Natuurlijk sta je al in "het systeem", anders zou je immers geen proefpakket krijgen. Ze speculeren er gewoon op, dat je t.z.t. even niet attent bent en vergeet tijdig op te zeggen. Een opzegging moet je bij dit bedrijfje altijd schriftelijk, aangetekend en met bewijs van ontvangst verzenden. Gewone opzeggingsbrieven komen namelijk standaard niet aan en jij beschikt dan niet over een bewijs dat je tijdig hebt opgezegd.

Maxiem.

duthc
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:55

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door duthc »

Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw bericht.

Wij hebben de bestelling met ID nummer 0013889274 voor u geannuleerd.

Wij verzoeken u bij elke verdere correspondentie het bovenstaande referentienummer te vermelden.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
Jolanda
________________________________________________________

Zo, dat is ook weer gepiept, dus dat k*twijf aan de telefoon zit gewoon te liegen.
maarja, ik koop ieder geval nooit meer iets aan de telefoon :wink:

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

duthc

Hou in elk geval je bankrekening nog een tijdlang goed in de gaten.

Met vriendelijke groet, Maxiem.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het is verstandig je bankrekening permanent goed in de gaten te houden.

duthc
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 mei 2012 22:55

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door duthc »

Jazeker, en anders het geld terug halen en een selectieve blokkade regelen.

sharon01
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2012 19:06

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door sharon01 »

Dus ik zag een kennismakingsactie online net als vele van jullie met ondergoed voor 3.95 met verzendkosten. Ik dacht laat ik het maar doen, maar ik heb dus niet mijn telefoonnummer ingevuld ik heb een oud nummer ingevuld wat ik niet meer gebruik. Toen ontving ik een bevestiging van bestelling email maar daar zie ik gewoon een foto. Op die foto zie je tekst met welkom blablabla en dan kom je dit tegen : Zonder tegenbericht van uw zijde ontvangt u om de 2 maanden een zending van een nieuw exclusieve lingerie-set bestaande uit een bh en een slip of string al naargelang uw keuze voor een voordelige prijs van 18.90. U bent niet verplicht tot aankoop.

Dus ik heb per direct een email gestuurd dat ik het wil opzeggen naar hun klantenservice email en dat ik niks wil ontvangen, toen kreeg ik een email terug dat ze het hebben ontvangen en dat ze het zullen behandelen.

Denk je dat ik er van af ben ? Of moet ik nog bellen naar dat 0900 nummer..
Arggg nooit meer doen :cry:

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sharon01

Zo iets moet je niet telefonisch afhandelen. Dat geeft achteraf geen enkel bewijs. Verstuur een aangetekende brief, met daarin de formulering dat je afziet van alle toekomstige zendingen. Hou zelf een kopie van die brief en houd vooral ook je bankrekening heel goed in de gaten. Indien van toepassing kun je dan de onterechte afschrijvingen tijdig storneren.

Sukses, Maxiem.

sharon01
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2012 19:06

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door sharon01 »

Maxiem

Bedankt voor je reactie, ik heb het zeg maar online ingevuld met met mijn adres en voornaam achternaam en een telefoonnummer wat oud is. Ze hebben dus niet m'n bankrekening.
Alsnog een aangetekendebrief?

MAXIEM

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sharon01

Het klinkt wat overdreven, maar het is verstandig om dit toch even aangetekend te regelen (zeker bij dit bedrijfje). Zet dan wél je achternaam en het adres onder aan de brief maar NIET je voorletters en jouw handtekening. Er zijn nog steeds bedrijven in Nederland die gek zijn op enig gefröbel (als je begrijpt wat ik bedoel).

Maxiem.

(controleer in elk geval even wat het juiste adres/postbusnummer is)
(voor zover ik weet gaat het om de Provea groep)
zie:
https://www.opzeggen.nl/overig/provea/opzegbrief

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

zou maar doen wat maxiem zegt!

en hou alles acties voortaan in de gaten,ze hebben heren,dames ondergoed,sokken en weet ik wat allemaal,soms zijn dingen te mooi om waar te zijn...
maar ja..
en dat je je rekening nr niet hebt ingevuld maakt niet uit,incasso's krijg je dan ! en daar ben je niet blij mee,dus actie..!!
dat is geen bangmakerij,maar we waarschuwen je..google er eens op...

sharon01
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2012 19:06

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door sharon01 »

En waar moet ik het dan heensturen? Gewoon dat andres bij opzeggen.nl of dat adres in zwitserland?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Tono ondergoed

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

doe even googlen denk dat je nog wel veel meer tegen komt en misschien ook ervaringen van mensen die het opgezegd hebben.
daar kan je misschien vinden hoe en wat...denk gewoon ned opzeggen.
zwitserland is het hoofd bedrijf denk ik en hier in nederland die ze deze praktijken...

Gesloten