LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Sira »

@TS
Als u tevoren had gegoogled op de Regio Bedrijvengids, had u een waslijst van klachten en waarschuwingen gevonden.

Ik wimpel iedereen af die mij benadert voor een "gratis" advertentie. Alleen het woord "gratis" is al te mooi om waar te zijn. Niets is gratis, alleen de zon.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ongeacht wat er gezegd is, wat er op de website staat of wat je op google had kunnen vinden: als ondernemer moet er toch een lichtje gaan branden als een bedrijf dit soort dingen "gratis" aanbiedt. Waarom zou iemand, zeker richting bedrijven, iets gratis gaan leveren?

stofzuigertje

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

helaas, er zijn meerdere van dit soort gidsen en ze gebruiken de elders gevonden gegevens vaak .

Zelf een niet meer werkend bedrijf en website met broodje aap gevuld.
Ja hoor, ook die is opgenomen, dus als je zoekt op Incasso Bureau Cor Rupteling?
Die dochter is ook overgenomen en ze dreigen nu met incasso en deurwaarders op niet bestaand adres.

Gewoon dit soort bedrijven negeren en nooit ontvangt bevestiging zomaar sturen of betalen.
Wat wel mag is om meer info vragen omdat je niets weet van de aanvraag, dus vrijblijvende info....
Alleen doe ik dat wel in iets grotere lettertype en veel foto's erbij zodat ze lastig leesbare zooi kregen en bij beantwoorden zal ik dit naar spambox sturen.

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Sira »

stofzuigertje schreef: Gewoon dit soort bedrijven negeren en nooit ontvangt bevestiging zomaar sturen of betalen.
Wat wel mag is om meer info vragen
en bij beantwoorden zal ik dit naar spambox sturen.
Waarom zou je info vragen als je de reactie toch niet leest?

stofzuigertje

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nu ik niet meer actief ben voldoende tijd voor dit soort grappen.

Ik beloof hun geld en/of contract mits ze meer info sturen en laat deze oplichters daardoor flink werken.
De vraag nadere uitleg en vrijblijvende informatie en/of verduidelijking van punten kost hun tijd voor antwoorden.

Dat ik nooit iets betaal of afneem is voor mij hobby nu bedrijven verkocht zijn en ik rentenier....
Wel leuk, hun methode van lastig vallen onschuldige, kan ik ook!

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:Nu ik niet meer actief ben voldoende tijd voor dit soort grappen.

Ik beloof hun geld en/of contract mits ze meer info sturen en laat deze oplichters daardoor flink werken.
De vraag nadere uitleg en vrijblijvende informatie en/of verduidelijking van punten kost hun tijd voor antwoorden.

Dat ik nooit iets betaal of afneem is voor mij hobby nu bedrijven verkocht zijn en ik rentenier....
Wel leuk, hun methode van lastig vallen onschuldige, kan ik ook!
Als je nu dan toch alle tijd hebt, wil je dan alsjeblieft ietsje langer nadenken of nog eens tegenlezen voordat je weer allerlei onzin post? Of gewoon niet posten...

Har45
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 dec 2010 13:59

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door Har45 »

Op de website van regiobedrijvengids (.nl) staat duidelijk een knop met de tekst :

Starter
Gratis
voor 30 dagen

Standaard weergave
365 Dagen Actief
Beperkt Support

Verder staat er te lezen:

Moet ik na 30 dagen betalen?
Ja, indien u de advertentie niet binnen 30 dagen opzegt dan zal deze automatisch doorlopen in een basis abonnement.
De kosten hiervan staan vermeld op de website.

Hoe kan ik het opzeggen?
U kunt eenvoudig opzeggen via het contactformulier.
Zodra wij uw opzegging hebben ontvangen dan ontvangt u van ons een bevestiging dat wij het voor u hebben verwerkt.

In de algemene voorwaarden staat expliciet ook nog eens te lezen....

ARTIKEL 17. OVERIGE BEPALINGEN
17.5. De versie van communicatie of informatie zoals opgeslagen door Regiobedrijvengids wordt geacht juist te zijn, tenzij Gebruiker dienaangaande tegenbewijs levert.

Ik wens u bij een eventuele rechtsgang heel veel succes :P

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door alfatrion »

Regiobedrijvengids mag juist achten wat ze wil, maar als het aankomt op een rechtzaak dan gaat het er om wat de rechter juist acht.

Overigens:
Artikel 6:231 sub b bW schreef:gebruiker: degene die algemene voorwaarden in een overeenkomst gebruikt;

josschetters
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2016 17:42

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door josschetters »

Ja ook ik kreeg een onverwachte factuur van 299 ex btw. Ik heb een rijschool en heb mij op 23 november aangemeld bij deze bedrijvengids. Ik weet voor 100% zeker dat er niets stond over slechts 30 dagen gratis zoals dat nu op de site staat. Ik heb er uitdrukkelijk naar gezocht alvorens ik mijn advertentie plaatste. Dat zou 100% gratis zijn!! Alleen wanneer je van extra diensten gebruik wilde maken werden daarvoor kosten in rekening gebracht. Als het niet gratis was had ik me er nooit aangemeld.
Ik heb mijn collega autorijscholen die ook op de regiobedrijvengids vermeld stonden gecontacteerd telefonisch en via email. Er was er niet een die ik gesproken heb die wist dat het niet gratis was na 30 dagen. Allemaal waren ze in de veronderstelling dat het gratis was.
Dus er zijn getuigen genoeg dat de informatie in eerste instantie weldegelijk misleidend was.
Zoals de site er nu uitziet is het wel duidelijk. Ik heb per direct via email en het persoonlijke account de dienst opgezegd en bezwaar gemaakt tegen de factuur en aangegeven dat ik hem niet zal voldoen in verband met onduidelijkheid en misleiding van hun kant.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door k2p »

heb jij de link dan nog uit de mail?

stofzuigertje

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zakelijke mail dus ook dit soort spam berichten altijd 6 maanden bewaren voor bewijs.

Maar. gratis bestaat wel, ik verkoop een sollicitatie programma, hiermee kun je 3 maanden gratis personeel via computer formulier voor selecteren en ook iedereen die niet aan jou persoonlijke eisen voldoet afwijzen.
Dit programma doet dus zowel de afwijzingen als de goede selecteren en werkt best redelijk.
Alleen als je langer dan 3 maanden wilt gebruiken is het pas betalen, maar niet gelijk een contract.

Mijn programma stopt gewoon op IP adres om fraude te voorkomen.
Ik overweeg wel naar 1 maand gratis te gaan.

Er zijn dus wel dingen die gratis uitprobeer periode hebben en niets kosten of verplichten dus ook nooit te laat opzeggen!
Omdat vrijwel niemand voor een programma wil betalen als ze niet weten of het wel iets is....
Ja, de manier van verkopen en iedereen krijgt alleen maar enkele dagen voor einde een vrijblijvende aanbieding om te betalen en het programma te houden.

Zo hoor je dus dit soort software aan te bieden en geen wurg contract wat helaas wettelijk nog wel is toegestaan mits duidelijk de kosten aangegeven worden.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door olaf79 »

In ieder geval op 4 november stond er al uitleg op de website over gratis proefperiode en opzeggen

https://web.archive.org/web/20161104184 ... d-listing/

appieh58
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2017 17:35

Re: Vast aan jaarcontract bij 'gratis' Regiobedrijvengids

Ongelezen bericht door appieh58 »

De bankier van deze 'toko' heeft in deze bedrijfsvoering genoeg aanleiding gezien om de rekening te blokkeren. De site is nu ook uit de lucht. Mogelijk vindt het hosting bedrijf dit ook niet helemaal door de beugel kunnen....

Gesloten