webshop Van Dijk Amsterdam

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
YolandeinSoest
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2023 15:18

webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door YolandeinSoest »

Op het eerste gezicht lijkt het een betrouwbare website: www.vandijk-amsterdam.nl
Familiebedrijf, klant staat op 1, niet tevreden geld terug. Totdat je bestelt en plastic zooi uit China krijgt toegestuurd. Dan blijk je je spullen naar China te moeten retourneren en dat had je moeten lezen op hun site onder Retourbeleid. Daar staat een pagina vol met tekst ... en pas helemaal onderaan wordt gezegd ** ALLE RETOURZENDINGEN WORDEN OP KOSTEN VAN DE KLANT NAAR ONS CENTRAAL MAGAZIJN IN CHINA GESTUURD **
Ze zetten er niet bij wat dat retourneren kost ... en daarmee lijken ze juridisch de fout in te gaan (ik heb namelijk begrepen dat elke Nederlandse webwinkel verplicht is de retourkosten te vermelden).
Bovendien vermelden ze op het besteloverzicht dat het pakket verzonden wordt met PostNL - ook daarmee wekken ze al de schijn dat het Nederlandse handel is. Voor mij is dit je reinste internetoplichting en ik baal ervan dat ik er in gestonken ben! Maar voor jou geldt: een gewaarschuwd mens telt voor twee! Dus bedenk je 100 maal voordat je de verkooppraatjes van www.vandijk-amsterdam.nl gelooft.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Inderdaad heel betrouwbaar. Google translatie heeft netjes ‘home’ aangepast naar thuispagina. Een verplicht vestigingsadres ontbreekt. En alles is zogenaamd afgeprijsd. 1 tot 3 werkdagen verwerkingstijd voor een order en daarna tot 14 dagen leveringstijd, welke Nederlandse webshop heeft dat? Ik zie niets betrouwbaars bij deze webwinkel.

Retourkosten hoeven niet vermeld te worden, wel voor wie de kosten zijn. De hoogte van terugsturen is afhankelijk van welke transporteur en hoe het bezorgd word. Daarin zit u dus verkeerd.

Inderdaad, een gewaarschuwd mens telt voor 2, vandaar dat er al jarenlang gewaarschuwd word waar opzet letten bij het online kopen. Waarschuwingen die u al jarenlang niet bereikt heeft.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door Lowieze »

“Op het eerste gezicht lijkt het een betrouwbare website……”

Ik denk dat dit het grootste probleem is. Pas de voorwaarden gaan lezen als je al iets gekocht hebt.

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door rvjapio »

Als mensen al denken dat PostNL 'Nederlandse handel' is dan maar beter helemaal niks meer kopen. PostNL verzendt gewoon wereldwijd.

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door Moneyman »

YolandeinSoest schreef:
13 mar 2023 15:27
Ze zetten er niet bij wat dat retourneren kost ... en daarmee lijken ze juridisch de fout in te gaan (ik heb namelijk begrepen dat elke Nederlandse webwinkel verplicht is de retourkosten te vermelden).
Dat is onjuist. Logisch ook: dat kunnen ze helemaal niet aangeven. Zo moeten alleen aangeven dát de kosten voor jouw rekening zijn.
YolandeinSoest schreef:
13 mar 2023 15:27
Bovendien vermelden ze op het besteloverzicht dat het pakket verzonden wordt met PostNL - ook daarmee wekken ze al de schijn dat het Nederlandse handel is.
Ook onjuist, uiteraard.

Je bent er zelf al achter: aannames en niet verder kijken dan "het eerste gezicht" is hét recept voor een (mogelijk) dure les.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door alfatrion »

De kosten van het terugzenden moeten enkel aangegeven worden wanneer het product niet met de gewone post kan worden teruggezonden.

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door riddert »

alfatrion schreef:
14 mar 2023 17:26
De kosten van het terugzenden moeten enkel aangegeven worden wanneer het product niet met de gewone post kan worden teruggezonden.
Kunt u dat even toelichten, wat is gewone post en waar ligt de grens tussen gewone en andere post? Bedoeld u het onderscheid tussen brief, pakket en bijvoorbeeld een pallet?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door alfatrion »

Alles wat een bedrijf als PostNL kan vervoeren valt onder gewone post. Een bank gaat niet met de gewone post mee. De consument zal daar dan ook niet de prijzen van weten en moet daarover worden geïnformeerd.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door rwolters »

alfatrion schreef:
15 mar 2023 00:39
Alles wat een bedrijf als PostNL kan vervoeren valt onder gewone post. Een bank gaat niet met de gewone post mee. De consument zal daar dan ook niet de prijzen van weten en moet daarover worden geïnformeerd.
Dat is wel heel erg kort door de bocht. PostNL diet ook pallets en gekoeld voedseltransport (om maar een paar voorbeelden te noemen. Dat kan je met de beste wil van de wereld geen gewone post noemen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: webshop Van Dijk Amsterdam

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Op de site van de malafide dropshitter staan niet bepaald zaken die per pallet, vrachtwagen, olifant of pakezel vervoert moeten worden. Onnodige discussie dus.

Plaats reactie