LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Xenos!!!!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
amber2307
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:24

Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door amber2307 »

Vorige week liep ik bij Xenos binnen...... :D ik kwam bij de rustieke kaarsenen er was een geweldige aanbieding........enwel 3 halen 2 betalen, onder 1 voorwaarde de kaarsen moesten van dezelfde grootte zijn......nou dat laat je toch niet liggen. ook al gaan we de zomer tegemoet......... :o

Eenmaa lbij de kassa, scande de vriendelijke kassadame ze allemaal in, ze zag dat ik verbaasd keek en zei....dat wordt automatisch verrekend. :lol:

Nadat ik mijn bon gecontroleerd had, zag ik dat ik gewoon alle kaarsen moest betalen :roll: ik loop terug naar de kassa en vraag hoe kan dat ??? het werd toch verrekend :?: :?:

Toen werd mij uitgelegd, dat de prijs van de kaarsen al was verrekend :!: :!: ik snapte dit niet, en toen wist de kassadame mij te vertellen, dat de kaarsen officieel duurder waren, maar dat ze de prijs van 1 kaars door 3en hadden gedeeld en dit bedrag was dus van de kaarsen afgehaald........dus ik had in feite nu 3 kaarsen voor de prijs van 2 :shock: ik heb hier nog over lopen nadenken.......en voelde mij achteraf zo bedonderd......want wat maakt het dan uit welk formaat kaars ik neem??? ik betaal ze toch zelf........ ik vind dit dus een uiterst smerige streek van Xenos.....het is dus nix 3 kaarsen halen 2 betalen...... :twisted: het is gewoon oplichterij van Xenos in mijn ogen... want nergens stond vermeld, dat dit al verrekend was op de kaarsen :!: :!: :!:

Ik wilde emailen met het Hoofdkantoor van Xenos maar helaas, schijnbaar zijn ze een beetje huiverig om hun emailadres bekend te maken....want je mag nog gewoon via postbus reageren

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Wat heb je volgens je kassabon betaald ???


lieske

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door karr-2 »

Als ze zeggen dat het verrekend is in de prijs, dan is dat dus zo. Lijkt me niet dat ze dat apart hoeven aan te kondigen. Vraag eens na wat de kaarsen normaal gesproken zouden kosten en bereken dan nog eens of je wel of geen voordeel hebt gehad.

amber2307
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:24

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door amber2307 »

Dat kan ik begrijpen, maar zet er dan niet een groot bord bij........3 halen 2 betalen........Had er dan neer gezet afgeprijst van .... naar .....

dan kunnen mensen zelf beslissen hoeveel ze er nemen toch ?

Nu lijkt het dus of je maar 2 stuks hoeft af te rekenen.........en als ik de prijs vergelijk met andere winkels, dan kan ik nu echt niet zeggen dat ze werkelijk goedkoper waren door deze actie :cry:

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door joopataa »

Ook bij Xenos gehaald deze week , 3 kaarsen zelfde grote €2.50 per stuk 1 gratis. Dat is dus €5.-. Nu is hen manier van aanslaan op de kassa 3 X €1.67.- = €5.01.- afgerond toch op dezelfde prijs. Dus dat is wel 1 gratis, al klinkt het anders.Bij de Hema een deur verder zijn ze gewoon €2.39.- per stuk. :idea:


Joopataa

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door tienepien »

Dat doet de Hema trouwens ook vaak.
Wat maakt het verder uit? Je was blijkbaar toch al van plan om er drie te kopen...

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door joopataa »

Dat was ook mijn punt! Ik heb met deze manier geen enkel probleem en vind de prijs het belangrijkst. Topicstarter kon zich hier niet in vinden maar ik ben tevreden en koop er graag.

Joopataa

amber2307
Berichten: 36
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:24

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door amber2307 »

Nou Joopata........dan heb je ze toch te duur betaald.....vreemd dat jij meer moet betalen voor die grote kaarsen dan ik hier in mijn stadje....

En Tienepien NEE ik was toch al niet van plan om er 3 tegelijk te kopen, jawel 3 maar niet van hetzelfde formaat snap je?

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door tienepien »

en toch koop je er drie van hetzelfde formaat. Als je dat echt niet zou willen, moet je dat dus gewoon niet doen. Het is niet alsof zij de enige winkel zijn met dergelijke kaarsen. (Je hebt ze ook bij de supermarkt)

Ze willen graag dat je veel van hetzelfde meeneemt, zodat er geen restjes overblijven. (Die moeilijker verkopen en de winkel een rommelig aanblik geven.) Vooral een winkel als de Xenos moet het hebben van massaverkoop.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Als ze zeggen dat het verrekend is in de prijs, dan is dat dus zo. Lijkt me niet dat ze dat apart hoeven aan te kondigen. Vraag eens na wat de kaarsen normaal gesproken zouden kosten en bereken dan nog eens of je wel of geen voordeel hebt gehad.
Dit is dus NONSENS

Want als je kaarsen van verschillende grootte zou nemen, zou je dus ineens anderhalf keer de prijs moeten betalen, die op de kaarsen of het schap, waarin ze lagen, heeft gestaan?

3 halen, 2 betalen betekent in een winkel: het goedkoopste van de drie artikelen wordt niet in rekening gebracht.

Het is eerder andersom: ze prijzen de artikelen geruisloos omhoog, zodat het lijkt alsof je het derde artikel gratis krijgt, maar je betaalt het gewoon zelf.

Normaal rekent Xenos helemaal niet zo, en is het echt zo, dat je van de drie artikelen alleen de duurste twee moet betalen.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door Belg »

amber2307

Ik ben het helemaal met je eens. Je kunt hier jammer genoeg geen kaarsen voor kopen, maar ook ik vind dat het belangrijk is dat de winkel aangeeft wat iets kost. Als de derde gratis is dan wil ik dat ook op mijn kassabon zien
ik krijg een beetje de indruk dat je door de verkoopster in de maling bent genomen.

daantje24
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:08

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door daantje24 »

Nee hoor niemand is hier in de maling genomen. Het klopt wel degelijk dat het 3 halen 2 betalen is en dat de prijs verekend wordt aan de kassa. Want als je goed op schapkaartjes had gekeken had je kunnen zien want de werkelijke prijs zou zijn van de kaarsen. Ennuh ook al koop je ze niet alledrie in dezelfde maat krijg je toch nog een korting van 33.3 procent per kaars. Dus je bent niet verplicht om ze alle drie in de zelfde maat te nemen.

bianca0040
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2006 18:45

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door bianca0040 »

Hallo, daantje24 heeft helemaal gelijk. Je krijgt gewoon 33,3% korting, dus je wordt echt niet afgezet. Als je 3 van dezelfde grootte koopt, krijg je er dus wel 1 gratis, al is dat op de bon natuurlijk niet te zien. De prijs van de kaarsen (grootste formaat) was echt 2,50 euro, dus daar is ook niet over gelogen.
3 halen, 2 betalen betekent in een winkel: het goedkoopste van de drie artikelen wordt niet in rekening gebracht.
Dit is ook niet helemaal het geval, als je 3 kaarsen koopt van verschillend formaat krijg je over alle drie 33,3% korting. De korting is dus PER KAARS

Ik werk zelf bij xenos en vind het dan ook naar om te lezen dat de verkoopster mensen beflikkert want dat is dus niet zo. Ten eerste gaat dit geheel op een eerlijke manier en ten tweede krijg ik ook maar gewoon de opdracht om het te doen.

Groetjes Bianca

daantje24
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:08

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door daantje24 »

Hey nog een xenos miep :D . Nou als het nu nog niet duidelijk is weet ik het ook nieer meer :D

bianca0040
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 aug 2006 18:45

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door bianca0040 »

Haha, daantje24 dus ook, dacht ook al zoiets, je was ook wel erg op de hoogte :P

daantje24
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:08

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door daantje24 »

jaja zeker weten ik ben er ook een :D

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door mr T. »

en voelde mij achteraf zo bedonderd......
En terecht. Dat men de eis stelt van dat formaat kaars is niet zo belangrijk. Wel van belang is dat ze de prijs vantevoren al hadden verlaagd en vervolgens niet nakomen wat ze beloven. U heeft in een dergelijk geval niets te maken met een al verlaagde prijs, maar wel met de belofte van 3 halen 2 betalen. Ze hadden u de kaarsen voor de vermelde (dus al verlaagde) prijs moeten verkopen op basis van 3 halen 2 betalen.

daantje24
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:08

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door daantje24 »

Xenos is wel degelijk zijn beloftes nagekomen. Maar goed ik heb het hierboven al uitgelegd en bianca 0040 ook. En de aktie is toch vanaf maandag afgelopen. :D

magel725
Berichten: 1164
Lid geworden op: 18 jun 2006 01:37

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door magel725 »

En terecht. Dat men de eis stelt van dat formaat kaars is niet zo belangrijk. Wel van belang is dat ze de prijs vantevoren al hadden verlaagd en vervolgens niet nakomen wat ze beloven. U heeft in een dergelijk geval niets te maken met een al verlaagde prijs, maar wel met de belofte van 3 halen 2 betalen. Ze hadden u de kaarsen voor de vermelde (dus al verlaagde) prijs moeten verkopen op basis van 3 halen 2 betalen.
Wat een gezever zeg.Of ze nou 33,3% korting per kaars geven, of er bij de kassa één niet aanslaan. Wat maakt het nou uit? In beide gevallen heb je dezelfde korting. Je bent zelfs vrijer in je keuze wanneer ze het op deze manier doen, maar néé, er moet weer steen en been geklaagd worden en de winkelier moet zo min mogelijk geld gegund worden. Als een zielige centenpikker ook nog eens proberen om er nog eens een beetje extra centen aan korting op te krijgen omdat dat strikt genomen misschien wel zo hoort volgens de wet. Diep en diep triest. Niet iedereen heeft rechten gestudeert en dat een winkel op zo'n manier probeert de klanten te helpen, is dat dan zo erg? Moet je perse altijd op alle strepen gaan staan? Je krijgt de korting die ze zeggen dat ze geven, en laat ze dan alsjeblieft vrij op welke manier ze dat doen.

Misschien kan het kassa systeem wel niet werken met 3 halen 2 betalen. Dat gebeurt ook. En oh wee als ze het dan op een andere manier oplossen. Ik vind het echt alle fatsoensnormen voorbij.

daantje24
Berichten: 5
Lid geworden op: 17 jul 2006 22:08

Re: Xenos!!!!!

Ongelezen bericht door daantje24 »

:D :D :D :D

Gesloten