Albert heijn en mondkapjesplicht

Rotan
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2007 17:39

Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Rotan »

Bij Albert Heijn De Leyens in Zoetermeer is het beleid, dat men niets doet aan mensen die zonder mondkapje winkelen, want 'dan krijgen we toch alleen maar een grote mond'. En daarmee maakt die vestiging zich volgens mij medeverantwoordelijk aan het verspreiden van COVID-19, geeft het een vrijbrief aan mensen die zich weigeren te houden aan de mondkapjesplicht, en minacht Albert Heijn de mensen die hun best doen om niet besmet te raken. De manager die ik hier op aansprak stelde zich uitermate arrogant op en deed niets. Hij droeg overigens zelf ook geen mondkapje. Dit zegt al wat. Op naar de Lidl en de Jumbo. Daar voert men een actiever preventiebeleid. Bewaker voor de deur of in de zaak, karreiniging. Volgens mij hebben we te maken met een nieuw fenomeen: de WAPPIEHEIJN. Geen punt, maar geef gewoon op de deur aan dat er in jouw zaak een mondkapjesplicht geldt en dat je er op handhaaft, of geef duidelijk aan dat het in jouw zaak niet hoeft, dan ga ik er niet naar binnen...

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nevyn »

Waarschijnlijk is deze Albert Heijn een franchise bedrijf, wat niet inhoud dat ze de regels van de franchise gever mogen negeren.
En ik vind het ook heel wat dat het jonge personeel de verantwoording krijgt om klanten aan te spreken.
Staat er een zichzelf stoer voelende volwassen kerel een jonge medewerker te bedreigen, filmpje was laatst weer op tv.
Nu heeft Albert Heijn ( geldt voor alle supers) genoeg aan deze Covid Crisis verdiend om professionele toezichthouders aan de deur te zetten.
Maar gelukkig heeft u de keus om naar andere supermarkten te gaan , u kunt misschien nog solliciteren als BOA, dan mag u zelf optreden.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Moneyman »

Rotan schreef:
13 nov 2021 13:23
Geen punt, maar geef gewoon op de deur aan dat er in jouw zaak een mondkapjesplicht geldt en dat je er op handhaaft, of geef duidelijk aan dat het in jouw zaak niet hoeft, dan ga ik er niet naar binnen...
Niets mis met de gekozen vorm: een duidelijk statement bij de ingang dat een mondkapje verplicht is. Spreek dan de personen aan die zich niet aan dat gebod houden. Ik kan me er na al het gezeik aardig wat bij voorstellen dat een vakkenvuller oid niet de klanten op dit punt gaat aanspreken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bij de Jumbo zijn mondkapjes ook verplicht...... ze gaan de mensen niet achterna lopen en terecht....enigste wat ze krijgen is een grote waffel dus snap het wel.

Verantwoordelijken zijn de mensen zelf en niet de Jumbo.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door doradora456 »

Waar maak men zich druk om.
Jullie zijn bang En dragen je masker.
Jullie zijn beschermd, toch? Daarom draag je het, toch?
Als je dan nog bang bent kan je er altijd 2 dragen

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door G7 »

doradora456 schreef:
13 nov 2021 15:44
Waar maak men zich druk om.
Jullie zijn bang En dragen je masker.
Jullie zijn beschermd, toch? Daarom draag je het, toch?
Als je dan nog bang bent kan je er altijd 2 dragen

Bang zijn voor wat?
Als je geen mondkapje wilt gebruiken......ook goed. Dan heb je daar ook niets te zoeken. Btw....Je kunt altijd nog de boodschappen thuis laten bezorgen.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Erthanax »

Rotan schreef:
13 nov 2021 13:23
(...) De manager die ik hier op aansprak stelde zich uitermate arrogant op en deed niets. Hij droeg overigens zelf ook geen mondkapje. (...)
Dat is niet zo fraai van die manager. U kunt eventueel via de website een klacht indienen bij AH.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Vorig jaar in Spanje werd ik vriendelijk door Spanjaarden (gewone burgers, geen bewakers of politie) er op gewezen als ik mijn mondkapje niet op had. En dan deed ik hem ook direct op (dat was in de tijd dat wij er hier nog niet aan waren begonnen, dus het zat nog niet in het systeem). Niemand die er daar moeilijk over deed. Zo kan het dus ook. In Nederland zijn er helaas veel mensen die er blijkbaar op kicken om de randjes op te zoeken. Volwassenen die zich gedragen als kleuters van 4.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik snap best dat een 16-jarige vakkenvuller niet snel een volwassene zal aanspreken op het niet dragen van een mondkapje. Maar winkels hebben allemaal camerabewaking. Iemand is al snel 15 minuten in de winkel, hoe moeilijk is het dan voor een bedrijfsleider om zo iemand aan te spreken, desnoods bij de kassa. Staat die persoon mooi voor l*l, en komt vast niet meer terug. Probleem opgelost, en anderen bedenken zich wel 2 x voordat ze zonder mondkapje binnenkomen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

:mrgreen:
doradora456 schreef:
13 nov 2021 15:44
Waar maak men zich druk om.
Jullie zijn bang En dragen je masker.
Jullie zijn beschermd, toch? Daarom draag je het, toch?
Als je dan nog bang bent kan je er altijd 2 dragen
:mrgreen:
Het virus heeft ons allang te grazen genomen. Geen reden om bang te zijn. Wel een reden om met mondkapje door de winkels te vliegen, als dat vereist is. Simpelweg omdat we dit virus niemand toewensen.

En blijkbaar kunnen we met onze ogen mensen zo aankijken, dat ze zich ineens herinneren, dat het verplicht is zo'n ding te dragen. :)
Laatst gewijzigd door Jablan op 13 nov 2021 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik ken iemand die zichzelf het virus toewenst. Gewoon om te bewijzen dat hij een goede weerstand heeft en om een qr code te bemachtigen. Helaas kan ik hem niet helpen. Gisteren een stokje in mijn neus geduwd omdat ik wat klachten had, maar helaas een zinloze exercitie. Was gelukkig een van de gratis testkits. Maar goed, dat was even off topic.
Laatst gewijzigd door lievemarie op 13 nov 2021 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

Nou ja, je bekende kan het proberen door een uur bij de ingang van de Albert Heijn in Zoetermeer te gaan staan.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

En iedereen die langsloopt vragen om hem in het gezicht te niezen?
Laatst gewijzigd door lievemarie op 13 nov 2021 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

Zo ongeveer.

Weer wat serieuzer: we wonen aan de grens. Vandaag aan de Duitse kant iedereen met mondmasker, veel ook met een FFP2 masker. Aan de Nederlandse kant is het weer een drama met in meerdere winkels zelfs het personeel zonder masker. Moeten ze zelf weten, maar wij draaien om. Als je niet bereid bent je zelfs maar aan de meest simpele basisregel te houden, dan krijg je van ons geen omzet.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dan woon ik vast in een brave omgeving. Afgelopen week maar 1 jongere zonder mondkapje gezien. Mij boeit het verder niet, iedereen zoekt het maar lekker uit. Ik doe mijn plicht omdat het moet.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Het is (een deel) van dit kl*te eigenwijze Nederlandse volk dat denkt dat de regels voor iedereen gelden, maar niet voor hen!
Zelf meegemaakt afgelopen zomer in Oostenrijk. Waren met een aantal mensen uit de zorg (EMC Rotterdam, w.o. ic verpleegkundigen) die, eindelijk, na 1,5 jaar keihard werken welgeteld 1 (één) week (!) vakantie konden opnemen. Weten dat je daar een QR code moet overleggen. Gewoon op een terras gaan zitten. Je wordt niet bediend, nee zelfs verzocht om weg te gaan als je geen QR code kunt overleggen. En dan een grote bek hebben over discriminatie. (voor de duidelijkheid: niet dus onze groep maar andere groepen Nederlanders! zonder QR Code) Pardon ? Je bent er toch zelf naartoe gegaan, wetend wat de regels zijn ?. Zo ook in de winkels hier. We kunnen ook beveiligers voor de supermarkt neerzetten, je weigeren als je geen QR code kunt overleggen, Of je zonder QR code, anders dan om medische redenen, verplichten om boodschappen te doen tussen 0700 en 0800 uur en tussen 1900 en 2000 uur. Op tussenliggende tijden ben je zonder QR code niet welkom. Is dat discriminatie ? Nee dat het het zelf dragen van de gevolgen van JOUW keuze! Je KUNT boodschappen doen op alle tijden maar als je weigert, om welke reden dan ook, uitgezonderd medisch, zijn JOUW mogelijkheden beperkt. Je zadelt met die handelswijze de maatschappij al op met de extra kosten. Immers, die beveiligers moeten wel betaald worden en dat wordt door de supermarkt wel verdisconteerd in te totaalprijs van de producten. Die worden daarmee duurder en daar draait iedereen, gevaccineerd of niet, voor op. Als 85 % wel gevaccineerd is rijst vanzelf de vraag of zij de extra kosten wel moeten opbrengen.
Dat kunnen we oplossen door tussen 0700 en 0800 en 1900 en 2000 de prijzen gewoon te verhogen met de kosten van de beveiliging.
Dat sluit nog steeds niet uit dat de gevaccineerde voor een deel van die extra kosten opdraait, dat gebeurt als je persé tussen genoemde tijden van 0700 en 0800 en 190 en 2000 uur boodschappen wilt doen, Maar een groot deel kan op die manier bij de pertinente weigeraars worden neergelegd. En dat lijkt mij ook een realistisch beeld. Waarom moet ik opdraaien voor alle kosten van zo'n anti vaxxer? . Laat hem/haar maar eens in zijn eigen portemonnee voelen wat de consequenties zijn van zijn/haar standpunt ipv anderen voor de kosten van zijn/haar standpunt laten opdraaien!
Laatst gewijzigd door Albert1955 op 13 nov 2021 18:07, 2 keer totaal gewijzigd.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door doradora456 »

17.475.545 inwonets
2.139.574 kinderen tot 12 jaar
–--------------
15. 335.971
12.571.545 volledig geprikt
2.270.000 positief getest, natuurlijk immuun
‐---------------
14.841.545
OVERLEDEN 18.695 IN DE AFGELOPEN 2 JAAR
gemiddeld overlijden er 7.000 a 8.000 mensen per jaar aan de griep, in 2020 waren dat er 300.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door 16again »

lievemarie schreef:
13 nov 2021 16:30
Iemand is al snel 15 minuten in de winkel, hoe moeilijk is het dan voor een bedrijfsleider om zo iemand aan te spreken, desnoods bij de kassa. Staat die persoon mooi voor l*l, en komt vast niet meer terug. Probleem opgelost...
Als winkel wil je dat klanten juist wel terug komen.
Dat is de core business. Corona regeltjes zijn bijzaak

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Jablan schreef:
13 nov 2021 17:50
Zo ongeveer.

Weer wat serieuzer: we wonen aan de grens. Vandaag aan de Duitse kant iedereen met mondmasker, veel ook met een FFP2 masker. Aan de Nederlandse kant is het weer een drama met in meerdere winkels zelfs het personeel zonder masker. Moeten ze zelf weten, maar wij draaien om. Als je niet bereid bent je zelfs maar aan de meest simpele basisregel te houden, dan krijg je van ons geen omzet.
FFP2 is verplicht in Dld. Mijn echtgenote werkt bij de Aldi in Duitsland. 70% van de klanten is Nederlands. Wat het personeel af en toe naar het hoofd geslingerd krijgt lijkt nergens meer op. Vooral door Nederlanders. Het fatsoen is ver te zoeken. Deze stumpers hebben alleen pech dat mijn vrouw Nederlands verstaat en ook vrijwel vloeiend spreekt.
Ik brgrijp de discussie dan ook niet. Het is gewoon verplicht. (bijna) iedereen stopt toch ook voor een rood verkeerslicht. Als het aan mij ligt wordt morgen overal 2G verplicht ook in de supermarkt

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door smilie »

doradora456 schreef:
13 nov 2021 15:44
Waar maak men zich druk om.
Jullie zijn bang En dragen je masker.
Jullie zijn beschermd, toch? Daarom draag je het, toch?
Als je dan nog bang bent kan je er altijd 2 dragen
Dit is niet juist. Dragen van een mask voorkomt verspreiding van de virus (deeltjes) en is meest effectief wanneer de besmette persoon masker draagt. Omdat we niet weten wie positief is - er zijn ook mensen die drager zijn zonder duidelijke verschijnselen - is het moto dat het voor iedereen geldt.

Een mask niet dragen vind ik dan ook zeer egoïstisch.

Gesloten