Albert heijn en mondkapjesplicht

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nevyn »

In het verzorgingshuis waar mijn vrouw werkt zijn van de 60 bewoners, 10 niet gevaccineerd. ( eigen keus ) Van het personeel, zijn ook ongeveer 10 vaak jonge collega's niet gevaccineerd.
Dus een besmetting kan altijd binnen komen.
Instellingen waar 100% gevaccineerd is bestaan niet, ook hier geld de vrije keus.
En ook wordt dit vaak tegengehouden door familie .

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door 16again »

Nevyn schreef:
14 nov 2021 19:13
In het verzorgingshuis waar mijn vrouw werkt zijn van de 60 bewoners, 10 niet gevaccineerd. ( eigen keus ) Van het personeel, zijn ook ongeveer 10 vaak jonge collega's niet gevaccineerd.
Dus een besmetting kan altijd binnen komen.
Dat "dus" begrijp ik niet.

Ook gevaccineerden kunnen het virus overdragen

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

juliomariner schreef:
14 nov 2021 18:57
Er is nooit beweerd dat een gevaccineerde niet besmet kan worden / iemand kan besmetten en dat weet u zelf ook heel goed.
De kans dat een gevaccineerde ernstig ziek wordt/ in ziekenhuis beland is gewoon een stuk kleiner.
Een stuk kleiner, maar er staat nergens onmogelijk, hetgeen wel wordt gesuggereerd. Ergo: Waarom dan één groep uitsluiten en niet alle opties uitsluiten? Daarnaast zijn vele ziekenhuizen vol met gevaccineerde patiënten alleen de echte cijfers worden niet door Hugo genoemd, sterker nog, hij weigert om die getallen in de tweede kamer ter beschikking te stellen. Zo ik het nu zie worden als er bij een evenement met 3 x 100.000 gevaccineerde en geteste mensen en GEEN niet gevaccineerden worden er wel 1000+ extra besmetting genoemd. Is het dan niet aannemelijk dat de gevaccineerden elkaar hebben besmet? Beetje oneerlijk voor de niet gevaccineerden die daar NIET waren.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door juliomariner »

typisch wappie gedrag, zeggen dat de echte cijfers niet openbaar gemaakt worden.
Wie suggereert "onmogelijk"?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

juliomariner schreef:
14 nov 2021 20:29
typisch wappie gedrag, zeggen dat de echte cijfers niet openbaar gemaakt worden.
Wie suggereert "onmogelijk"?
Luister/kijk een naar de kamer uitzendingen, er is herhaaldelijk gevraagd door verschillende partijen gevraagd om die cijfers openbaar
te maken, hetgeen onze minister steeds of weigert of er om heen kletst. En dat onmogelijke wordt gesuggereerd door het complete beleid en de woorden van het kabinet en de leden daarvan.

De naam: niet gevaccineerden is wel gemakkelijk, toch? Zie het nu eens als foutzoeken in een apparaat, dan ga je toch ook kijken/proberen/zoeken wat het wel en wat het niet (meer) doet? Hier wordt direct de fout gelegd zonder enig bewijs dat de niet gevaccineerden de boosdoender zijn. Maar slaap lekker verder, ik heb meer te doen! Fijne avond.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door juliomariner »

altijd maar weer die uitvluchten als de wappies het te heet onder de voeten wordt.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Het valt me op dat het altijd dezelfden zijn die de term wappies noemen als iets hen niet aanstaat.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vreemd dat u dat denk. Ik bemoei me normaal gesproken niet met de Corona topics.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

U voelt zich klaarblijkelijk wel aangesproken.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

juliomariner schreef:
14 nov 2021 20:43
altijd maar weer die uitvluchten als de wappies het te heet onder de voeten wordt.
tot slot: weet je wat "wappie" betekend? Buiten dat het de naam van onze kanarie is die niet geprikt wil worden?

Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of 'gekkie'. De term is daarmee een instrument voor karaktermoord. Wikipedia.

b.t.w., Al zou ik tot mijn dood toe met je in discussie gaan, dan zou je nooit en te nimmer enigerlei open staan voor de mening van een ander wiens mening jou niet aanstaat. Daarom QRT (27 mc term voor einde zenden)

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door 16again »

juliomariner schreef:
14 nov 2021 20:43
altijd maar weer die uitvluchten als de wappies het te heet onder de voeten wordt.
Is "wappies" roepen niet juist jou uitvlucht?
Inhoudelijk ga je totaal niet in op het naar voren gebrachte. Maar daarvoor moet je het kamerdebat terug kijken.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door juliomariner »

wappies boos maken blijft leuk.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door witte angora »

mahadma schreef:
14 nov 2021 21:07
tot slot: weet je wat "wappie" betekend? Buiten dat het de naam van onze kanarie is die niet geprikt wil worden?

Wappie is een pejoratief begrip dat ontstaan is in het Nederlands taalgebruik in de jaren negentig van de twintigste eeuw. Het geeft een zonderlinge geestesgesteldheid aan waarbij men de weg kwijt is geraakt, of een zonderling persoon, een dwaalgeest of 'gekkie'. De term is daarmee een instrument voor karaktermoord. Wikipedia.
Ik kan je nog wel een stuk verder helpen: Wappie komt van Oelewapper. Over de herkomst van Oelewapper is weinig zekerheid.

https://historiek.net/oelewapper-herkom ... ord/93905/

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In de link van WA kwam ik de term "apenkont" tegen.

Mijn gedachten dwalen dan al snel af naar bavianen.

Erthanax
Berichten: 9699
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Erthanax »

De vroegste vermelding die ik zo snel van Wappie kan vinden is in een krantenartikel uit 1876, maar daar is het een eigennaam:
(...) en Wappie, Jeroen's eenvoudige, maar toch door haar zachtmoedigheid en bedrijvigheid, als ook door de toewijding van haar getrouwe ziel aan echtgenoot en kinderen, aantrekkelijke gade.
Te mooi om niet te citeren, te meer omdat het eerste door mij weggelaten deel van die zin ook nog eens 35 woorden telt.

Ik heb tijd noch zin om alle vermeldingen door de nemen om vast te stellen wanneer pejoratieve connotaties hun intrede doen.

Verder was "De Oelewappers" midden jaren zestig een nogal vermakelijk radioprogramma dat op zondagmiddag werd uitgezonden door de KRO.

Tot zo ver het mediaoverzicht.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

juliomariner schreef:
14 nov 2021 18:57
Er is nooit beweerd dat een gevaccineerde niet besmet kan worden / iemand kan besmetten en dat weet u zelf ook heel goed.
De kans dat een gevaccineerde ernstig ziek wordt/ in ziekenhuis beland is gewoon een stuk kleiner.
De kans dat een 60-plusser ernstig ziek wordt/ in het ziekenhuis belandt, is groter dan de kans dat een gevaccineerde t.o.v. een ongevaccineerde erin komt. 80% is 60+, 56% is ongevaccineerd.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je zou haast denken dat het rekenonderwijs in Nederland heel geliefd is, zo wordt hier met cijfers gesmeten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
14 nov 2021 23:00
Je zou haast denken dat het rekenonderwijs in Nederland heel geliefd is, zo wordt hier met cijfers gesmeten.
Klopt, maar de realiteit is dat weinigen weten wat je met cijfers moet doen. Gelukkig zijn de feiten van het coronadashboard duidelijk, maar voor sommigen nog steeds moeilijk te interpreteren. Ik zal je een tip geven: de groepen 20-29, 30-39, 40-49, 50-59 en 60-69 hebben ongeveer hetzelfde aantal mensen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

Je kan ook, als we toch rekenen, uitzoeken hoeveel vaccins er zijn besteld/geleverd en met een mis percentage van een 3 tot 5 % (verlies tijdens vaccinatie locatie), dat delen door 2 (uitgaande van Phizer + de single shots erbij opgeteld) dan weet je hoeveel er gevaccineerd zijn van onze 18 miljoen inwoners, (verminder die 18 miljoen eerst even met 12 jaar min, dan weet je exact hoeveel mensen er gevaccineerd kunnen zijn), inventariseer de huidige voorraad en verminder dat van de max te zetten shots. Dan kan je ook uitrekenen hoeveel er niet gevaccineerd zijn. Deze berekening moet toch te maken zijn. Zelfs een minister die schoolmeester is geweest zou dit met een rekenmachine (of excel) toch wel kunnen berekenen. Mits hij dat wil.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door witte angora »

Zullen we deze discussie in het eigenlijke coronatopic vervolgen?

Gesloten