Albert heijn en mondkapjesplicht

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door 16again »

PeterPeters1966 schreef:
13 nov 2021 23:23
16again schreef:
13 nov 2021 18:11
Als winkel wil je dat klanten juist wel terug komen.
Dat is de core business. Corona regeltjes zijn bijzaak
Eens kijken wat de bedrijfsleider doet als de winkel gewoon een week dicht moet als regels genegeerd worden.
Ik zeg nergens dat regels genegeerd moeten worden door de winkel.
Uit bedrijfseconomisch standpunt dient middenweg gevonden te worden tussen strikt regels naleven en zo min mogelijk klanten voor het hoofd te stoten.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Albert heeft wel een goed punt met die openingstijden speciaal voor ongevaccineerden, maar dat moeten we natuurlijk anders inrichten. Die speciale tijden moeten gaan gelden voor de risicogroepen die in het ziekenhuis komen (80% is 60+). Zo kun je bijvoorbeeld speciale tijden voor gepensioneerden pakken, op momenten dat anderen zijn werken.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Dat was toch al? Tussen 7 en 8 uur. Nou, dan lig ik nog lekker in mijn bedje.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
14 nov 2021 10:18
Albert heeft wel een goed punt met die openingstijden speciaal voor ongevaccineerden, maar dat moeten we natuurlijk anders inrichten. Die speciale tijden moeten gaan gelden voor de risicogroepen die in het ziekenhuis komen (80% is 60+). Zo kun je bijvoorbeeld speciale tijden voor gepensioneerden pakken, op momenten dat anderen zijn werken.
Je kunt natuurlijk, als 60-plusser, ook zelf zoveel mogelijk risico vermijden. Als ik bv. naar het tuincentrum wil, ga ik op een dinsdagmorgen net na openingstijd, want ik weet dat het op zaterdag en zondag veel drukker is.
Ik ga ook niet op zaterdagmiddag naar de supermarkt, dat doe ik dan wel op een doordeweekse dag. Bij de apotheek staat ‘s middags een lange rij, daarom ga ik ‘s morgens.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik lees 3 pagina's met mondkapjes verhalen. Er wordt gezegd dat er geen 2 deling in nl is door neppie en jokkie. Echter hier wordt al het tegendeel bewezen. Mijn partner heeft 60% longcapaciteit door een medische fout uit het verleden. Zij zal dus geen kapje dragen. Ze krijgt met kapje te weinig lucht. Wel wordt ze door het gros van de klanten bijna dood gekeken. Door mensen die zich kennelijk niet afvragen waarom ze dit doet. Mede door een allergie is het zogenaamde vaccin dodelijk, maar daar weet dokter Hugo weer wat op, ben je allergisch, desnoods onder narcose kan je toch gevaccineerd worden, (alsof het dan niet dodelijk is) terwijl er dan wel plek is voor dagopname in een ziekenhuis ..... Overigens, zag bij de grote olifant ook een caissière met een bloot gezicht. Er is trouwens bewezen dat mondkapjes niet helpen door echte deskundigen. Maar ieder zijn mening. Je kan ook je boodschappen per internet bestellen en laten bezorgen. Dat doen wij dan ook om van die vooringenomen mensen en meningen af te zijn. Op commentaar reageer ik niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

smilie schreef:
13 nov 2021 18:28
doradora456 schreef:
13 nov 2021 15:44
Waar maak men zich druk om.
Jullie zijn bang En dragen je masker.
Jullie zijn beschermd, toch? Daarom draag je het, toch?
Als je dan nog bang bent kan je er altijd 2 dragen
Dit is niet juist. Dragen van een mask voorkomt verspreiding van de virus (deeltjes) en is meest effectief wanneer de besmette persoon masker draagt. Omdat we niet weten wie positief is - er zijn ook mensen die drager zijn zonder duidelijke verschijnselen - is het moto dat het voor iedereen geldt.

Een mask niet dragen vind ik dan ook zeer egoïstisch.
Hoe ontstaan dan besmettingen binnen 100% gevaccineerden?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Mahadma, bijna niemand vindt zo'n kapje fijn. En aan de buitenkant valt niet te zien wat de reden is dat iemand geen kapje draagt. Dus neem het de mensen nou niet teveel kwalijk maar probeer het te begrijpen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

Lowieze schreef:
14 nov 2021 09:01
Hawk-Eye schreef:
14 nov 2021 08:55
is een mondkapjesplicht niet erg gek, er is immers ook een wet die zegt dat men geen gezichtsbedekkende kleding mag dragen????
U loopt 1,5 jaar achter :D
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... an-de-wet/
Ik zet wel een carnavals masker of bivakmuts op, lol.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

lievemarie schreef:
14 nov 2021 10:41
Mahadma, bijna niemand vindt zo'n kapje fijn. En aan de buitenkant valt niet te zien wat de reden is dat iemand geen kapje draagt. Dus neem het de mensen nou niet teveel kwalijk maar probeer het te begrijpen.
De andere mensen nemen het haar wel kwalijk, in iedere winkel, telkens weer kortzichtheid ten top.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Lowieze »

mahadma schreef:
14 nov 2021 10:50


De andere mensen nemen het haar wel kwalijk, in iedere winkel, telkens weer kortzichtheid ten top.
Wordt ze er op aangesproken of voelt ze zichzelf ongemakkelijk omdat ze een uitzondering is?

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door lievemarie »

Ik probeer net uit te leggen dat het geen kortzichtigheid is, maar voorzichtigheid. En het is ook in haar eigen belang dat ze zichzelf beschermt toch?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Jablan »

Het alternatief heet een facemask. Dat kun je goed dragen als een mondkapje een te benauwd gevoel geeft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door kweenie »

mahadma schreef:
14 nov 2021 10:34
Mijn partner heeft 60% longcapaciteit door een medische fout uit het verleden. Zij zal dus geen kapje dragen. Ze krijgt met kapje te weinig lucht.
Als je longcapaciteit al aangetast is, zou ik juist extra voorzichtig zijn en me willen beschermen. Je kunt voor een paar euro (bv 5 voor een tientje) een doorzichtig plastic gezichtsmasker kopen, waarmee je gewoon kunt ademen, maar toch beter beschermd bent dan zonder masker. En je voorkomt ook nog eens scheve ogen van andere klanten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door alfatrion »

Nijogeth schreef:
14 nov 2021 10:18
Albert heeft wel een goed punt met die openingstijden speciaal voor ongevaccineerden, (...)
De besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen ongevaccineerden. We zouden ongevaccineerden dus juist niet met elkaar in contact willen brengen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nevyn »

alfatrion schreef:
14 nov 2021 16:06
Nijogeth schreef:
14 nov 2021 10:18
Albert heeft wel een goed punt met die openingstijden speciaal voor ongevaccineerden, (...)
De besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen ongevaccineerden. We zouden ongevaccineerden dus juist niet met elkaar in contact willen brengen.
Maar die zoeken elkaar juist op, om met potten en pannen lawaai te gaan maken bij de hofvijver.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door mahadma »

Nevyn schreef:
14 nov 2021 16:16
alfatrion schreef:
14 nov 2021 16:06
Nijogeth schreef:
14 nov 2021 10:18
Albert heeft wel een goed punt met die openingstijden speciaal voor ongevaccineerden, (...)
De besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen ongevaccineerden. We zouden ongevaccineerden dus juist niet met elkaar in contact willen brengen.
Maar die zoeken elkaar juist op, om met potten en pannen lawaai te gaan maken bij de hofvijver.
En hoe ontstaan dan in 100% gevaccineerde senioren centra waar geen enkele niet gevaccineerden kan en mag toch die besmettingen? Door de ongevaccineerden? Leg dat nou eens uit

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Nevyn »

mahadma schreef:
14 nov 2021 18:50
Nevyn schreef:
14 nov 2021 16:16
alfatrion schreef:
14 nov 2021 16:06

De besmettingen vinden voornamelijk plaats tussen ongevaccineerden. We zouden ongevaccineerden dus juist niet met elkaar in contact willen brengen.
Maar die zoeken elkaar juist op, om met potten en pannen lawaai te gaan maken bij de hofvijver.
En hoe ontstaan dan in 100% gevaccineerde senioren centra waar geen enkele niet gevaccineerden kan en mag toch die besmettingen? Door de ongevaccineerden? Leg dat nou eens uit
Worden stiekem met het busje naar de hofvijver gebracht, zeker weten stond op Facebook.

juliomariner
Berichten: 4835
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door juliomariner »

Er is nooit beweerd dat een gevaccineerde niet besmet kan worden / iemand kan besmetten en dat weet u zelf ook heel goed.
De kans dat een gevaccineerde ernstig ziek wordt/ in ziekenhuis beland is gewoon een stuk kleiner.

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook in die seniorencentra is niet per se 100% gevaccineerd. Ook het personeel niet en de bezoekers.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Albert heijn en mondkapjesplicht

Ongelezen bericht door kuklos »

mahadma schreef:
14 nov 2021 18:50
En hoe ontstaan dan in 100% gevaccineerde senioren centra waar geen enkele niet gevaccineerden kan en mag toch die besmettingen? Door de ongevaccineerden? Leg dat nou eens uit
Besmetting door een medewerker of bezoeker. Die mogelijkerwijs gevaccineerd is, maar wel besmet is.

Gesloten