LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

BastiaanRoest1
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2017 11:38
Contacteer:

Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

Ongelezen bericht door BastiaanRoest1 »

2 weken geleden vraagt een relatie uit the USA om een bedrag voor te schieten. Vervolgens vraagt zij mij of ze het bedrag via PayPal mag terug betalen, gezien ik een PayPal account heb, lijkt met dit geen probleem. Zij maakt USD 380 over en binnen een dag staat er slechts $ 359,13.... dat betekend $ 20,87 , wat ik persoonlijk buitensporig hoog vind.... (PayPal heeft immers geen duur kantoren-netwerk, maar rekenen dus wel de gelijke kosten als een gewone bank)

Wat blijkt het bedrag $ 359,13 is geblokkeerd?! Ik denk wellicht wil de belastingdienst of een bancaire-instelling de transactie controleren? Dus na twee dagen wil ik PayPal om uitleg vragen. En wat schetst mijn verbazing, een bandje. Door Corona, kunt u ons niet telefonisch bereiken.

Ik heb PayPal een schriftelijke reactie gevraagd met betrekking tot de telefonische helpdesk. "Ten eerste kan ik u meedelen dat onze telefoonlijnen zijn gesloten, omdat wij momenteel van thuis werken en het door technische omstandigheden niet mogelijk is om telefoontjes aan te nemen vanaf thuis. Onze excuses hiervoor."

Toch vreemd dat zo'n groot technologisch miljarden bedrijf als PayPal niet eens een helpdesk op afstand kan inrichten. Overigens houd PayPal mijn geld 21 dagen vast.... "geblokkeerd"

Aldus conclusie: Lieve lezers, wil je geld overmaken gebruik dan je Bank, anders kan het zijn dat je veel commissie betaald en heel lang moet wachten op je zuur verdiende geld, en bij een vragen kan je niet bellen voor uitleg.

Is PayPal de enige? Helaas Nee. Had vorige week ook een vraag over mijn gewonnen bedrag bij de Staatsloterij. Je kan via hun speciale "Wallet" een lot kopen. Op het 1/5 straatje loten had ik € 10,-- ik had het verzoek gedaan om dit geld naar mijn rekening over te maken. Nu komt het "De staatsloterij kan zien aan mijn bancaire informatie dat ik geen 18 ben??? Ik heb gecheckt in ben toch echt 48. Ik bellen naar de Staatsloterij . U raad het al.... wegens Corona gesloten.

witte angora
Berichten: 30937
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

Ongelezen bericht door witte angora »

Corona maakt meer kapot dan je lief is, dat is wel duidelijk. Een oplossing? Geen idee, veel dingen gaan kennelijk via de mail, of je zult moeten wachten.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

Ongelezen bericht door berndv »

BastiaanRoest1 schreef:
04 mei 2020 09:51
Aldus conclusie: Lieve lezers, wil je geld overmaken gebruik dan je Bank, anders kan het zijn dat je veel commissie betaald en heel lang moet wachten op je zuur verdiende geld
Ook bij je bank zit je met transactiekosten voor dit soort internationale transacties. Google anders maar eens op kosten OUR, dat zijn de kosten die de ontvanger van buitenlands geld in ieder geval betaalt. Dat zou bij bijvoorbeeld de ABN betekenen dat u 9 euro standaardtarief betaalt, daarnaast de oplsag OUR van 5 euro en als het in US Dollars is overgeboekt, betaalt u ook nog voor vreemde valuta, dus ongeveer een zelfde bedrag, en ook daar loopt u het risico dat het bedrag geblokkeerd wordt in het kader van de veiligheid.

Enig voordeel heeft u daar dat u wellicht een medewerker aan de lijn kunt krijgen.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Paypal is voor particulier naar bedrijven.... dus volgende keer normale bank en die hebben ook provisie.

Staatsloterij, vele bellen nu dus sta je in telefoon file.

Arizonakid
Berichten: 1145
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Kommer, kap nou is met die domme lulverhalen. PP is ook voor particulieren naar elkaar, ze adverteren er zelfs mee.

Dat ze duur zijn klopt wel, banken zijn altijd goedkoper. Maar veel Amerikanen werken niet met overmaken via de bank, en dan is PP een goed alternatief.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Hoe is het gesteld met support van bedrijven in Corona tijd?

Ongelezen bericht door grun »

Als je Paypal gekoppeld hebt aan een creditcard, dan kun je in je account instellen dat de omrekenkoers van die creditcard aangehouden moet worden. Doe je dat niet dan gebruikt Paypal haar eigen koers, en die is waarschijnlijk ongunstiger.
Laatst gewijzigd door grun op 04 mei 2020 11:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten