LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door scontra »

Melviinbl schreef:
21 mei 2020 04:38

Natuurlijk ook genoeg mensen die zelfs nu geen afstand houden van elkaar. Of alle 9 bij dezelfde deur instappen terwijl er toch echt 6 deuren waren.
Maar met een beetje extra bewustwording zie ik 1 juni met vertrouwen tegemoet!
Fijn dat er tenminste nog één optimistisch is :wink:

Als mensen zich nu nog niet bewust zijn van de corona-gevaren, dan heb ik er een (kei)hard hoofd in dat dat per 1 juni ineens wel zo zal zijn.
Het is moeilijk om te gaan met gevaren die je niet kunt zien, maar die er wel degelijk zijn.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door witte angora »

scontra schreef:
21 mei 2020 10:05
Het is moeilijk om te gaan met gevaren die je niet kunt zien, maar die er wel degelijk zijn.
Of die je niet wil zien...

Aan de andere kant is het zo, dat veel mensen, of beter gezegd steeds meer mensen, langzamerhand een sik krijgen van alle maatregelen. Hier dus nog eentje. Vandaag Hemelvaartsdag. Gisteren is het niet gelukt om naar Den Helder te gaan, de afstand bleek langer dan verwacht (geen 18 maar 24 kilometer, eventueel in te korten tot 22), en het rondje fietsen van afgelopen zondag was me niet in de koude kleren gaan zitten. Sja, en met de huidige adviezen wil je niet het risico lopen dat je, eenmaal in het centrum na een kilometer of 14, de trein moet pakken naar Den Helder Zuid omdat daar de auto staat en de resterende 9 kilometer lopen geen optie is. Dus dan wordt het morgen of maandag, want vandaag en in het weekend wordt het gewoon te druk, sowieso op de weg. Terwijl het juist vandaag volgens het weekend-vrij abonnement gratis reizen is, maar de trein is dus geen optie.

Het is en blijft aanpassen, terug naar 'normaal' zit er voorlopig niet in. Het is geen drama, maar je wordt er wel iedere dag mee geconfronteerd. En als je dan iedere dag leest over afnemende aantallen op de IC en afnemende overlijdenscijfers, dan zie je de gevaren inderdaad steeds minder. Dan wil je terug naar 'normaal'. Gewoon weer je weekend-vrij abonnement, en iedere zaterdag het land door om je 'rondje Nederland' te vervolgen. Nadat je het Westerborkpad eindelijk uitgelopen hebt.

Corona is een zichtbare vijand, maar we hebben nauwelijks gereedschappen om er tegen op te treden. Ja, een betere conditie, maar probeer dat maar eens op te bouwen, dan wordt het overal weer te druk...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
21 mei 2020 10:21
Corona is een zichtbare vijand, maar we hebben nauwelijks gereedschappen om er tegen op te treden. Ja, een betere conditie, maar probeer dat maar eens op te bouwen, dan wordt het overal weer te druk...
Het enige stukje gereedschap dat we hebben is ons gezonde verstand en de maatregelen accepteren.
Voor de een zal dat wat moeilijker zijn dan voor de ander.
Wat dat betreft ben ik blij dat ik alleen voor mijzelf moet zorgen en geen gezin ( meer ) thuis heb.
Wanneer je een eindje fietst of reist of rijdt kun je in een stukje natuur terecht komen en even lekker wandelen.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lowieze schreef:
21 mei 2020 10:30
Als ik uw bericht lees, Witte Angora, moet ik toch steeds zo denken aan dat liedje van Brigitte Kaandorp: “Ik heb een heel zwaar leven...”. :D

Sorry hoor, totaal off topic

Maar daar kon ik tenminste nog heel erg om lachen...

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ja, een betere conditie, maar probeer dat maar eens op te bouwen, dan wordt het overal weer te druk
Voor een betere conditie hoef je alleen maar de deur achter je dicht te trekken en aan de wandel te gaan. Er zijn ook loopbanden en hometrainers te koop.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat wandelen is hier in de omgeving op veel momenten dus geen optie. Te druk met wandelaars en 'sportieve' fietsers.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door witte angora »

moederslink schreef:
21 mei 2020 10:52
Wanneer je een eindje fietst of reist of rijdt kun je in een stukje natuur terecht komen en even lekker wandelen.
Exact. Maar dat is vandaag dus geen optie. Morgen wel weer, maar dan niet in de eigen omgeving.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik denk dat het de komende dagen overal wel behoorlijk druk zal zijn.
Is het een idee om vanaf den Helder een dagje naar Texel te gaan?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, naar Texel gaat zeker een keer gebeuren. Misschien met het rondje Den Helder, dan kom ik in principe langs de veerboot, tenzij ik de route 2 kilometer inkort. Maar het kan ook de keer erna, als ik van Den Helder naar startpunt Westerland loop. Dan zet ik de auto op Wieringen, pak de fiets naar Den Helder, en loop terug naar de auto. Om daarna de fiets weer op te halen. Dat is tenminste de planning. Nog geen 18 kilometer, dus dan is er ruimte om een paar kilometer op Texel mee te pakken.

Het rondje Texel doe ik in het najaar wel een keer, met een last-minute boeking. Daar liggen maar liefs 7 etappes.

ruitenheer
Berichten: 431
Lid geworden op: 19 jun 2005 13:37

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door ruitenheer »

scontra schreef:
20 mei 2020 22:55
K2p mag z'n mondmasker wel dragen in het OV, want de boete is heden geschrapt.
Geschrapt? Het bericht bleek niet meer dan een gerucht te zijn.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door angel1978 »

Een hele slechte interpretatie

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door scontra »

ruitenheer schreef:
21 mei 2020 17:57
scontra schreef:
20 mei 2020 22:55
K2p mag z'n mondmasker wel dragen in het OV, want de boete is heden geschrapt.
Geschrapt? Het bericht bleek niet meer dan een gerucht te zijn.
Geschrapt, ja zeker en nog wel bekend gemaakt door Minister President Rutte persoonlijk !!
Betrouwbaarder kan een bericht toch bijna niet zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

Kort kijken bij bahn.de -> naar beneden, daar staat een blok 'Schutzmasken' -> Wat is allemaal toegestaan als mond-neus-bedekking? plus een tekst, wat je nodig hebt om zelf iets te maken. Zoiets mis ik op de sites van de OV-bedrijven in Nederland, maar het is nog geen 1 juni, het kan nog.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door witte angora »

De overheid heeft, meen ik, wel een tekeningetje gegeven hoe je het zelf kan maken. En ik snap dus nog steeds niet waarom mensen wel zelf iets in elkaar mogen fabrieken, maar zo'n grote boerenzakdoek, die je hele gezicht van boven tot onderen bedekt, mag niet. Terwijl dat dus ook een dubbele laag is. Desnoods vouw je hem nog een keer extra, heb je 4 lagen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

Als je die zakdoek van linten voorziet, zodat je hem vast kunt knopen, is het al goed.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, je kan ook klompjes bestellen om die dingen vast te knopen. Maar goed, ik heb die dingen terug gestuurd, en inmiddels mondkapjes bij de Hema gehaald. Voor die enkele keer dat het nodig is. Alhoewel ik zo vermoed dat het OV ergens in september/oktober/november formeel ook voor 'uitjes' vrij wordt gegeven, uiteraard met beperkingen. Immers, wat er nu ligt is enkel een advies, er wordt niet op gehandhaafd. Dat kan zo niet in stand blijven, zeker niet zonder juridische onderbouwing.

Lowieze
Berichten: 6607
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
22 mei 2020 08:08
Als je die zakdoek van linten voorziet, zodat je hem vast kunt knopen, is het al goed.
Zeker, kijk maar https://hokuspokus.nl/455-mondkapjes-en-zakdoeken

Nu wordt aangeraden om vóór het gebruiken van je zelfgemaakte mondkapje deze eerst een keer op 60 graden te wassen. Gelukkig komt deze mevrouw er bijna niet met haar handen aan :lol:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Jablan »

En na het wassen drogen in de heteluchtoven ;-)

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door Moneyman »

scontra schreef:
21 mei 2020 18:08
ruitenheer schreef:
21 mei 2020 17:57
scontra schreef:
20 mei 2020 22:55
K2p mag z'n mondmasker wel dragen in het OV, want de boete is heden geschrapt.
Geschrapt? Het bericht bleek niet meer dan een gerucht te zijn.
Geschrapt, ja zeker en nog wel bekend gemaakt door Minister President Rutte persoonlijk !!
Betrouwbaarder kan een bericht toch bijna niet zijn.
De boete is niet geschrapt, die is er überhaupt nooit geweest.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete in ov voor (te) goed mondkapje?!

Ongelezen bericht door scontra »

Moneyman schreef:
22 mei 2020 09:41
scontra schreef:
21 mei 2020 18:08
ruitenheer schreef:
21 mei 2020 17:57

Geschrapt? Het bericht bleek niet meer dan een gerucht te zijn.
Geschrapt, ja zeker en nog wel bekend gemaakt door Minister President Rutte persoonlijk !!
Betrouwbaarder kan een bericht toch bijna niet zijn.
De boete is niet geschrapt, die is er überhaupt nooit geweest.
Bijdehandjes gegeten vanmorgen ?
Waar heeft u die trouwens gehaald, ze blijken zo goed als overal al een tijdje te zijn uitverkocht . :wink:

Gesloten