CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Drea Dankers
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 sep 2021 13:29

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Drea Dankers »

Ook voor mij geld dat ik nog steeds niet een werkende Corona Check App heb. Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en als zodanig als eens van de eersten compleet gevaccineerd. Ik heb gelukkig het gele boekje consequent laten invullen en kan indien nodig dit als bewijs overleggen.
Inmiddels heb ik al minstens 15 keer gebeld met de helplijn die me van het kastje naar de muur sturen, mij verzekeren dat ik binnen een aantal uren een reactie mail ga ontvangen (nooit gekregen) tickets voor me aanmaken (ja zelfs urgentie tickets) maar niets helpt.
De data in de systemen die de helpdesk kan inzien zijn correct en zonder fouten. De data in mijnRIVM is tot op de dag van vandaag nog steeds niet goed.
Ik wordt er helemaal mistroostig en verdrietig van zeker nu het verplicht gebruik van de corona check app in zicht komt en ik straks niet zonder testen ergens meer binnen komt.
Dit speelt nu al maanden. RADAR help mij om dit op te lossen want als burger komen wij althans helemaal niet verder.

Groeten van een verdrietige verpleegkundige in de thuiszorg die er alles aan gedaan heeft om voor haar clienten een zo veilig mogelijke omgeving te creëren door zich als een van de eersten te laten inenten en nu zelf de dupe wordt van een systeem dat niet naar behoren functioneert.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Drea Dankers schreef:
13 sep 2021 13:40
Ook voor mij geld dat ik nog steeds niet een werkende Corona Check App heb. Ik ben werkzaam in de gezondheidszorg en als zodanig als eens van de eersten compleet gevaccineerd.
Inmiddels wordt de groene QR-code per 25 september verplicht voor horeca e.d. Op zich is dit al discriminerend (ik ben wel 2 x geprikt). Maar het is een grotere schande dit in te voeren, zolang de database van het RIVM slecht up-to-date is. Het schijnt niet het probleem van De Jonge te zijn.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Moneyman »

Cornelis7 schreef:
13 sep 2021 16:05
Inmiddels wordt de groene QR-code per 25 september verplicht voor horeca e.d. Op zich is dit al discriminerend (ik ben wel 2 x geprikt).
Waarom is dat discriminerend?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Jablan »

Het lijkt discrimerend, omdat alleen over een QR-code wordt gecommuniceerd vanuit de Rijksoverheid. Het gele vaccinatieboekje werkt net zo goed, soms sneller.

Dr.John
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2021 19:17

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Dr.John »

Het synchroniseren van de app op de telefoon van mijn vrouw lukt niet. Bij mij ging alles prima. Geen probleem toch? Even naar de GGD bellen op maandag 27 september. Tijdens het wachten krijg je te horen dat de gesprekken worden opgenomen voor trainingsdoeleinden. Gelukkig maar en ik hoop dat ze dat ook inderdaad doen. De dame die mij te woord staat doet haar uiterste best om de gegevens te controleren van zowel mij als van mijn vrouw. Daarvoor moet ze wél zélf aan de telefoon komen i.v.m. de wettelijke bepalingen. Mijn vrouw neemt de telefoon over en staat de dame te woord. Het probleem is gevonden. Het batchnumnmer van de 2e vaccinatie is op de schriftelijke verklaring niet ingevuld en dus komt de koppeling niet tot stand. Een internationale coronacheck heeft zij wel doordat hiervoor maar 1 vaccinatie nodig is. De dame vertelt ons even te wachten maar het komt goed.

De dagen daarna bel ik iedere dag en telkens moet mijn vrouw aan de lijn komen om te verklaren dat zij ook daadwerkelijk mijn vrouw is. Wij zijn 50 jaar getrouwd en we hebben altijd alles met elkaar gedeeld. Geen geheimen dus. Op zaterdag 2 oktober bel ik voor de zoveelste maal. Wij wonen in Leiden en het is Leidens ontzet, maar zonder app kom ik nergens binnen. Mijn vrouw ligt met vreselijke hoofdpijn op bed en ik denk de zaken wel even te kunnen regelen. De man die ik aan de lijn krijg wil mijn vrouw spreken. Als ik zeg dat dit niet mogelijk is omdat zij ziek op bed ligt, krijg ik als antwoord dat dit verplicht is en dat anders er geen hulp kan worden geboden.
Ik vertel deze persoon dat mijn vrouw ziek is maar dat ik de buurvrouw wel even zal halen die de gegevens van mijn vrouw wel wil oplezen. Deze toets is namelijk een farce en kan met mijn idee prima omzeild worden. De persoon aan de andere kant schiet uit zijn slof en sommeert mij om respect te hebben en om 'normaal' te doen. Hij heeft het corona ook niet uitgevonden. Verbijsterd van zijn reactie vraag ik me af wie nu respectloos wordt behandeld. ik wil gewoon mijn klacht met hem delen in de hoop dat er een oplossing voor gevonden wordt. Ik krijg echter de kans niet want de hoorn wordt opgegooid.

Enige tijd later bel ik opnieuw met het nummer van de GGD en krijg iemand aan de lijn die mijn klacht aanhoort en op zoek gaat naar een oplossing. 'Ik ga voor u aan het werk en u zult versteld staan" was zijn laatste zin. Om 11.45 ronden we het gesprek af.
Ik check de app van mijn vrouw om 17:30 en hij werkt. Zo kan het dus ook.

Ik hoop dat mijn reactie wordt gebruikt voor trainingsdoeleinden en dat er iets wordt gedaan aan balende backoffice medewerkers die in het weekend moeten werken en totaal niet geschikt zijn voor deze functie.

Met vriendelijke groet en met dank aan de deskundige backoffice medewerker die mijn probleem in een paar uur heeft opgelost.

Dr.John

Nico84474773
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2021 18:44

Re: CoronaCheck-app: 2e vaccinatie niet terug te vinden

Ongelezen bericht door Nico84474773 »

Mijn partner heeft sinds de invoering nog steeds geen juiste registratie in de Coroncheck app. We zijn beide al maanden volledig gevaccineerd. Tot twee maal toe hebben we de hulplijn gebeld en beide keren hebben ze actie ondernomen en gezegd dat het binnen 32 uur geregeld zou zijn. Er is echter niks veranderd.

Is er iemand die de overheid gaat aanklagen? Wij doen graag mee. Contacteer me!

Ongelofelijke puinzooi dit.

Gesloten