Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
02 jul 2021 19:43
....... maar je moet wel verklaren of je gevaccineerd bent of niet.
snellie schreef:
02 jul 2021 20:58
Vanavond in Nieuwsuur gaat het hier over, geloof ik. Toch maar even kijken.
Ik hoor nu idd op Nieuwsuur dat je niet verplicht bent om te melden of je wel of niet gevaccineerd bent.
Bijv kappers/ tandartsen/ hulpverleners etc etc
In het kader vd privacy ...... 8)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Zou ook idioot zijn als je alles aan anderen moet vertellen

Mensen die niet gevaccineerd zijn worden raar aangekeken.
Buren van mij in de wijk die zijn niet gevaccineerd maar staan dan als je het erover hebt van.....stttt, niet zeggen.

Te gek voor woorden, als je geen spuit wil, dan wil je dat niet. Dat recht heeft iedereen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
02 jul 2021 21:29
angel1978 schreef:
02 jul 2021 19:58
scharrelschipper schreef:
02 jul 2021 19:43

Waarom moet je een motivatie hebben om niet te vaccineren?
Er wordt m.i. ook niet aan de voorstanders van vaccinatie gevraagd wat hun motivatie is.
Ik wil geen prik,maar dat hoef ik toch niet aan jan en alleman te verklaren?
Dat is gewoon mijn beslissing,net als het de beslissing is van de diegene die wel een vaccinatie wil.
En toch schijnt dat bij dit clubje niet zo te werken.. het gaat niet om de motivatie om wel of niet te vaccineren.. Het gaat om de motivatie om anderen te bedreigen, verhalen te verzinnen en ga zo maar verder.
Als niemand hoeft te verklaren of ze wel of niet gevaccineerd willen worden zou er geen probleem zijn (dan weet namelijk niemand het van elkaar).
Clubje? Welk clubje?
Ik ben zeker geen fan van dat volk die mensen bedreigen,uitschelden en "verhalen verzinnen"
Omdat een motivatie te noemen gaat mij even boven de pet.
En,inderdaad,als niemand hoeft te verklaren enz.maar je moet nu juist wel verklaren op allerlei plaatsen of je wel of niet gevaccineerd BENT.
Het een gaat niet zonder het ander.
Je hoeft dus inderdaad niet te verklaren of je wel of niet gevaccineerd wil worden,maar je moet wel verklaren of je gevaccineerd bent of niet.

Niet dus. Maar dat schijnt niet te landen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
02 jul 2021 21:56
Jammer dat je buren er niet zo over durven denken.
Heb ik ze ook gezegd, het is toch te zot voor woorden?

Ik heb ook heel lang getwijfeld en pas 1 x een spuit gehad, aangezien ik later pas beslist heb om mij te laten vaccineren.
Het is mijn lijf, en daar beslis ik over en niemand anders.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
02 jul 2021 21:45
scharrelschipper schreef:
02 jul 2021 19:43
....... maar je moet wel verklaren of je gevaccineerd bent of niet.
snellie schreef:
02 jul 2021 20:58
Vanavond in Nieuwsuur gaat het hier over, geloof ik. Toch maar even kijken.
Ik hoor nu idd op Nieuwsuur dat je niet verplicht bent om te melden of je wel of niet gevaccineerd bent.
Bijv kappers/ tandartsen/ hulpverleners etc etc
In het kader vd privacy ...... 8)
Dat is ook nooit geweest.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Edit

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Het was nu een issue op Nieuwsuur , kennelijk waren daar vragen over geweest.
Zelfs een IC verpleegkundige hoeft het bijvoorbeeld niet verplicht te melden .
En sowieso zijn deze goed beschermd ingepakt . :D wel of niet ingeënt , ze kunnen dan niet zomaar iemand besmetten ......was het antwoord.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hoeft dus geen sticker op je voorhoofd dat je niet bent ingeënt.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook niet dat je wel bent ingeënt.

Erthanax
Berichten: 9694
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

"Free riding" op de vaccinatiebereidheid van anderen, net als bevindelijk gereformeerden doen. Vertrouwen op de Schepper of op je eigen Immunsysteem, ik vind het allebei niet heel verstandig. Mag dat?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Gekwadrateerde morfine? Daar is erg lastig aan te komen, in ieder geval niet via de reguliere weg.

....................

Iets heel anders, om precies te zijn de menselijke maat in het geheel.

Woensdag in het eigen dorp, gisteren in Den Haag en Delft, vielen me een paar dingen op. In het eigen dorp ineens heel veel ouderen in de winkel die een beetje wezenloos voor zich uit aan het staren waren, sloffend door de winkel. Veel meer dan anders. In Den Haag even koffie gedronken bij de Hema; prima uitzicht op straat. Ook daar verschillende ouderen zittend op een bankje, waarvan je het idee hebt dat ze maandenlang zichzelf hebben opgesloten, nu weer naar buiten kunnen, en nu in zekere zin de weg kwijt zijn.

Zelf merk ik dat ik de plotselinge drukte, zowel in Delft als in Den Haag, eigenlijk niet meer gewend ben. Het is me allemaal te hectisch. Niet alleen dat: geen mens houdt zich nog aan welke regel dan ook. Rechts lopen en afstand houden is er niet meer bij. Ook daar heb ik wat moeite mee. Plus de snelheid van lopen en fietsen, en vooral: zich nergens wat van aantrekken. Tegelijk merk ik dat mensen soms best wel kortaf zijn.

Dan vraag ik me toch af waar dat allemaal vandaan komt. Is dat omdat mensen de drukte niet meer gewend zijn en de hoeveelheid prikkels ineens niet meer zo goed aankunnen? Of is er wat anders aan de hand? En trekt dat wel weer bij, of gaat een deel zich weer terugtrekken omdat ze de drukte niet meer aan kunnen?

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@witte angora

Heel apart, u hebt weer wat “ouderen” gespot. Wezenloos, sloffend en de weg kwijt.

Was u niet per ongeluk in de bioscoop terecht gekomen bij een zombie film?

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan was ik deel van de film, Lady.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
02 jul 2021 21:56
In het begin van de corona voelde ik me net een paria omdat iedereen met een grote boog om mij (en anderen) heenliep. Nu zou je je bijna weer een paria voelen als je ervoor uitkomt dat je die prikken niet wilt.
Maar ik heb er toch echt sch*t aan. Als mensen dan niet bij me in de buurt durven komen vind ik het prima. Jammer dat je buren er niet zo over durven denken.
Snap de angst niet voor niet gevaccineerde immers lopen zij het risico, wel maak ik me zorgen dat wij als samenleving die grotendeels gevaccineerd is kunnen opdraaien voor de medische kosten en mogelijke nieuwe maatregelen door mensen die niet gevaccineerd zijn omdat ze er echt sch*t aan hebben. Al weet ik ook dat dit geld voor andere zaken zoals drank, drugs en roken.

Ik ben geen risico groep, maar me geen directe zorgen om corona te krijgen, toch kies ik voor een vaccinatie (volgende week 2de prik) omdat we weten dat je een virus enkel op deze manier uitroeit en hiermee bescherm ik anderen die wel overlijden aan Corona of zeer ernstig ziek worden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

sylvesterb schreef:
03 jul 2021 08:23


Snap de angst niet voor niet gevaccineerde immers lopen zij het risico, wel maak ik me zorgen dat wij als samenleving die grotendeels gevaccineerd is kunnen opdraaien voor de medische kosten en mogelijke nieuwe maatregelen door mensen die niet gevaccineerd zijn omdat ze er echt sch*t aan hebben.

Dit soort gedrag of hoe je het ook noemen gaat van jou , maakt er van dat mensen zwijgen dat ze niet gevaccineerd zijn.

Ieder mens moet zelf weten wat hij/zij doet.... je hebt allemaal vrije keus en altijd de gedachten aan wat iemand wel niet gaat "kosten".....kan jij in de toekomst kijken wat jij misschien wel niet gaat kosten??

Zoiets noem je keuze vrijheid en die moeten we goed beschermen.

Niet iedereen heeft er "schijt aan" die laten zich om bepaalde redenen niet vaccineren, respecteer dat.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
02 jul 2021 23:39
Dan vraag ik me toch af waar dat allemaal vandaan komt. Is dat omdat mensen de drukte niet meer gewend zijn en de hoeveelheid prikkels ineens niet meer zo goed aankunnen? Of is er wat anders aan de hand? En trekt dat wel weer bij, of gaat een deel zich weer terugtrekken omdat ze de drukte niet meer aan kunnen?
Ik denk dat de van nature introverte mensen best weer moeten wennen aan alle prikkels en aan alles wat weer los gaat, zij hebben zeer waarschijnlijk de ' rust ' als zeer prettig ervaren.
Daarentegen zijn de extraverten blij en uitgelaten, ze mogen weer, er op uit en doen maar wat en houden zich nergens meer aan
Dus dat ontmoet elkaar weer op straat, in de winkel etc.
Het wordt echt aanpassen voor een groot aantal mensen.
De ouderen zijn ingeënt en komen weer uit hun huizen , tja ......wezenloos? Tijd verdrijven? Wat rondkijken en het aanschouwen?
Nog steeds bezorgd? Voorzichtig?
Het was natuurlijk 1.5 jr lang een ongekende situatie , een rare wereld , zeker voor Nederlanders.
Wij kenden geen mondkapjes , zijn uitbundig in het begroeten met 3 klapzoenen ( :D ) , het is op zich geen ' rustig ingetogen ' volkje.

Voor mij is de rust en geen hectiek weldadig, er veranderde niet echt iets in mijn leven, dus ergo er verandert nu ook niet veel .

Lowieze
Berichten: 6602
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
03 jul 2021 15:35
De afspraak voor prik 2 heb ik gemaakt en is door de GGD bevestigd.
Als ik niet kom opdagen zonder me te hebben afgemeld. Ben ik dan strafbaar?
Zo ja, welke straf staat er op?
Waarom zou u geen contact opnemen om de afspraak af te zeggen of te verzetten?

J. Deltoer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Dat is de vraag niet. De vraag is:
breien schreef:
03 jul 2021 15:35
Als ik niet kom opdagen zonder me te hebben afgemeld. Ben ik dan strafbaar?
Zo ja, welke straf staat er op?
Ik denk wel dat u strafbaar bent maar dat de strafmaat meevalt. Hooguit twee weken detentie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat betekent vlg mij tot het eind vd pandemie in quarantaine ...... :o

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het aantal besmettingen loopt weer op. Waarom verbaast me dat nu niet?

https://nos.nl/artikel/2387814-aantal-g ... n-mogelijk
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... oronavirus

Overigens was ik vanmiddag even in Amersfoort. Wel druk, maar over het algemeen hielden mensen keurig rechts, zoals aangegeven. Een verademing vergeleken met eerder deze week. Eigenlijk denk ik dat het best zinvol kan zijn om een tijdje het groepsgedrag in den lande te volgen, en dat te koppelen aan de toe- dan wel afname in het aantal besmettingen in de betreffende plaatsen.

Gesloten