Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
22 dec 2021 09:24
De feiten zijn:
- Corona blijft nog langere tijd onder ons
- Het virus muteert, komt dus steeds weer terug

Met die twee feiten kun je al heel wat denk ik.
Ja, en nee. Ja, in die zin dat je kunt inzetten op de in een eerder bericht van jou al aangestipte gedragsmaatregelen, en nee, omdat je gewoon niet weet hoe het virus muteert en welke maatregelen dat nodig maakt.

En het probleem blijft dat je nogal afhankelijk bent van de bereidheid van de bevolking om te doen wat er gevraagd wordt, en dat blijkt nogal lastig te zijn :D

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Monteiro.E schreef:
22 dec 2021 10:53
Neem een last minute naar 🇵🇹 om weer even mens te zijn, de kwaliteit van het leven.
Ja, verstandig, allemaal even gaan reizen. Dan blijft het virus goed onder ons.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
22 dec 2021 09:24
sylvesterb schreef:
22 dec 2021 09:20
Hoe wil je lange termijn visie maken als je de feiten niet weet, wie weet wat er na omikron nog gaat komen? Wat voegt een lange termijn visie toe als je telkens wordt ingehaald door de werkelijkheid?
De feiten zijn:
- Corona blijft nog langere tijd onder ons
- Het virus muteert, komt dus steeds weer terug

Met die twee feiten kun je al heel wat denk ik.
Mutatie kunnen meerdere kanten op gaan, de dominantste vorm overleefd. Feit is dat de dominantste vorm de besmettelijkste vorm is maar het zegt weinig over de ziekenhuis/IC opnames. Er kan een variant komen die minder ziekenhuis/IC opnames geeft maar ook een variant komen die juist veel ernstiger is. Al deze situaties vereisen maatwerk naar mijn mening. Eerdere pogingen van het kabinet om route kaarten te maken blijken ook niet te werken, volgens deze route kaart hadden we al veel eerder in een lock-down moeten gaan.

Het kabinet heeft nu een complete lock-down bepaald, dit op basis van 600 IC opnames die dalende zijn maar op basis van het enige feit dat omicron veel besmettelijker is en de vaccins niet effectief genoeg zijn, of het ook zorgt voor meer ziekenhuis/IC opnames is nog niet bekend.

Het virus gaat nu vooral onder jongeren rond en het enige land (Zuid-Afrika) waar veel onderzoek wordt gedaan en waar het wijd verspreid is heeft een veel jongere bevolking dan wij dus je kunt het niet vergelijken. In de UK en Denenmarken gaat het virus nog vooral rond onder jongeren en hierbij lijkt omicron dus niet ziekmakender, maar dit zegt weinig over de oudere groep.

Dat Corona nog langere tijd onder ons blijft is inderdaad een feit, maar welk beleid wil je dan zien? Er wordt al gestuurd op meer IC verpleegkundige maar of je nu 1200 IC bedden hebt of 2400 IC bedden het is enkel uitstel, immers verleg je dan ook de grenzen.

En hoe zit het met de kosten op langere termijn, we willen niet meer zorgpremie betalen maar wel meer IC bedden die twee botsen met elkaar. Er wordt geopperd voor speciale Corona ziekenhuizen, dit gebeurd feitelijk al want je hebt ziekenhuizen die geen Corona patiënten opnemen (weet toevallig dat het Spaarne in Hoofddorp dit niet doet).

Vaccineren het blijkt dat 70% ongevaccineerd is op de IC, maar het zit niet in onze aard om vaccinatie te verplichten. Ook strengere regels (2G) waarmee je feitelijk meer dwang oplegt om je te vaccineren krijgen we in Nederland niet door de 2de kamer. We hebben een QR app die uit gaat van eigen verantwoording, positief getest dan blijf je binnen, maar mensen blijken het groene vinkje al vrijwaring te zien om toch de deur uit te gaan.

De non-stop discussie over tweestrijd, ook hier wordt die gevoerd, helpt niet! Los dat er niet echt een strijd is, je hebt een overgrote meerderheid die zich heeft laten vaccineren en je hebt een kleine groep die dit niet heeft gedaan.

Binnen die groep is het grootste deel ongevaccineerd uit angst, veelal door mis informatie op social media. Een hele kleine groep die zeer actief is op social media roept dat het een "complot" is, waarbij onzin wordt verspreid dat het vaccin vergif is.

Dus langere termijn visie wordt als oplossing gezien maar dat zie ik dus niet. We zitten in een crisis en juist in een crisis moet je handelen op de kennis die je op dat moment bezit en niet op basis van langere termijn plannen. Dat ons poldermodel erg slecht functioneert tijdens een crisis blijkt wel. Maar dit poldermodel heeft wel Nederland gevormd tot wat we nu zijn en we gaan relatief goed door de crisis heen (als je kijkt naar sterfte door Corona, niet de oversterfte) en naar de economische schade. Als de crisis over is kunnen we puinruimen en maatwerk leveren voor waar dat nodig is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
22 dec 2021 10:57

Ja, verstandig, allemaal even gaan reizen. Dan blijft het virus goed onder ons.

Dus omdat jij bang bent, mogen mensen niet reizen??
Gisteren bij Op 1 werd er juist gezegd dat je best kan reizen , alleen niet naar de landen met regels waar je dus niet meer inkomt.
Dus naar Spanje of dergelijke kan best wel. Testen en gevaccineerd zijn de eisen.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
22 dec 2021 12:35
Dus omdat jij bang bent, mogen mensen niet reizen??
Jij was toch zo van het respect in de discussie? Waarom vul jij dan in dat anderen bang zouden zijn?

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
22 dec 2021 12:35
Lady1234 schreef:
22 dec 2021 10:57
Ja, verstandig, allemaal even gaan reizen. Dan blijft het virus goed onder ons.
Dus omdat jij bang bent, mogen mensen niet reizen??
Ik begin het langzamerhand gewoon knap te vinden hoe goed jij dingen in posts van anderen kan lezen die er niet staan. Volg je daar een cursus voor of is het de ontwikkeling van natuurlijk gedrag?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
22 dec 2021 12:35
Lady1234 schreef:
22 dec 2021 10:57

Ja, verstandig, allemaal even gaan reizen. Dan blijft het virus goed onder ons.

Dus omdat jij bang bent, mogen mensen niet reizen??
Gisteren bij Op 1 werd er juist gezegd dat je best kan reizen , alleen niet naar de landen met regels waar je dus niet meer inkomt.
Dus naar Spanje of dergelijke kan best wel. Testen en gevaccineerd zijn de eisen.

Naar Spanje mag van mij best, maar het gaat hier wel over Portugal. 😊😊

En waar zou ik bang voor moeten zijn?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 dec 2021 12:45
reggie2 schreef:
22 dec 2021 12:35
Lady1234 schreef:
22 dec 2021 10:57
Ja, verstandig, allemaal even gaan reizen. Dan blijft het virus goed onder ons.
Dus omdat jij bang bent, mogen mensen niet reizen??
Ik begin het langzamerhand gewoon knap te vinden hoe goed jij dingen in posts van anderen kan lezen die er niet staan. Volg je daar een cursus voor of is het de ontwikkeling van natuurlijk gedrag?
Ik maak ook op dat Lady1234 bang is , dat al dat reizen onze situatie alleen maar verslechtert.
Of lees ik verkeerd, en moeten we juist extra gaan reizen?

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Monteiro.E schreef:
22 dec 2021 13:15
Lady1234, wat is er mis mee met Portugal? Het heeft kleurcode geel !
Helemaal niets mis met Portugal, maar @ reggie heeft het over Spanje.

Afgezien daarvan is het onverstandig te gaan reizen.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
22 dec 2021 13:12
Ik maak ook op dat Lady1234 bang is , dat al dat reizen onze situatie alleen maar verslechtert.
Of lees ik verkeerd, en moeten we juist extra gaan reizen?
Dat verbaast me niets, want je hebt regelmatig last van dezelfde kwaal als Reggie. Dat ook jij hier iets anders uithaalt dan er staat, tsja... wat zou dat zeggen?

De opmerking van Lady gaat niet over angst. Die gaat over de vraag of iets verstandig is of niet. Zo moeilijk is lezen toch niet?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
22 dec 2021 12:50


Naar Spanje mag van mij best, maar het gaat hier wel over Portugal. 😊😊

En waar zou ik bang voor moeten zijn?
Tja uit al jouw berichten lees je de angst voor dit virus.....mensen moeten zich laten vaccineren anders mogen ze in hun sopgaar koken :lol:

Ook niet op vakantie want dan blijft het virus.....je weet toch dat dat nooit meer weggaat??

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
22 dec 2021 13:21
Monteiro.E schreef:
22 dec 2021 13:15
Lady1234, wat is er mis mee met Portugal? Het heeft kleurcode geel !
Helemaal niets mis met Portugal, maar @ reggie heeft het over Spanje.

Afgezien daarvan is het onverstandig te gaan reizen.
Eventueel Spanje, van mij mogen mensen ook naar Portugal als dat jou liever is. :D

Ik denk net zoals @16again, uit jouw berichten lees je angst.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
22 dec 2021 13:28
Lady1234 schreef:
22 dec 2021 13:21
Monteiro.E schreef:
22 dec 2021 13:15
Lady1234, wat is er mis mee met Portugal? Het heeft kleurcode geel !
Helemaal niets mis met Portugal, maar @ reggie heeft het over Spanje.

Afgezien daarvan is het onverstandig te gaan reizen.
Eventueel Spanje, van mij mogen mensen ook naar Portugal als dat jou liever is. :D

Ik denk net zoals @16again, uit jouw berichten lees je angst.
Maar dat komt omdat u niet zo goed kunt lezen. 😀

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
22 dec 2021 13:21
De opmerking van Lady gaat niet over angst. Die gaat over de vraag of iets verstandig is of niet. Zo moeilijk is lezen toch niet?
Tja, als je ergens heen wil dan lijkt het me verstandig om er dan heen te gaan.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
22 dec 2021 14:50
Moneyman schreef:
22 dec 2021 13:21
De opmerking van Lady gaat niet over angst. Die gaat over de vraag of iets verstandig is of niet. Zo moeilijk is lezen toch niet?
Tja, als je ergens heen wil dan lijkt het me verstandig om er dan heen te gaan.
Behalve dan als het niet of minder verstandig is om er heen te gaan, maar wie bepaald er of het wel, niet of minder verstandig is om te gaan. :oops:

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
22 dec 2021 14:50
Moneyman schreef:
22 dec 2021 13:21
De opmerking van Lady gaat niet over angst. Die gaat over de vraag of iets verstandig is of niet. Zo moeilijk is lezen toch niet?
Tja, als je ergens heen wil dan lijkt het me verstandig om er dan heen te gaan.
Natuurlijk niet. Willen is geen moeten. Ik wil ook genoeg dingen die ik om allerlei redenen niet doe. En dat is maar goed ook...

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

Ik vind het een beetje raar dat hier door sommigen de indruk wordt gewekt, dat als je je laat vaccineren en boosteren, je angst hebt. Dat zie ik ook op de sociale media. Nou, ik heb ze nu alle drie, plus de griep en de pneumo prik gehad en ik ben er maar wat blij mee. Heeft niets met angst te maken, althans niet bij mij. Ik wil alleen het zekere voor het onzeker weten en liever niet besmet worden. Kan natuurlijk alsnog wel en dat besef ik ook wel.

Dat heb ik ook met die mondkapjes. Velen zeggen, dat het schijnveiligheid is, maar ik voel me er juist heel veilig bij. Sommigen staan alsnog te hoesten en te snotteren, dus dan moet ik er niet aan denken dat ze zonder mondkapje in mijn nek staan te blazen. :? (beetje overdreven) Hoewel dat eerder vrij normaal was.

Ik zou nu ook rustig naar Spanje of Portugal willen/willen gaan, maar wacht toch liever tot het voor of najaar. Zo warm is het er nu ook niet. :wink:

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

16again schreef:
22 dec 2021 09:01
Jablan schreef:
22 dec 2021 07:39
moederslink schreef:
21 dec 2021 23:41
Die booster viel ook rauw op mijn dak , toch ben ik er nu blij mee, voel me beter beschermd.
Onder immunologen is nu overeenstemming over de mRNA-vaccins: het zijn drietrapsraketten oftewel: drie keer prikken en dan pas werken ze zoals bedoeld.
Mooi, overeenstemming onder de deskundigen.
Zijn we nu dan klaar met prikken? Die deskundigen bereiken al snel weer opnieuw overeenstemming, als er een beter op nieuwe varianten toegespits vaccin verschijnt, of er toch een 4e trap nodig blijkt.
En hier is nummer 4
https://nos.nl/artikel/2410523-nederlan ... onboosters

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Verwijderd vanwege betaalmuur.
Laatst gewijzigd door ZeerPrivé op 22 dec 2021 17:50, 2 keer totaal gewijzigd.

xflorisx
Berichten: 388
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door xflorisx »

ZeerPrivé schreef:
22 dec 2021 17:17
Scheelt enorm die mondkapjes https://www.telegraaf.nl/nieuws/2025198 ... e-erin-zit
Dat bericht zit achter een betaalmuur. Ik zie om mij heen heel veel mensen veel moeite doen met bellen en internet om zo snel als mogelijk een prik te halen. Ook 50 ers die het al gaat lukken terwijl ze niet aan de beurt zijn. Ik heb bewust gekozen voor over 14 dagen.

Gesloten