Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door G7 »

@Moederslink : Helemaal met je eens, maar breng ze dat maar eens aan het verstand.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jablan schreef:
21 dec 2021 19:02
Dat gaat ook gebeuren, zie ik net op Tagesschau24, persconferenties lopen.
En als vergelijking hier de lijst met wat Duitsland gaat doen.
Eerst vanaf 28 december want feestdagen veroorzaken nauwelijks extra besmettingen.
Is iemand niet gevaccineerd of nog herstellend, dan max. 2 andere personen. Kinderen tellen niet mee. Deze maatregel geldt al langer.
Vanaf 28 december komt hierbij: maximaal 10 personen bij elkaar als iedereen herstelt of gevaccineerd is. Dat betekent geen oudjaarsfeesten. (In het algemeen is de Duitse traditie: Kerst is met de familie, de Jaarwisseling met vrienden.)
Vuurwerkverbod was al eerder ingesteld.
Nieuw: Heb je bezoek, dan testen, vooral als het ouderen zijn.
Geen publiek meer bij sport, cultuur en andere grote evenementen.
Clubs en discotheken moesten al dicht bij een incidentie van boven de 350 in een regio en gaan helemaal dicht vanaf 28 dec. (Waar gedanst kan worden.)
Vaccineren: doel tot eind januari 30 miljoen extra prikken. Speciaal aanbod voor kinderen (is net een advies van de Stiko, tegenhanger van de Gezondheidsraad, over uitgebracht: aanbevolen voor kinderen met andere ziekte en verder eigen keuze). Voorlopig doel: 80% van de bevolking gevaccineerd. In februari start vaccinatieplicht (ongeveer tegelijk met Oostenrijk.)
Epidemie: voorzorgsmaatregelen voor wanneer personeel van cruciale diensten tegelijk ziek wordt.

Dit zijn de minimale, landelijk geldende maatregelen. Deelstaten mogen verder gaan.

Voor een landelijke of regionale lockdown is er een technisch probleem: de vorige bondsregering had besloten de epidemische noodtoestand te laten aflopen en de nieuwe regering heeft wel noodwetgeving ingevoerd, maar nog niet die noodtoestand.

Samengevat: deze keer later/langzamer dan Nederland, maar veel maatregelen zijn vergelijkbaar.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 dec 2021 21:06
Met de kennis van nu en nu duidelijk is dat de eerste 2 vaccinaties nog maar onvoldoende bescherming bieden tegen ernstig ziek worden en in het ZH te komen , zou ik toch iedereen , die nog aarzelt of sowieso weigert , willen aanraden om toch nóg eens goed na te denken en zich toch maar te laten vaccineren.
Het is op dit moment vlg mij de enige oplossing om Corona klein te krijgen.
En ja, misschien een jaarlijkse prik? Misschien een ander vaccin?
Ze zijn er druk mee bezig!
Beter dan zoveel doden , op termijn.

Op groepsimmuniteit kun je niet meer rekenen.

Uiteindelijk zijn alle besmettelijke ziektes uit het verleden overwonnen door vaccinaties.

Ik pas nog steeds en dat blijf ik doen.
Twee spuiten helpen ineens niet meer, dus ram er maar een derde in..

Oh, sh/it...van Dissel zei, als je nog niet gevaccineerd bent, kan je dat nu laten doen.....ze werken toch niet voldoende?

Buiten het feit dat ik al sowieso geen derde spuit wil hebben, komen ze niet echt geloofwaardig over.

Laat mensen zelf beslissen of ze wel of geen spuit willen.....dat is geen "weigeren", maar bedanken.

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
21 dec 2021 21:12
Laat mensen zelf beslissen of ze wel of geen spuit willen.....dat is geen "weigeren", maar bedanken.
Zo jammer alleen dat het ziekenhuis niet mag beslissen of ze al die ongevaccineerden en onvoldoende gevaccineerden wel of niet toelaten.
Op zijn kuklos: ik krijg werkelijk de kots van al die figuren die denken het beter te weten, maar als de nood aan de man is wel toegang eisen tot het ziekenhuis en de ic afdeling in dat ziekenhuis als de corona toch toeslaat en ze ineens zware hulp nodig hebben. Nee, dan is ineens wel alle medicatie en zorg die de wetenschap heeft weten te bereiken goed genoeg.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

"Vooralsnog heb ik de verwachting dat we echt nog een aantal prikken te gaan hebben", zei De Jonge. "Je moet toe naar een structurele vaccinatieorganisatie en niet elke prik als apart project zien."
Dan kun je nog zo hard roepen dat vaccineren verstandig is maar een minister die een dergelijk uitspraak doet zal niet meehelpen aan een toename van vaccineren maar eerder zorgen voor een afname van het vaccineren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

kuklos schreef:
21 dec 2021 21:21

Op zijn kuklos: ik krijg werkelijk de kots van al die figuren die denken het beter te weten,
Dat mag jij van mij krijgen hoor 👍
Ik lig daar niet wakker van.
Voor de zekerheid maar ff erbij gezet....niet volledig gevaccineerd??
Dat jij bang bent boeit mij niet
Respecteer eens de keus van anderen in plaats van zo je wil door te drammen!

kuklos
Berichten: 9775
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door kuklos »

reggie2 schreef:
21 dec 2021 21:28
Dat jij bang bent boeit mij niet
Respecteer eens de keus van anderen in plaats van zo je wil door te drammen!
1) Ik ben niet bang, dat maken figuren als jij ervan.
2) Ik zou die keus respecteren als diezelfde figuren die zo'n keus maken ook de keus maken om zich niet op te laten nemen in het ziekenhuis als ze ziek worden door corona. Maar niet als het is "het is MIJN keus me niet te laten vaccineren, maar het is ook MIJN keus om de zorg toch te belasten".

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

kuklos schreef:
21 dec 2021 21:39
reggie2 schreef:
21 dec 2021 21:28
Dat jij bang bent boeit mij niet
Respecteer eens de keus van anderen in plaats van zo je wil door te drammen!
1) Ik ben niet bang, dat maken figuren als jij ervan.
2) Ik zou die keus respecteren als diezelfde figuren die zo'n keus maken ook de keus maken om zich niet op te laten nemen in het ziekenhuis als ze ziek worden door corona. Maar niet als het is "het is MIJN keus me niet te laten vaccineren, maar het is ook MIJN keus om de zorg toch te belasten".
En dan gaan we rokers straks ook maar uit het ziekenhuis weren want daar hebben ze zelf voor gekozen. Laten we mensen die te dik zijn ook maar gelijk uitsluiten want zij hebben er zelf voor gekozen om dik te zijn. Laten wen ook nog maar eens de sporters met blessures uit het ziekenhuis weren want dan hadden ze maar niet moeten gaan sporten.
Zo kan ik nog een tijdje doorgaan en zijn de ziekenhuizen zo leeg dat verpleegkundigen de hele dag alleen nog maar duimen hoeven te draaien.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
21 dec 2021 19:07
angel1978 schreef:
21 dec 2021 18:43
Dat had gewoon een fatsoenlijke inhoudelijke discussie kunnen worden als de plaatser van het artikel ( of diegene die hier de link dumpt, mag je zelf kiezen ) even duidelijk bij een claim, feit of andersoortige bewering duidelijk laat zien waar dit te vinden is. Als je werkelijk denkt dat ik 21 linkjes na ga volgen in de hoop ergens daarvan dat stukje te vinden met de onderbouwing die ik zoek en dan soms ook nog in cirkeltjes aan het draaien ben omdat ik weer naar het volgende en het volgende stukje verwezen wordt en soms weer terugkeer naar het origineel, dan heeft dat niets met onderbouwen en discussiëren te maken.
Maar als je niets wil lezen, reageer dan gewoon niet.
Wat een kinderachtige dooddoener. En dat doe je heel bewust, want je bent echt niet zo dom dat je niet begrijpt. welk punt Angel maakt.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
21 dec 2021 20:49
Ach ja,ik geef het toe:achterdocht is een slechte raadgever,maar een gezond stuk wantrouwen kan soms geen kwaad.
Ik wacht met smart op tekenen van dat gezonde wantrouwen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
21 dec 2021 21:12
Ik pas nog steeds en dat blijf ik doen.
Twee spuiten helpen ineens niet meer, dus ram er maar een derde in

Laat mensen zelf beslissen of ze wel of geen spuit willen.....dat is geen "weigeren", maar bedanken.
Je goed recht uiteraard Reggie!

Dit virus is zo nieuw, zo onbekend, alle wetenschappers draaien overuren,denk ik.
Twee vaccins zetten bleek idd niet genoeg , helaas, dus moet er een booster in.
En zo tobben we maar door :( .

Tot nu toe dank ik God op mijn blote knieën dat ik niet in het ziekenhuis lig .
Dat Omicron is zo besmettelijk als de pest ( :wink: ).
Ik weet het ook niet :( , maar ik vertrouw op mijn gezond verstand en mijn gestel en op de vaccins die nu in mijn lijf zitten.
Ze zijn erg snel ontwikkeld, maar het is uiteraard geen gif zooi :D .
En er wordt nog steeds door ontwikkeld. Het virus muteert en de vaccins zullen steeds moeten worden aangepast.
Eens zijn we er klaar mee.
Ondertussen baal ik ook en ik kan ook niks , behalve zoveel mogelijk thuis blijven en heel voorzichtig blijven.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
21 dec 2021 22:06
16again schreef:
21 dec 2021 19:07
angel1978 schreef:
21 dec 2021 18:43
Dat had gewoon een fatsoenlijke inhoudelijke discussie kunnen worden als de plaatser van het artikel ( of diegene die hier de link dumpt, mag je zelf kiezen ) even duidelijk bij een claim, feit of andersoortige bewering duidelijk laat zien waar dit te vinden is. Als je werkelijk denkt dat ik 21 linkjes na ga volgen in de hoop ergens daarvan dat stukje te vinden met de onderbouwing die ik zoek en dan soms ook nog in cirkeltjes aan het draaien ben omdat ik weer naar het volgende en het volgende stukje verwezen wordt en soms weer terugkeer naar het origineel, dan heeft dat niets met onderbouwen en discussiëren te maken.
Maar als je niets wil lezen, reageer dan gewoon niet.
Wat een kinderachtige dooddoener. En dat doe je heel bewust, want je bent echt niet zo dom dat je niet begrijpt. welk punt Angel maakt.
Klopt. Dit is zijn punt:
Bij elke kritische noot inhoudelijke discussie ontwijken.

Als iedereen de insteek van angel1978, zat de rekenfout nu nog in het TU rekenmodel
https://www.ftm.nl/artikelen/qr-code-update
Op 3 december gaf Hugo de Jonge toe dat er in het Delftse onderzoek een grove rekenfout zat. ‘De ziekenhuisopnames onder besmette gevaccineerden in het onderzoek van de TU Delft [moeten] met ongeveer een factor 4 [..] worden vermenigvuldigd.’ Daarover was in de Kamer een vraag gesteld naar aanleiding van een artikel van de in het afgelopen jaar meermaals in opspraak geraakte opiniepeiler Maurice de Hond, die de rekenfout ontdekte.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 dec 2021 22:09

Je goed recht uiteraard Reggie!

Dit virus is zo nieuw, zo onbekend, alle wetenschappers draaien overuren,denk ik.
Twee vaccins zetten bleek idd niet genoeg , helaas, dus moet er een booster in.
En zo tobben we maar door :( .

Tot nu toe dank ik God op mijn blote knieën dat ik niet in het ziekenhuis lig .
Dat Omicron is zo besmettelijk als de pest ( :wink: ).
Ik weet het ook niet :( , maar ik vertrouw op mijn gezond verstand en mijn gestel en op de vaccins die nu in mijn lijf zitten.
Ze zijn erg snel ontwikkeld, maar het is uiteraard geen gif zooi :D .
En er wordt nog steeds door ontwikkeld. Het virus muteert en de vaccins zullen steeds moeten worden aangepast.
Eens zijn we er klaar mee.
Ondertussen baal ik ook en ik kan ook niks , behalve zoveel mogelijk thuis blijven en heel voorzichtig blijven.

Precies 😀niemand weet het en we zullen het wel zien.
Jammer voor jou dat je veel thuis moet zitten.
Ik ga naast mijn werk veel wandelen met mijn hond, dus lekker er tussenuit.

Jij bent blij met je derde spuit en ook dat moet kunnen

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
21 dec 2021 22:19
Moneyman schreef:
21 dec 2021 22:06
16again schreef:
21 dec 2021 19:07
Maar als je niets wil lezen, reageer dan gewoon niet.
Wat een kinderachtige dooddoener. En dat doe je heel bewust, want je bent echt niet zo dom dat je niet begrijpt. welk punt Angel maakt.
Klopt. Dit is zijn punt:
Bij elke kritische noot inhoudelijke discussie ontwijken.

Als iedereen de insteek van angel1978, zat de rekenfout nu nog in het TU rekenmodel
https://www.ftm.nl/artikelen/qr-code-update
Op 3 december gaf Hugo de Jonge toe dat er in het Delftse onderzoek een grove rekenfout zat. ‘De ziekenhuisopnames onder besmette gevaccineerden in het onderzoek van de TU Delft [moeten] met ongeveer een factor 4 [..] worden vermenigvuldigd.’ Daarover was in de Kamer een vraag gesteld naar aanleiding van een artikel van de in het afgelopen jaar meermaals in opspraak geraakte opiniepeiler Maurice de Hond, die de rekenfout ontdekte.
En daar gaan we weer met dezelfde tactiek.. punten verleggen, aandacht verleggen en andere dingen in de mond leggen..
Houd daar toch mee op joh! Je weet donders goed waar je mee bezig bent.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik las vandaag in de krant dat Peter van der Voort hoofd IC en epidemioloog ( Groningen ) en 1e Kamerlid , niet begrijpt waarom bijvoorbeeld te dikke mannen , zestigers, geen voorrang kregen bij het vaccineren.
Een grote stroom van die dikkerds op zijn IC.
De politiek heeft daar niet naar geluisterd.
En zo ziet hij meer fouten . In Nederland bleef men polderen m.a.g steeds te laat ingrijpen.
En ik denk dat half Nederland inmiddels allerlei fouten gezien heeft , toch moeten we vertrouwen op de expertise van de experts.
Ze doen allemaal hun stinkende best .

Het welzijn onder zijn verplegend personeel , in Groningen, is gedaald met het cijfer 5.5 als uitkomst.
Teveel werkdruk, teveel stress .

En ziet hij deze lockdown als middel om de besmettingen terug te dringen, dus nu geeft hij de politiek gelijk.

Hij heeft goede hoop dat we er met zn allen doorheen komen. :!:

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
21 dec 2021 21:06
Met de kennis van nu en nu duidelijk is dat de eerste 2 vaccinaties nog maar onvoldoende bescherming bieden tegen ernstig ziek worden en in het ZH te komen , zou ik toch iedereen , die nog aarzelt of sowieso weigert , willen aanraden om toch nóg eens goed na te denken en zich toch maar te laten vaccineren.
Het is op dit moment vlg mij de enige oplossing om Corona klein te krijgen.
En ja, misschien een jaarlijkse prik? Misschien een ander vaccin?
Ze zijn er druk mee bezig!
Beter dan zoveel doden , op termijn.

Op groepsimmuniteit kun je niet meer rekenen.

Uiteindelijk zijn alle besmettelijke ziektes uit het verleden overwonnen door vaccinaties.
Al die uitleg en oproepen aan de vaccin-weigeraars is boter aan de galg gesmeerd. Laat ze in hun sop gaarkoken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
19 dec 2021 20:21
Rutte, De Jonge en Van Dissel beweren stellig dat de huidige vaccins onvoldoende bescherming bieden tegen de omicronvariant.
Maar als dat klopt, waarom moeten we ons dan juist met deze vaccins laten bijprikken?
Aldus Henk Krol,op Twitter
Dat was een van de contradicties tijdens de persconferentie. Snel en slecht verklaard door het trio. Nieuwe poging van mij.

Zonder vaccin: geen bescherming.
Met vaccin: in elk geval goede bescherming tegen ernstig verloop.
Met extra ronde: ook redelijke bescherming tegen besmetting.

En twee kanttekeningen erbij.

Moderna levert voor de extra prik doses met 50 in plaats van 100 microgram mRNA, BionTech/Pfizer bevat standaard 30 microgram en de kinderversie 9 microgram. Tot nu toe hebben kinderartsen off-label gemiddeld 10 microgram gebruikt bij de groep tot 12 jaar.

Beide bedrijven werken aan een aanpassing van hun vaccin en die versie is op zijn vroegst in de zomer van 2022 leverbaar. Zo lang kan niet gewacht worden en daarom nu de extra ronde voor iedereen (oké, nu nog vanaf 18, wordt t.z.t. echt iedereen).

Gegeven het effect van de extra prik, mag je langdurige bescherming verwachten, helemaal als het een ander merk is dan eerder.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als je eerst twee Pfizer kreeg, krijg je met de derde Moderna. En vice versa.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
21 dec 2021 23:12
Al die uitleg en oproepen aan de vaccin-weigeraars is boter aan de galg gesmeerd. Laat ze in hun sop gaarkoken.
Dat denk ik niet en ik wil ook niet zo denken.
Zovelen zijn er nu alweer overstag gegaan. De noodzaak van vaccinatie wordt meer en meer ingezien, is mijn inschatting.
Die booster viel ook rauw op mijn dak , toch ben ik er nu blij mee, voel me beter beschermd.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ja, als ze straks niet meer het land uit kunnen voor een tripje naar Turkije of Spanje, of een andere all-inclusive vakantie, dan gaan ze door de bocht.

Gesloten