LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Heb je toevallig TT gelezen op 1 pag 112 ???
Hoe ze daar in Eindhoven de boel gesloopt hebben, ruiten ingegooid, winkels geplunderd , complete warzone? :o
Waar gaat dit over ? Compleet vd pot gerukt :x
Dit heeft niets meer met boos op de maatregelen zijn te maken!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

De extra maatregelen zijn er oa ook om de Britse variant niet te laten exploderen.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
24 jan 2021 19:11
Heb je toevallig TT gelezen op 1 pag 112 ???
Hoe ze daar in Eindhoven de boel gesloopt hebben, ruiten ingegooid, winkels geplunderd , complete warzone? :o
Waar gaat dit over ? Compleet vd pot gerukt :x
Dit heeft niets meer met boos op de maatregelen zijn te maken!
Ik kan je vertellen dat daar enkele zaakjes zitten waar ik veel kwam voor mijn werk. Dus ja, ik heb daar veel van mee gekregen.

Maar ik vraag me wel af wat er was gebeurd als men het allemaal gewoon oogluikend had toegestaan, zonder extreme politie-inzet. Zoals ik heb vernomen was er buiten wat vuurwerk afsteken en wat leuzen roepen namelijk niet veel aan de hand, tot de politie kwam.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 jan 2021 19:11
Heb je toevallig TT gelezen op 1 pag 112 ???
Hoe ze daar in Eindhoven de boel gesloopt hebben, ruiten ingegooid, winkels geplunderd , complete warzone? :o
Waar gaat dit over ? Compleet vd pot gerukt :x
Dit heeft niets meer met boos op de maatregelen zijn te maken!
Dit is gewoon ronduit rellen.
@ nijogeth, fijn dat jij het ook niet goedkeurt, maar alsnog hebben de mensen echt dit alles aan zichzelf te danken.
Waardoor dus iedereen gepakt wordt.

En ja, over het algemeen zijn het jongeren, maar ook sommige ouderen maken er een potje van.

Ik vind wat er nu voorvalt gewoon niet kunnen, net wat @moederslink zegt, dit heeft echt niks met boosheid te maken.
Dit is rellen, om te rellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ook al ben je boos en wil je je stem laten horen en protesteren , allemaal tot je dienst , maar je hoort niet de politie uit te dagen en de boel te slopen.
Jammer dat het ontzag voor het gezag weg is.
Het is idd ook vaak provoceren tegen de politie , maar ook rellen om het rellen.
Zouden ze niets gesloopt hebben wanneer er überhaupt geen politie was geweest ?
En waarom is in Urk die complete testlocatie in de hens gestoken?
Dat heeft toch niets meer met de avondklok te maken?
Het is puur crimineel gedrag!

Ze mogen niet na negenen buiten , dus blijf dan ook gewoon binnen !
Je krijgt een boete , de politie doet zn werk.
Het is actie____reactie ....tot in het extreme, het escaleert.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door alfatrion »

sake1987 schreef:
24 jan 2021 11:51
alfatrion schreef:
24 jan 2021 11:47
De politie heeft vannacht € 342.000,- opgehaald.
Krijgt de overheid toch nog wat binnen.
Het ironische is dat de mensen die tegen de avondklok zijn en zich op straat vertonen in strijd daarmee, de handhaving van de avondklok mede financieren.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
24 jan 2021 18:54
angel1978 schreef:
24 jan 2021 17:44
moederslink schreef:
24 jan 2021 17:22
Ik las dat de Britse variant niet alleen besmettelijker maar ook dodelijker blijkt te zijn.

Ook las ik ook weer dat het vaccin Astra Zeneca onvoldoende aangeleverd is.
Dat leidt weer tot uitstel van het vaccineren.

Ook las ik ergens dat ' iemand ' had gezegd : dan maar miljoenen alvast met 1 prik inenten en dan de 2e prik maar laten zitten ....of er 12 weken tussen laten zitten. Dat kon dan ook wel..... :o

Dat en zoveel meer brengt mensen in verwarring en in de zorgen.
Het zal wel aan mij liggen, maar ik vind het een beleid van Jan Doedel.
Je verwart ( weer eens ) beleid en nieuwsberichtjes die je ergens leest. Dat heeft weinig met elkaar te maken.
Het nieuws gaat oa over het beleid , de regels, de maatregelen etc.
Ik lees dat beleid en volg dat nieuws , berichtgeving genoeg en nee niet de sociale media zoals FB e.d.
Het is duidelijk geworden dat AstraZeneca productieproblemen heeft , dus wordt het beleid weer aangepast en dat komt dus weer in het nieuws.
Het is verwarrend , vooral door de steeds wisselende strategieën.
Eerst moesten de huisartsen wachten, nu worden ze wél eerder gevaccineerd.
Maar laat maar Angel1978.
Zoals gewoonlijk heb je weer ergens de klok horen luiden, maar ben je vergeten ergens een vraagteken te plaatsen...

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
24 jan 2021 19:37
Zoals gewoonlijk heb je weer ergens de klok horen luiden, maar ben je vergeten ergens een vraagteken te plaatsen...
Misschien zou je eens kunnen ophouden, Angel 1978 met dat gemiereneuk over vraagtekens. Het voegt niets toe. Geef liever een inhoudelijke reactie over mijn zorgen vwb het nieuws, het beleid, zodat er gewoon hierover gediscussieerd kan worden. Ik vind dit vervelend en zinloos.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is gewoon tuig van de richel, wat alles aangrijpt om een rel te schoppen. Gooi dat geteisem maar een tijdje in de bak, dan is het afgelopen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
24 jan 2021 19:47
angel1978 schreef:
24 jan 2021 19:37
Zoals gewoonlijk heb je weer ergens de klok horen luiden, maar ben je vergeten ergens een vraagteken te plaatsen...
Misschien zou je eens kunnen ophouden, Angel 1978 met dat gemiereneuk over vraagtekens. Het voegt niets toe. Geef liever een inhoudelijke reactie over mijn zorgen vwb het nieuws, het beleid, zodat er gewoon hierover gediscussieerd kan worden. Ik vind dit vervelend en zinloos.
Een inhoudelijke reactie op:
Ook las ik ergens dat ' iemand ' had gezegd : dan maar miljoenen alvast met 1 prik inenten en dan de 2e prik maar laten zitten ....of er 12 weken tussen laten zitten. Dat kon dan ook wel..... :o
??

Als je een stopt met het posten van dit soort nonsens.
Het is geen nieuws, het is geen beleid. Kom nu zelf eens met een inhoudelijke post en zie, je krijgt een inhoudelijke reactie.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lekker inhoudelijk weer.

Dat is geen nonsens , ik heb dat gelezen . Weet de naam niet meer van die " iemand " , sorry hoor, errug?!
Je leest het in de kranten, aan de tafels hoor je het en het komt in de actualiteitenprogramma.s , zoals bv " nieuwsuur " .
Er is wel degelijk gesproken over het uitstellen vd 2e prik door het gebrek aan vaccins én door het gebrek aan het logistieke management. Er werd zelfs gezegd dat die 2e prik ook wel voorlopig kon worden weggelaten want je had in ieder geval al wél de 1e gehad.
Wat denk je? Dat ik niet goed snik ben of zo en het gewoon maar bedenk/ fantaseer?
Ik schrijf op wat ik lees en hoor en uit mijn zorgen over dit gezwalk en gedoe over het inenten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij zit er weer iemand te zeeleeuwen. ;)

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat is geen nonsens , ik heb dat gelezen . Weet de naam niet meer van die " iemand " , sorry hoor, errug?!
Je bent hier gewoon roddels aan het produceren. Het is oncontroleerbaar en op geen enkele manier op waarde in te schatten. Ja dat vind ik ‘errug’.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
24 jan 2021 20:02
Lekker inhoudelijk weer.


Er is wel degelijk gesproken over het uitstellen vd 2e prik door het gebrek aan vaccins én door het gebrek aan het logistieke management. Er werd zelfs gezegd dat die 2e prik ook wel voorlopig kon worden weggelaten want je had in ieder geval al wél de 1e gehad.
Wat denk je? Dat ik niet goed snik ben of zo en het gewoon maar bedenk/ fantaseer?
Ik schrijf op wat ik lees en hoor en uit mijn zorgen over dit gezwalk en gedoe over het inenten.

Klopt, dat ze het over het uitstellen hebben gehad, heeft ook in de kranten gestaan.

scharrelschipper
Berichten: 1826
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
24 jan 2021 18:50
Nijogeth schreef:
24 jan 2021 18:27


En ja, protesteren tegen de avondklok doe je logischerwijs tijdens de avondklok.



En dat is dus verboden, als ik het nieuws zie dan heb ik echt zoiets van.....opsluiten al die idioten met hun vernielzucht en hun agressie, echt niet normaal meer.

Als mensen zich voor die tijd eens aan de regels hadden gehouden, had er nu geen avondklok nodig geweest, dus jullie hebben het zelf goed voor elkaar zo.

Het is gewoon relschoppen ze denken weer iets gevonden te hebben.
Dat het verboden is ben ik met je eens.
Relschoppen zag ik nou eigenlijk niet,maar ik was er niet bij dus...
Dat "jullie"zich niet aan de regels gehouden hebben is de reden van de avondklok volgens jou?
Dat betwijfel ik ten zeerste.
De reden is dat men bang is voor de Engelse variant waarvan vandaag in Engeland gemeld is dat die toch waarschijnlijk niet dodelijker is dan de "gewone",ook weer voor wat die melding waard is.
Zag een filmpje van het protest op het Museum plein,de enige agressie ( en die was er op dat filmpje nauwelijks) kwam van de ME en politie door middel van waterkanon en charges van de bereden politie.
Als je ervan uitgaat dat mensen protesteren alleen om het relschoppen ben je toch een tikje wereldvreemd.
Of misschien al iets te lang in de lockdown?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

angel1978 schreef:
24 jan 2021 20:18
Dat is geen nonsens , ik heb dat gelezen . Weet de naam niet meer van die " iemand " , sorry hoor, errug?!
Je bent hier gewoon roddels aan het produceren. Het is oncontroleerbaar en op geen enkele manier op waarde in te schatten. Ja dat vind ik ‘errug’.
Roddels :lol: Ik begrijp nu dat jij geen nieuws volgt ? :mrgreen:
Alles wat ik heb geschreven heb ik uit de kranten en uit al het nieuws op tv.
Ik heb al vaker geschreven, ik weet niet hoe ik een linkje moet plaatsen vwb bv het krantennieuws en volg jij alle gesprekken voortaan maar zelf op tv en lees allerlei kranten dan ben je ook op de hoogte van alle berichten .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
24 jan 2021 20:27
Relschoppen zag ik nou eigenlijk niet,maar ik was er niet bij dus...
Zag een filmpje van het protest op het Museum plein,de enige agressie ( en die was er op dat filmpje nauwelijks) kwam van de ME en politie door middel van waterkanon en charges van de bereden politie.
Als je ervan uitgaat dat mensen protesteren alleen om het relschoppen ben je toch een tikje wereldvreemd.
Of misschien al iets te lang in de lockdown?
Heb je de beelden van Eindhoven niet gezien op het nieuws? En Urk?
Dat waren hooligans, rellen om het rellen . Schandalig gewoon!
Er zijn er zovelen die puur op rellen uit zijn , dat heeft niets meer met protesteren te maken !
Een heel gebied wordt een warzone . Ben je dan wereldvreemd wanneer je de conclusie trekt dat dit puur om het rellen gaat? Of heb je dan te lang in de lockdown gezeten ? :roll:
Waarom wordt de boel vernield? De boel in de hens gestoken? Geplunderd? Met stenen en vuurwerk gegooid? Om te protesteren tegen een avondklok van waarschijnlijk 2 weken?
Laatst gewijzigd door moederslink op 24 jan 2021 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
24 jan 2021 20:27
.

Zag een filmpje van het protest op het Museum plein,de enige agressie ( en die was er op dat filmpje nauwelijks) kwam van de ME en politie door middel van waterkanon en charges van de bereden politie.
Als je ervan uitgaat dat mensen protesteren alleen om het relschoppen ben je toch een tikje wereldvreemd.
Of misschien al iets te lang in de lockdown?
Mensen mogen niet demonstreren , trouwens als jij dat demonstreren noemt dan ben je echt niet goed wijs.

Ik heb niet echt veel last van de lockdown hoor , net zoveel als andere mensen dat je niet ff lekker een terrasje of wat dan ook kan pakken, ik troost mij met het feit dat het eens gaat komen.

Rare kijk heb jij op relschoppers , dus het ligt aan de politie of ME???

Nou succes dan met dit soort dingen, van mij mogen ze dat tuig dat er alleen maar loopt om te rellen fiks beboeten en opsluiten.

Totaal geen medelijden mee en achteraf zei/ken dat het nog langer gaat duren.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, 'protesteren' om te kunnen rellen is van alle tijden, in ieder geval al sinds de krakersrellen in Amsterdam, toen ik nog een pubertje was. Toen kon men er ook al wat van.

En nu 'drinken we koffie' om te kunnen rellen.

De gemeenschappelijke deler is: politie en ME willen mensen uit een bepaald gebied weghebben, en daar wordt geen gehoor aan gegeven. Dus ja, dan moet het inderdaad wat hardhandiger. En dat is dan de schuld van politie en ME natuurlijk.

Nijogeth
Berichten: 9993
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Scharrelschipper, op het Museumplein viel het inderdaad mee. In Eindhoven is het totaal uit de hand gelopen toen de politie begon op te treden.

Moederslink, ik denk niet dat het per se puur om het rellen gaat. Het komt vooral uit het niet gehoord zijn en geen andere manier zien om te ventileren. Dat van die coronateststraat in Urk zal daar onderdeel van hebben uitgemaakt en gaat inderdaad te ver. Alles wat daarna gebeurd is, komt natuurlijk ook doordat de politie ingrijpt. Die worden als vijand gezien, omdat zij meedoen aan de vrijheidsberoving, door de maatregelen te handhaven.

Persoonlijk denk ik wel dat we op een punt komen dat de overheid toch eens voor andere geluiden moet openstaan. Zoals ik al eens eerder heb gezegd, maatwerk is veel beter dan alles maar dicht gooien, mensen thuis opsluiten na 9 uur en vooral jezelf continue tegen spreken (want hoe past een avondklok nou in dat routeboek waar ze het continue over hadden?).

Gesloten