LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Winkels: hoorde, dat gisteren rond 13uur op de woonboulevard overal rijen buiten de winkels stonden, maar in de winkels het behoorlijk goed ging.
Kees2850 schreef:
29 mei 2020 21:43
CNN meldt dat er in Amerika en Europa twee verschillende coronavirussen binnenkwamen. De eerste, al in januari gevonden bij enkele patienten, was relatief mild en had indien herkend geëlimineerd kunnen worden. Tweede 'gemuteerde' variant lijkt wat agressiever, en verspreidde zich ook sneller.
Een paar weken terug is dit in de NDR Podcast besproken. De eerste variant is vrij direct vanuit Wuhan naar de Amerikaanse westkust meegereisd, maar heeft daar niet veel nieuwe besmettingen veroorzaakt. De tweede variant is vanuit Wuhan via Shanghai in Europa terechtgekomen.
Nijogeth schreef:
29 mei 2020 22:15
Volgens mij is algemeen bekend dat er veel meer mensen het virus hebben gehad dan er daadwerkelijk getest is. Ik denk zelfs nog veel meer dan de instanties denken, maar dat kan ik uiteraard niet bewijzen, daar moet op getest worden. De meeste mensen zijn niet eens getest geweest, want de klachten waren te licht.
Dus hoe lang een gemiddelde coronapatient ziek is, dat zal denk ik 3-5 dagen zijn. In mijn geval was het 2, de vriendinnen van mijn zusje (de 3 die daadwerkelijk positief getest zijn) zijn of niet of max. 2 dagen ziek geweest.
Hoeveel mensen weten niet eens dat ze het gehad hebben, maar hebben het mogelijk wel gehad? Ook dat wordt nog steeds niet getest. Het zou me niets verbazen als al 1 miljoen Nederlanders het gehad hebben en het gewoon bij de meesten niet echt is opgevallen.
Maar een paar dagen ziek? Dat heb ik van niemand gehoord. Misschien zijn ze gewoon doorgegaan, hebben niets gemerkt. De meeste andere mensen zijn 3-5 dagen serieus ziek en in totaal anderhalf, twee weken afwezig.
moederslink schreef:
01 jun 2020 12:12
Ik vind het woord :" nieuw normaal " maar raar , want er is toch niéts normaals aan 1.5 meter afstand houden van je medemens ? En niet werkbaar en niet houdbaar. Dan misschien ook hier maar een permanente mondkapjesmaatschappij introduceren? De deskundigen zeggen dat het niet of nauwelijks helpt , maar ik zie in de Aziatische wereld alléén maar mondkapjes. Waarom dragen ze daar die dingen dan altijd?
Luchtvervuiling en hygiëne. Met mondkapjes spuug je niet zo snel op straat (gewoonte in China) en mondkapjes maken veel verschil wanneer de lucht vol is met uitlaatgassen van verkeer en industrie. De normen voor een smog-alarm liggen in Azië hoger dan in de EU.
De deskundigen, die zeggen, dat mondkapjes niet of nauwelijks helpen, worden steeds zeldzamer. De meesten volgen de ontwikkelingen gedetailleerd en hebben hun mening bijgesteld. Die dingen maken verschil.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

mh73 schreef:
30 mei 2020 19:44
Het schoolrooster voor volgende week voor onze dochter is binnen.
De ene week één dag 's middags drie lesuurtjes van 30 minuten en de andere week zelfs twee dagen met 's middags drie lesuurtjes van dertig minuten. De rest 'gewoon' online les. Nou, dat gaat vast veel verschil maken met de afgelopen periode.
Bij jou geen ouders, die alternatieven verzinnen?

Klas van zoon heeft gekozen voor langere dagen met ruime pauzes en bijna geen huiswerk. Een dag is verdeeld in blokken van twee uur met een deel klassikaal, een deel groepsopdrachten of zelf aan de slag, daarna pauze tot het volgende blok.

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door marnix »

moederslink schreef:
01 jun 2020 20:37
Dit vind ik wel een lastige :
demonstreren tegen racisme is héél goed!
Niet ingrijpen dus, echter we zitten nog steeds óók met Corona en die 1.5 meter en het één rijmt niet met het ander. Ik ga er dan maar van uit dat dít éénmalig was.🤔
Vindt u niet dat u het vergoelijkt?
Het doel van de demonstratie maakt voor u blijkbaar uit.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Net als voor Halsema dus.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Het speelt nú n.a.v de dood van die zwarte Amerikaan.
Het zijn opgekropte emoties
Ik begrijp de woede goed en er kan niet gewacht worden tot Corona weg is uit de wereld.
Heb je mijn andere reacties ook gelezen?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

marnix schreef:
02 jun 2020 11:08
moederslink schreef:
01 jun 2020 20:37
Dit vind ik wel een lastige :
demonstreren tegen racisme is héél goed!
Niet ingrijpen dus, echter we zitten nog steeds óók met Corona en die 1.5 meter en het één rijmt niet met het ander. Ik ga er dan maar van uit dat dít éénmalig was.🤔
Vindt u niet dat u het vergoelijkt?
Het doel van de demonstratie maakt voor u blijkbaar uit.
het maakt voor de manier van ingrijpen wel uit.
Met de ME de Dam schoonvegen gaat alleen een averechtse reactie oproepen en de vraag is of de stad ( verantwoordelijkheid van Halsema ) daarbij gediend is.
Dus ja, in dat geval maakt dat wel uit.

Dat ze eerder had moeten ingrijpen toen het nog kon, omdat ze dingen had moeten voorzien is dan wel weer terechte kritiek.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Je bent als burgemeester geen knip voor de neus waard als je bij beslissingen op het gebied van openbare orde laat meewegen of je sympathiek staat tegenover het doel van een bepaalde demonstratie of niet.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
01 jun 2020 20:37
Dit vind ik wel een lastige :
demonstreren tegen racisme is héél goed!
Niet ingrijpen dus, echter we zitten nog steeds óók met Corona en die 1.5 meter en het één rijmt niet met het ander. Ik ga er dan maar van uit dat dít éénmalig was.🤔

Niemand, zeker ik niet, is tegen een demonstratie tegen racisme, maar de manier waarop ben ik woedend over. Weet je trouwens dat Kick Off Zwarte Piet hier achter zit? De organisatie die zwarte piet ook weg wil hebben en waar jij fel op tegen bent?

Aboutaleb het prima op: "Bij meer dan 80 mensen gaat demonstratie Rotterdam niet door". Hij is ook in overleg over alternatieve locatie. https://www.telegraaf.nl/nieuws/7386018 ... -niet-door

Oppositie dreigt met motie van wantrouwen
https://www.ad.nl/amsterdam/oppositie-d ... ~afc53ed2/

Den Haag beslist vanochtend, ik heb er alle vertrouwen in.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Inmiddels is er een meldpunt Corona en OV geopend, zie link hieronder.

Wat ik me afvraag: wat wordt er met die meldingen gedaan? Worden er meer treinen en/of bussen ingezet als treinen en bussen structureel te vol zijn? Worden gegevens gepubliceerd zodat je als reiziger kunt bepalen op welke trajecten er - doorgaans - veel of weinig reizigers zijn, zodat je zelf kan beslissen of en wanneer je het OV pakt, of dat je naar een andere manier van vervoer omziet?

https://www.rover.nl/ovklacht/meldpunt-corona-en-ov

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door marnix »

moederslink schreef:
02 jun 2020 11:16
Het speelt nú n.a.v de dood van die zwarte Amerikaan.
Het zijn opgekropte emoties
Ik begrijp de woede goed en er kan niet gewacht worden tot Corona weg is uit de wereld.
Heb je mijn andere reacties ook gelezen?
Ik snap u nog steeds niet, omdat de opgekropte woede eruit moet, is het dus geoorloofd, of i.i.g. begrijpelijk?
Een aantal reacties gelezen van u.

"Zo langzamerhand moeten wij ons misschien méér zorgen maken over de onlusten, de rellen , de honger en de plunderingen en de groeiende woede." (dan voor het virus).
Gaat u dit even bij het ziekenhuis op de IC vertellen, zijn ze vast met u eens.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
02 jun 2020 11:16
Het speelt nú n.a.v de dood van die zwarte Amerikaan.
Het zijn opgekropte emoties
Ik begrijp de woede goed en er kan niet gewacht worden tot Corona weg is uit de wereld.
Heb je mijn andere reacties ook gelezen?

Nee, ik begrijp helemaal niets van plunderingen, vernielingen enz. Dat heeft niets met demonstreren te maken.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Overdag zijn er vreedzame demonstraties. 's Avonds zijn er de plunderingen en wat al niet meer. Het eerste snap ik. Het tweede niet.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
02 jun 2020 11:30
moederslink schreef:
02 jun 2020 11:16
Het speelt nú n.a.v de dood van die zwarte Amerikaan.
Het zijn opgekropte emoties
Ik begrijp de woede goed en er kan niet gewacht worden tot Corona weg is uit de wereld.
Heb je mijn andere reacties ook gelezen?

Nee, ik begrijp helemaal niets van plunderingen, vernielingen enz. Dat heeft niets met demonstreren te maken.
waren er plunderingen op de Dam? :shock: Waarom heb ik daar niets van gelezen of gehoord..

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@angel1978: ga er vanuit dat je wel begrijpt dat ik het niet over de Dam heb. De woede waar @moederslink het over heeft, beperkt zich volgens mij niet alleen tot ons kikkerlandje.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik verafschuw die rellen en plunderingen daar in Minneapolis!
Maar we hebben het hier toch over de vreedzame demonstratie op de Dam?

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar de kritiek op Halsema en het hele gedoe wat betreft de maatregelen natuurlijk wel. Geen idee wat de plunderingen in andere delen van de wereld met het Corona-topic te maken hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
02 jun 2020 11:42
Ik verafschuw die rellen en plunderingen daar in Minneapolis!
Maar we hebben het hier toch over de vreedzame demonstratie op de Dam?

Dan begreep ik het verkeerd. Dacht dat je het over de wereldwijde woede had.

Neemt niet weg, dat ik het ongehoord vind dat Halsema het lef niet had om in te grijpen. Bovendien is er blijkbaar ook niet over alle ins en outs gesproken met de organisatie, zoals Den Haag en Rotterdam doen.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

ZeerPrivé schreef:
02 jun 2020 11:44
moederslink schreef:
02 jun 2020 11:42
Ik verafschuw die rellen en plunderingen daar in Minneapolis!
Maar we hebben het hier toch over de vreedzame demonstratie op de Dam?

Dan begreep ik het verkeerd. Dacht dat je het over de wereldwijde woede had.

Neemt niet weg, dat ik het ongehoord vind dat Halsema het lef niet had om in te grijpen. Bovendien is er blijkbaar ook niet over alle ins en outs gesproken met de organisatie, zoals Den Haag en Rotterdam doen.
Ik denk dat ze het behoorlijk onderschat heeft en niet goed voorbereid was. Het zou haar sieren en helpen als ze dat gewoon zou toegeven. Toen de Dam al vol stond was het al veel te ver en te laat.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

@angel1978: dat denk ik ook. Maar kom dan niet met allerlei smoesjes, maar zeg gewoon dat je grote steken hebt laten vallen. Daar heb ik veel meer respect voor. Fouten kan iedereen maken.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb haar reactie gisteren bij OP1 gezien, ik heb er best begrip voor.
Ik vond haar behoorlijk aangeslagen, ze gaf openlijk toe dat dit haar was overvallen.
Ze had ook steeds in contact gestaan met de politie.

Ga er maar aanstaan bij boze Amsterdammers.
Eberhard had het misschien ook wel zo gedaan
Neemt niet weg dat dit geen vrijbrief moet worden voor straks de boeren, de ondernemers, de Coronamaatregelen enz.
Hoewel..er wordt elders ook volop gedemonstreerd tégen de Coronamaatregelen.
Deze demonstratie is in ieder geval rustig en beheerst verlopen.

Gesloten