Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Linpin2022
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2022 15:59

Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Linpin2022 »

Ik had een uitnodiging gehad voor de covid vaccinatie ik ben astma en diabetes patiënt.. ik kwam bij de RAI aan maar ik kreeg daar te horen dat ik alleen moderna krijg omdat ik ouder ben dan 45 jaar.. dit riekt naar leeftijdsdiscriminatie.. al mijn vaccinaties en booster heb ik van Pfizer gehad dus deze wil ik ook.. een “medische” meneer vertelde me dat pfizer en moderna goed samen gaan, maar bewijzen heeft hij niet! Dit is toch volkomen belachelijk dat je zelf niet kan kiezen terwijl 1 jaar geleden bij iedereen pzifer kon krijgen of kiezen ... in het vrije Nederland wordt nu op gedrongen aan moderna !! Dit is volkomen belachelijk en dit riekt naar leeftijdsdiscriminatie!! Hoop dat jullie hier een item over kunnen maken . Dit kan geen verplichting van de overheid zijn door de ggd moet je verder zijn bij de rijksoverheid

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik ken verschillende mensen boven de 60 die op hun gezondheidsverklaring hebben aangegeven dat ze, om verschillende redenen, liever Pfizer wilden hebben als herhaalprik en zij hebben dit ook gekregen.
U heeft blijkbaar net de verkeerde persoon getroffen. Als u zo fel bent op zelf beslissen, dan heeft u zeker Moderna geweigerd?

BL2
Berichten: 4841
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door BL2 »

O help, weer een Corona topic ......
En discriminatie nog wel, hoe bedenk je het.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door de auditu »

Linpin2022 schreef:
26 okt 2022 16:03
al mijn vaccinaties en booster heb ik van Pfizer gehad dus deze wil ik ook..
Is dat de enige reden?

rvjapio
Berichten: 1002
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door rvjapio »

wat een kletskoek, discriminatie. Essentie is dat u een mrna vaccin krijgt. Ik heb ook beide door elkaar gekregen. En ik voel me helemaal niet gediscrimineerd.

Erthanax
Berichten: 9701
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

Bij "reisvaccinaties" tegen diverse akelige ziektes wordt volgens mij nooit naar de fabrikant gevraagd, dan is men al tevreden dat het tegen bv gele koorts is. Ik blijf dat verschil in gedrag opmerkelijk vinden.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ojee... Ik heb bij de eerste ronde al meteen Moderna gehad. En toen is mij ook geen keuze aangeboden, of ik toch liever Pfizer wilde.
Moet ik me nu ook gediscrimineerd voelen?

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door rwolters »

Linpin2022 schreef:
26 okt 2022 16:03
Ik had een uitnodiging gehad voor de covid vaccinatie ik ben astma en diabetes patiënt.. ik kwam bij de RAI aan maar ik kreeg daar te horen dat ik alleen moderna krijg omdat ik ouder ben dan 45 jaar.. dit riekt naar leeftijdsdiscriminatie.. al mijn vaccinaties en booster heb ik van Pfizer gehad dus deze wil ik ook.. een “medische” meneer vertelde me dat pfizer en moderna goed samen gaan, maar bewijzen heeft hij niet! Dit is toch volkomen belachelijk dat je zelf niet kan kiezen terwijl 1 jaar geleden bij iedereen pzifer kon krijgen of kiezen ... in het vrije Nederland wordt nu op gedrongen aan moderna !! Dit is volkomen belachelijk en dit riekt naar leeftijdsdiscriminatie!! Hoop dat jullie hier een item over kunnen maken . Dit kan geen verplichting van de overheid zijn door de ggd moet je verder zijn bij de rijksoverheid
Bij welke universiteit heb je een medische opleiding gedaan omdat je er blijkbaar zoveel vanaf weet? Of vind je het ook normaal als mensen die niets van jouw vakgebied weten zich met jouw werk gaan bemoeien?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb steeds Pfizer gekregen en de laatste keer zou ik Moderna krijgen.
Dit ' durfde ' ik niet goed aan.....
Ik heb toen op mijn verzoek weer gewoon Pfizer gekregen. Geen centje last!

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door 16again »

rwolters schreef:
27 okt 2022 11:25
Linpin2022 schreef:
26 okt 2022 16:03
Ik had een uitnodiging gehad voor de covid vaccinatie ik ben astma en diabetes patiënt.. ik kwam bij de RAI aan maar ik kreeg daar te horen dat ik alleen moderna krijg omdat ik ouder ben dan 45 jaar.. dit riekt naar leeftijdsdiscriminatie.. al mijn vaccinaties en booster heb ik van Pfizer gehad dus deze wil ik ook.. een “medische” meneer vertelde me dat pfizer en moderna goed samen gaan, maar bewijzen heeft hij niet! Dit is toch volkomen belachelijk dat je zelf niet kan kiezen terwijl 1 jaar geleden bij iedereen pzifer kon krijgen of kiezen ... in het vrije Nederland wordt nu op gedrongen aan moderna !! Dit is volkomen belachelijk en dit riekt naar leeftijdsdiscriminatie!! Hoop dat jullie hier een item over kunnen maken . Dit kan geen verplichting van de overheid zijn door de ggd moet je verder zijn bij de rijksoverheid
Bij welke universiteit heb je een medische opleiding gedaan omdat je er blijkbaar zoveel vanaf weet?
Waar lees je dat TS er veel van weet? Ik lees vooral de wens voor eigen keuze, die wordt gedwarsboomd.

rwolters schreef:
27 okt 2022 11:25
Of vind je het ook normaal als mensen die niets van jouw vakgebied weten zich met jouw werk gaan bemoeien?
Kennisnivo staat niet ter discussie, wel de verplichte keuze.
En daar zou een voorraad- of prijs-oorzaak ipv een medische oorzaak aan ten grondslag kunnen liggen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door grun »

16again schreef:
27 okt 2022 12:04
En daar zou een voorraad- of prijs-oorzaak ipv een medische oorzaak aan ten grondslag kunnen liggen.
Daar zeg je zo wat. Moderna kan in een 'gewone' vriezer bewaard worden, voor Pfizer is een speciale vriezer nodig die -80 graden kan.

Lady1234
Berichten: 27131
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De Ts weet helemaal niet waar hij tussen kiest.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door PGros »

Wat een onzin om te zeggen dat TS geen keuze zou mogen hebben.
Als iemand altijd medicijnen krijgt van een bepaald merk en de volgende keer een ander merk kan er ook vanalles misgaan met bijwerkingen. Als een vaccinatie een paar keer goed gegaan is zou ik ook weer dezelfde willen hebben.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

PGros schreef:
27 okt 2022 12:27
Wat een onzin om te zeggen dat TS geen keuze zou mogen hebben.
Als iemand altijd medicijnen krijgt van een bepaald merk en de volgende keer een ander merk kan er ook vanalles misgaan met bijwerkingen. Als een vaccinatie een paar keer goed gegaan is zou ik ook weer dezelfde willen hebben.
Dat is zo, maar het klinkt wel een beetje hysterisch om het dan te hebben over leeftijdsdiscriminatie.

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

Het is wel een trend dat iedereen die, in gewoon Nederlands, een keer zijn zin niet krijgt daar een vorm van discriminatie in ziet. De simpele verklaring dat iemand je kop niet aanstond of met het verkeerde been uit bed is gestapt is niet afdoende, er moet een diepere oorzaak zijn en dat is dus altijd discriminatie.

PGros
Berichten: 1141
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door PGros »

Als ze bij de priklokatie beide hebben liggen maar op leeftijd de ene of de andere geven is dat ook erg raar.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
27 okt 2022 12:17
De Ts weet helemaal niet waar hij tussen kiest.
Is dat een reden om die keuze niet te respecteren?

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door 16again »

DeZevendeHenk schreef:
27 okt 2022 12:39
Het is wel een trend dat iedereen die, in gewoon Nederlands, een keer zijn zin niet krijgt daar een vorm van discriminatie in ziet.
Het gaat TS er dan ook om, dat als hij ouder (of misschien jonger) was geweest, hij dan wel zijn zin had gekregen.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door mahadma »

Mijn partner en ik hebben geen last van discriminatie, wij zijn nooit getest, nooit geprikt en het zal er ook nooit van komen, èn uitgeschreven rivm. Wèl zijn wij in de eerste golf gediscrimineerd als een minderwaardig soort mens, maar wij hebben geen Mra in ons systeem!

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
27 okt 2022 12:53

Het gaat TS er dan ook om, dat als hij ouder (of misschien jonger) was geweest, hij dan wel zijn zin had gekregen.
Dat is natuurlijk een aanname, dat weet niemand.

Plaats reactie