Discriminatie leeftijd coronavacinatie

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

PGros schreef:
27 okt 2022 12:27
Wat een onzin om te zeggen dat TS geen keuze zou mogen hebben.
Als iemand altijd medicijnen krijgt van een bepaald merk en de volgende keer een ander merk kan er ook vanalles misgaan met bijwerkingen. Als een vaccinatie een paar keer goed gegaan is zou ik ook weer dezelfde willen hebben.
Ik ben het met jou eens, vind dat de TS moet kunnen kiezen want ze hebben die zooi genoeg op voorraad.

Discriminatie kan ik het niet vinden en wordt ook veel te snel gebruikt.

Erthanax
Berichten: 9698
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Erthanax »

mahadma schreef:
27 okt 2022 12:55
Mijn partner en ik hebben geen last van discriminatie, wij zijn nooit getest, nooit geprikt en het zal er ook nooit van komen, èn uitgeschreven rivm. Wèl zijn wij in de eerste golf gediscrimineerd als een minderwaardig soort mens, maar wij hebben geen Mra in ons systeem!
Ik ben ruimschoots gevaccineerd met Pfizer/BioNTech en Moderna en ik heb ook geen mRNA in mijn systeem. Dat wordt immers in een paar dagen afgebroken en in het lichaam blijft geen mRNA achter.

peter17111962
Berichten: 580
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Er gaan wel meer zaken niet goed als men via internet een afspraak probeert te maken voor die boosterprik. Inloggen gaat prima achter men moet eerst een datum kiezen waarna er een voorstel komt om 50 KM verderop een afspraak te kunnen maken. Ik woon minder dan 1 KM van een priklocatie echter het is via internet niet mogelijk om te kiezen voor een bepaalde priklocatie en dat er dan een voorstel komt voor een bepaalde datum. Alleen via bellen is het mogelijk om zelf een prik locatie te kiezen en vervolgens te horen wanneer ik geprikt kan worden. Waarom zo moeilijk.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
27 okt 2022 12:55
Wèl zijn wij in de eerste golf gediscrimineerd als een minderwaardig soort mens
Waarom dan? Er was geeneens een vaccin beschikbaar.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

peter17111962 schreef:
27 okt 2022 13:55
Er gaan wel meer zaken niet goed als men via internet een afspraak probeert te maken voor die boosterprik. Inloggen gaat prima achter men moet eerst een datum kiezen waarna er een voorstel komt om 50 KM verderop een afspraak te kunnen maken. Ik woon minder dan 1 KM van een priklocatie echter het is via internet niet mogelijk om te kiezen voor een bepaalde priklocatie en dat er dan een voorstel komt voor een bepaalde datum. Alleen via bellen is het mogelijk om zelf een prik locatie te kiezen en vervolgens te horen wanneer ik geprikt kan worden. Waarom zo moeilijk.
Even bellen is toch simpel.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door grun »

peter17111962 schreef:
27 okt 2022 13:55
Ik woon minder dan 1 KM van een priklocatie echter het is via internet niet mogelijk om te kiezen voor een bepaalde priklocatie en dat er dan een voorstel komt voor een bepaalde datum.
Ik kon wel kiezen uit meerdere GGD locaties. Is die priklocatie op 1 Km van de GGD of van een andere zorgverlener?

PGros
Berichten: 1139
Lid geworden op: 01 feb 2021 11:33

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door PGros »

Dan had je gewoon geluk. Als er 10 priklocaties zijn rond jouw postcode en je geeft op 29 okt wil ik graag dan zegt het systeem op 50 km is nog een plek en op 55 km (alle andere zijn dan vol)
Zeg je dan 30 okt geeft hij weer mogelijkheden. Bijv 50 en 35 en 30
Maar handiger voor anderen is gewoon zeggen ik wil op die van 1 km en dan zegt het systeem eerste mogelijkheid is 1 nov en dat kies je dan.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

"Tijdens de eerdere vaccinatierondes bleek namelijk dat dat vaccin bij jongeren, vooral mannen tussen de 12 en 30 jaar, in vergelijking met Pfizer een licht verhoogd risico op ontsteking van de hartspier (myocarditis) en hartzakje (pericarditis) geeft, schrijft het RIVM. Daarom, en omdat Moderna ‘een uitstekende booster voor mensen vanaf 40 tot 50 jaar’ is, werd besloten om Moderna niet aan jongeren te geven. "

Het is dus geen leeftijdsdiscriminatie maar puur voor de gezondheid van de mensen jonger dan 45.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
27 okt 2022 17:11
"Tijdens de eerdere vaccinatierondes bleek namelijk dat dat vaccin bij jongeren, vooral mannen tussen de 12 en 30 jaar, in vergelijking met Pfizer een licht verhoogd risico op ontsteking van de hartspier (myocarditis) en hartzakje (pericarditis) geeft, schrijft het RIVM. Daarom, en omdat Moderna ‘een uitstekende booster voor mensen vanaf 40 tot 50 jaar’ is, werd besloten om Moderna niet aan jongeren te geven. "

Het is dus geen leeftijdsdiscriminatie maar puur voor de gezondheid van de mensen jonger dan 45.
Maar TS is ouder dan 45 en wilde ook graag Pfizer. Als het goed is hebben alle locaties beide vaccinaties op voorraad.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar dat heeft niets met willen te maken, toch? We hebben de vaccins verdeeld op de manier dat het het beste is voor de volksgezondheid. Wat nu als jongeren niet gevaccineerd kunnen worden, omdat ze geen Moderna willen vanwege de grotere risico's en alle 45+ op verzoek Pfizer hebben gekregen?

2 jaar lang geroepen dat we het samen moeten doen en de groep waar we het allemaal voor doen, die gaat ineens kieskeurig zijn op de vaccins, ten koste van de groep die voor hen alles heeft laten vallen.

Ik ga hem niet nemen, het ding heeft toch geen nut, maar je snapt toch ook wel dat dat geklaag over welk vaccin iemand wil, mensen de keel uit gaat hangen die voor die mensen alles hebben moeten laten?.

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Nijogeth schreef:
27 okt 2022 18:05
Ja, maar dat heeft niets met willen te maken, toch? We hebben de vaccins verdeeld op de manier dat het het beste is voor de volksgezondheid. Wat nu als jongeren niet gevaccineerd kunnen worden, omdat ze geen Moderna willen vanwege de grotere risico's en alle 45+ op verzoek Pfizer hebben gekregen?

2 jaar lang geroepen dat we het samen moeten doen en de groep waar we het allemaal voor doen, die gaat ineens kieskeurig zijn op de vaccins, ten koste van de groep die voor hen alles heeft laten vallen.

Ik ga hem niet nemen, het ding heeft toch geen nut, maar je snapt toch ook wel dat dat geklaag over welk vaccin iemand wil, mensen de keel uit gaat hangen die voor die mensen alles hebben moeten laten?.
Ik denk dat het niet realistisch is om te stellen dat jongeren om deze reden niet gevaccineerd zouden kunnen worden.
Het is gebleken dat het wèl mogelijk is om Pfizer te krijgen als je 45+ bent, dus waarom zo’n medewerker dan dwars ligt?
Bij de allereerste vaccinaties waren ook veel ouderen die geen AstraZeneca wilden, die hebben later ook Pfizer gekregen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Bezoek uw huisarts. Misschien heeft die nog wel ergens een oud Pfizertje liggen. Hoop ik voor u dat die inmiddels niet bedorven is, althans die prik.

Verder, medicijnen tegen achterdochtigheid bestaan niet. Het is maar vast dat u het weet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

BreejKC schreef:
27 okt 2022 18:19


Verder, medicijnen tegen achterdochtigheid bestaan niet. Het is maar vast dat u het weet.

Ik vind het heel terecht dat TS zelf de keuze wil hebben. Het is zijn/haar lijf.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat is waar, maar als je die wel laat zetten hoor je ook een keuze te hebben. (Lees reactie @moederslink).

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Maar als je die keuze niet krijgt is dat echt geen discriminatie...

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als de verschillen groot zouden zijn kreeg u van mij gelijk. Echter de verschillen zijn miniem. TS wéét niet eens of dat kleine verschil effect bij hem heeft. Loopt ondertussen wel stampvoetend en scheldend rond: "ik wil. Ik wil!" En: "discriminatie is het, omdat ik mijn zin niet krijg!"

Mag ik het anders stellen? TS heeft niets te willen omdat hij die vaccinatie gratis krijgt. Zou hij daarvoor moeten betalen, prima, dan kun je in alle redelijkheid je eisen op tafel leggen. Nu heb je maar te nemen wat je aangeboden wordt. Punt, uit.

En al die argumenten als astma-leier en zo. Helaas ik heb ook astma en een 'mechanisch ontstaan longprobleem. Alle soorten en maten prikken heb ik gehad, ook voor corona, vijf keer. Nog nooit heb ik, ondanks alle kleine verschillen, niet af nauwelijks last gehad van bijwerkingen. Ach ja, er is al zoveel rotzooi in mijn lijf gespoten, dan zullen die verschillende coronaprikken er ook nog wel bij kunnen. En, ik loop echt niet eisend, scheldend en stampvoetend rond.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door reggie2 »

Wat een onzin. Het gaat in TS zijn/haar lijf.
Je bepaalt zelf wel wat je wel of niet bij je in laat spuiten.
Maar ik hou hier over op, het wordt een ja nee spelletje.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Jablan »

Eigenlijk zou ik alle reacties met 'vind ik leuk / goed gevonden / mee eens' willen markeren, behalve deze:
rwolters schreef:
27 okt 2022 11:25
Bij welke universiteit heb je een medische opleiding gedaan omdat je er blijkbaar zoveel vanaf weet? Of vind je het ook normaal als mensen die niets van jouw vakgebied weten zich met jouw werk gaan bemoeien?
Mag het iets minder aanvallend? Je doet het vaker en die agressie stoort.

Hoogtepunt is toch wel deze:
BL2 schreef:
27 okt 2022 10:04
O help, weer een Corona topic ......
En discriminatie nog wel, hoe bedenk je het.
:D

We hebben hier iemand rondlopen, die zich ook gediscrimineerd voelde, want hij was in eerste instantie te jong voor een vaccin. Is allemaal goedgekomen.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het woord discriminatie wordt wel heel vaak misbruikt.

Nauwelijks iemand die zich laat vaccineren zal verstand hebben van dat vaccin, en dan wil men kunnen kiezen? Dwaasheid.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Discriminatie leeftijd coronavacinatie

Ongelezen bericht door 16again »

BreejKC schreef:
27 okt 2022 19:08
TS heeft niets te willen omdat hij die vaccinatie gratis krijgt.
Betaalt TS dan geen premie ziektekosten en belasting?

Plaats reactie