Hoe verkrijg je een QR-code na noodgedwongen vaccinatie in het buitenland?

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: Hoe verkrijg je een QR-code na noodgedwongen vaccinatie in het buitenland?

Ongelezen bericht door Dorfje »

Bij mij staat:
X_11 DEC
*Soms vallen er gegevens weg om jou te beschermen. Je ziet dan een streepje.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Hoe verkrijg je een QR-code na noodgedwongen vaccinatie in het buitenland?

Ongelezen bericht door kweenie »

HandigeHarrie schreef:
20 nov 2021 14:05
Maar mijn punt was vooral dat het mij niet zal verbazen als dat over enige tijd (ook in Nederland) het geval zal zijn. En dus moeten we kritisch zijn op dit soort ontwikkelingen als scannen bij de voordeur, als dat niet strikt noodzakelijk is. En "handiger voor de portier" vind ik niet leiden tot de conclusie "strikt noodzakelijk".
Maar deze informatie is niet echt anders dan wat al gezien kan worden als je bijvoorbeeld in een café of in de supermarkt bij het kopen van alcohol moet aantonen dat je 18+ bent.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hoe verkrijg je een QR-code na noodgedwongen vaccinatie in het buitenland?

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

kweenie schreef:
21 nov 2021 09:30
HandigeHarrie schreef:
20 nov 2021 14:05
Maar mijn punt was vooral dat het mij niet zal verbazen als dat over enige tijd (ook in Nederland) het geval zal zijn. En dus moeten we kritisch zijn op dit soort ontwikkelingen als scannen bij de voordeur, als dat niet strikt noodzakelijk is. En "handiger voor de portier" vind ik niet leiden tot de conclusie "strikt noodzakelijk".
Maar deze informatie is niet echt anders dan wat al gezien kan worden als je bijvoorbeeld in een café of in de supermarkt bij het kopen van alcohol moet aantonen dat je 18+ bent.
Het gaat bij QR niet om bewijzen van de leeftijd, maar om bewijzen dat je "gezond" bent (hoewel je nog steeds besmettelijk kan zijn, maar dat terzijde). Dat is al een heikel punt. En dat het ook nog verplicht elektronisch moet, levert een ander risico op: (in de toekomst de mogelijkheid van) registratie en gebruik van de gegevens voor andere doeleinden.

Gesloten