LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door alfatrion »

DUS HET NU NOG ERGER DAN IN WOII???!!! :o :o :o ;)

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Revoked »

• edit. Jablan's schuld. Ik schrijf gremodafisch elke keer verkeerd.•
Welnee.
De vergelijking met de oorlog gaat echt niet op. De bezetter deed toen een poging om communicatie van het verzet onderbreken of onmogelijk maken. Vandaar ook de standrechtelijk executie bij overtreding.
Nu is het bedoeld om zoveel mogelijk mensen niet besmet te laten worden. Voor en door het volk.
De cijfers over de effectiviteit van de avondklok zijn niet echt geweldig. Er zijn momenteel maar een paar echte onderzoeken naar gedaan, en daaruit blijkt te weinig. De wappies blijven de groep besmetten, en luisteren niet naar iemand. Dus ook tijdens de avondklok blijven ze besmetten. Ze luisteren toch niet. En dat laten die paar onderzoeken zien. Ècht het virus tegengaan , op het punt waarop wij ons bevinden, gaat niet met een avondklok. Maar ik vind het prima hoor.
Een gedegen gremodagisch {demagogisch} moeilijkwoord onderzoek naar de mensen die besmet zijn geraakt is voor de linkse Gutmenschen te gevaarlijk. Het zou weleens als discriminerend en racistisch kunnen worden gezien. Terwijl je dan wel veel gerichter kunt voorkomen.

( Nou weer niet goed?)
Laatst gewijzigd door Revoked op 23 jan 2021 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Jablan »

Revoked schreef:
23 jan 2021 20:32
Een gedegen demagogisch onderzoek naar de mensen die besmet zijn geraakt is voor de linkse Gutmenschen te gevaarlijk.
Oeps. 'Gutmenschen' is weer een woord uit het vocabulaire van demagogen. Jij bedoelt: een demografisch onderzoek?

Daar ben ik het mee eens, want we zitten al veel te lang met de jij-bak, waarin een ander altijd verantwoordelijk is / de schuld krijgt. Hier op deze site de discussie jong-oud. Graag in dat onderzoek ook kijken naar wie de NL-overheid niet bereikt. Zou zomaar kunnen, dat een paar aannames worden ontkracht of door feiten onderbouwd.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Revoked »

Woepsie. Slip of de autocorrect . Mea Culpa.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik heb zelf zo iets van alles doen wat kan helpen om de R zo klein mogelijk te maken. Mijn streefgetal zou 100 besmettingen per dag of minder zijn.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door scontra »

alfatrion schreef:
23 jan 2021 20:56
Ik heb zelf zo iets van alles doen wat kan helpen om de R zo klein mogelijk te maken. Mijn streefgetal zou 100 besmettingen per dag of minder zijn.
Dat zijn er naar mijn beleving nog wel veel te veel, maar zolang de Regering aan het klungelen/stuntelen blijft met het vaccinatie beleid is de kans nihil dat uw en mijn streven zal worden bereikt. ;-)
Maar zolang Minister de Jonge niet wil toegeven dat hij er een z......... van maakt en niet de uitvoering van het vaccineren in handen geeft van de logistieke afdeling van het Leger, dan is het nog lang geen 'zomer' in Nederland.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik ga er vanuit dat de regering de lockdown ver boven de 100 zal opheffen. De daling is op zijn best 20% per week. We zitten nu rond de 5000 en met dat tempo duurt het 18 weken om onder de 100 uit te komen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

scontra schreef:
24 jan 2021 11:35
alfatrion schreef:
23 jan 2021 20:56
Ik heb zelf zo iets van alles doen wat kan helpen om de R zo klein mogelijk te maken. Mijn streefgetal zou 100 besmettingen per dag of minder zijn.
Dat zijn er naar mijn beleving nog wel veel te veel, maar zolang de Regering aan het klungelen/stuntelen blijft met het vaccinatie beleid is de kans nihil dat uw en mijn streven zal worden bereikt. ;-)
Maar zolang Minister de Jonge niet wil toegeven dat hij er een z......... van maakt en niet de uitvoering van het vaccineren in handen geeft van de logistieke afdeling van het Leger, dan is het nog lang geen 'zomer' in Nederland.
Het grootste probleem nu is dat m.n. AstraZeneca productieproblemen heeft. Daar kan ook het leger niets aan doen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Revoked schreef:
23 jan 2021 20:32

Een gedegen gremodagisch {demagogisch} moeilijkwoord onderzoek naar de mensen die besmet zijn geraakt is voor de linkse Gutmenschen te gevaarlijk. Het zou weleens als discriminerend en racistisch kunnen worden gezien. Terwijl je dan wel veel gerichter kunt voorkomen.

( Nou weer niet goed?)
We hebben een centrum-rechtse regering, dus welke linkse "Gutmenschen" vinden een onderzoek te gevaarlijk? De linkse partijen in Nederland hebben momenteel niet zo heel veel te vertellen. En je bedoelt waarschijnlijk demografisch i.p.v. demagogisch.

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Nijogeth »

PeterPeters1966 schreef:
24 jan 2021 14:54
We hebben een centrum-rechtse regering
In theorie wel. Maar zelfs een VVD zie ik echt niet meer als een rechtse partij, daarvoor zijn ze veel te veel naar links opgeschoven.

Waar Revoked echter op doelt, dat zijn natuurlijk al die demonstraties en dergelijke, die veelal uit linkse hoek komen. De BLM's van deze wereld, zeg maar, komen allemaal veelal uit linkse hoek en dat is veelal ook de politiek correcte hoek.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar Nijogeth, waar is nu de noodtoestand?

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geen idee. Het staat daadwerkelijk in de coronawet dat de noodtoestand moet worden afgeroepen om een avondklok in te stellen

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
23 jan 2021 20:56
Ik heb zelf zo iets van alles doen wat kan helpen om de R zo klein mogelijk te maken. Mijn streefgetal zou 100 besmettingen per dag of minder zijn.
Bij constant 100 besmettingen per dag.....is de R precies 1

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
24 jan 2021 16:26
Geen idee. Het staat daadwerkelijk in de coronawet dat de noodtoestand moet worden afgeroepen om een avondklok in te stellen
Ik zei je de vorige keer al dat dat onzin is ( niet dat het erin staat, maar wel dat dat de enige manier is ).

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het aantal besmettingen van vandaag is 4924.

Nijogeth
Berichten: 9994
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat zijn er 547 minder dan gisteren. Op dat tempo hebben we in 10 dagen corona uitgeroeid ;)

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het zou heel mooi zijn als dat zo zou werken.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd denk ik dat het wel eens heel lang zou kunnen duren voor we op 0 zitten, althans op een dermate aanvaardbaar niveau dat we weer redelijk normaal kunnen leven.

Irene van Houte
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 jun 2018 10:04

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door Irene van Houte »

alfatrion schreef:
21 jan 2021 05:51
De voortuin is openbare ruimte.
Dat is mijn eigen grond... Dus privé terrein.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Respect privacy voortuin tijdens avondklok??

Ongelezen bericht door cherokee »

Irene van Houte schreef:
24 jan 2021 17:51
alfatrion schreef:
21 jan 2021 05:51
De voortuin is openbare ruimte.
Dat is mijn eigen grond... Dus privé terrein.
Als er een hek omheen staat wel ja. Zo niet, dan is het gewoon openbaar. Van wie die grond is, is in deze niet relevant.

Gesloten