Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Annous73
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 aug 2016 20:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Annous73 »

Wat frustrerend idd. Gezondgedrag wordt niet echt zo gestimuleerd. Ik heb hetzelfde. Door een fout van de GGD ben ik volgens hun niet gevaccineerd dus geen qr code dus niet sporten.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
11 nov 2021 19:43
1. De sportschool bied haar faciliteiten aan en dat is wat de klant afneemt: de mogelijkheid om van de faciliteiten gebruik te maken. Die mogelijkheid is nog altijd aanwezig.
Als je iemand buiten laat staan, zou ik het als onmogelijkheid ervaren

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als ik mijn been op weet ik hoeveel plaatsen breek en een half jaar in een rolstoel zit, dan kan ik mijn huurhuis 3 hoog zonder lift ook niet bereiken. Mag ik dan ook gewoon de huur opschorten?
Nu is een beenbreuk geen overheidsmaatregel, maar je kan dan ook geen gebruik maken van waar je voor betaald zonder mogelijkheden. Je kan immers hulp regelen om je naar boven te tillen, wellicht is een tijdelijke buitenlift een optie, enz.
Het is de klant die niet kan sporten. En die kan heel makkelijk gaan sporten mits ze aan wettelijke bepalingen voldoet.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Hmm, mijn test is negatief. Dus ik ga nog snel maar even sporten.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 nov 2021 20:21
alfatrion schreef:
11 nov 2021 19:43
1. De sportschool bied haar faciliteiten aan en dat is wat de klant afneemt: de mogelijkheid om van de faciliteiten gebruik te maken. Die mogelijkheid is nog altijd aanwezig.
Als je iemand buiten laat staan, zou ik het als onmogelijkheid ervaren
Inderdaad - een zelf gekozen onmogelijkheid.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

alfatrion schreef: Het lijkt erop dat het kabinet nu een 2G beleid gaat invoeren. Ik vind in die gevallen dat het gepast is om iets voor de groep ongevaccineerde te regelen in de vorm van opschorting.
Aan de andere kant, hoe meer "stimulans" om de wappies toch aan het vaccin te krijgen hoe beter. 2G is daar een goed middel voor, allerlei verzachtende maatregelen dan weer niet. Voor je het weet krijg je in allerlei faciliteiten speciale wappie dagen

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, maar is dat vaccin heilig ofzo? Zonder andere maatregelen kunnen we het met het vaccin alleen niet aan. Dan heeft de zorg het alsnog het halve jaar te druk en krijgen we alsnog maatregelen ieder jaar.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
12 nov 2021 08:37
Ja, maar is dat vaccin heilig ofzo? Zonder andere maatregelen kunnen we het met het vaccin alleen niet aan.
Daarom wordt er ook niet alleen ingezet op vaccinatie, maar worden er ook allerlei andere maatregelen genomen en adviezen gegeven.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Moneyman schreef:
12 nov 2021 08:41
Nijogeth schreef:
12 nov 2021 08:37
Ja, maar is dat vaccin heilig ofzo? Zonder andere maatregelen kunnen we het met het vaccin alleen niet aan.
Daarom wordt er ook niet alleen ingezet op vaccinatie, maar worden er ook allerlei andere maatregelen genomen en adviezen gegeven.
Dat zal dus waarschijnlijk óók volgend jaar terugkomen én het jaar daar op. Het vaccin biedt gewoon niet de weg naar het einde van de Corona-crisis. Dat betekend dat de horeca/cultuursector eventueel ieder jaar in de winterperiode zal lijden onder maatregelen, om de ziekenhuisopnames maar te lager te houden. Ik verwacht dat dit ook zal blijven bij 95% > vaccinatiegraad. Maar de tijd zal het leren.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Portugal laat zien dat het wel degelijk kan. Maar dan moet er in de mindset van mensen wel echt iets veranderen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... accinaties

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
12 nov 2021 11:25
Portugal laat zien dat het wel degelijk kan. Maar dan moet er in de mindset van mensen wel echt iets veranderen:

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenl ... accinaties
Daar gaat het toch ook niet. Lopen ze met mondkapjes op straat en door de horeca.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door lievemarie »

En daar is een ander klimaat. Dus deze vergelijking slaat nergens op.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Radar »

Dit gesprek mag verder worden voortgezet in het algemene coronatopic. Het onderwerp gaat op slot.

Gesloten