Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

duric11
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2021 16:07

Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door duric11 »

Weet iemand wat ik er kan doen ? Ik heb 2 jaar abonnement voor mijn sportschool getekend en op algemene voorwaarde stond niet dat ik gevaccineerd moet zijn nu ze laten mij niet naar binnen sporten en mag ook niet mijn abonnement pauzeren tot dat ik naar binnen mag want ik ben niet gevaccineerd en elke maand wordt 50 euro van mijn rekening afgeschreven

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

duric11 schreef:
08 nov 2021 19:48
op algemene voorwaarde stond niet dat ik gevaccineerd moet zijn
Logisch, dat is een beleidsmaatregel van de overheid, het is dan ook de sportschool niet kwalijk te nemen dat ze zich aan de wet houden.
Alternatief is testen voor toegang.
Wilt u dat ook niet, dan denk ik dat het goed is om te accepteren dat principes niet altijd gratis zijn.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

duric11 schreef:
08 nov 2021 19:48
Weet iemand wat ik er kan doen ?
Kort en krachtig: vaccineren, accepteren of procederen.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Kreeg van mijn sportschool, keurig een mail van de veranderingen en gelijk een link hierin om het abonnement te bevriezen.
Vind ik ook handig van ze, zo houden ze hun klanten.
Kan bij mijn sportschool alles via de app regelen, hoef dan niet naar binnen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Mark1992 »

J. Deltoer schreef:
10 nov 2021 14:03
Logisch, dat is een beleidsmaatregel van de overheid, het is dan ook de sportschool niet kwalijk te nemen dat ze zich aan de wet houden.
Alternatief is testen voor toegang.
Wilt u dat ook niet, dan denk ik dat het goed is om te accepteren dat principes niet altijd gratis zijn.
Ik lees dat vaker: het accepteren van de consequenties omdat je je (nog) niet hebt laten vaccineren. Ik vind dit raar. In het begin werd er immers gesteld dat het vaccineren vrijwillig is en blijft, en dat er geen restricties zouden komen. Alle consequenties waarvan men nu spreekt, worden later pas ingevoerd.

Dan kun je wel aangeven dat principes niet altijd gratis zijn, echter is het principe achteraf niet veranderd, de consequenties wel. Toen ik besloot mij niet te vaccineren, was er geen sprake van mogelijke consequenties.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark1992 schreef:
10 nov 2021 14:12
Ik lees dat vaker: het accepteren van de consequenties omdat je je (nog) niet hebt laten vaccineren. Ik vind dit raar. In het begin werd er immers gesteld dat het vaccineren vrijwillig is en blijft, en dat er geen restricties zouden komen. Alle consequenties waarvan men nu spreekt, worden later pas ingevoerd.

Dan kun je wel aangeven dat principes niet altijd gratis zijn, echter is het principe achteraf niet veranderd, de consequenties wel. Toen ik besloot mij niet te vaccineren, was er geen sprake van consequenties.
Die keuze was een moment-opname, blijkbaar gebaseerd op de toen nog niet bekende consequenties. De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen evenmin (even los wat wat jij en ik daar inhoudelijk van vinden).

Maar... gelukkig kan je die keuze van toen op ieder moment herzien. Doe je dat niet, dan heb je te dealen met de consequenties die je keuzes van nu op dit moment hebben.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Het is heel erg voor de mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden. De mensen die er gewoon voor kiezen om dit niet te doen, kiezen er nu ook voor om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Moneyman schreef:
10 nov 2021 14:14
Die keuze was een moment-opname, blijkbaar gebaseerd op de toen nog niet bekende consequenties. De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen evenmin (even los wat wat jij en ik daar inhoudelijk van vinden).

Maar... gelukkig kan je die keuze van toen op ieder moment herzien. Doe je dat niet, dan heb je te dealen met de consequenties die je keuzes van nu op dit moment hebben.
Ja, helaas. Wel jammer dat jongeren die de keuze niet maken hierdoor gestraft worden. Risico's zijn immers laag.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

In oktober was 70% van de IC patiënten niet gevaccineerd. Dat legt dus een grote druk op de zorg. Je kan natuurlijk zeggen dat het je eigen keuze is om niet te vaccineren en daardoor ook zelf het risico draagt om zieker te worden dan wel gevaccineerde, maar juist daarvoor heeft de overheid een stokje gestoken. Iedereen is uiteraard vrij in zijn eigen keuze’s maken, maar als dat ten koste gaat van anderen, dan word er ingegrepen. In hoeverre dit juridisch goed in elkaar steekt is een andere discussie, maar op dit moment is de regelgeving zo dat er zonder inenting of test u niet de sportschool in mag. De sportschool biedt u wel de mogelijkheid om te blijven sporten, dus zij kunnen hun deel van de overeenkomst voldoen.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Kokka1 schreef:
10 nov 2021 14:33
Het is heel erg voor de mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden. De mensen die er gewoon voor kiezen om dit niet te doen, kiezen er nu ook voor om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
Ik zie het meer als de overheid die ons buiten de maatschappij plaatst. Ik zet mijn principes niet opzij omdat ik mij moeten laten testen om te mogen sporten, bijvoorbeeld. Ik heb zelf nog mazzel dat ik Corona heb gehad en een herstelbewijs heb (die van 6 maanden geldigheid wordt verlengt naar één jaar binnenkort). Laatst deed ik thuis een zelftest omdat ik wat vage klachten had, ik was negatief. Hoe gek ik het ook klinkt, ik vond het teleurstellend dat ik negatief had getest, had liever een verlenging gezien van mijn herstelbewijs.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Mark1992 schreef:
10 nov 2021 14:34
Moneyman schreef:
10 nov 2021 14:14
Die keuze was een moment-opname, blijkbaar gebaseerd op de toen nog niet bekende consequenties. De tijd staat niet stil en de ontwikkelingen evenmin (even los wat wat jij en ik daar inhoudelijk van vinden).

Maar... gelukkig kan je die keuze van toen op ieder moment herzien. Doe je dat niet, dan heb je te dealen met de consequenties die je keuzes van nu op dit moment hebben.
Ja, helaas. Wel jammer dat jongeren die de keuze niet maken hierdoor gestraft worden. Risico's zijn immers laag.
De risico's voor de jongeren zijn wellicht niet zo hoog, maar doordat er toch nog ruim 2 miljoen mensen niet gevaccineerd zijn, wordt de zorg voor heeeel veel mensen nu afgeschaald. Er gaan mensen dood, niet alleen aan corona, maar ook aan complicaties door uitgestelde zorg.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Kokka1 schreef:
10 nov 2021 14:33
Het is heel erg voor de mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden. De mensen die er gewoon voor kiezen om dit niet te doen, kiezen er nu ook voor om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
Helaas lijden altijd de goede onder de kwade. Er zijn veel redenen waarom mensen zich niet willen inenten en juist die vrijheid zorgt er voor dat er maatregelen nodig blijven. Als iedereen, op de mensen na die om medische redenen niet kunnen, ingeënt zouden zijn, dan waren de cijfers en maatregelen heel anders. Dan hadden de mensen met een medische indicatie nu niet zo weinig bewegingsvrijheid.

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Mark1992 »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 14:39
Helaas lijden altijd de goede onder de kwade. Er zijn veel redenen waarom mensen zich niet willen inenten en juist die vrijheid zorgt er voor dat er maatregelen nodig blijven. Als iedereen, op de mensen na die om medische redenen niet kunnen, ingeënt zouden zijn, dan waren de cijfers en maatregelen heel anders. Dan hadden de mensen met een medische indicatie nu niet zo weinig bewegingsvrijheid.
Denk je? Het zou mooi zijn als de overheid 1 of 2 maand lang de 2G regel invoert: volledig gevaccineerd of in het bezit van een herstelbewijs, om aan te tonen dat alles zal afnemen, de besmettingen, de ziekenhuisopnames etc. Ik verwacht namelijk (eigen mening), dat het niet zoveel effect zal hebben als men denkt.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Mark1992 schreef:
10 nov 2021 14:43
NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 14:39
Helaas lijden altijd de goede onder de kwade. Er zijn veel redenen waarom mensen zich niet willen inenten en juist die vrijheid zorgt er voor dat er maatregelen nodig blijven. Als iedereen, op de mensen na die om medische redenen niet kunnen, ingeënt zouden zijn, dan waren de cijfers en maatregelen heel anders. Dan hadden de mensen met een medische indicatie nu niet zo weinig bewegingsvrijheid.
Denk je? Het zou mooi zijn als de overheid 1 of 2 maand lang de 2G regel invoert: volledig gevaccineerd of in het bezit van een herstelbewijs, om aan te tonen dat alles zal afnemen, de besmettingen, de ziekenhuisopnames etc. Ik verwacht namelijk (eigen mening), dat het niet zoveel effect zal hebben als men denkt.
Gevaccineerden worden niet zo extreem ziek als niet gevaccineerden. Voor de druk op de zorg is het dus al belangrijk om gevaccineerd te zijn. Het virus haal je daar niet mee weg, maar wel de druk.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Als het echt code zwart wordt, zou iemand die gevaccineerd is dan voorrang moeten krijgen op opname bij corona?, hij maakt dan meer kans om te herstellen als een medisch gelijkwaardige ongevaccineerde

J. Deltoer
Berichten: 3088
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mark1992 schreef:
10 nov 2021 14:37
Kokka1 schreef:
10 nov 2021 14:33
Het is heel erg voor de mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden. De mensen die er gewoon voor kiezen om dit niet te doen, kiezen er nu ook voor om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
Ik zie het meer als de overheid die ons buiten de maatschappij plaatst. Ik zet mijn principes niet opzij....
Nee, u bent het echt zelf die zich buiten de maatschappij plaatst door zich te blijven verzetten
Ik heb weinig tot niets op met Rutte en Kaag, maar er moeten beslissingen genomen worden. En ook ik heb mijn bedenkingen tegen bepaalde beslissingen (bijv mondkapjes) maar in plaats van steeds maar te blijven discussieren en te verzetten en maar zand in de raderen van de machine te blijven gooien is het beter om te stoppen met dat zeuren en gewoon eens mee te bewegen. En dat is op dit moment gewoon die vaccinatie nemen. En ja, als we over 5 of 10 jaar terugkijken over deze periode zullen we gegarandeerd weten wat we allemaal anders en beter hadden kunnen doen, maar dat weten we nu allemaal niet. En ik luister toch liever naar de mensen van het RIVM dan naar de zelfbenoemde experts zonder enige scholing o.l.v. willem engel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door reggie2 »

En dat is op dit moment gewoon die vaccinatie nemen.
Ben ik niet met je eens, de TS geeft aan dat hij dat niet wil....ken mij voorstellen dat je dan ook geen contributie wil betalen.

Vaccineren moet nog steeds vrijwillig blijven. Gewoon aan de regels houden.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door alfatrion »

We dwalen allemaal wat af van de vraag.
duric11 schreef:
08 nov 2021 19:48
Weet iemand wat ik er kan doen ? Ik heb 2 jaar abonnement voor mijn sportschool getekend en op algemene voorwaarde stond niet dat ik gevaccineerd moet zijn nu ze laten mij niet naar binnen sporten en mag ook niet mijn abonnement pauzeren tot dat ik naar binnen mag want ik ben niet gevaccineerd en elke maand wordt 50 euro van mijn rekening afgeschreven
Ik denk dat TS een beroep kan doen op de onvoorziene omstandigheden. Gelet op het onderstaande, lijkt het mij dat TS recht heeft om het abonnement te pauzeren of te ontbinden. Daar is natuurlijk tegen over te zetten dat TS wellicht rekening had moeten houden, maar ik vind dat minder zwaar wegen, dan het mogen vertrouwen op mededelingen die de overheid doet.
Mark1992 schreef:
10 nov 2021 14:12
In het begin werd er immers gesteld dat het vaccineren vrijwillig is en blijft, en dat er geen restricties zouden komen. Alle consequenties waarvan men nu spreekt, worden later pas ingevoerd.

Dan kun je wel aangeven dat principes niet altijd gratis zijn, echter is het principe achteraf niet veranderd, de consequenties wel. Toen ik besloot mij niet te vaccineren, was er geen sprake van mogelijke consequenties.
Ik neem even aan dat TS op het moment dat hij lid werd, deze consequenties er nog niet waren.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Cro »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 15:14
En dat is op dit moment gewoon die vaccinatie nemen.
Ben ik niet met je eens, de TS geeft aan dat hij dat niet wil....ken mij voorstellen dat je dan ook geen contributie wil betalen.

Vaccineren moet nog steeds vrijwillig blijven. Gewoon aan de regels houden.
Dat is het dan ook gewoon, TS kan gewoon testen voor toegang en via die weg zonder vaccinatie naar de sportschool. Ik blijf het vreemd vinden dat de mogelijkheid tot testen voor een QR code vaak heel makkelijk vergeten wordt in een discussie als deze.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door sjohie »

duric11 schreef:
08 nov 2021 19:48
Weet iemand wat ik er kan doen ? Ik heb 2 jaar abonnement voor mijn sportschool getekend en op algemene voorwaarde stond niet dat ik gevaccineerd moet zijn nu ze laten mij niet naar binnen sporten en mag ook niet mijn abonnement pauzeren tot dat ik naar binnen mag want ik ben niet gevaccineerd en elke maand wordt 50 euro van mijn rekening afgeschreven
Ze bieden u de mogelijkheid tot gebruik van de contractueel overeengekomen dienst, dus ik zou niet weten waarom ze dit dan ook niet in rekening zouden mogen brengen?

Dat u niet gevaccineerd bent, is niet iets waar zij iets aan kunnen doen, en daarbovenop, die QR verplichting is een opgelegde wettelijke bepaling, die kunnen ze niet naast zich neerleggen.

Gesloten