Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Cro »

alfatrion schreef:
10 nov 2021 15:20


Ik denk dat TS een beroep kan doen op de onvoorziene omstandigheden. Gelet op het onderstaande, lijkt het mij dat TS recht heeft om het abonnement te pauzeren of te ontbinden. Daar is natuurlijk tegen over te zetten dat TS wellicht rekening had moeten houden, maar ik vind dat minder zwaar wegen, dan het mogen vertrouwen op mededelingen die de overheid doet.
Volgens mij heeft de overheid nooit de mededeling gedaan dat er geen restricties zouden komen, enkel dat vaccinatie niet verplicht zou worden, en dat is ook gewoon zo. TS kan immers gewoon naar de sportschool met zijn geldige QR code na het doen van een test via testen voor toegang.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Cro schreef:
10 nov 2021 15:22
reggie2 schreef:
10 nov 2021 15:14
En dat is op dit moment gewoon die vaccinatie nemen.
Ben ik niet met je eens, de TS geeft aan dat hij dat niet wil....ken mij voorstellen dat je dan ook geen contributie wil betalen.

Vaccineren moet nog steeds vrijwillig blijven. Gewoon aan de regels houden.
Dat is het dan ook gewoon, TS kan gewoon testen voor toegang en via die weg zonder vaccinatie naar de sportschool. Ik blijf het vreemd vinden dat de mogelijkheid tot testen voor een QR code vaak heel makkelijk vergeten wordt in een discussie als deze.
Maar dat is toch onbegonnen werk? Ik sport het liefst 3 a 4 keer in de week, dan zou ik 3 a 4 keer in de week in zo'n rij moeten gaan staan om dat te kunnen doen. Terwijl men daar natuurlijk niets over heeft gezegd bij het aangaan van het contract. Het is in mijn ogen fair als de sportschool het contract op pauze zou zetten, zolang er zulke eisen gelden.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door newmikey »

Kokka1 schreef:
10 nov 2021 14:33
Het is heel erg voor de mensen die om medische reden niet gevaccineerd kunnen worden. De mensen die er gewoon voor kiezen om dit niet te doen, kiezen er nu ook voor om zichzelf buiten de maatschappij te plaatsen.
Ik lees dit wel vaker en het is een stropopredenering (strawman argument) waarin een karikaturale situatie wordt weergegeven als waren het overgrote deel van de niet gevaccineerden dat niet om medische redenen en zouden diegenen die om medische redenen niet gevaccineerd zijn, een niet te negeren grote groep van sportschoolbezoekers vormen die staan te trappelen om aan de fitnessapparaten te gaan hangen of een groepsles zoomba bij te wonen.

Ten eerste zijn de medisch ongevaccineerden maar een minieme minderheid, ten tweede kunnen deze mensen een PCR test doen en ten derde zal voor die groep de sportschool misschien niet echt onderdeel van het dagelijks leven vormen omdat ze daar gevaccineerde medemensen tegen het lijf lopen die zèlf niet zo ziek kunnen worden maar uiteraard wèl besmettelijk kunnen zijn.

Het gaat er uiteraard om het aantal opgenomen patienten te verminderen - dat is hard maar het MOET gewoon. Ook, of zelfs juist, de "onvrijwillig ongevaccineerden" (want zo wordt deze groep officieel benoemd) heeft er geen enkele baat bij dat er in de ziekenhuizen een noodsituatie ontstaat.

Misschien worden ze door deze maatregel tegen wil en dank beschermd tegen zichzelf maar ik heb in mijn omgeving een paar mensen die tot die groep behoren en die durven nauwelijks naar de supermarkt, bakker of slager, laat stáán dat ze in de sportschool zouden willen komen...

Alle "vrijwillig ongevaccineerden" moeten gewoon maar even in de wacht alhoewel ik wel vind dat zo'n abonnement gewoon bevroren zou moeten worden. Taak voor RADAR en de Consumentenbond lijkt mij.

Moneyman
Berichten: 30117
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 15:35
Maar dat is toch onbegonnen werk? Ik sport het liefst 3 a 4 keer in de week, dan zou ik 3 a 4 keer in de week in zo'n rij moeten gaan staan om dat te kunnen doen. Terwijl men daar natuurlijk niets over heeft gezegd bij het aangaan van het contract.
Uiteraard heeft men daar niets over gezegd. Hoe zou men ook?

Als je 3 of 4 keer per week sport en geen QR-code wilt krijgen, zul je moeten dealen met de gevolgen. Dus: niet sporten, of een buitenalternatief zoeken.
Kokka1 schreef:
10 nov 2021 15:07
Als het echt code zwart wordt, zou iemand die gevaccineerd is dan voorrang moeten krijgen op opname bij corona?, hij maakt dan meer kans om te herstellen als een medisch gelijkwaardige ongevaccineerde
Het is is simpelweg één van de beschikbare factoren die meewegen, maar nooit de enige factor.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 15:35

Maar dat is toch onbegonnen werk? Ik sport het liefst 3 a 4 keer in de week, dan zou ik 3 a 4 keer in de week in zo'n rij moeten gaan staan om dat te kunnen doen. Terwijl men daar natuurlijk niets over heeft gezegd bij het aangaan van het contract. Het is in mijn ogen fair als de sportschool het contract op pauze zou zetten, zolang er zulke eisen gelden.
Hier ben ik het helemaal met je eens, gaat denk ik op dat testen voor 1 x per week al is het nog veel. Ik persoonlijk vind dat die sportschool het moet bevriezen.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar Nijogeth is volgens mij gevaccineerd en heeft dus die code.

@duric11

Wanneer hebt u dat abonnement afgesloten?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Cro »

Nijogeth schreef:
10 nov 2021 15:35

Maar dat is toch onbegonnen werk? Ik sport het liefst 3 a 4 keer in de week, dan zou ik 3 a 4 keer in de week in zo'n rij moeten gaan staan om dat te kunnen doen. Terwijl men daar natuurlijk niets over heeft gezegd bij het aangaan van het contract. Het is in mijn ogen fair als de sportschool het contract op pauze zou zetten, zolang er zulke eisen gelden.
Een kameraad van me test momenteel misschien wel 7x per week als ik zie wat hij allemaal doet en dat zonder vaccinatie. Het zal vast niet handig zijn, maar het is wel een keuze.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Je kiest er zelf voor om door te gaan zonder vacinatie. Dan zit er maar 1 ding op en dat is testen om te kunnen sporten. Kort geleden was er nog een filmpje op nu.nl waar ze 4 mensen vragen stelde en hoe zei door het leven gingen om toch alles te kunnen zonder de prik. En daar kwam ook uit "Ja het is mijn principe, maar ik sta wel 4-5 keer per week in de teststraat"
Je kan nog steeds sporten, het kost je alleen meer moeite. of elke keer testen of je laten prikken. Je abbo kunnen pauzeren is een gunst, geen verplichting voor de sportschool.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar, wat zeuren we dan over ongevaccineerden. Als nu iedereen zich moet laten testen voor ze iets gaan doen, dan maken die vaccins toch niet meer uit? Misschien moeten we die kant op kijken, 1 zelftest per dag per persoon en het wordt allemaal veel en veel veiliger.

En zelfs je iedere dag moeten laten testen bij testen voor toegang als ongevaccineerde is dus schijnbaar geen probleem voor de meesten hier, dus dat kunnen gevaccineerden ook doen.

En nogmaals, ik ben gevaccineerd. Mijn voorbeeld van 3 of 4 keer te moeten testen is gebaseerd op mijn keren in de sportschool en het feit dat iemand dan ongevaccineerd zou zijn.

Misschien een idee om ongevaccineerde werknemers tijdens de werkdag een moment te kunnen geven om langs testen voor toegang te gaan, zodat ze na het werk kunnen gaan sporten, want die testgelegenheden sluiten ook op een bepaalde tijd. Idem voor ongevaccineerde scholieren.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Mag ik ff passen Nijogeth, ik ben gevaccineerd en weiger mij te laten testen omdat sommigen willen sporten.
Trouwens dat gaat een godsvermogen kosten allemaal testen , plus dat het virus op deze manier niet onder controle komt.
Denk dat @ moederslink het juiste zei,..... allemaal gevaccineerd en dan alles weer een beetje zoals het was hopelijk.
al blijf ik er bij dat je niks moet afdwingen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik zou gewoon elke maand de afschrijving storneren zolang u niet kunt sporten. Laat de sportschool maar naar de rechter gaan. De sportschool levert niet en conform de grondwet kan niemand u verplichten om u te laten vaccineren noch te laten testen.
Dat de sportschool zich aan overheidsmaatregelen moet houden is simpelweg een ondernemersrisico.
De sportschool heeft een alternatief meer wenst daar geen gebruik van te maken.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar de sportschoolbezoeker heeft ook een alternatief, maar wenst daar geen gebruik van te maken.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:36
De sportschool levert niet en conform de grondwet kan niemand u verplichten om u te laten vaccineren noch te laten testen.
De grondwet kan ook niemand verplichten om de juiste schoenen te dragen in de sportschool en om je kleding aan te houden bij het sporten. Op die manier kan je altijd en overal onder elk contract uit.
De sportschool levert gewoon, je kan gewoon naar binnen en je kan gewoon sporten. Mits je je aan alle voorwaarden houdt.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Het gaat niet helpen, als het de ongevaccineerden moeilijker wordt gemaakt. Er zijn zoveel gevaccineerde medemensen besmettelijk, dat het virus gewoon rond blijft gaan.
Al het gehak op ongevaccineerden is ook misplaatst, want die gevaccineerde mopperaars gaan gewoon dagelijks in de file naar hun werk, houden geen afstand, etc. Als al die mensen zouden doen wat geadviseerd wordt, dan mogen ze klagen over anderen (lees: over ongevaccineerden) wat mij betreft.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

HandigeHarrie schreef:
10 nov 2021 17:44
Het gaat niet helpen, als het de ongevaccineerden moeilijker wordt gemaakt. Er zijn zoveel gevaccineerde medemensen besmettelijk, dat het virus gewoon rond blijft gaan.
Al het gehak op ongevaccineerden is ook misplaatst, want die gevaccineerde mopperaars gaan gewoon dagelijks in de file naar hun werk, houden geen afstand, etc. Als al die mensen zouden doen wat geadviseerd wordt, dan mogen ze klagen over anderen (lees: over ongevaccineerden) wat mij betreft.
Maar de overheid heeft wel haar doel bereikt. De gevaccineerden worden opgezet tegen de ongevaccineerden waardoor een tweedeling in de maatschappij een feit is. Ook op dit forum zijn het de gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 17:41
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:36
De sportschool levert niet en conform de grondwet kan niemand u verplichten om u te laten vaccineren noch te laten testen.
De grondwet kan ook niemand verplichten om de juiste schoenen te dragen in de sportschool en om je kleding aan te houden bij het sporten. Op die manier kan je altijd en overal onder elk contract uit.
De sportschool levert gewoon, je kan gewoon naar binnen en je kan gewoon sporten. Mits je je aan alle voorwaarden houdt.
Dat u schoenen en kleding vergelijkt met een vaccinatie toont wel aan hoe belachelijk de vergelijkingen zijn.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:47

Maar de overheid heeft wel haar doel bereikt. De gevaccineerden worden opgezet tegen de ongevaccineerden waardoor een tweedeling in de maatschappij een feit is. Ook op dit forum zijn het de gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.




Nou nee hoor, ik ben gevaccineerd en blijf er bij dat niemand gedwongen moet worden tot vaccinatie.

Wel heb ik totaal niks met die wappies, daar heb ik geen meter begrip voor.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 17:51
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:47

Maar de overheid heeft wel haar doel bereikt. De gevaccineerden worden opgezet tegen de ongevaccineerden waardoor een tweedeling in de maatschappij een feit is. Ook op dit forum zijn het de gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.




Nou nee hoor, ik ben gevaccineerd en blijf er bij dat niemand gedwongen moet worden tot vaccinatie.

Wel heb ik totaal niks met die wappies, daar heb ik geen meter begrip voor.
Oké, ik wil mijn reactie wel corrigeren. Ook op dit forum zijn er genoeg gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door 16again »

NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 17:41
De sportschool levert gewoon, je kan gewoon naar binnen en je kan gewoon sporten. Mits je je aan alle voorwaarden houdt.
Die voorwaarden die je noemt, zijn geen onderdeel van de overeenkomst

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:55


Wel heb ik totaal niks met die wappies, daar heb ik geen meter begrip voor.
Oké, ik wil mijn reactie wel corrigeren. Ook op dit forum zijn er genoeg gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.
[/quote]




Klopt en dat vind ik dus verkeerd.

Gesloten