Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 18:12
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:55


Wel heb ik totaal niks met die wappies, daar heb ik geen meter begrip voor.
Oké, ik wil mijn reactie wel corrigeren. Ook op dit forum zijn er genoeg gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.




Klopt en dat vind ik dus verkeerd.
[/quote]

Ik eveneens, en ook ik en al mijn gezinsleden zijn gevaccineerd. Ik weiger pertinent om de schuld bij de ongevaccineerden neer te leggen puur en alleen vanwege het feit dat zij niet gevaccineerd zijn.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 18:15
reggie2 schreef:
10 nov 2021 18:12
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:55


Wel heb ik totaal niks met die wappies, daar heb ik geen meter begrip voor.
Oké, ik wil mijn reactie wel corrigeren. Ook op dit forum zijn er genoeg gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.




Klopt en dat vind ik dus verkeerd.
Ik eveneens, en ook ik en al mijn gezinsleden zijn gevaccineerd. Ik weiger pertinent om de schuld bij de ongevaccineerden neer te leggen puur en alleen vanwege het feit dat zij niet gevaccineerd zijn.
[/quote]

Ik ben ook tegen gedwongen vaccinatie en ben zelf wel gevaccineerd.
Maar het blijft een feit dat de zorg weer dichtslibt door hoofdzakelijk niet gevaccineerden.
En hiervoor moeten we allemaal weer lijden .

Dus ben je niet gevaccineerd, prima, maar houdt je extra aan de regels zodat je niet in het ziekenhuis komt en dat betekend niet sporten en alle andere contacten.
Maar goed we verleggen de corona discussie bedoelt voor Corona deel 3, nu naar dit topic.
Basic Fit waar ik sport , geeft gelijk de mogelijkheid om te bevriezen.
Het was vanmorgen ook erg rustig op de sportschool.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Nevyn schreef:
10 nov 2021 18:32
Dus ben je niet gevaccineerd, prima, maar houdt je extra aan de regels zodat je niet in het ziekenhuis komt en dat betekend niet sporten en alle andere contacten.
Hier ben ik het volledig mee eens.
Dat niet sporten is precies wat TS nu niet wil doen maar de sportschool wenst daarin niet tegemoet te komen.
Dat is voor veel gevaccineerde forumleden een reden om eens flink uit te halen naar TS en de andere ongevaccineerde zonder dat zij ook maar enigszins de achtergrond van TS kennen. Wat mij betreft boeit het mij helemaal niet waarom TS of iemand anders niet gevaccineerd is.

busdriver
Berichten: 10
Lid geworden op: 10 nov 2021 17:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door busdriver »

Er zijn veel redenen voor mensen om niet te vaccineren maar daar kunnen ook veel problemen door ontstaan. De regels die de regering aanhoudt veranderen om de haverklap omdat er de laatste tijd weer veel besmettingen bijkomen. Helaas is aangetoond dat dit komt door de mensen die dus helemaal niet gevaccineerd zijn. De bedrijven zoals hier besproken wordt zijnde de sportscholen zijn hier ook de dupe van en moeten weer van alles aanpassen om dit op te vangen. Je zou kunnen zeggen dat de ongevaccineerden de schuldigen zijn want zij zorgen ervoor dat ook weer andere mensen besmet raken. Het lijkt dan of zij zich niet interesseren voor anderen en maar wat doen.
Maar daar kan je niet altijd van uit gaan. Dit kan bijvoorbeeld komen door angst of door een geloofsovertuiging. Helaas blijft het op zo`n manier wèl zo dat dit virus slecht onder controle te houden is.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Mark1992 schreef:
10 nov 2021 14:12
J. Deltoer schreef:
10 nov 2021 14:03
Logisch, dat is een beleidsmaatregel van de overheid, het is dan ook de sportschool niet kwalijk te nemen dat ze zich aan de wet houden.
Alternatief is testen voor toegang.
Wilt u dat ook niet, dan denk ik dat het goed is om te accepteren dat principes niet altijd gratis zijn.
Ik lees dat vaker: het accepteren van de consequenties omdat je je (nog) niet hebt laten vaccineren. Ik vind dit raar. In het begin werd er immers gesteld dat het vaccineren vrijwillig is en blijft, en dat er geen restricties zouden komen. Alle consequenties waarvan men nu spreekt, worden later pas ingevoerd.

Dan kun je wel aangeven dat principes niet altijd gratis zijn, echter is het principe achteraf niet veranderd, de consequenties wel. Toen ik besloot mij niet te vaccineren, was er geen sprake van mogelijke consequenties.
Dat zijn allemaal leuke theoretische beschouwingen maar de werkelijkheid is dat het aantal besmettingen onder niet-gevaccineerden de pan uit rijst en dat je daar iets tegen moet doen. Een juridisch gedachtenexperiment is vrij zinloos als mensen niet meer opgenomen kunnen worden in het ziekenhuis.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
10 nov 2021 18:07
NeoDutchio schreef:
10 nov 2021 17:41
De sportschool levert gewoon, je kan gewoon naar binnen en je kan gewoon sporten. Mits je je aan alle voorwaarden houdt.
Die voorwaarden die je noemt, zijn geen onderdeel van de overeenkomst
En dat hoeft ook niet.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 18:53
Dat is voor veel gevaccineerde forumleden een reden om eens flink uit te halen naar TS en de andere ongevaccineerde zonder dat zij ook maar enigszins de achtergrond van TS kennen. Wat mij betreft boeit het mij helemaal niet waarom TS of iemand anders niet gevaccineerd is.
Dat is een wel heel gekleurde lezing. De vraag waarom TS niet gevaccineerd is, is helemaal niet aan de orde. Wél dát hij niet gevaccineerd is - en dus moet testen om binnen te komen, of accepteren dat hij niet binnen komt.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
10 nov 2021 18:12
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:55
reggie2 schreef: Wel heb ik totaal niks met die wappies, daar heb ik geen meter begrip voor.
Oké, ik wil mijn reactie wel corrigeren. Ook op dit forum zijn er genoeg gevaccineerden die zich opzetten tegen de ongevaccineerden.




Klopt en dat vind ik dus verkeerd.
Hoi Reggie, als je iemand probeert te quoten moet je niets weghalen van het deel dat tussen haakjes staat, dat heb je in dit origineel wel gedaan, waardoor alle reacties erna de verkeerde quote pakken. Ik zie dit vaker gebeuren, bij je en een PM sturen gaat niet, dus dan maar zo ;)

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
10 nov 2021 18:32
Basic Fit waar ik sport , geeft gelijk de mogelijkheid om te bevriezen.
Het was vanmorgen ook erg rustig op de sportschool.
Basic Fit heeft van die mooie poortjes waar je met het pasje doorheen moet. Ik zou (als ik ongevaccineerd zou zijn) gewoon iedere keer klagen dat mijn pasje niet werkt en als ze het niet fixen, dat ze dan in gebreke worden gesteld. Ze moeten maar zorgen dat ik binnen kan met mijn pasje, zoals dat in de overeenkomst staat dat je alleen binnen mag komen met een pasje.

Nevyn
Berichten: 1290
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nevyn »

Bij deze poortjes scan je nu eerst je QR code en als deze is geaccepteerd, je pas en daarna kan je naar binnen.
Nu doen ze het erg netjes en geven niet gevaccineerden de kans om het abonnement te bevriezen, is het weer niet goed en wil Nijogeth in de aanval.

cherokee
Berichten: 336
Lid geworden op: 29 jul 2007 17:15

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door cherokee »

Even terug naar de kern:
TS heeft een abbo afgesloten bij de sportschool.
Tot zover niets mis.
Maar nu stelt de overheid dat de sportschool TS niet binnen mag laten zonder geldige QR code.
Die code kun je op verschillende manieren krijgen.
TS wil dat echter niet.
Dus mag de sportschool hem niet binnenlaten. Maar verandert dat iets aan het abbo of de betalingsplicht van TS?
Nee, dat doet het niet. De sportschool wil best haar deel van de overeenkomst nakomen, maar kan dat niet omdat TS weigert een QR code te halen.
De gevolgen van die keuze zijn dus voor TS en niet voor de sportschool.

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Nevyn schreef:
10 nov 2021 21:05
Bij deze poortjes scan je nu eerst je QR code en als deze is geaccepteerd, je pas en daarna kan je naar binnen.
Nu doen ze het erg netjes en geven niet gevaccineerden de kans om het abonnement te bevriezen, is het weer niet goed en wil Nijogeth in de aanval.
Nee hoor, ik vind dat netjes dat ze dat aanbieden. Ik sport er namelijk ook, dus ik weet hoe het werkt. En ik ben gewoon gevaccineerd.

Maar ik ben er lid met een reden, omdat ik wil sporten, dus voor onbepaalde tijd het contract stil zetten zou dan geen optie voor me zijn, want dan kan ik alsnog niet sporten. Dan zou ik gewoon van mijn contract af willen en een plek zoeken die me wel binnen wil laten.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door alfatrion »

cherokee schreef:
10 nov 2021 21:12
Dus mag de sportschool hem niet binnenlaten. Maar verandert dat iets aan het abbo of de betalingsplicht van TS?
Er zijn situaties waarin het antwoord ja is.

Moneyman
Berichten: 30118
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
10 nov 2021 22:35
cherokee schreef:
10 nov 2021 21:12
Dus mag de sportschool hem niet binnenlaten. Maar verandert dat iets aan het abbo of de betalingsplicht van TS?
Er zijn situaties waarin het antwoord ja is.
Maar die zie ik hier niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik zou een brief/email sturen met in houd: ik houd de abo kosten per maand in dmv storneren/tijdelijk blokkeren. De periode totdat ik weer kan sporten haal ik na einde contract vrijwillig en tegen normale abo kosten in. Ik vind het niet menselijk dat de sportschool uit eigen beweging geen bevriezing toe staat.

Bedenk dat als er variërend per ziekenhuis 30 to 80 % wel gefaxineerden zijn, en dat gefaxineerden elkaar bewezen kunnen besmetten vind ik het meer dan gepast dat men daar wel rekening mee moet houden. Er is al genoeg tweestrijd in nl. En dat wordt tzt met de komst van prik 3 nog erger, Mark my wordt.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je gefaxineerd bent, ben je over het algemeen wel behoorlijk op leeftijd …

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:36
Ik zou gewoon elke maand de afschrijving storneren zolang u niet kunt sporten. Laat de sportschool maar naar de rechter gaan. De sportschool levert niet en conform de grondwet kan niemand u verplichten om u te laten vaccineren noch te laten testen.
Dat de sportschool zich aan overheidsmaatregelen moet houden is simpelweg een ondernemersrisico.
De sportschool heeft een alternatief meer wenst daar geen gebruik van te maken.
En dat is dus juist fout. Gevaccineerden met een QR code kunnen gewoon sporten. Het zijn de NIET gevacineerden die extra moeite moeten doen om (alsnog) te kunnen sporten. Dus waarom abo pauzeren ? Je kunt als niet gevaccinneerde dus gewoon sporten , alleen ja je zult er wat extra moeite voor moeten doen. En ik denk dat een rechter in die redenering meegaat

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door alfatrion »

mahadma schreef:
10 nov 2021 23:06
Ik zou een brief/email sturen met in houd: ik houd de abo kosten per maand in dmv storneren/tijdelijk blokkeren. De periode totdat ik weer kan sporten haal ik na einde contract vrijwillig en tegen normale abo kosten in.
Met incasso- en proceskosten als gevolg.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Albert1955 schreef:
10 nov 2021 23:15
Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 17:36
Ik zou gewoon elke maand de afschrijving storneren zolang u niet kunt sporten. Laat de sportschool maar naar de rechter gaan. De sportschool levert niet en conform de grondwet kan niemand u verplichten om u te laten vaccineren noch te laten testen.
Dat de sportschool zich aan overheidsmaatregelen moet houden is simpelweg een ondernemersrisico.
De sportschool heeft een alternatief meer wenst daar geen gebruik van te maken.
En dat is dus juist fout. Gevaccineerden met een QR code kunnen gewoon sporten. Het zijn de NIET gevacineerden die extra moeite moeten doen om (alsnog) te kunnen sporten. Dus waarom abo pauzeren ? Je kunt als niet gevaccinneerde dus gewoon sporten , alleen ja je zult er wat extra moeite voor moeten doen. En ik denk dat een rechter in die redenering meegaat
Tenzij TS om medische redenen niet gevaccineerd kan worden. Deze informatie hoeft TS niet te delen met de sportschool.

Kokka1
Berichten: 399
Lid geworden op: 23 jul 2011 23:32

Re: Sportschoolabonnement kan niet pauzeren, maar kan ongevaccineerd niet naar binnen

Ongelezen bericht door Kokka1 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
10 nov 2021 23:46


Tenzij TS om medische redenen niet gevaccineerd kan worden. Deze informatie hoeft TS niet te delen met de sportschool.
Ik geloof die dat dat zo werkt, als TS werkelijk om medische redenen niet gevaccineerd zou zijn (wat hij vast wel gemeld zou hebben in zijn post) dan zal geen enkele ondernemer daar een uitzondering voor maken als degene die dat claimt zich meteen beroept op zijn privacy. Coulance komt van twee kanten je kan niet verwachten dat iedereen maar kan roepen, ik moet een voorkeursbehandeling want ik heb medische redenen, maar ik zeg niet wat

Gesloten