Thuis sportschool maken vloer

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Met de huidige coronamaatregelen zijn de sportschool weer gesloten en persoonlijk vind ik dat erg vervelend, maar natuurlijk zijn er mensen die meer last hebben van deze situatie dan ik. Aangezien we precies een jaar geleden in vrijwel dezelfde situatie zaten heb ik aardig wat fitness spullen gekocht, zodat ik het grootste deel van de oefeningen vanuit huis kan doen.

Nu we alleen weer in dezelfde situatie zitten wil ik mijn "thuis sportschool" verder uitbreiden, zodat ik eigenlijk mijn sportschool abonnement kan opzeggen. Het afgelopen jaar heb ik zo'n 3-4 keer per week thuis gesport, maar de vloer heeft het hier aardig zwaar mee. Ook krijg van de rest van het gezin vaak te horen dat het toch wel redelijk gehorig is naar de overige verdiepingen in de woning. Zelf is het mij ook al opgevallen dat de vloer enige beschadigingen heeft.

Nu ik toch wil investeren in meer en nieuwere apparatuur lijkt het mij ook verstandig om te investeren in een betere vloer. Naar mijn mening hoeft de vloer er niet helemaal uit, want zo beschadigd is hij nou ook nog niet. Ik ben dus eigenlijk op zoek naar een matten of een overvloer die de echte vloer beschermt tegen schade en het liefst ook het geluid dempt.

Ik hoor graag of jullie advies hebben wat voor vloer ik hiervoor kan gebruiken

joopverhoeven
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2021 13:53

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door joopverhoeven »

Enkele jaren geleden heeft mijn oom ook wat sportapparatuur overgekocht van een lokale sportschool die failliet was gegaan. Aangezien de ruimte een tegelvloer had hebben wij ook wat materiaal over de vloer gelegd, maar dit is meer ter bescherming. Eerst simpele en goedkope vloermatten, maar dit beviel niet helemaal. Deze schoven namelijk en gaven niet echt grip. Wat ze op het gebied van geluiddemping doen weet ik eigenlijk niet precies

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Ik heb al even rondgekeken op Google en die onder andere vloermatten bij de decathlon. Die zouden specifiek geschikt moeten zijn voor het beschermen van de vloer, maar ik denk dat deze inderdaad wel zullen gaan schuiven want ik heb echt wel meerdere matten nodig voor de volledige ruimte

Kees-87
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2018 10:54
Contacteer:

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door Kees-87 »

Ben je echt op zoek naar zo'n vloer die ook in bijvoorbeeld de basic fit wordt gebruikt?

Kees-87
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 mei 2018 10:54
Contacteer:

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door Kees-87 »

Wanneer ik google zie ik bijvoorbeeld vloermatten van gorillasports, maar er zijn hier geen reviews of ervaringen van andere gebruikers

joopverhoeven
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2021 13:53

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door joopverhoeven »

Als je wilt dat de vloer niet kan schuiven raad ik je aan om kliktegels te kopen. Deze houden de tegels namelijk aan elkaar. Sportscholen maken ook gebruik van dit soort matten

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Ik ben inderdaad wel een beetje op zoek naar zo'n vloer als in de basic fit, maar hij mag waarschijnlijk wel een stukje goedkoper zijn

joopverhoeven
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2021 13:53

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door joopverhoeven »

Wellicht heb je wat aan deze vloermatten? https://www.floormaxx.nl/toepassingen/sportvloer/

Ik heb mijn oom namelijk even gevraagd waar hij de vloermatten heeft gehaald en hij gaf aan dat hij deze hier had gehaald. Tot op heden bevallen deze erg goed

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Is dat een beetje een prettige vloer om op te sporten? Ik kende deze partij persoonlijk namelijk nog niet

joopverhoeven
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 nov 2021 13:53

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door joopverhoeven »

Mijn oom heeft voor zijn sportruimte eerst gebruik gemaakt van vloermatten van de decathlon, maar zoals ik al aangaf schoven deze aardig en gaven ze niet echt grip. Daarom de eigenaar van de sportschool die failliet was gegaan wat hij een goed adres vond voor goede vloeren. Via hem kwamen wij vervolgens in contact met Floormaxx. Inmiddels gebruiken wij deze vloer al ruim 3,5 jaar en hij bevalt nog super goed, maar dat mag je ook wel verwachten neem ik aan

WillemvanLombrecht
Berichten: 45
Lid geworden op: 10 nov 2021 14:22

Re: Thuis sportschool maken vloer

Ongelezen bericht door WillemvanLombrecht »

Oh dat klinkt in ieder geval goed! Ik zal eens wat onderzoek doen en contact met ze opnemen om te zien wat er allemaal mogelijk is

Gesloten