Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door moederslink »

Zoals al gezegd :
één belletje plegen naar de plaatselijke wethouder die dit in zijn portefeuille heeft en u komt wellicht al het eea te weten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Jablan »

Als ik alles doorlees, lijkt mij de tip van Moederslink in uw situatie het beste. De route is dan met wethouder of gemeenteraadslid prraten en die vragen dit bij het ministerie en de 2e Kamer aan te kaarten. Dit kost minder moeite/energie.

Andrea1951
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2019 12:00

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Andrea1951 »

Beste Onkruid,
Ik begrijp best dat u er zo nu en dan tussenuit wil. Als je weinig tot niets kan is een uitje heel erg fijn. Ik ken de wet niet waar u op doelt, maar misschien is dat ook helemaal niet belangrijk.
U kunt zich niet laten vaccineren en testen is te ver schrijft u. U wilt eigenlijk een ontheffing van de politiek zodat u toch naar de film of uit eten kunt. Ik begrijp dat wel, maar u moet ook bedenken welk risico er is om ergens naar binnen te gaan.
Dat geldt voor beide kanten. Een horeca ondernemer wil geen mensen binnen die niet gevaccineerd zijn of getest. Ook ik als wel gevaccineerde wil niet in contact komen met mensen zoals u.
Het betreft hier een zeer besmettelijk virus die geen rekening houdt met locaties. U mag nog steeds naar de supermarkt, dokter of ziekenhuis. Dat er restricties zijn voor de rest is niet te vermijden mijn inziens.
U zult dus andere uitjes moeten zoeken die wel haalbaar zijn. Zoals bos, strand, park. Ik heb ook maatregelen genomen toen ik nog niet gevaccineerd was en alleen buiten mijn kinderen en kleinkind ontmoet. Elk park heeft bankjes en als het mooi weer is, is het genieten en dubbel goed vanwege vitamine D die u opdoet. Thermoskan koffie mee en dan wordt het een echt uitje waar u weer een tijdje op kan teren. Ook in de winter is dit mogelijk op een zonnige dag. Misschien komt er nog eens een oplossing voor uw probleem, maar tot die tijd zou ik daar mijn energie in stoppen en proberen te genieten van wat wel kan.

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Een PCR test aan huis is blijkbaar ook mogelijk.
Wellicht is dat een optie?
https://www.igj.nl/onderwerpen/testen-o ... eigen-huis

Lowieze
Berichten: 6608
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Thermiekgek schreef:
06 nov 2021 12:42
Een PCR test aan huis is blijkbaar ook mogelijk.
Wellicht is dat een optie?
https://www.igj.nl/onderwerpen/testen-o ... eigen-huis
Met de uitslag van een zelftest krijg je geen toegangsbewijs.

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Lowieze schreef:
06 nov 2021 12:49
Thermiekgek schreef:
06 nov 2021 12:42
Een PCR test aan huis is blijkbaar ook mogelijk.
Wellicht is dat een optie?
https://www.igj.nl/onderwerpen/testen-o ... eigen-huis
Met de uitslag van een zelftest krijg je geen toegangsbewijs.
Uit de laatste paragraaf ‘test aan huis’ maak ik op dat een PCR test ook mogelijk is, een hulpverlener komt die dan afnemen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Cro »

Thermiekgek schreef:
06 nov 2021 12:54
Lowieze schreef:
06 nov 2021 12:49
Thermiekgek schreef:
06 nov 2021 12:42
Een PCR test aan huis is blijkbaar ook mogelijk.
Wellicht is dat een optie?
https://www.igj.nl/onderwerpen/testen-o ... eigen-huis
Met de uitslag van een zelftest krijg je geen toegangsbewijs.
Uit de laatste paragraaf ‘test aan huis’ maak ik op dat een PCR test ook mogelijk is, een hulpverlener komt die dan afnemen.
Volgens mij is echter de PCR niet de test op basis waarvan je een Corona bewijs krijgt.
Hier in de omgeving heb je bijvoorbeeld meedere test locaties. 1 van de GGD, hier nemen ze PCR tests af, hier moet je heen als je bijvoorbeeld symptomen hebt.

Daarnaast is er een test locatie specifiek voor testen voor toegang, daar moet je dus heen wanneer je eens geldige QR code wil hebben en niet gevaccineerd of recent hersteld bent.

Thermiekgek
Berichten: 11
Lid geworden op: 17 aug 2018 23:32

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Thermiekgek »

Cro schreef:
06 nov 2021 13:10
Thermiekgek schreef:
06 nov 2021 12:54
Lowieze schreef:
06 nov 2021 12:49


Met de uitslag van een zelftest krijg je geen toegangsbewijs.
Uit de laatste paragraaf ‘test aan huis’ maak ik op dat een PCR test ook mogelijk is, een hulpverlener komt die dan afnemen.
Volgens mij is echter de PCR niet de test op basis waarvan je een Corona bewijs krijgt.
Hier in de omgeving heb je bijvoorbeeld meedere test locaties. 1 van de GGD, hier nemen ze PCR tests af, hier moet je heen als je bijvoorbeeld symptomen hebt.

Daarnaast is er een test locatie specifiek voor testen voor toegang, daar moet je dus heen wanneer je eens geldige QR code wil hebben en niet gevaccineerd of recent hersteld bent.
Daar heb ik mij dus vergist. De antigeen sneltest wordt wel geaccepteerd en kan ook aan huis.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Ik heb dat ff bekeken maar testen thuis is zeker niet gratis. Dus dat is niet een oplossing.
Sommige zullen misschien wel denken je moet er wat voor over hebben, maar als je maar een bijstandsuitkering hebt, dan is dat te veel.


Ook werden bij het laatste debat vragen over gesteld over testen voor toegang, maar op het eind van de avond toen onze demissionair ministers antwoorden gaven, hebben ze geen antwoorden gegeven op die vragen.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

breien schreef:
06 nov 2021 16:02
Naar de bioscoop gaan of uit eten gaan is ook niet gratis.
Dus als ik een bakkie koffie zou gaan drinken of inderdaad uit eten komt er nog een keer 70 euro bovenop, dat zou kunnen? Nee in mijn ogen niet. Uit eten kan ook een hapje eten zijn.

klaartje59
Berichten: 77
Lid geworden op: 07 feb 2014 21:02

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door klaartje59 »

Juist, dat dacht ik ook. Een vaccinatie kan om medische redenen niet.
En testen kost teveel energie zodat de tijd die u hebt om ergens naar toe te gaan voorbij is voordat u uitgerust bent.

Aangezien u 2 a 3 weken nodig hebt om weer bij te komen van bv een etentje gaat het waarschijnlijk om hooguit 1x per maand dat u getest moet worden. Is dat dan niet met de huisarts te regelen? Al moet die dan wel een testuitslag kunnen geven die geldig is!! Maar dat is na te vragen.

Zoals ik het nu zie is er geen andere oplossing totdat er vanuit de overheid een oplossing hiervoor komt. En wanneer dat is????

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Revoked »

Mag ik het apart vinden dat u met een bijstandsuitkering géén geld heeft voor een test-met-qr, maar wel uit eten gaat en wat al niet meer zij.
Tevens heeft u voor elke handreiking twee "ja maar"s. En als u niet gevaccineerd kunt worden ( wat ik me legitiem afvraag ) bedenk dan wat er met u gebeurt als u het virus oploopt en verschijnselen krijgt. U gaat dan lines recta naar een IC waar ze u volpompen met.... inderdaad. En dan kan het ineens wèl? Kunt u alleen nog steeds niet lekker uit.

lievemarie
Berichten: 358
Lid geworden op: 15 sep 2021 18:26

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door lievemarie »

klaartje59 schreef:
06 nov 2021 20:13
Zoals ik het nu zie is er geen andere oplossing totdat er vanuit de overheid een oplossing hiervoor komt. En wanneer dat is????

Er is sowieso geen oplossing. Testen doe je voor de volksgezondheid, daarin kunnen m.i. geen uitzonderingen worden gemaakt. Zowel voor TS als voor de omgeving. Dit is dus een kwestie van pech hebben.
Jammer maar helaas.

Onkruid71
Berichten: 2706
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Revoked schreef:
06 nov 2021 20:14
Mag ik het apart vinden dat u met een bijstandsuitkering géén geld heeft voor een test-met-qr, maar wel uit eten gaat en wat al niet meer zij.
Tevens heeft u voor elke handreiking twee "ja maar"s. En als u niet gevaccineerd kunt worden ( wat ik me legitiem afvraag ) bedenk dan wat er met u gebeurt als u het virus oploopt en verschijnselen krijgt. U gaat dan lines recta naar een IC waar ze u volpompen met.... inderdaad. En dan kan het ineens wèl? Kunt u alleen nog steeds niet lekker uit.
Ik heb het idee dat u denkt dat dit allemaal niet goed door dacht is door mij.
Dus als ik koffie met een broodje bij een restaurant zou willen weten, dan snapt u niet dat dat nog 70 euro bovenop komt, dat dat dan veel geld is.
En nogmaals ik heb me goed verdiept in wat de reacties van het vaccin kunnen zijn voor mensen met mijn ziekte. En die zijn niet mis. Dit is allemaal door gegeven aan EMA en Lareb, en tot dusver zie ik nergens dat ze een reden weten waarom het ontstaat. Vergeet niet iemand met ME heeft vaak meerdere problemen. Qua vaccin staat het voor mij vast, voordat het niet uitgezocht is wordt er niks geprikt.
En dan daarbij, ik ben altijd thuis, ik kan misschien 3 of 4 keer per jaar de deur uit, dus waarom dan het risico nemen met het vaccin, dat als het mis gaat, er niemand is die me helpt, geen arts, geen instantie of wat, omdat ze er nu al niet uit komen.
Als je de ziekte hebt, is het misschien allemaal veel beter te begrijpen.
En dan daarbij het ging me om de wet, om daar aanspraak op te kunnen maken.
En als ik gezond was was ik gewoon gevaccineerd.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Uitzonderingen op Testen voor Toegang?

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik lees dat er (ongeacht of iemand er uiteindelijk tegen kan) alles in het werk wordt gesteld om iemand een prik te willen geven. Gebleken is inmiddels voldoende dat geprikten nog steeds besmetbaar en zelf besmettelijk zijn. Dus m.i. is het reeel dat ik een ? zet bij zet of het vaccin nu echt 100% oké is. Ik weet dat mijn partner bewezen allergisch is en het "vaccin" voor haar dodelijk is. En toch schrijft iemand met een rivm stempeltje: U kunt toch onder begeleiding een prik krijgen ......... Zij weten het beter als de artsen....... Ik zal als het (wat ik niet hoop) verplicht zou worden met een notaris en een advocaat bij de vaccinatie van mijn partner zijn, met een papier waarin staat dat iedereen die meewerkt aan de dood van mijn partner juridisch vervolgd gaat worden naar moord met voorbedachte raden. Zonder effectieve handtekening geen prik.

Gesloten