LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Basisch water, aanschaf waterionisator

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
Jeroen191
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2013 15:02

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door Jeroen191 »

newmikey schreef:Ik laat deze onzin verder voor wat het is. Drink ze!
Dank, fijn dat een heer zich zo kan uitlaten, of was dit een onzinnige slip of the tongue.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door bprosman »

leer eens inhoud te leveren
Je haalt me de woorden uit de mond, komt nou eens met op wetenschappelijk verantwoord onderzoek.
Of zelfs maar met een grijntje bewijs voor het Bill Gates verhaal.
Jullie scheikunde is ontoereikend
Laat jouw electrolysevergelijking eens zien dan zou ik zeggen.

Jeroen191
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 sep 2013 15:02

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door Jeroen191 »

Overigens de OH- en H+ is het water wat uit deze machines komt, dit basische water heeft een hoge negatieve redox/orp waarde, met een hoge minerale waarde voorziet dit lichamen dus van veel anti-oxidanten, het hydrateerd zeer snel. En als iemand er geen snars van gelooft/snapt moet hij wellicht beter zijn best doen om het te bergrijpen om het af te wijzen dan wel omarmen.

Ik wens u allen veel succes en een fijn weekend, u mag het laatste woord nu hebben ik kom maandag wel weer voorbij.

En prosman, wees trots en doe onderzoek dan kom je er achter dat het geen leugens zijn, Steve Tyler, Jennifer Lopez en vele anderen zij drinken dit water
Je haalt me de woorden uit de mond, komt nou eens met op wetenschappelijk verantwoord onderzoek.
Of zelfs maar met een grijntje bewijs voor het Bill Gates verhaal.
Vindt zelf het bewijs maar koop niet te zeuren over zaken die jij niet kan vinden, ik zie hier geen greintje inhoudelijke content, alleen de schreeuw om wetenschappelijk verantwoord onderzoek. U bent de weg denk ik kwijt, evidence based met wetenschappelijke ondersteuning uit Japan! U kunt dus niet lezen en niet zoeken, jammer hoor..

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door bprosman »

En prosman, wees trots en doe onderzoek dan kom je er achter dat het geen leugens zijn, Steve Tyler, Jennifer Lopez en vele anderen zij drinken dit water
<Gaat de Prive, Story en nog wat bladen halen>
Vindt zelf het bewijs maar koop niet te zeuren over zaken die jij niet kan vinden
Of er misschien niet is :wink:

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

jeroen91 schreef:Jullie scheikunde is ontoereikend
Uw scheikundekennis is afwezig

Uit zuiver water kunt u helemaal geen OH- en H+ maken. Hiervoor heeft u toch echt (metaal)zouten in het water nodig, die geioniseerd kunnen worden.

Ik geloof best dat er onder condities een lichte basis (Ph 8 of 9) en een zure oplossing (Ph 5 of 6) gemaakt kan worden.

Echter het nut van inname van een loogoplossing is nergens aangetoond.

sadfly
Berichten: 451
Lid geworden op: 19 apr 2007 23:14

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door sadfly »

<helm op>

Apparaten die water ontkalken etc. of meer basisch. Meestal werken ze gewoon helemaal niet en is het gewoon geldklopperij. Net zo goed als dat er vaka genoeg word verwezen naar universiteit a met naam B waar niks van klopt. En websites op internet, en vooral review. Neem ze met een korrel zout, je weet nooit of ze geschreven zijn door de leverancier / fabrikant zelf. Voor u klinkt het verhaal heel erg rooskleurig omdat het meschien problemen bij u oplost, en ik weet problemen zijn niet leuk. ALs u het kunt testen voor een bepaalde tijd is het mogelijk een goed idee, mara kan best zijn dat het in de korte tijd geen werking heeft. Of de mensen denken dat het werkt, en vervolgens als het niet meer terug gestuurt kan worden blijft het helemaal niet te werken en alleen maar geldklopperij. Als het niet te duur is en u de gok wilt wagen, ik hou u niet tegen.

Ik lees ook iets over anti-oxidanten. het is bewezen dat het onzin is. zoek anders maar teriug op een oude radar uitzending. Het lichaam neemt niet echt anti-oxidanten op uit voedsel en water.

Maar mijn ervaring zegt dat dit gewoon pure verkoop
praat is voor een produkt dat nauwelijk tot niet zal werken, denkt u aub 2 x na voordat u het koopt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door dhc »

@jeroen:

dit jaar een ernstige hernia opgelopen, me bijkans klem gezopen aan water een aanverwante producten.
Niets helpt....en nu?
Toch dat aluhoedje?

Troost me met de gedachte dat je een toevallige passant bent die nu heel druk is met wazige teksten en niet onderbouwde beweringen maar binnen, ik schat zelf, twee weken weer pleite is.
Prettig weekend Jeroen (poep op je schoen)

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door kuklos »

Jeroen191 schreef:Uw reactie is onnodig grof,
Jij hebt hier geïnsinueerd dat ik en andere betaald zouden worden om kritisch te zijn en hebt ons trollen genoemd. En klaagt daarna dat een ander zich dat niet laat welgevallen. Dus nogmaals de vraag: ben je gewoon zo dom, of ben je doortrapt?
Jeroen191 schreef:U maakt er een sport van om zelf content te leveren in de vorm van quotes die van de hoofdzaak afwijken eruit te pikken
Ik zal je vertellen wat de hoofdzaak is. JIJ komt hier een apparaatje pitchen en kan op geen enkele wijze ook maar iets leveren wat aantoont dat het apparaatje zou werken. In al jouw posts heb je nog geen enkel bewijs van een werking geleverd. Wel heb je geroepen dat verscheidene bekende mensen het apparaat zouden gebruiken, maar ook daar heb je geen bewijs voor geleverd. Je bent niet eens in staat om inhoudelijk de discussie aan te gaan over electrolyse. Je hebt getracht de sportcoach van een universiteit en een onderzoeker van de Mayo clinic te linken aan het apparaatje.
De hoofdzaak is dat jij niks meer brengt dat wat geroep en leugens die je weigert te bewijzen, en dat de conclusie dus is dat het apparaatje NIET werkt. Anders zou je allang jouw beweringen gestaafd hebben.
Tenslotte is de hoofdzaak dat jij steeds de zaken omdraait door te stellen dat de criticus onderzoek moet doen. Maar zo werkt het niet. Jij beweert allerlei zaken die jij dient te bewijzen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door Jefdus »

Water wordt in de darmen door het lichaam opgenomen. Na het passeren van de maag, met het daarin aanwezige maagzuur, zal er van een verhoogde pH weinig meer over zijn...

trail46
Berichten: 1071
Lid geworden op: 17 jul 2012 10:51

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door trail46 »

Jeroen191 schreef: Steve Tyler, Jennifer Lopez en vele anderen zij drinken dit water
Oke, had dat dan meteen gezegd. Nu zij dat gebruiken is het natuurlijk prima in orde en is wetenschappelijk bewijs totaal onnodig!
En dan de prachtige verhalen, alles en ik bedoel alles geneest met dit water, tot hier jou om onderbouwing word gevraagd van al je mooie story's over Obama en Gates. Dan mag iedereen het ineens zelf uitzoeken.


Alles word nieuw...... :mrgreen:
Mijn ervaring is overweldigend.
Alle problemen die ik ondervond zijn in ongelooflijk korte tijd verdwenen.
Ik noem er een paar: jicht, de ergste aandoening ( veel pijn in alle gerichten en bijhorende zwellingen), medicijnen verergerden de situatie alleen maar.
Diabetes 2, is volledig onder controle, ik ben ontslagen door de internist.
Cholesterol is structureel verlaagd.
Depressieve ervaringen zijn verleden tijd. Hiermee verband houdende angstige dromen komen niet meer voor.
Slaap is veel meer ontspannen. Na aanvankelijke gewichtvermindering, nog eens ruim 10 kg kwijtgeraakt.

mora12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2013 16:09

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door mora12345 »

zie de onderstaande link voor meer wetenschappelijke informatie over alkalisch water.


http://www.cyber-nook.com/water/alkaline3.htm

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door kuklos »

Dat is geen wetenschappelijke informatie. Dat is iemand pagina waarbij er aan het nog wat artikelen worden gegeven.

mora12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2013 16:09

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door mora12345 »

Magische apparaten die het water basisch maken, zijn een schoolvoorbeeld van uitvindingen voor fictieve problemen. Deze problemen kunnen worden opgelost met dure pseudowetenschappelijke apparatuur. Het is geen verrassing dat deze peperdure illusies via multi-level marketing worden verkocht. Om irrationele klanten te overtuigen worden allerlei verkooptechnieken en marketing trucs ingezet. Door een gebrek aan wetenschappelijke kennis van scheikunde en fysiologie weten de meeste mensen niet dat het om afzetbeleid gaat.

Kangen water is zo’n voorbeeld in de ‘vrije’ markt. De verkoop van machines gaat via distributeurs die voor duizenden euro’s gebakken lucht verkopen. Basisch water zou je lichaam weerbaarder moeten maken tegen verzuring. In dit artikel zal ik rekening houden met confirmation bias (deden Kangen verkopers dat ook maar..) Ik zal de huidige wetenschappelijke inzichten beschrijven en aantonen dat de claims met betrekking tot basisch water niet zijn bewezen.

Twee soorten basisch water.
Er zijn grofweg twee vormen van basisch of alkalisch water. Dit zijn natuurlijke bronwaters die een optimale mineralenbalans hebben en synthetische varianten die worden geproduceerd met een ionisatie apparaat. De natuurlijke waters hebben een verhoogde hoeveelheid van basische mineralen zoals natrium en kalium. Dit geldt voor het merendeel van de bronwaters. In de apparatuur gaat echter leidingwater, dat geïoniseerd moet worden om het basisch te maken.

Geïoniseerd water.
Met ionisatie apparatuur kan water zonder mineralen tijdelijk worden veranderd in basisch of zuur. Water bevat H+ en OH- ionen. Wanneer de hoeveelheid H+ dominant is, dan is het water basisch en omgekeerd is het zuurvormend. De uitwisseling van H+ en OH+ tussen watermoleculen gebeurt frequent, maar het herstel is zo snel dat er naar schatting slechts twee moleculen per miljard basisch of zuurvormend zijn. Puur water is dus van nature neutraal. Door elektrolyse kunnen de ionen tijdelijk gescheiden worden waardoor er zowel meer basische als zure watermoleculen ontstaan. Het herstel gaat echter zo snel dat tegen de tijd dat je het drinkt, het water alweer terug is naar een neutrale pH-waarde. Water zonder mineralen geleidt zo slecht, dat het een zeer langzaam en inefficiënt proces is. Daarom gebruiken de fabrikanten een soort zout, waardoor het water niet meer puur is.

mora12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2013 16:09

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door mora12345 »

Fysiologie.
Het menselijk lichaam bestaat uit veel soorten weefsels en de zuurgraad is op alle plaatsen verschillend. Belangrijk is de zuurgraad in het bloed. Deze wordt constant rond een pH van 7,4 gehouden. Zodra het bloed het lichaam verlaat verandert de zuurgraad. Andere uitscheidingen, zoals urine en transpiratie, kunnen constant in zuurgraad verschillen. Het meten van de pH-waarde zegt iets over de urine en de transpiratie. Het zegt helemaal niets over de zuurgraad van het bloed. Al het water dat de maag passeert is zuur. In de darmen zal alles door toevoeging van bicarbonaat licht basisch worden voordat het via de darm het lichaam binnenkomt. Het idee dat basisch water leidt tot een significante wijziging van de pH-waarde van het bloed, is gebaseerd op geen enkel wetenschappelijk bewijs.

Kanker bestrijden.
Een claim die veel gemaakt wordt is dat basisch water kanker zou bestrijden. Kanker zou namelijk alleen in een zure omgeving kunnen overleven en niet tegen zuurstof kunnen. Basisch water is niet zuur en zuurstofrijk. Kankercellen kunnen inderdaad in een basische omgeving slecht functioneren. Ze zouden kunnen sterven, maar dit geldt voor veel cellen. Als dit zou werken, dan is het middel erger dan de kwaal want de patiënt gaat dood.

Conclusie.
Basisch water komt uit bronnen of wordt synthetisch vervaardigd door elektrolyse. Het water uit bronnen heeft nog een duidelijk effect vanwege de aanwezige mineralen. Synthetisch water door elektrolyse is door de vluchtigheid van de reactie niet geloofwaardig. De claims met betrekking tot basisch water zijn op dit moment wetenschappelijk niet bewezen. Er is dan ook geen enkel bewijs dat basisch water voordelen heeft voor preventie of prestatie.

Voor een gedetailleerde scheikundige uitleg:

www.chem1.com/CQ
www.cyber-nook.com/water/alkaline3.htm

mora12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2013 16:09

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door mora12345 »

My conclusion is that there is no reputable evidence that any of the specific physical, chemical or health claims made by manufacturers of water ionizers or their proponents have been validated by well conducted, controlled and blinded experimental studies. The few human studies on specific cures mentioned in the references were apparently not published.
The main take-away point of this analysis of 'evidence' is: the entire alkaline water industry is founded on testimonials and a few published studies that do not even address the fundamental claims that drinking alkaline water can alter blood or cellular pH, provide antioxidant protection or provide any health benefits. There are even some studies that demonstrate negative health effects of drinking alkaline water.

Claim: Alkaline water has smaller water clusters that dissolve substances better and is absorbed into the body better than tap water - increasing hydration and health.
> There is no evidence to support the claim that water has any sort of a stable cluster size
> or if it did, that alkaline water could actually make the clusters smaller
> or if it could, that the smaller clusters could survive the digestive system
> or if the hypothetical smaller clusters could survive the digestive system they would be absorbed better than regular size clusters
> or that smaller clusters (if they existed) could have any effect on cellular metabolism that was different from regular water
Note the many layers of improbability in this claim of smaller water clusters and health - there is no evidence that any part of this claim is true.

Claim: Drinking alkaline water increases the pH of the body and that benefits health.

There is no evidence to support the claim that the alkalinity survives the acidity of the stomach, the alkalinization of the small intestine and absorption into the bloodstream or survives the normal buffering ability of the blood (and the normal ability of the body to regulate pH). There is plenty of scientific and medical knowledge to suggest that the alkaline water is simply neutralized.

There is no evidence to support the claim that artificially increasing the blood's pH would actually be beneficial to health and evidence that if these claims were true, alkaline water would actually be harmful to health.

Claim: Even though the alkalinity may be neutralized by the stomach, bicarbonate is released into the bloodstream during the process - that alkalizes the blood, and that is good for health.

There is no evidence to support the claim that the relatively minute amount of bicarbonate released into the bloodstream in response to the stomach's production of HCl would have any effect on the body.
There is no evidence to support the claim that any of the results of the in vitro (test tube) studies described have any bearing on human health effects, and no theories are provided to describe how the alleged in vitro effects would even be possible to reproduce in vivo (in the body).

mora12345
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 okt 2013 16:09

Re: Basisch water, aanschaf waterionisator

Ongelezen bericht door mora12345 »

Geloof mij niet, geloof niemand en ga zelf op onderzoek uit. Laat je niet gek maken door geraffineerde verkooppraatjes.

Mocht je toch naar een presentatie over Kangen water gaan, koop dan nooit meteen een apparaat! Trek eerst alles in twijfel en stel veel vragen. Met kritisch en logisch nadenken kom je een heel eind.

Gezonde groet aan iedereen.

Gesloten