LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dr.Schlusser celzouten

Bespreek hier alle vormen van alternatieve geneeswijze.
matjes
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 mar 2014 21:40

Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door matjes »

Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met een kuur van Dr.Schlusser celzouten, dit voornamelijk om mijn botten en spieren weer een oppepper te geven.
De laatste tijd heb ik namelijk erge last van mijn knieën, spieren en pezen.

Ze hebben me aangeraden om een pillenkuur te gaan nemen van Dr.Schlusser cel zouten, weet iemand wat er nu eigenlijk in die pillen zit en of het werkt of niet.

Graag zou ik willen peilen wie er ervaring heeft met de celzouten van Dr. Schlusser, positieve en negatieve ervaringen zijn welkom.

Vandaag twee potten gekocht a 1000 stuks per pot voor de prijs van €38,-, voor wat ze beloven vind ik dit op zich niet duur. Maar dan moet het wel gaan werken natuurlijk.

Met vriendelijk groet,

Matjes

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door eleven »

Van internet geplukt:

De celzouten van Schüssler zijn al lang achterhaald.

De heer Schüssler baseerde zijn theorie op de analyse van de resten van gecremeerde lichamen. Hij onderzocht welke zouten er in die resten zaten, waarna hij beweerde dat dat de zouten waren die de mens nodig heeft.

Hij maakte twee grote fouten.
— Ten eerste analyseerde hij de as zoals die na de crematie werd aangeleverd. Daarin zaten dus ook resten van de doodskist, van eventuele bloemen en andere laatste geschenken, en van alle kleding die de overledene droeg. Ook resten van gebitsvullingen en in een enkel geval van brillen en protheses werden door hem gewoon mee-geanalyseerd.
— Ten tweede analyseerde hij de as van overledenen - dus ook van mensen die ernstig ziek waren. Om dan te zeggen dat de zouten die je bij die mensen vindt, juist *goed* zouden zijn, is op zijn minst merkwaardig te noemen.

De basis van de "celzouten" van Schüssler is dus fout.

Daar komt bij dat de medische kennis sinds de tijd van Schüssler aanzienlijk is verbeterd. Zelf zou ik me in ieder geval nooit laten behandelen volgens een 60 jaar oude therapie.

Veel van de commercieel verkrijgbare "celzouten" van Schüssler bevatten bestanddelen die, als je kijkt wat ze *werkelijk* zijn, heel veel gewoon keukenzout en kaliumzout bevatten. Schüssler gebruikte daar weliswaar andere namen voor, maar het gaat om heel gewoon keukenzout en kaliumzout.

Het westerse voedingspatroon bevat sowieso al een overmaat aan dit zout. Het innemen van extra zout is dus zelfs schadelijk, met name voor mensen met nierproblemen of een hoge bloeddruk.

Als je wilt kan ik nog een tijdje doorgaan, maar ik denk dat het bovenstaande al een voldoende beeld geeft van de zinloosheid van deze "celzouten".

Toegevoegd na 2 minuten:
Erratum:
De "therapie" van Schüssler is niet 60 jaar oud, zoals ik schreef, maar 160 jaar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door sjohie »

matjes schreef:Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met een kuur van Dr.Schlusser celzouten, dit voornamelijk om mijn botten en spieren weer een oppepper te geven.
De laatste tijd heb ik namelijk erge last van mijn knieën, spieren en pezen.

Ze hebben me aangeraden om een pillenkuur te gaan nemen van Dr.Schlusser cel zouten, weet iemand wat er nu eigenlijk in die pillen zit en of het werkt of niet.

Graag zou ik willen peilen wie er ervaring heeft met de celzouten van Dr. Schlusser, positieve en negatieve ervaringen zijn welkom.

Vandaag twee potten gekocht a 1000 stuks per pot voor de prijs van €38,-, voor wat ze beloven vind ik dit op zich niet duur. Maar dan moet het wel gaan werken natuurlijk.

Met vriendelijk groet,

Matjes
Welke "ze" hebben we het hier over?

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door eleven »

sjohie schreef:
matjes schreef:Hallo,

Vandaag ben ik begonnen met een kuur van Dr.Schlusser celzouten, dit voornamelijk om mijn botten en spieren weer een oppepper te geven.
De laatste tijd heb ik namelijk erge last van mijn knieën, spieren en pezen.

Ze hebben me aangeraden om een pillenkuur te gaan nemen van Dr.Schlusser cel zouten, weet iemand wat er nu eigenlijk in die pillen zit en of het werkt of niet.

Graag zou ik willen peilen wie er ervaring heeft met de celzouten van Dr. Schlusser, positieve en negatieve ervaringen zijn welkom.

Vandaag twee potten gekocht a 1000 stuks per pot voor de prijs van €38,-, voor wat ze beloven vind ik dit op zich niet duur. Maar dan moet het wel gaan werken natuurlijk.

Met vriendelijk groet,

Matjes
Welke "ze" hebben we het hier over?
Ze, die de opdracht voor deze spam hebben gegeven. :lol:

frederik51
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 10:46

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door frederik51 »

Het betoog dat door 'eleven' van het internet is gehaald bevat veel onjuistheden.

Dr. Schüssler verrichtte het onderzoek van de as niet zelf maar maakte gebruik van de analyse van andere onderzoekers die de aanwezigheid van de kist en de kleding mogelijk hebben vermeden. Hout en katoen bestaat trouwens uit cellulose en dat wordt bij verbranding grotendeels omgezet in koolzuurgas en water en levert minder mineralen op dan bijvoorbeeld bloed (ijzer) of botten (calcium). Zieke mensen verschillen wat mineralen betreft niet zo veel van gezonde. Giftige mineralen zoals kwik werden door Schüssler zowiezo buiten beschouwing gelaten en nuttige spoorelementen als selenium en zink werden pas later door anderen aan het assortiment teogevoegd.
Dr. Schüssler wilde de toenmalige homepatie vereenvoudigen en gebruikte de analyse van de as alleen als aanwijzing voor welke mineralen in het lichaam gebruikt worden. Of iemand ze echt nodig heeft hangt af van andere aanwijzingen. In Duitsland hebben miljoenen personen al meer dan honderd jaar indrukwekkend ervaringen met deze eenvoudige zouten. Bovendien beparen ze patienten veel geld, maar dat is natuurlijk niet interessant voor ons land waar het geld immers voor het opscheppen ligt.
Schrijver zegt dat Schüsslerzouten onnodig veel keukenzout en kaliumzout bevatten. In werkelijkheid bevatten ze juist uiterst geringe hoeveelheden. Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar om het effect: De geringe hoeveelheid keukenzout in Schüsslerzout nummer 8 helpt merkwaardig genoeg juist om een teveel aan keukenzout kwijt te raken.
Schrijver zegt zich niet te laten behandelen door een therapie die al 160 jaar bestaat. Dat is soms terecht want toen ik jaren geleden een therapie uit een boek noemde, vond de hoogleraar dit hopeloos verouderd. Het was dan ook uit een boek dat hij zelf 12 jaar eerder had geschreven. Daarentegen blijft het advies om iemand met een flauwte neer te leggen al eeuwen up to date.

Fred Laan, arts

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door eleven »

frederik51 schreef:Het betoog dat door 'eleven' van het internet is gehaald bevat veel onjuistheden.

Dr. Schüssler verrichtte het onderzoek van de as niet zelf maar maakte gebruik van de analyse van andere onderzoekers die de aanwezigheid van de kist en de kleding mogelijk hebben vermeden. Hout en katoen bestaat trouwens uit cellulose en dat wordt bij verbranding grotendeels omgezet in koolzuurgas en water en levert minder mineralen op dan bijvoorbeeld bloed (ijzer) of botten (calcium). Zieke mensen verschillen wat mineralen betreft niet zo veel van gezonde. Giftige mineralen zoals kwik werden door Schüssler zowiezo buiten beschouwing gelaten en nuttige spoorelementen als selenium en zink werden pas later door anderen aan het assortiment teogevoegd.
Dr. Schüssler wilde de toenmalige homepatie vereenvoudigen en gebruikte de analyse van de as alleen als aanwijzing voor welke mineralen in het lichaam gebruikt worden. Of iemand ze echt nodig heeft hangt af van andere aanwijzingen. In Duitsland hebben miljoenen personen al meer dan honderd jaar indrukwekkend ervaringen met deze eenvoudige zouten. Bovendien beparen ze patienten veel geld, maar dat is natuurlijk niet interessant voor ons land waar het geld immers voor het opscheppen ligt.
Schrijver zegt dat Schüsslerzouten onnodig veel keukenzout en kaliumzout bevatten. In werkelijkheid bevatten ze juist uiterst geringe hoeveelheden. Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar om het effect: De geringe hoeveelheid keukenzout in Schüsslerzout nummer 8 helpt merkwaardig genoeg juist om een teveel aan keukenzout kwijt te raken.
Schrijver zegt zich niet te laten behandelen door een therapie die al 160 jaar bestaat. Dat is soms terecht want toen ik jaren geleden een therapie uit een boek noemde, vond de hoogleraar dit hopeloos verouderd. Het was dan ook uit een boek dat hij zelf 12 jaar eerder had geschreven. Daarentegen blijft het advies om iemand met een flauwte neer te leggen al eeuwen up to date.

Fred Laan, arts

Kan en wil ik ook niet beoordelen.
Zoals geschreven, van Internet geplukt.

Eleven Psycholoog :lol:

ruud_a
Berichten: 3187
Lid geworden op: 16 nov 2007 10:00

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door ruud_a »

frederik51 schreef:Het betoog dat door 'eleven' van het internet is gehaald bevat veel onjuistheden.
Dr. Schüssler verrichtte het onderzoek van de as niet zelf maar maakte gebruik van de analyse van andere onderzoekers die de aanwezigheid van de kist en de kleding mogelijk hebben vermeden.
lees MOGELIJK hebben vermeden.
Hout en katoen bestaat trouwens uit cellulose en dat wordt bij verbranding grotendeels omgezet in koolzuurgas en water en levert minder mineralen op dan bijvoorbeeld bloed (ijzer) of botten (calcium).
Die mindere mineralen zitten er evengoed toch in.
en dan is een en ander ook nog afhankelijk van de verhouding verbrand hout en katoen, ten opzichte van de hoeveelheid verbrande mens.
ik denk niet dat dit in berekeningen is meegenomen.

Zieke mensen verschillen wat mineralen betreft niet zo veel van gezonde.
dan vraag ik mij dus af, wat het zin heeft om die mineralen als maatstaf aan te nemen.

Giftige mineralen zoals kwik werden door Schüssler zowiezo buiten beschouwing gelaten en nuttige spoorelementen als selenium en zink werden pas later door anderen aan het assortiment teogevoegd.
Dr. Schüssler wilde de toenmalige homepatie vereenvoudigen en gebruikte de analyse van de as alleen als aanwijzing voor welke mineralen in het lichaam gebruikt worden. Of iemand ze echt nodig heeft hangt af van andere aanwijzingen.
het heeft dus geen enkele zin om zomaar een paar potten van die pillen aan te schaffen.

In Duitsland hebben miljoenen personen al meer dan honderd jaar indrukwekkend ervaringen met deze eenvoudige zouten. Bovendien beparen ze patienten veel geld, maar dat is natuurlijk niet interessant voor ons land waar het geld immers voor het opscheppen ligt.
voorlopig denk ik dat je als je die pot pillen niet koopt, je al 38 euro hebt bespaard.
Schrijver zegt dat Schüsslerzouten onnodig veel keukenzout en kaliumzout bevatten. In werkelijkheid bevatten ze juist uiterst geringe hoeveelheden. Het gaat dan ook niet om de hoeveelheid, maar om het effect: De geringe hoeveelheid keukenzout in Schüsslerzout nummer 8 helpt merkwaardig genoeg juist om een teveel aan keukenzout kwijt te raken.
dat vind ik inderdaad ook merkwaardig.
Schrijver zegt zich niet te laten behandelen door een therapie die al 160 jaar bestaat. Dat is soms terecht want toen ik jaren geleden een therapie uit een boek noemde, vond de hoogleraar dit hopeloos verouderd. Het was dan ook uit een boek dat hij zelf 12 jaar eerder had geschreven. Daarentegen blijft het advies om iemand met een flauwte neer te leggen al eeuwen up to date.
een kul argument.
als komkommers groen zijn, wil dat niet zeggen dat aardbeien ook groen zijn




Fred Laan, arts

kuklos
Berichten: 9773
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door kuklos »

frederik51 schreef:Dr. Schüssler wilde de toenmalige homepatie vereenvoudigen
Ik heb toch wat moeite om iemand die niet eens homeopathie fatsoenlijk kan schrijven serieus te nemen als hij een ander op fouten wil wijzen.
frederik51 schreef:In Duitsland hebben miljoenen personen al meer dan honderd jaar indrukwekkend ervaringen met deze eenvoudige zouten. Bovendien beparen ze patienten veel geld,
Tot twee keer toe een bewering zonder bewijs. En iets wat velen doen is dus bewijs? Als morgen half Nederland zo'n biodebiel hangertje koopt en meer dan honderd jaar veel mensen het gebruiken is het dus een bewijs voor de werking en niet een bewijs voor een soort massa waanzin?
frederik51 schreef:Schrijver zegt zich niet te laten behandelen door een therapie die al 160 jaar bestaat. Dat is soms terecht want toen ik jaren geleden een therapie uit een boek noemde, vond de hoogleraar dit hopeloos verouderd. Het was dan ook uit een boek dat hij zelf 12 jaar eerder had geschreven. Daarentegen blijft het advies om iemand met een flauwte neer te leggen al eeuwen up to date.

Fred Laan, arts
Ook hier weer een aantal beweringen zonder bewijs. En dat is dus inclusief de bewering dat dit geschreven is door Fred Laan en dat deze inderdaad arts is.
Maar als ik het goed begrijp moeten we allemaal aan die zouten omdat ze al 160 jaar bestaan. Aderlaten heeft al veel langer bestaan, dus dat moet dan nog werkzamer zijn. :roll:

juliomariner
Berichten: 4834
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door juliomariner »

Grag wil ik er opwijzen dat de z.g.n. heer Laan orthomoleculair arts is. Over deze behandelwijzen staan zeer interessante op internet te vinden http://www.kwakzalverij.nl/366/Orthomol ... rantwoord_
Hij preekt een beetje voor eigen parochie (lees handel)
Ik woon al bijna 10 jaar in Duitsland en heb eerlijk gezegd nog nooit van dit wondermiddel gehoord terwijl volgens de heer Laan "In Duitsland hebben miljoenen personen al meer dan honderd jaar indrukwekkend ervaringen met deze eenvoudige zouten. Bovendien beparen ze patienten veel geld, maar dat is natuurlijk niet interessant voor ons land waar het geld immers voor het opscheppen ligt" Waarbij de laatste zinsbouw niet alleen populistisch is maar waarbij ook alle alarmbellen zouden moeten gaan rinkelen omdit soort "artsen) links te laten liggen

encore
Berichten: 1100
Lid geworden op: 16 mar 2014 10:23

Re: Dr.Schlusser celzouten

Ongelezen bericht door encore »

Tja, iemand die ik ken dacht ook mijn MS te kunnen laten verdwijnen met die zoutjes.
Bijna gelukt..proest...

Gesloten